Gönderen Konu: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-2013]  (Okunma sayısı 96391 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-2013]
« : Ocak 28, 2007, 19:00:22 »
Evet arkadaşlar, bugün (28 Ocak Pazar) Ankara Toyota Akota Plaza'daydık, ve Yeni Corolla'yı test etme şansı bulduk.

İsmail dizel ve düz vitesli olan modeli test etti, Murat abiniz ile bendeniz ise 1.6 benzinli Dual VVT-i ve MMT şanzımanlı modeli test etme şansı bulduk.

1.6 Benzinli MMT

İç Mekan

Konfor seviyesi oldukça iyi, büyüyen boyutlar ile ferah ve büyük bir iç mekanı var. Bagaj da oldukça büyümüş, "muhterem aks kafasi" mesafesi daha uzun olduğundan olsa gerek. Orta konsol Camry ve Avensis izleri taşıyor, müzik seti görünüm olarak benziyor.

Orta konsolu ben çok beğendim, oldukça yenilikçi bir tasarımı var. Yol bilgisayarı, benzin ve hararet göstergeleri sayaçların ortasında ve dijital olarak gösteriliyor. Ayrıca MMT olduğu için manuel'e çekilince kaçıncı viteste olduğu da buradan görünüyor. Göstergeler sarı-turuncu renkte ve km göstergesi dışında kolay okunuyor, onda rakamlar birbirine çok yakın.

Direksiyon süper, hidrolik yerine elektro-hidrolik mi ne koymuşlar ve hakkaten yavaş hızda bu kadar yumuşak direksiyon hiç görmedim. Kullandığım Comfort modeliydi galiba ve üzerinde ses kumanda düğmeleri vardı. Ancak kartlı anahtar sistemi yoktu.

Kapılar için izolasyon koyulmuş olabilir, açma kapanma sesleri daha tok geliyor.


Motor + Şanzıman

Motor'u 1.6 litre benzinli, Çift VVT-i 124bg gücünde. Resimlerden de göreceğiniz gibi neredeyse tamamı plastik kaplı, biraz daha yüksekte konumlu gibi duruyor ve kaput biraz daha küçük gibi. İçeriden ses nereyse hiç işitilmiyor, izolasyon konusunda önceki modellerden oldukça iyi gibi.

Ben klasik tork konvertörlü otomatiğe alışmış biri olarak MMT şanzımanı beğenmedim. Alışmadıkça vites geçişlerinde, muhtemelen debriyajı yavaş çektiği için, ilk önce araba yavaşlıyor (öne doğru atılıyorsunuz) sonra vites geçiyor. Geçişlerde gazdan hafif ayağınızı çekmeniz gerekiyormuş, klasik otomatiklere göre bence konfor bakımından eksi alıyor bu konuda. Manuelde çok kullanmadım (bir vites düşürdüm!) ama o modda daha seri veri konforlu olacağını düşünüyorum.

Yol tutuş ve frenlemeleri de oldukça başarılı, ki bu arada belirtelim, 1200kg civarında olduğu söyleniyor aracın, yani baya ağırlaşmış. Süspansiyon hem sert spor izlenimi veriyor, hem de çukurları güzelce emiyor. 16inç jantlarla geliyor, üst modellerde alaşım tabi ki. Üzerinde benzinlilerin Dunlop, dizellerin ise Yokohama lastikler var (205 yapmışlar sonunda diye sevinmişti Murat )

Dış Mekan

Bu Corolla muhtemelen eski Avensis boyutunda. Yatay farlar yüzünden geniş, yüksek motor kaputu yüzünden de yüksek izlenimi veriyor. Arkası (en sevmediğim yeri) tam bir eski Amerikan Corolla kopyası, daha yenilikçi davranabilirlermiş o bölümde. Bagaj Jettalardaki gibi içeriden açıldığında hala tam olarak açılmıyor.

Resimleeer: (büyütmek için üzerine tıklayın)


Resim1: Çift VVT-i'lı canavar bu, gördüğünüz gibi her taraf plastik, hiçbir şey gözükmüyor
Resim2: Çok şık bir lacivert  renkte Elegant modeli (benzinli, ama düz vitesti). İçerisi de açık renk döşeme olduğundan çok güzel gitmiş.
Resim3: Bu da bildiğimiz metalik gri renktekinin arkası. Bu da diğer lacivert ile aynıydı galiba.

Bu da yeni avensis 1.6 comfort, konuyla alakası yok ama fiyatı 43bin YTL civarıydı, Yeni Corolla ile karşılaştırmak için koydum buraya. Fiyatları benzer seviyede olursa nasıl bir mantık yürütülür bilemeyeceğim.


Diğer arkadaşlarda daha çok resim var, onlar da bu konuya eklenirse sevinirim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-2013]
« : Ocak 28, 2007, 19:00:22 »

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #1 : Ocak 30, 2007, 10:47:20 »
Evet arkadaşlar Alper'in dediği gibi 28 Ocak Ankara Buluşmasında Alper, ben ve Murat arkadaşımız toplandık 9 kişilik listeden. Akota Ankara Plazaya gidip yeni corollaları inceledik ve test ettik. Yaklaşık olarak bi 2 saat geçirdik orda.

Dizel aracı sanırım o gün benden önce kimse test etmemiş. Araç 460km de idi. İlk çalıştığında aşırı bi sallantı oldu araçta. Bendede imzada gördüğünüz gibi D-4D Sedan var. 1 aydır Ankaradayım ve sabah çalıştırdığım zaman öyle bir sallatı ile karşılaşmadım.  Çok garipsedim ve eleman hemen atıldı "motor soğuk". Neyse biraz gaz verip bağırtaraktan ve rolantide biraz bekleyerek motoru hafiften ısıttıktan sonra yola çıktık.

Kıyaslamayı kendi aracımla yapıyorum.

İlk etapta bir şey dikkatimi çekti (bende bu sorun olduğu için yazıyorum) araç buhar yapmadı abi. 3 kişi binmemize rağmen. Ben sabah aracıma binince tek başıma bile olsa hemn tüm camlar buharlanıyor.

Aynı yoldan gelirken ve plazadan ayrılırken kendi aracımlada geçtim, yoldaki çamur ve taş atma sesleri yeni corollada daha fazla. Davlumbaz yalıtımı pek iyi değil sanırım.

Araçların çekişlerinde pek bi fark yok motor aynı motor. Yanlız kapotu açtığınızda bazı şeylerin yerinin değiştiğini görüyosunuz. Örneğin radyatör suyu bendekinde önde, yeni kasada solda ve ne kadar dolu olduğunu görebiliyosunuz. İyi bir tercih. Çünkü ben benimkinin miktarını göremiyorum zaten kutu simsiyah.

Amortisörler daha sert. aynı kasistlerde falan daha sert düşüyo ama belki yeni olmasındadır. Belki lastiklerdendir. Motor sesi daha fazla içeri alıyor yeni corolla. Direksiyondan kumanda hepsinde standart. benimkinde yoğtır.

Firenler bi harika ve yumuşak. Araç hafif bi basmada yumuşak bi şekilde yumuluyo.

İç ve dış tasarım güzel. Bagaj daha geniş. Torpido 2 tane. Yol bilgisayarı göstergelerin ortasına alınmış. Yakıt ve hararet göstergesi de devir saatinin ortasına dijital ekranda alınmış. Yarislerin full lerindeki anahtarsız sistem getirilmiş bunlarında üst düzeylerine.

Daha yazacak bi, şey gelmiyo aklıma. Sorularınız varsa sormayın gidin test edin. Ama süpriz hediye falan beklemeyin. Hiç bi şey vermediler. Yolladıkları mesaja göre.

Fiyatları belli değildi. Pzt belli olacaktı. ama 38-40 arası bi şey derseler gider 43'e Avensis alırım valla. Avensis süper ve süper geniş bi araç. Zaten idealim şu aralar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2007, 23:39:17 »
Teşekkürler arkadaşlar, test etmek için sabırsızlanıyorum doğrusu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #3 : Şubat 02, 2007, 11:02:31 »
Ya bu arada VVT-i'yi çiftlediler de VVTL-i vardı, ona ne oldu?
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #4 : Şubat 02, 2007, 12:23:23 »
spor modeller için bir motor olduğundan Corolla'ya pek gitmez...

belki Auris'e koyarlar!
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2007, 01:28:14 »
aynen katılıyorum  spor modellere koyarlar

aynen katılıyorum  spor modellere koyuyorlar oda auris olabilir
BASTIĞIN YERLERİ TOPRAK DİYEREK GEÇME,TANI!
                                           DÜŞÜN ALTINDAKİ BİNLERCE KEFENSİZ YATANI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #6 : Şubat 06, 2007, 23:41:25 »
Merhaba Toyota'cı dostlarım.
Bendenizde geçen Cumartesi günü İzmir'deki Tokullar Toyota Plaza'da (Gaziemir'de) yeni Corolla'yı test etme fırsatı buldum. Kullandığım araç Alper Sınav arkadaşımızında kullandığı 1.6 Benzinli MMT modeliydi. Daha evvelde bir vesile ile bir Avensis 1.6 kullanmıştım, bana onu hatırlattı. Aracın otomatik durumdaki vites geçişlerinde kavramanın uzun sürmesi benim de dikkatimi çekti. Test ettiğimiz yolun yarısına vardığımda otomatikten sıkılıp manuel moda geçtim. Gerçekten sportif bir kullanım sunuyor ama burada da kavrama biraz zaman alıyor sanki. Gerçi daha evvel hiç tiptronik vitesli bir araç kullanmadığım için bu mevzuuda bir şeyler söylemeyi kendime uygun bulmuyorum. Ama performans olarak gerçekten güzel bir iş çıkarmışlar.

Konfor olarak daha evvelden de dediğim gibi biraz Avensis'i hatırlattı. MP3 özellikli müzik sisteminin I-Pod hazırlıklı olarak yapılması (her ne kadar I-Pod um yoksa da!) çok güzel düşünülmüş ayrıntılar. İşçilik ve iç dizayn gerçekten şahane. Ses yalıtımı da gayet güzel. Fakat bu modelde de hala tüm camların otomatik olmamasına (yani butonu basık tutupta elinizi çektiğinizde camın kapanmaya ve açılmaya devam etmesi-Opel'lerdeki gibi-) üzüldüm.

Dış görünüş olarakta gayet güzel. Fakat kapı yan bantlarının bugüne kadarki tüm modellerde bulunmasına rağmen bunda opsiyonel yapılması bana garip geldi. Gerçi 200 YTL'lik bir fiyatı varmış ama standart olarak verilse iyi olurdu.

Birde Bridgstone yerine Dunlop lastiklerin tercih edilmesi de hoşuma gitmeyen bir husus.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #7 : Şubat 14, 2007, 13:07:43 »
illa corolla olmasın diyorsanız fiyat konusunda avensis tercih edilebilir
yeni corollada bazı değişiklilerde hoş duruyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #8 : Ekim 02, 2007, 02:24:57 »
geçenlerde arabaya alışmış olmanın verdiği rahatlıkla virajlı yolları sevmem nedenıyle tarafiğin hemen hemen hiç olmadığı bursa doğancı barajının yolunda limitlerde zorlayayayım dedim ve çıktım yola tüm vites aralıklarını limitlerde geçtim arkadaşlar inannın bana virajlarda sankı yolda mıknatıs var araç santim oynamadı yoldn hadi dedim viraj içinde fren yapayım dedim gık yok yola devam ee hadi dedim viraja girmeden vites küçültüp kompressör yapmıyayyım yuksek viteste arabayı sallı sokayım dedim gene zorlama yok araçta yol tutuş inanılmaz ve arabada yalnızca 2 kişiyiz o arkadaşıda ön koltuğa değil arka koltuğa oturttum kı bu zorlamalarda arkada seyahat eden insanların konforu nasıl öğrenmek için arkadaşın yanıtı en kısa zamanda corolla alıcam kı kendinnde 2007 focus var kı o aracında yol ttuş performansı ortada onuda gayat iyi bence kullandım ama bu kadar güven vermedi ??? kendimden korktum çünkü hata istiyorum vermiyor insanın direksiyon başında canavar olası geliyoo bu kadar güven iyi değil ama ne yaapalım toyota ve corolla
!!!!!  

trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
düşünüyorumda düşüncelerin en güzeli senın beni düşünüp düşünmediğini düşünürken düşündüğünü düşünmek olsa gerek diye düşünüyorum[/colo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #9 : Ekim 02, 2007, 08:38:12 »
Büyük gelişme var demek yeni kasa da . Benim aracın yol tutuşu Allah'a emanet çünkü.

Bu yol tutuşu nasıl sağladılar acaba, arkalarda bağımsız suspansiyon yok sizin araçta da , burulma kirişi var mesela.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #10 : Ekim 16, 2007, 02:05:20 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
Büyük gelişme var demek yeni kasa da . Benim aracın yol tutuşu Allah'a emanet çünkü.

Bu yol tutuşu nasıl sağladılar acaba, arkalarda bağımsız suspansiyon yok sizin araçta da , burulma kirişi var mesela. [/quote]

burulma kirişi ama yenisi eğilip altına baktınızmı bizimkiler l şeklinde borucuk ma yenileri ayrı yerden bağlatılı renaultların arkasında olanla aynı bir süspansiyon değişmiş... malüm önede bir çubuk eklemişler araba yüksekliği sabit kalmış yere basan kısmı genişlemiş. virajlarda 3 tekere kalkma olayı artık kalmamış corollada bu bir çok defa oluyor aynanızı tam tekere verin bakmaya cesaret edeblirseniz çok set virajlarda set girerseniz havada olduğunu görürsünüz birde airodinamik yapısı tamaen değişmiş  ağırlığı artmış ve yere yaışkan bir araç olmuşşş..

 

Mükemmel Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #11 : Kasım 02, 2007, 15:51:27 »
%78 arka süspansiyon kirişinin sertliği arttırıldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #12 : Kasım 03, 2007, 21:50:51 »
arkadaşlar 2008 corolla ve aurislerin arka süspansüyonları bizim e12 kasalarla aynı değil bizzat kendim altına eğilip bakıp inceledim .

 ismi aynı fakat şekil itibarisyle farklı 2008 lerde orta mil sabit 2 taraf çalışırken aşırı virtajlarda viraj denge ile diğer tarafı dengeliyorş bizimkiler yani e12 ler farklı biraz hem sert hem tepkisi yavaş

tam tersi 2008 ler hem yumuşak hem tepkisi hızlı olduğu için aracın yol tuttuşu iyileşmiş

ön süspansiyonların ek bir aparatı daha var..

amortiselerdede değişiklik var kısacası kople değişmiş ve iyileştirilmiş süspansüyonları aslında 2008 corollanın

Mükemmel Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #13 : Kasım 03, 2007, 22:10:55 »
2008'lerin süspansiyon sistemi sıfırdan çizilmiş, tamamen yeni bir sistem.

Bu açıkladıkları ilk özelliklerinden biriydi zaten.

Auris'te de durum aynıymış, Toyota'nın başarılı kararlarından biri
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #14 : Kasım 04, 2007, 17:00:29 »
bu testi yapılan corolladaki lastikler nedir net bilgi alabilirmiyim bir ara bakındığımda corollada farklı farklı lastikler gördüm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #15 : Kasım 04, 2007, 21:11:26 »
Alıntı yapılan: Doğan Keleş
bu testi yapılan corolladaki lastikler nedir net bilgi alabilirmiyim bir ara bakındığımda corollada farklı farklı lastikler gördüm [/quote]

lastikler TOYO marka 205-60-16 lastik dişleride turanza benziyo yönlü yarıs yönlü yarısı düz dişli

Mükemmel Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #16 : Kasım 05, 2007, 00:22:04 »
ben corollada toyo artı continental gördüm araştırdığım zamanlarda bilgi için teşekkürler sizin araç benznli sanırım dizelde continental ihtimalini düşünüyorum tam net hatırlamıyorum ama sanki bunlardan başka bide michelin yada bridgestone görmüştüm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #17 : Kasım 05, 2007, 08:55:24 »
yeni toyotada eğer yol tutuş geliştirilmişse bu araba için bir artı. ben benim aracım sayesinde hiçbirşekilde toyotaya yol tutuşu konusunda güvenmiyorum.
Hayat bazen insana sürprizler yapıyor.
Bazılarını farkediyoruz, bazılarını ise fark ettiğimiz zaman çok geç oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #18 : Kasım 05, 2007, 11:18:41 »
Ben de taa geçen sene test ettiğimizde Yokohama ve Dunlop lastikli olduklarını hatırlıyorum. Demek ki farklı bayiilere farklı lastik takıyorlar...
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla [E140] [J:10] [2007-]
« Yanıtla #19 : Kasım 05, 2007, 16:50:46 »
haklısın sanırım continental değilde dunlop vardı dunlop yokohoma toyo 3 garanti oldu 2 motor opsiyonu olan bir araba için ilginç yani detaylı incelemek gerekiyor bu konuyu
bir üstte cevap atan arkadaş bilmiyorum hangi kasa corolla kullanıyorsun e11 kullanıyorsan lastiklerin orjinalse b390lardan olduğunu garanti edebilirim sana