Gönderen Konu: Derdime bir çare  (Okunma sayısı 12008 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Derdime bir çare
« : Eylül 23, 2009, 21:52:45 »
Arkadaşlar.Bugün aracımı vizeden kusursuz geçiririm derken arka frenlerde sınıfta kaldım.Vizeci teknisyen arka tekerlerin biri 175 basarken diğeri 79 çıkıyor dedi.Muhtemelen dağıtıcı arızalı dedi.Bizim araçlar çapraz fren olduğu için bu arıza olabiliyormuş.İşten çok iyi anlayan bir ustaya göstert dedi.Bu dağıtıcı nedir,nerdedir neyi dağıtır?
  Kendi ustam sağ tekeri sökelim ayarını sıkalım denkleşir falan desede 2. muayenede de aynı sorun tekrar çıkarsa bizim vize için ödediğimiz para ölüyor.
   Dağıtıcı fiyatını sordum 300-350 tl çektiler.Bir başkası 100 tlye tamir ederiz dedi.Kafam karıştı.Bu konuda bilgisi tecrübesi olanlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Toyota Club Türkiye

Derdime bir çare
« : Eylül 23, 2009, 21:52:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #1 : Eylül 23, 2009, 22:50:07 »
Dağıtıcı derken kaputu açınca sağ üst köşesindeki fren hidrolik kabının altındaki döküm parça dan mı bahsediyorsunuz ?(Fren merkezi) ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #2 : Eylül 23, 2009, 23:13:24 »
Benimkinde bir sorun çıkmadı ama gördüğüm kadarıyla bizim bu kasalarda bu sorun genelde var. Arkadaşımın arabasındada olmuştu usta dağıtıcı merkezinden bir parça çıkarmış frenleme yapınca arka ve ön aynı anda tutuyormuş vizedende geçmiş.
COROLLA 97 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #3 : Eylül 23, 2009, 23:51:02 »
Dağıtıcı derken kaputu açınca sağ üst köşesindeki fren hidrolik kabının altındaki döküm parça dan mı bahsediyorsunuz ?(Fren merkezi) ?
Nerdeki hangi parça olduğunu bilmiyorum.Ben de ilk defa bugün vize teknisyeninden duydum.
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #4 : Eylül 24, 2009, 07:59:11 »
  Geçmiş olsun Mehmet.
 Motor kaputundaki ana fren merkezi olması lazım. Birde aracın yük durumuna göre fren basıncını ön ve arkaya dağıtan merkez olması lazım. Tabi bunların dışında genel bir fren sistemi bakımı iyi olur {hidrolik değişimi, contaların kontrolü (fren merkezlerinin, fren pistonlarının), balata kontrolü, arka balataların ayarlanması vs.}. Bunlara bakılınca sorunda zaten hallolur. Tabi frenlerin etkili olabilmesi için ön ve arka rot ayarlarınında düzgün olması gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #5 : Eylül 24, 2009, 08:28:20 »
Eğer ustanız yapabileceğini söylüyor ve ustanıza güveniyorsanız, yapıldıktan sonra kendinizde kontrol edebilirsiniz. Hafiften el frenini çekerek hareket halindeyken frene basın (her iki tekerinde bastığı zeminlerin aynı olması gerekmektedir; yani bir taraf hafif çakıllı bir taraf kuru asfalt ise bunu aylayamazsınız. Eğim vs. falan) arka lastiklerin birlikte kızaklamaya başladığı zaman doğru ayar yapılmış olacaktır. Muayene sırasında da sanırım onun ufakta olsa bir töleransı vardır. Geçmiş olsun
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #6 : Eylül 24, 2009, 08:37:05 »
 Bu bizim AE101 kasalarda P Valfleri, yani dağıtıcı limitörleri arızalı oluyor genelde. Hatta servislere bu araçların muayeneden geçemedikleri ve bunların değişimi gerektiğini bildirir bir servis bülteni gelmiş.
 Fakat bu P valfin sökülüp tamir edilmesi olayını asla tavsiye etmem. Ayrıca çıkmasının sağlamını bulacağınızı da hiç sanmıyorum. Tamir edilmesi demek büyük bir risk demektir. Ben olsam ne kendi canımı ne de arabamda taşıdığım ailemin canını 350 TL'ye değişmem...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Altı Yere Yakın Olandan Korkacaksın
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #7 : Eylül 24, 2009, 09:16:49 »
Peki bu parcanın arızalı olup olmadıgını nasıl anlarız.yoksa servise mi götürmemiz gerekir
1998 Toyota Corolla 1.3 XL Zeytin Gri
GaLaTaSaRaY
Nokia E71

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #8 : Eylül 24, 2009, 12:48:34 »
Peki bu parcanın arızalı olup olmadıgını nasıl anlarız.yoksa servise mi götürmemiz gerekir

Vize zamanı gelince anlıyoruz maalesef.
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #9 : Eylül 24, 2009, 23:59:05 »
Sorunum ciddiye benziyor.Bugün arka tekeri söktük,balata tozlarını temizledik.Ayarını sıkıladık.Hatta hidroliği yeniledik.Sonuç negatif.Dağıtıcı değişecek galiba.Ankara Ostimdeki çıkmacılardan muayyer olarak temin edebiliyormuşuz,doğru mu?
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #10 : Eylül 25, 2009, 08:33:20 »
Bu bizim AE101 kasalarda P Valfleri, yani dağıtıcı limitörleri arızalı oluyor genelde. Hatta servislere bu araçların muayeneden geçemedikleri ve bunların değişimi gerektiğini bildirir bir servis bülteni gelmiş.
 Fakat bu P valfin sökülüp tamir edilmesi olayını asla tavsiye etmem. Ayrıca çıkmasının sağlamını bulacağınızı da hiç sanmıyorum. Tamir edilmesi demek büyük bir risk demektir. Ben olsam ne kendi canımı ne de arabamda taşıdığım ailemin canını 350 TL'ye değişmem...
P valfi ney ben olaya fıransız kaldım nerede bu P valfi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #11 : Eylül 25, 2009, 09:15:50 »
2001 cıvıc aynı sebepten muayeneden geçemedi ustam limitörü söktü direk bağladı araya düz boru takarak gittim sanayide garantili fren testi yaptırdım geçer dediler tüvtürk tende geçti daha sonra fren ustama geri dönüp limitörü geri taktırdım. (daha önce fren tamirhanesine gittim arka balata merkezler değişecek dedi falan filan bi ton masraf çıkarttı 250 tl ben 70 tl ye halletttim.) :D limitör emme manifoltunun arkasında kalıyor bakarsan hemen anlarsın zaten fren boruları girip çıkıyor.
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #12 : Eylül 25, 2009, 12:46:22 »
benim aracım 93 model arka frenlerin tutmadığını düşünüyordum.ama Temmuz ayında sorunsuz geçtim muayene den yani bir sıkıntı olsa çıkardı heralde :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #13 : Eylül 25, 2009, 17:45:32 »
Denizli de Toyota Özkan adlı özel servisi dağıtıcıyı sormak için aradım.Sorun dağıtıcıdan değil fren merkezindendir,gelin kontrol edelim  dediler.Kafam iyice karıştı.
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #14 : Eylül 25, 2009, 17:57:37 »
Baştan anlatayım en iyisi detaylıca sen karar ver İstanbulda çalışan abimin 2001 cıvıc ini muayeneye götürdüm herşey çok güzel sağ arka fren tutmuyor, kartal oto sanayi uysal oto kamuran ustaya geldim dedim böyle böyle tüvtürk raporunu inceledik ... fren diye bi yere götürdü beni anlattık durumu ustam gitti benim sağ arka tekeri söktü usta toz temizleme bi iki tornavida darbesi falan tabi arka tekeri sökmeden önce usatanın oğlu geldi limitörü işaret etti sessizce ben çaktırmadan bakıyorum usta oralı bile olmadı neyse sağ arka tekeri söktü temizledi falan taktı makineye soktuk olmadı sonra arka iki tekeri birden  söktü bi baktı sonra bi 10 dk başka arabalara baktı geldi senin arka balatalar arka merkezler değişecek 20 gün kullanıp tekrar gireceksin muayeneye dedi ne kadar dedim 150 + + + + işçilik falan filan 200 ü geçecek belliki dedim araba patronun arayıp sormam lazım ustamı aradım durumu anlattım sakın yaptırma yanıma gel dedi arkadaşını çağırdı fren ustası hiç birşeye gerek yok limitör tıkanıyor direk bağlarız geçersin dedi hakikatende direk bağladık makineye soktuk garantili ölçüm yapıyor bu makineler ortalama %60 dan %10 a düştü muayeneden geçtim tabiki. sonra limitörü geri taktırdım. başımdan geçenleri birebir anlattım.  herkes okusun paranızı sokağa atmayın.
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #15 : Eylül 25, 2009, 18:22:30 »
Parayi sokaga atmayin ama caninizi sokaga atabilirsiniz.
Önce para gelir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #16 : Eylül 25, 2009, 18:26:35 »
Harun, iyi güzel bir şekilde muayeneden nasıl geçileceğini anlatmışsın ama olayın bir de güvenlik boyutu var. Yanlış anladıysam bilmiyorum ama senin anlattığın yol sadece muayeneyi geçmeye yönelik. Olayın bir de kendi ve diğer sürücülerin güvenliği boyutu var :( Kendi şahsım için konuşuyorum bir ses sistemine 1.000 lira vereceğime, güvenlikle ilgili bir donanıma 10.000 lira vermeye dünden razıyım

Bence bu masraf yapılsa bile parayı sokağa atmak olmaz, çünkü bu gibi şeyler hayat kurtaran ayrıntılardır ;). Olayın daha ucuz yollu çözümleri varsa (kesin çözüm), arkadaşımız için daha faydalı olacaktır

Ekleme: Ben ne yazayım diye düşünürken Murat abi cevap vermiş zaten :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #17 : Eylül 25, 2009, 18:32:35 »
parayı sokağa atmayın derken ustam benim arka frenlerimin sağlam parçalarını değiştirip paramı alacak ama düzelmiycek limitör tıkalı çünkü. eklemeyi unutmuşum cıvıc abs li fren ustası abs li olduğu için direk bağlamak çok tehlikeli değil paranızı sokağa atmayın derken demek sitediğim limitör değişecekse değiştirin ama japon arabada arka merkezler kolay kolay bozulmuyormuş onu demek istedim. paranızı sokağa atmayın sözünü limitör için kullanmadım. önyargı işbaşında gene :)
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #18 : Eylül 25, 2009, 19:35:33 »
Anlayan bir arkadaş yazabilir mi acaba bu limitör nedir ve ne işe yarar? Yaratabileceği tehlikeler nelerdir? En basitinden eğer arka iki teker farklı fren güçleri uyguluyorsa aracın savrulmasına neden olabilir gibi geliyor bana?
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Derdime bir çare
« Yanıtla #19 : Eylül 25, 2009, 19:51:13 »
Bizim AE 101' lerin kronik ön teker kızaklama problemide bu adı geçen p valfinden kaynaklanıyor. Bir müddet sonra o dağıtıcının içindeki lastik parçalar özelliğini yitirip arka tekerlere giden fren hidroliğini yeterli düzeyde arka fren merkezlerine iletemiyor ve siz arabayı durdurabilmek için frene biraz daha kuvvetli basıncada ön tekerler kızaklamaya, arkalar ise hiç fren yapmamış gibi hareketlerine devam etmekte ısrar ediyorlar. Gelelim o valfin görevine; araba boşken veya fren pedalına hafif bir kuvvet uygulayınca sadece ön tekerlere hidrolik göndererek aracın durmasını sağlarken, yüklü arabada veya pedala sert basınca 4 tekerede hidrolik gitmesini amaçlayan bir parça. Yalnız üstte de belirttiğim gibi zamanca ısınma ve soğuma sonucu o parçadaki valfler ömrünü yitiriyor ve arkalar neredeyse hiç çalışmıyor... Fren tamiri yapan ustalar o dağıtıcıdaki valfleri çıkarıp 4 tekerede aynı anda yağ gitmesini sağlayarak frenlemeyi iyileştiriyorlar ve Tüv Türk'tende sağ  / sol teker frenleme oranlarınız aynı çıkıyor. Bizim arabalarda ESP yada ABS olmadığı için bu yapılan uygulamanın öyle çok ciddi bir sorun çıkarmayacağını, hatta frenlerinizin çok daha iyi olacağını söyleyebilirim. Geçtiğimiz hafta aynı uygulamayı yaptırdık, Önceden ani frenlerde direk ön tekerler kızaklarken, trafikte büyük sorun oluştururken şimdi frenler neredeyse hatasız oldu. Kızaklaması için çok büyük bir efor sarfetmek lazım, lastiklerimde o kadar iyi değil. ! Umarım faydam olmuştur...
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]