yeni toyota corolla sahibiyim.bi kaç defa bastım 200'ün üstüne çıkmadı ve devir saati 6000'deydi.yeni corolla'lar hayatta 220 yapmaz 
hayatta kismina katilmiyorum, cunku yapar, yapti
Bence iddaya girmeye ya da kanitlamaya gerek yok
Sizin arabanizin belki cok iyi acilmamistir motoru, ya da yol vs bir suru sartlar var
yeni toyota corolla sahibiyim.bi kaç defa bastım 200'ün üstüne çıkmadı ve devir saati 6000'deydi.yeni corolla'lar hayatta 220 yapmaz 
nasıl 200 üstüne çıkmaz yaa..düz yolda basınca kesintisiz 210a çıkıyor onun üstünde tık yok, eğim lazım onun için..bir video çekip size atarım özel mesajla
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
hayatta kismina katilmiyorum, cunku yapar, yapti
Bence iddaya girmeye ya da kanitlamaya gerek yok
Sizin arabanizin belki cok iyi acilmamistir motoru, ya da yol vs bir suru sartlar var
arac su an 6000 km de.200 yaptığında devir saati 6000'e geliyo ki ondan sonra da biliyosunuz gaz kesici devreye giriyo.motoru açılmamıştır'a gelince ben bu aracı sıfır aldım ve uzun sure bineceğim diye 1000 km den sonra nerde bi düzlük buldum orda bastım ki araç sürekli zinde olsun. aynı zamanda soför çocuguyum az buçuk anlarım araba işinden. 6000 deviri geçince gaz kesen bi araba ile 220 yapanlar gaz kesiciyi iptal etmeden nasıl yapıyolarmış bu hızı ? bahsettiğiniz yeni çıkan 132 beygir valematic motor 6 vites olan corolla ise onu bilmem...
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
arkadaşlar meraba.ben açık hava filtresi taktırdım. o tatlı sesi duyabilmek için haliyle 5000-6000 d de değiştiriyorum vitesi motora zararı var mı böyle??
Tabikide var. En basit ve yakın etkisi boşa yakıt tüketimi olur. Ayrıca yüksek devir daha fazla sürtünme ve aşınma demektir motor iç aksamında.
Arkadaşlar, bu arada gerekli uyarıları lütfen unutmayalım.
arac su an 6000 km de.200 yaptığında devir saati 6000'e geliyo ki ondan sonra da biliyosunuz gaz kesici devreye giriyo.motoru açılmamıştır'a gelince ben bu aracı sıfır aldım ve uzun sure bineceğim diye 1000 km den sonra nerde bi düzlük buldum orda bastım ki araç sürekli zinde olsun. aynı zamanda soför çocuguyum az buçuk anlarım araba işinden. 6000 deviri geçince gaz kesen bi araba ile 220 yapanlar gaz kesiciyi iptal etmeden nasıl yapıyolarmış bu hızı ? bahsettiğiniz yeni çıkan 132 beygir valematic motor 6 vites olan corolla ise onu bilmem...
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
biz de sıfır aldık aracı ve bizdeki de tam olarak 6000 kmde, hatta 6050 idi dün kapının önüne koyduğumda,motor açma olarak ilk 1000 km inanılmaz yavaş gittim, 1000kmden sonra da inanılmaz sert ve hızlı kullandım..ilk zamanlarda bırakın 200ü , 160ı geçmiyordu hatta o hızlara çıkarken zorlanıyordu, 1. vitesten itibaren yüksek devir kullana kullana açtım ben, her viteste yüksek devir yaptım..bugün olmasa da resim ve video çekeceğim bu konu ile ilgili..devire bakmadım hiç ama kesintisiz 210 km/h hıza çıkıyor düz yolda ve rüzgarsız havada, eğim ve/veya arkadan rüzgar olduğu takdirde daha üst hızlar da mümkün..bahsettiğim corolla da aralık 27de alınmış olan 124hp 5 vites corolla
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
6800-6900 arası giriyorlar.
tecrübe ile sabitti 7000 ^^
kanıt :
hız sınırı şehir içi 50,şehir dışı 90 ve otobanlarımızda 120 dir.unutmayalım
Aracin bildiginiz gibi son hiz kadrani 240
Eger 200 u gecmeyecekse neden 240 yazmislar
Hiz kesiciye gelince kesinlikle 6000 dd de yakiti falan kestigi yok, belki 7000 de kesiyordur, zaten redline
Motor acimina gelince, bu konuda soylemek istedigim bir sey var
eskidendi zaten bize motorlar acilmis halde geliyor ne yaparsaniz yapin daha iyi olmaz
ama daha kotu olur. Oda arabayi ilk 1000 -5000 km yavas kullanmak la olur
Yani siz 20-30 yil oncesinin teknikleriyle arabayi aciyorsunuz
Gunumuz teknolojisinde motor acmak diye bir sey yok
Aslinda tam tersi ilk km lerde araci cok zorlamazsaniz hep oyle kalir
Yani acilmaz.
Aracin bildiginiz gibi son hiz kadrani 240
Eger 200 u gecmeyecekse neden 240 yazmislar
Hiz kesiciye gelince kesinlikle 6000 dd de yakiti falan kestigi yok, belki 7000 de kesiyordur, zaten redline
Motor acimina gelince, bu konuda soylemek istedigim bir sey var
eskidendi zaten bize motorlar acilmis halde geliyor ne yaparsaniz yapin daha iyi olmaz
ama daha kotu olur. Oda arabayi ilk 1000 -5000 km yavas kullanmak la olur
Yani siz 20-30 yil oncesinin teknikleriyle arabayi aciyorsunuz
Gunumuz teknolojisinde motor acmak diye bir sey yok
Aslinda tam tersi ilk km lerde araci cok zorlamazsaniz hep oyle kalir
Yani acilmaz.
tamam da aracı alırken bize böyle söyleniyor üstelik kullanma klavuzunda da yer alıyor bu "motor açma" diye bahsedilen şey..ilk 1000 km sakin ondan sonra da daha agresif şekilde kullanma olayı..
Aracin bildiginiz gibi son hiz kadrani 240
Eger 200 u gecmeyecekse neden 240 yazmislar
Hiz kesiciye gelince kesinlikle 6000 dd de yakiti falan kestigi yok, belki 7000 de kesiyordur, zaten redline
Motor acimina gelince, bu konuda soylemek istedigim bir sey var
eskidendi zaten bize motorlar acilmis halde geliyor ne yaparsaniz yapin daha iyi olmaz
ama daha kotu olur. Oda arabayi ilk 1000 -5000 km yavas kullanmak la olur
Yani siz 20-30 yil oncesinin teknikleriyle arabayi aciyorsunuz
Gunumuz teknolojisinde motor acmak diye bir sey yok
Aslinda tam tersi ilk km lerde araci cok zorlamazsaniz hep oyle kalir
Yani acilmaz.
alper,
aracın hızı sadece motora bağlı değildir. bu nedenle aracın yaptığı süratin üzerinde bir kadran koyarlar. örneğin aracın 190 km hız yapıyor varsayalım, arkadan esen rüzgarı da yaklaşık 30km olarak varsayalım (bu tam olarak doğru değil ama diğer tüm değişkenlerin olmadığını varsay) sonuç araban 220km sürate çıkacaktır. benim tamamiyle aynı yerde ve yönde birgün 215, bir hafta sonra 235km sürate çıktığım zamanlar olmuştu (trafiğe kapalı alandı, inşaat halindeki bir havaalanı).
devir kesici arabanın yapabildiği devre göre değişir. 6000 d/dk ile çalışan araç ile 12000 d/dk ile çalışan araç bir olmaz. bu nedenle kesin birşey söyleyemeyeceğim ancak rakam genellikle aracın çıkabildiği en yüksek güce karşılık gelen devir yada biraz üzeridir.
motor açmak ise son derece önemlidir. motoru ne kadar sağlıklı açarsanız motorunuz o kadar verimli çalışır. araç üreticilerinin sağladığı maksimum güç aslında şu şekilde söylense daha doğru olur minimum olarak alanıcak max güç düzeyi. çünkü üretilerin her sözü, aksi belirtilmezse bir taahhüttür bu nedenle onlar bulunabilecek en düşük değeri veriyorlar. fabrika verilerine göre benim araç yaklaşık 147 ps, araç üzerinde hiçbir değişiklik yapmamakla beraber test sonuçları 158 ps olarak gösteriyor. ayrıca arabayı sadece yavaş kullanmak motorun iyi açılmasını sağlamaz, çok düşük devirlerde araç kullanmakta motorun açılması için uygun değildir. sürekli aynı vites ve devirde ilermekte uygun değildir, bu örnekler çoğaltılabilir.
Teknolojik gelişme diye bahsettiğiniz olay tamamiyle yakıt ve ateşleme sistemleri üzerinedir. son 20 - 30 yıl içinde neredeyse kullanılan malzemeye kadar moturun genel yapısı üzerinde pek bir değişiklik olmamıştır. yuvarlak bir silindir yuvarlak bir gömlek içersinde sürekli olarak yukarı aşağı aşağı hareket etmektedir. bu noktada hiç bir değişiklik yok. zaten motor açılması denilen olayda bunların birbirleri ile en verimli çalışabilecek düzeyde getirmektir. temel noktalar; ısı, metalin genleşme ve sürtünmedir. çok fazla ayrıntıya girmeyeceğim ama biraz da olsa mekanik bilgisiyle konu anlaşılabilir.
aksine rodajını sakin 3000 d/d'den yukarı geçilmeden fazla zorlanmadan olursa ileriki kilometrelerdede performansını korur.sanayideki ustalar diyor onu ver sen arabayı bana adam 1 2 3 kesiciye sokuyor al açtım motoru.böyle bir dava var mı ? sanayi aklı ile iş yapılırsa...
Yüksek hızla giderken video çekmeye kalkışmayın yahu, o hızlarda en ufak bir dikkatsizliğin nelere mal olacağını düşünemiyor musunuz? Şu konunun tartışılması bence gereksiz, çok önemli ve gerekli bir şeymiş gibi 200 ' ün üzerine nasıl çıkar diye konuşup duruyoruz... Bunu ispat için buradaki bir arkadaşımız arabasının başına geçer de bir talihsizlik yaşarsa vicdan azabı duymayacak mıyız? Yeter bence bu konunun tartışıldığı... Araçları 200 yapsn diye değil güvenli bir şekilde bizi ordan oraya götürsünler diye alıyoruz...
Ali Rıza bence de çok doğru bir şey söylüyor. Umarım herkes dikkate alır.
ali rıza abi sürücü çekmeyecek videoyu

yolcu çekecek ya da kamera sabitlenecek..ben 3 yıl önce kadar direksiyona sabitlemiştim kamerayı

sanmıyorum bu sitede hem araba kullanıp hem video çeken adam olsun yüksek hızlarda
Türkay, tabi ki yolcu çekecek... Ayrıca kim çekerse çeksin, o hızlarda küçük bir dikkatsizlik çok pahalıya patlar...
Ben olsam bu konuyu silerim... Çünkü hız yapacak olan dinlemeyip yapacak, başına bir şey gelirse hepimiz çok üzüleceğiz... Sonra yetkili merciiler tarafından bu forum incelendiğinde azmettirici durumuna düşer miyiz düşmez miyiz?
burayı okuyarak gaza gelir mi insan bilmiyorum, yalan söyleyecek, kendimi saklayacak bir halim yok ben hızlı kullanan biriyim, bu forumda 300 yaptım deseler de 90la gidiyorum deseler de benim için değişecek bir şey olmayacak daha önce de dedim benim araba kullanmayı öğrendiğim dedem benim göremediğim hızlara çıkıyordu 98 corollayla, dayım her zaman hastaneye yetişcek gibi kullanıyor, annem makas atıyor vs..ben de böyle büyüdüm böyle öğrendim gidemiyorum hız sınırlarında, zaten inanılmaz saçma hız sınırları var, izmir narlıdere istihkamda hız sınırı 30 km hız sınırı, belediye otobüsü eskileri 70 yenileri 90la gidiyor ben nasıl 30la gideyim

ve ben çok kez otobana çıkınca 200km hıza ulaştığım oluyor acelem olunca, acelem yoksa çıkmıyorum evet ama çıkmadığım zaman da 140-160 gibi hızlarda kullanıyorum..acelem varsa da çekinmiyorum 200lü hızlara çıkmaktan..ama malesef artık 120nin bile altında kullanıyorum çünkü benzin aşırı pahalı...
(bunun çok çok benzeri bir yazı yazmıştım ve ilk eksimi o yüzden almıştım ben yine eksi verebilirsiniz, yalan mı söyleyim? )
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
Arkadaslar ben de katiliyorum bu son hiz konusu cok gereksiz.
Bir cok faktore bagli zaten, bunu kimse denemesin. Onemli olan guvenli seyahat
Buradan Turkay kardesime bir tavsiyede bulunacam
Asiri hiz felakettir. Simdiye kadar bu sekilde alismis olman onemli degil
Bu hizlar cok tehlikeli, hayatinda bir kere hata yapmak yeterde artar bile. Yani sonsuz kere cok hizli kullanman ve bir sey olmamasi onemli degil. Sonucta altimizda mekani insan yapimi bir alet var. Ustelik bizim ulkemizde yol durumu malum. Her an bir yag uzerinden gecip ya da bir cukurun ya da bir civinin takla atabilirsin
O yuzden lutfen oncelikle kendiniz sonra trafikteki diger insanlar icin yavas kullanin
kesinlikle bilincindeyim bunun, o hızlarda lastik patlar toparlayamam, dediğiniz gibi çivisi var osu var busu var..ben kendimi güvensiz hissettiğim zaman asla öyle devam etmiyorum ama güvenli hissettiğim zamanlarda da ibreye bakmıyorum..burda çok fazla benim gibi insan olduğundan da eminim çünkü otobana her girdiğimde benimle aynı hızda giden, sellektör yapıp benden yol isteyen vs insanlar oluyor şimdiye kadar hiç eksik olmadı hızlı gidenler..ben sadece kendini saklamayan, yalan söylemeyen bir tanesiyim..
Son olarak motor ve rodaj ile ilgili bir iki cevap yazacagim
belki bunun icin yeni konu acmak gerekebilir
1. toyota yeni araclarin kullanma kilavuzlarinda rodaj ve ilk kullanimla ilgili en ufak bir sey yok
2. Direk yetkili servisler rodaj yok istediginiz gibi kullanin diyorlar
3. Mehmet arkadasimizin soyledigi son hızla ilgili bende katiliyorum, yokus asagi eger cok yuksek bir egim varsa hic gaza basmadan bosta 300-400 km hizlara bile cikabiliriz teorik olarak, yani o motor hizlari illaki arabanin motorunun yapacagi hizi gostermez, arabanin kutle olarak hizinida gosterir, dolayisiyla ruzgar bile arabanin hizini artirabilir
4- Ancak mehmet arkadasimizin son 20 yilda motorda teknolojik gelismelein olmadigini soylemesi tamamen yanlis.
Degil son yirmi yil son 1-2 yil oncesi bile cok farkli. Hatta su an bir arac tasarlanirkenn bile teknoloji, aninda degisiyor. En basitinden yirmi yil once CNC-CDM-CDE vs teknikelri yoktu. Hatta bilgisayar bile yoktu.
O zamanlar mekanik parcalar binde bir hatarla olculuyordu. Gunumuzde nanometrik hatalar yani milyarda bir hatalarla islemler yapiliyor. Ustelik yan sanayiden yada oem parca ureten firmalardan istenilen kalite ve hata oranlari inanilmaz derecede yuksek. 10 bin parcada bir hatali urun oldumu yandiniz. Yada bir urununuzun olcusu 1 milyarda 2 nanometre hatali cıktımı cope atiliyor. Eger bu teknolojik gelismeler olmasaydi ne yakit tasarrufu nede yillarca garantş olurdu. Ve bugun bu teknolojik gelismeler olmasaydi bir araba kullanmak ve almak ruya olurdu. Kisaca motorlar son teknoloji ile uretiliyor. Bloklar milyarda bir hata ile robotlar tarafindan kesiliyor. Biz arabayi almadan coktan calistirilip test ediliyor. Siz istedigniz kadar ilk 1000 km yavas kullanin. Aldigimiz araclarin motorlari daha arabaya takilmadan calistiriliyor ve kalite kontrol yapiliyor. Eger kullaniciya birakilsa ve hatali bir uretim olsa ne olur o markanin guveni bir dusunun.
Kisaca arkadaslar bu bizim dedelerimizin aliskanligi. Motor acmak diye bir sey yok yok yok
Üreticiler Daha cok eger bir hata varsa bu hata buyumesin diye bizlere yavas kullanin diyorlar
Ah oldu da bir hata var o zaman daha iyi ya en basta sert kullanalim ki o hata en basta ortaya ciksin
Ayrica yanlis olan bir sey daha var
Siz araci ilk 1000 km yavs kullandiktan sonra eger bir hata varsa zaten olan olmusur. Ya da ilk 1000 km pistonlar vs nasil alisti ise oyle gider. Sonradan istedi,gniz kadar hiz yapin motor sagir kalir
Yani asil ilk 1000 km daha onemli araci acmak icin
türkay abi sana katılıyorum.burda son hızda tartışılabilir sonuçta bu foruma üye olan insanlara biz işte arabanız bu sürate çıkar denemek bedava gibisinden birşey demiyorum.video çekipte koymuyoruz.ali abi herhalde benim koyduğum videoyu kasteddiği için bunları yazdı.ayrıca o videoyuda ben çekmedim nette izlemiştim.bu forumda son sürat tartışılıyorsa tekniksel mantıksal olarak tartışılıyor.türkay abi veya ben veya bir başkası çıkıpta demiyor dur ben bir 200 vurup geleyim.bu siteye -18 üyede var +18'de.bu forumda herkez hızın tehlikeli olduğunu biliyor.forumumuzda drag roll videolarıda paylaşamıyoruz.yönetim korkuyor kötü örnek oluruz birileri dener mazallah başlarına kötü birşey gelir falan diye.ama forumumuzdaki üyelerin hepsi ( bana göre ) gayet kültürlü neyin nerde yapılacağını bilen hız meraklası olmayan insanlar.artık bunları aşmalıyız diye düşünüyorum.konuyu silmekle falan hallolmaz bu işler.tekniksel ve mantıksal anlamda bu konular bu forumda tartışılır ve şunu unutmayalım
şehir içi hız sınırı 50,şehir dışı 90 ve otobanlarımızda 120'dir...
bu uyarıyı böyle konularda itina ile yazıyoruz o yüzden ali abi içiniz rahat olsun