Gönderen Konu: yeni lastik alacağım acil yardımm  (Okunma sayısı 11507 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #20 : Şubat 11, 2010, 20:53:10 »
yuksek hızlarda vırajlara gır cık bakalım savrulmalar nasıl olucak?kendın sormussun su göletlerınde tutunma nasıl olur dıye bırde oralarda dene?yola tutunma gereksınımıne ıhtıyac duydugun anlarda sana asıl net sonuc verır dıye dusunuyorum?205 55 16 ölçütlerını kullanıyorum aracımda ızmır manısa yolunda kı vırajlara 120 140 km hızlarla gırıyorum hıc savrulma yasamadım bence farklı ebat lastık kullansam sımdıye coktan ucmustum :D senın guvenlıgın ıcın uyarılarımız mustafa kardesm..


  Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
 hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
corolla comfort D4D 2007

Toyota Club Türkiye

Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #20 : Şubat 11, 2010, 20:53:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #21 : Şubat 11, 2010, 21:07:42 »
nasıl bır sakat durum meydana gelir.takılalı 5gün oldu.balansa girdim.185 55 lerı hankook önlere,mıchelın 195 50 lerı arkaya taktım sonradan.1000 km yaptım balansa girdim.her koşulda denedim zorladım.hiç olumsuz bir yön göremedim?sağ farklı sol farklı olsa anlarım.sonuçta toplam çap aynı 175 70 lastiğin karşılığı 185 55 ,195 50 ve 205 40 falandır.tamam yanak ince esneme v.s fark eder ama bu kadar abartacak şey ne anlamadım
abim geniş tabanlar arkadaysa savrulma yaşamazsın, ama öndeyse o zaman savrulma ihtimalin var..genişler arkada inceler öndeyse sorun yok ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #22 : Şubat 11, 2010, 21:20:57 »
yuksek hızlarda vırajlara gır cık bakalım savrulmalar nasıl olucak?kendın sormussun su göletlerınde tutunma nasıl olur dıye bırde oralarda dene?yola tutunma gereksınımıne ıhtıyac duydugun anlarda sana asıl net sonuc verır dıye dusunuyorum?205 55 16 ölçütlerını kullanıyorum aracımda ızmır manısa yolunda kı vırajlara 120 140 km hızlarla gırıyorum hıc savrulma yasamadım bence farklı ebat lastık kullansam sımdıye coktan ucmustum :D senın guvenlıgın ıcın uyarılarımız mustafa kardesm..
ilginiz için çok teşekkür ederim.merak etmeyin şikayetci olduğum her şeyi denedim su göleti v.s hiç sorun yok.Ben her koşulu denedim abi yüksek hızlada denedim eski lastiklerime bakarak yüzde yüz bir yol tutuşu var.dedikleriniz doğru ama türkay abi en mantıklısını diyor.olabilecek tek sorun bence esneme falan oda yanaklar ince ve fazla olduğundan.dediğiniz sorun şöyle olursa olur.orj ebatı 175 70 13 leri önlere arkayada 195 leri takarsam kabul.yada tam tersi :).benim yıllardır girdiğim bir viraj var çevreyolda orda girdim frenleme yaptım keyfi virajları dengesiz aldım sorun yok denemeden bilemezsiniz.türkay abi denemiş biliyor yan etki olmadığını :D zaten 1000 kmde yapmadığım şey kalmadı.herhangi bir sorun olsaydı zaten şuan size cevap yazamıyordum :D
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #23 : Şubat 11, 2010, 21:27:05 »
ya zaten arkadan itiş bir çok arabada aktarmanın yapıldığı tekerleklere, yani arkalara daha geniş taban takılır..orjinali o hatta o arabaların ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #24 : Şubat 11, 2010, 21:48:30 »
aynen türkay abi.zaten bu arabaların orj ebatı 175 taban.ee ben eşit biçimde jantı ve lastiği büyüttüm.eski halinide biliyorum.orjinal halinide biliyorum sıkıntı yok çok şükür :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #25 : Şubat 11, 2010, 21:49:49 »
güle güle kullan kardeşim sen mutlu ol yeter ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #26 : Şubat 11, 2010, 21:52:53 »
güle güle kullan kardeşim sen mutlu ol yeter ;)
işin ras gelsin abim :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #27 : Şubat 11, 2010, 22:10:01 »
  Mustafa, gerek Mesut, gerek ise İbrahim bazı noktalarda seni uyarmış. Bence haklılarda. Bu şekilde aracın yol tutuş dengesini bozmuş oluyorsun, yere basan birim kare ağırlığı değiştirmiş oluyorsun. Ayrıca rot ayarını nerede (nasıl bir sistemde) yaptırdın bilmiyorum ancak böyle bir uygulamada bazı değerlerde değişir.
 Arkadan itişli kimi araçlarda arka lastiğin yere basan alanının daha fazla olması istenebilir genelde (gücün yere daha efektif aktarılması için) ancak yağışlı ve kaygan yüzeylerde bu araçların tehlikleli durumlarla karşılaştığınıda unutmamak gerekir. Tabi senin araç o kadar güçlü değil. Diğer yandan önden kaymaları kontrol altına almak (direksiyon ve gaz hareketleri ile), arkadan kaymalara göre daha kolaydır.
 Farklı yanak uygulamaları ile bozuk bir yüzeyde aracının önden ve arkadan vereceği tepkilerde farklılaşır. Bir çok zaman ve hatta kimi durumlarda daha fazla yol tutuş hissedebilirsin ancak azınlıkta bir noktada normalden daha az yol tutuş ve güven oluşabilir. Bu güvene asıl ihtiyacın olan ise işte o az zamanlardır genelde.
 Aracının fren ayarları bile ön ve arka askda aynı tip ve ebatta lastiğe göre yapılmıştır, bunlun etkilerinde bile farklılaşma olacaktır.
 Sonuç olarak sadece yuvarlanma dairesine bakmamak lazım. Bu şekilde lastikleri kullanamazmısın, elbetkide kullanabilirsin ancak ne kadar sağlıklı olur o tartışılır bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #28 : Şubat 11, 2010, 22:12:39 »
yanakta farklılık yok ki..tabanlar farklı, yanaklar yine aynı oluyor mm bazında bakınca (ya da çok yakın)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #29 : Şubat 11, 2010, 22:19:08 »
  Belirtilen iki lastik yanağı arasındaki fark yaklaşık %5 (4,5mm. civarı) oluyor. Bu aracın ön arka yüksekliğini, altına aldığı hava miktarını, süspansiyon çalışmasını bile etkiler.
 Bazı araçalrın binek versiyonları ile Gt versiyonları arasında 15-20mm. lik fark olduğu düşünülürse bu 4,5mm. de aslında göz ardı edilemez. Üstelik bu dengesizlik yönünde ise.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #30 : Şubat 11, 2010, 22:23:31 »
hakan abi yanlış hesapladın herhalde, 195/50-15 ile 185/55-15..sen 195/55 ile 185/50 arasında arasında hesapladın sanırım?çünkü belirtilen ölçülerde fark %1.45 gibi bir şeyler
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #31 : Şubat 11, 2010, 22:26:57 »
  :)
 195-50 'nin yanak yükskeliği 97,5mm.
 185-55 'in yanak yüksekliği 101,8mm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #32 : Şubat 11, 2010, 22:33:18 »
  :)
 195-50 'nin yanak yükskeliği 97,5mm.
 185-55 'in yanak yüksekliği 101,8mm.
hesap makinesiyle hesaplayınca aynen dediğin gibi çıkıyor abi, ama internetteki lastik hesaplama modülleriyle hesapladığımda fark %1.45 civarında çıkıyor, 5-6 tane denedim, bizim yaptığımız gibi yapan yok :blink: atladığımız bir şey var muhakkak..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #33 : Şubat 11, 2010, 22:38:37 »
  O hız farkıdır. Gerçek yanak hesaplaması bildiğin gibi; 195 'in %50 si ve 185'in %55'i şeklinde. O da çok önemli değil ama fark var. Dediğim gibi iki lastik taban şekillerinin bile güvenlikte önemi var ki ebat farkı daha da etkilidir. Olmaz mı, elbetkide olabilir ve kullanılabilir ancak bence çok da sağlıklı bir uygulama olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #34 : Şubat 11, 2010, 22:40:04 »
 :)
 195-50 'nin yanak yükskeliği 97,5mm.
 185-55 'in yanak yüksekliği 101,8mm.
abi yanak oranını nasıl hesaplıyorsunuz?ben mesela 50 yanağı 50 mm,55 yanağı 55 mm diye biliyorum. :) o ölçü nasıl hesaplanıyor?aydınlatırsanız sevinirim

tam ben yazarken sizde sorumu cevaplamışınız abi.çok doğru abi aynı boyut aynı marka lastik olsa,ama diş yapısı bile farklı olunca çok fark ediyor.Hakan abi sende olmasan ne yapardık biz :D denemek lazım önlere aynı marka ve boyut aynı olsun kanalları desenleri farklı olsun çok fark eder :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #35 : Şubat 11, 2010, 22:43:00 »
yok abi hız farkı değil, toplam lastik çapı olarak yazıyor...dediğin gibi ben deyanak yüzdesi olarak biliyorum..ama farklı bir hesaplama söz konusu sanki..ya da toplam çap üzerinden mi yüzde hesaplanıyor dicem, ama 15 sabit olduğu için yüzdeyi değiştirmese gerek :blink: ama sağlıklı uygulama konusuna katılmıyorum, daha önce yazdığım gibi, bmwnin nerdeyse bütün arabalarında arka-ön farklı oluyor ebatlar, arkadan kaymayı engelliyor bu -bir nebze :p -şimdi mustafa tutup öne genişi taksa arabası arkadan kayma yapacaktı, bu şekilde önden kayar (kayarsa, limitlerde kullandığında) onu da toplaması arkadan kaymaya göre çok daha kolaydır.. kaldı ki bu şekilde kullanmak bile 175/65 olan ölçüden daha iyi yol tutuş sağlar..
abi yanak oranını nasıl hesaplıyorsunuz?ben mesela 50 yanağı 50 mm,55 yanağı 55 mm diye biliyorum. :) o ölçü nasıl hesaplanıyor?aydınlatırsanız sevinirim
yok be hacı, 195/50 dediğimizde 195 taban ölçüsü mm bazında, 50 de onun yüzdesi, 195in yüzde 50si yanaği veriyor ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #36 : Şubat 11, 2010, 22:43:45 »
  Aynen yukarıda söylediğim gibi Mustafa. 195-50 demek 195mm. taban demek ve 195 'in %50 'si yani 97,5mm. yanak demek.

 Benim verdiğim değer çap değil Türkay, direk yanak yüksekliği.

 :) Türkay, Bmw ya da yüksek performanslı araçlardan ve arkadan itişli olanalrdan eğer arka aks grubundaki lastiklerin taban genişliği fazla ie bu torkun yere daha etkili aktarılması içindir. Ancak ıslak ve temiz olmayan zeminde tam tersi etki yapar ve araç spin atmaya meyilli olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #37 : Şubat 11, 2010, 22:46:09 »
 Aynen yukarıda söylediğim gibi Mustafa. 195-50 demek 195mm. taban demek ve 195 'in %50 'si yani 97,5mm. yanak demek.

 Benim verdiğim değer çap değil Türkay, direk yanak yüksekliği.
peki çevresini ney gösterir abi?ya ne kadar cahilmişim :D bilmemek değil öğrenmemek ayıp :D ben 195 lastiğin çevresi 195 sanardım?taban olması zor.orjınalleri 175 lastik ve ben yola basan kısmı ölçtüm 14 cm çıktı .185 leri ölçtüm 19 cm ye yakın çıktı.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #38 : Şubat 11, 2010, 22:51:56 »

 Benim verdiğim değer çap değil Türkay, direk yanak yüksekliği.

 :) Türkay, Bmw ya da yüksek performanslı araçlardan ve arkadan itişli olanalrdan eğer arka aks grubundaki lastiklerin taban genişliği fazla ie bu torkun yere daha etkili aktarılması içindir. Ancak ıslak ve temiz olmayan zeminde tam tersi etki yapar ve araç spin atmaya meyilli olur.
farkettim abi yanak yüksekliği olduğunu fakat yüzdeler niye farklı çıkıyor?
bu bmw meselesine gelince; ıslakta spin atmaya meyilli olması taban genişliği farkından değil tabanın geniş olmasından değil mi? yani önleri de arkaları da genişletsek ıslakta yine daha fazla kayacak ince olana göre??
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #39 : Şubat 11, 2010, 22:54:41 »
  Ayıp ettin Mustafa, birdaha bu şekilde yakıştırmalar yapma. Kimse bunları bilerek doğmuyor, bak sende öğrendin, kim bilir kimlere de öğreteceksin gelecekte.
 Şimdi jantının inç cinsinden çap değerini biliyorsun. 15 inç. Bu da yaklaşık 381mm. yapar.
 Yanak yükskeliğin ise 97,5mm. Çap değeri için bunu 2 ile çarpmak gerekir. Üstüne de cant çapı ile toplamak.
 Yani 97,5x2+381=576mm.
 Şimdi bu cant bir daire olduğu için 576 yı, sihirli sabitimiz Pi ile (3,14...) çarpamız gerekir.
 576x3,14=1809mm. yaklaşık olarak yapar.