Gönderen Konu: Triger Setim Değişti Kafam Dinç  (Okunma sayısı 11620 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2010, 10:00:55 »
Kesin olarak bildiğim 1993-1998 Corolla,ların motorları triger kayışı kopsa da sizi yolda bırakmaktan başka kesinlikle motora bir hasar vermez.Türkiye'de satılan bütün Corollalar diyeceğim ama emin değilim. Ergün söylesin bir zahmet...
Ben buldum. Toyota'nın ürettiği interferanslı motorlar sadece:
1.5L Tercel, 2.4L Pickup, 1.8L Camry, 1.8 Corolla. Bunların dışında kalan tüm motorlar non-interferans imiş. (Yani subap eğme sorunu yok) Kaynak: http://www.aa1car.com/library/2003/us70343.htm
Aynı kaynak honda kullanıcılarının bu konuda bu kadar şanslı olmadığını söylüyor.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Toyota Club Türkiye

Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2010, 10:00:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #21 : Ocak 19, 2010, 15:04:13 »
Gene hondaya laf sokuşturmuşsun, Hani nerde japon kardeşliği....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #22 : Ocak 19, 2010, 17:19:05 »
Hakketen bu aralar üvey evlat muamelesi görmeye başladık. Ya arkadaşlar 3 yıl daha arabayı satmam zaten yasak, yeni kasa corolla alcek para zaten yok. Boşuna uğraşmayın honda kullanmaya devam etcem.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #23 : Ocak 19, 2010, 23:41:21 »
Ben buldum. Toyota'nın ürettiği interferanslı motorlar sadece:
1.5L Tercel, 2.4L Pickup, 1.8L Camry, 1.8 Corolla. Bunların dışında kalan tüm motorlar non-interferans imiş. (Yani subap eğme sorunu yok) Kaynak: http://www.aa1car.com/library
/2003/us70343.htm
Aynı kaynak honda kullanıcılarının bu konuda bu kadar şanslı olmadığını söylüyor.

Allah razı olsun adaş (ağabey)  :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #24 : Ocak 20, 2010, 03:26:31 »
ahmet bey o sitede diğer motorlar zarar görmez gibi kesin bir dil kullanılmamış. daha büyük yanma odası denmiş sadece. neyse ben inanıyorum artık kopsa bile bişey olmayacağına ama anlamadığım ve hiç anlamayacağım bişey var. bu ustalar neden herkesi korkutur. neden böyle bir kandırmaca yapar. ve toyota başka hemen hemen hiçbir arabada olmayan bu artıyı neden sır gibi saklar ve reklam amaçlı kullanmaz. kimseye güvenemeyecekmiyiz.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #25 : Ocak 20, 2010, 04:03:07 »
arkadaşlar bişey buldum aynen kopyala yapıştır yapıyorum. "Other manufacturers, such as Toyota, use a mix: timing chains on their interference engines and timing belts on their non-interference engines."
benim anladığım kadarıyla bu cümlede özetle şöyle diyor: "Toyota girişimli motorlarında zincir, girişimsiz motorlarında kayış kullanıyor."
olayı özetlemiş ve bitirmiş... sitemi; http://en.wikipedia.org/wiki/Interference_Engines
kötü niyetli tüm ustaların kulaklarını çınlatıyorum...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #26 : Ocak 20, 2010, 09:29:01 »
Gene hondaya laf sokuşturmuşsun, Hani nerde japon kardeşliği....
Laf sokmak gibi bir durum söz konusu değil. Bilgi veriyorum. Koptuğu zaman mı öğrenmeyi tercih ederdiniz? Yazının başlığı "Toyota ve hondalarda triger kayış ve zinciri değiştirme". Yani o bilgiyi ben oradan süzmüş değilim. Yazı zaten tam olarak bunun  hakkında.
Teselli edecek bişey söyleyeyim, bu kaynaktaki verilere göre honda kayışlarının değişme aralığı genelde çok daha uzun. Her halde risk yaratmasın diye daha sağlam kayış kullanmışlar.. Ya da "honda kalitesi" ne diyelim.. :)

Ayrıca kesin diyemem ama duyduğum kadarıyla mazda nın hemen hemen tüm motorları girişimsiz. Nissan ise sadece zincir kullanıyor.

"Other manufacturers, such as Toyota, use a mix: timing chains on their interference engines and timing belts on their non-interference engines.": "Toyota girişimli motorlarında zincir, girişimsiz motorlarında kayış kullanıyor."
olayı özetlemiş ve bitirmiş... sitemi; http://en.wikipedia.org/wiki/Interference_Engines
Bunu bulduğunuz iyi oldu. İç rahatlatan bir cümle oldu hakkaten.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #27 : Ocak 20, 2010, 18:40:22 »
Ya arkadaşlar muhabbet illa trigeri kopartmaya gitmiş. Niye kopartıyoruz ki. Vakti geldiğinde değiştirelim olsun bitsin. Ha şunu da söyleyeyim. Kopunca bir sorun çıkarmaz deyince öyle kullanılacak değil araba. Mutlaka yaptırılacak. Diğer markalarda kayış koptumu epey masraf çıkarsa toyotada az masraf çıkar.

Kayışı koparıp gitmek söz konusu değil zaten.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #28 : Ocak 21, 2010, 15:49:16 »
arkadaşlar bişey buldum aynen kopyala yapıştır yapıyorum. "Other manufacturers, such as Toyota, use a mix: timing chains on their interference engines and timing belts on their non-interference engines."
benim anladığım kadarıyla bu cümlede özetle şöyle diyor: "Toyota girişimli motorlarında zincir, girişimsiz motorlarında kayış kullanıyor."
olayı özetlemiş ve bitirmiş... sitemi; http://en.wikipedia.org/wiki/Interference_Engines
kötü niyetli tüm ustaların kulaklarını çınlatıyorum...

Benim de anladigim, Toyota'nin kayisli motorlari non-interference. Yani kopunca-koparsa sadece yolda birakiyor.

Ya arkadaşlar muhabbet illa trigeri kopartmaya gitmiş. Niye kopartıyoruz ki. Vakti geldiğinde değiştirelim olsun bitsin. Ha şunu da söyleyeyim. Kopunca bir sorun çıkarmaz deyince öyle kullanılacak değil araba. Mutlaka yaptırılacak. Diğer markalarda kayış koptumu epey masraf çıkarsa toyotada az masraf çıkar.

Kayışı koparıp gitmek söz konusu değil zaten.

Hazim, tabii kopartmaya kadar gitmeye gerek yok, ama benim gibi gereginden once (210bin km.de ilk degisim) degistirtmenin de luzumu yok.

Toyota'nin triger kayisli non-interference motorlari kayis koptugunda-koparsa motorla ilgili az degil HIC masraf cikarmiyor.Yeni kayis taktirma ve arabayi tamirciye goturmek icin tutulan cekici disinda.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #29 : Şubat 02, 2010, 15:49:00 »
Kopartmak tabi ki bir opsiyon değil, ama durumu bilmekte yarar var. Birincisi konu kafamıza takılıp durmaz ve ahmet bey'in dediği gibi zamanından önce değiştirmek, aşırı titizlenmek gibi bir durumdan kurtulmuş oluruz. İkincisi biz bu forum aracılığı ile bilgi vererek, ikinci el araba almak konusunda araştırma yapan insanların kararları üzerinde etkili oluyoruz. Zincir yoksa bence hiç olmazsa non-interferans olması tercih sebebidir. Bilenle bilmeyen bir olur mu..
Kopartsan da kopartmasan da, bil.. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #30 : Şubat 02, 2010, 21:13:49 »
 :lol:  :alkis:
Bilenle bilmeyen bir olur mu..
Kopartsan da kopartmasan da, bil.. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #31 : Şubat 03, 2010, 03:25:34 »
Yani E11 kasa 1.3 corolla non-interans ? Eğer böyleyse içim bayaa bi rahatlicak :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #32 : Şubat 03, 2010, 09:43:27 »
Yani E11 kasa 1.3 corolla non-interans ? Eğer böyleyse içim bayaa bi rahatlicak :))
Murat Yıldız bey'in bulduğu kaynağa göre evet. Interferansların hepsine direkt zincir uygulamışlar. Benim bulduğum kaynağa göre de zaten corolla'nın sadece 1.8 lt bir  modelinde interferans var.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #33 : Şubat 03, 2010, 15:20:40 »
Ahmet Bey*/adas, bu kaynakta bahsedilen  1.8'lik Corolla 1979'un Corolla'si herhalde.Ayni motor o yillarin Camry'sinde de kullanilmis. 13TU mu ne, T serisi motor diye geciyor.Zaten o motorlarda da triger zinciri kullanilmis, kayis kullanilmamis.Yine problem yok, kayis olmayinca...

Bir an icin benim araba da buna dahil mi diye dusunmustum, demek ki daha eskilerde varmis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_T_engine

Oyle gorunuyor ki Toyota'nin triger kayisi kullandigi hic bir aracinda kayis koptugunda motor hasari olusmuyor. Konunun ana fikri bu.

*bey lafina alisamadim ama aramizda bir kac yas fark oldugu icin :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #34 : Şubat 03, 2010, 15:51:09 »
Bey demek zorunda değilsin adaş :), yaşın falan ne önemi var, keyfine bak.
Ana fikir isabetli görünüyor. Dediğin gibi:

"Oyle gorunuyor ki Toyota'nin triger kayisi kullandigi hic bir aracinda kayis koptugunda motor hasari olusmuyor. Konunun ana fikri bu."

Artık bizim de kafamız az da olsa dinç olabilir.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #35 : Şubat 16, 2010, 00:36:40 »
arkadaşlar bugün arabanın genel bakımını yaptırmaya gittim.alt salıncak fişekleri,z rotlar,ön ve arkan fren balataları,direksiyon yağı değişti.triger ve V kayışını da değiştirelim dedik.iyikide değiştirme kararı almışız.triger kayışı epey bir boşluktaydı.gergi tam germiyormuş.araba rolantide çalışırken arada sırada gıyy diye ses vardı.o sesin triger kayışının gergi rulmanı ve diğer rulmandan olduğunu öğrendik.yeni kayışları taktık işi bitirdik.çalıştırdık arabayı test sürüşüne çıktık motor sesinde acayip bir azalma farkettik.neyse ustayla helalleşip çıktık yola.yaklaşık 3 km gittikten sonra ortalama hızım 40-50 arası araba vitesteyken stop etti.boşa alıp sağa çektim.marş basarken gıyyy diye bir ses geldi sanki marş motoru dişli sıyırmış gibi.hemen ustayı çağırdım.inceledi ve triger kayışında bir anormallik var dedi.sanayiye çektik arabayı tekrar.triger kayışını sökmeye başladık,korkumuz acaba sibopları eğmişmidir oldu.servisini aradık anlattık böyle böyle oldu diye.93 corona da avensis motoru var sibopları kolay kolay zarar vermez ama nette bişi diyemeyiz dediler.söktük kayışı baktık triger kayışının arasında bir plastik parça.kayışın bir bölümünü yırttırarak diş atlatmış(usta sente dedi).triger kayışının üstünde bulunan plastik kapağın iç tarafında lastik bir conta var zamanla soğuk sıcak görerek özelliğini yitirmiş kemik gibi olmuş.o lastikten kopan yaklaşık 1 cm uzunluğundaki o plastik buna neden olmuş.yeni bir kayış aldık taktık.arabayı çalıştırdık bir sorun yok.şıkır şıkır işliyor sistem.inanırmısınız ecel terleri döktük.daha önce ya bu forum sitesinden yada başka bir siteden bir konu okumuştum.corona larda triger kayışının kopması siboplara zarar vermez diye.bugün denemiş olduk zarar vermediğini.
muğladan herkese selam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #36 : Şubat 16, 2010, 01:09:30 »
Geçmiş olsun :)) Artık tamamen kesinleşti zarar vermediği :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #37 : Şubat 16, 2010, 01:15:55 »
İyi hoş da "corona'da avensis motoru var" lafı bana ters geldi. :) "İngilizler de Amerikanca konuşuyorlar" demek gibi..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #38 : Şubat 16, 2010, 03:29:13 »
arkadaşlar bugün arabanın genel bakımını yaptırmaya gittim.alt salıncak fişekleri,z rotlar,ön ve arkan fren balataları,direksiyon yağı değişti.triger ve V kayışını da değiştirelim dedik.iyikide değiştirme kararı almışız.triger kayışı epey bir boşluktaydı.gergi tam germiyormuş.araba rolantide çalışırken arada sırada gıyy diye ses vardı.o sesin triger kayışının gergi rulmanı ve diğer rulmandan olduğunu öğrendik.yeni kayışları taktık işi bitirdik.çalıştırdık arabayı test sürüşüne çıktık motor sesinde acayip bir azalma farkettik.neyse ustayla helalleşip çıktık yola.yaklaşık 3 km gittikten sonra ortalama hızım 40-50 arası araba vitesteyken stop etti.boşa alıp sağa çektim.marş basarken gıyyy diye bir ses geldi sanki marş motoru dişli sıyırmış gibi.hemen ustayı çağırdım.inceledi ve triger kayışında bir anormallik var dedi.sanayiye çektik arabayı tekrar.triger kayışını sökmeye başladık,korkumuz acaba sibopları eğmişmidir oldu.servisini aradık anlattık böyle böyle oldu diye.93 corona da avensis motoru var sibopları kolay kolay zarar vermez ama nette bişi diyemeyiz dediler.söktük kayışı baktık triger kayışının arasında bir plastik parça.kayışın bir bölümünü yırttırarak diş atlatmış(usta sente dedi).triger kayışının üstünde bulunan plastik kapağın iç tarafında lastik bir conta var zamanla soğuk sıcak görerek özelliğini yitirmiş kemik gibi olmuş.o lastikten kopan yaklaşık 1 cm uzunluğundaki o plastik buna neden olmuş.yeni bir kayış aldık taktık.arabayı çalıştırdık bir sorun yok.şıkır şıkır işliyor sistem.inanırmısınız ecel terleri döktük.daha önce ya bu forum sitesinden yada başka bir siteden bir konu okumuştum.corona larda triger kayışının kopması siboplara zarar vermez diye.bugün denemiş olduk zarar vermediğini.


Gecmis olsun.

Evet burada epeyi konustuk triger kayisi kopunca motora zarar gelmedigini.

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Setim Değişti Kafam Dinç
« Yanıtla #39 : Şubat 16, 2010, 12:23:57 »
...
İyi hoş da "corona'da avensis motoru var" lafı bana ters geldi. :) "İngilizler de Amerikanca konuşuyorlar" demek gibi..
aynen öyle... zaten bilmeyen bir adamı getir, coronanın son modeliyle avensisin ilk modelini markaları kapatarak incelet. büyük çoğunluk birbirinin devamı olduğunu söyleyecektir. mesela efsane ile 99 corolla arasında daha çok fark var bence
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...