Gönderen Konu: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler  (Okunma sayısı 17355 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Bunun adı 'Japon Viagrası' olmalıymış!

Toyotatarihindeki en verimli Corolla olarak kabul edilen 'T-Sport',başlığımızın bir hayli iddialı olmasına neden oldu. Nitekim1.8 litrelik motordan çıkarılan 192 HP'lik gücü ve etkileyiciperformansı başka bir başlıkla anlatmakta zor olurdu.Bir önceki jenerasyonda yaşanan karamsar havayı tamamenortadan kaldıran yeni Corolla ailesinin bu sıkı üyesibu haftaki test otomobilimiz...
1967 yılından bu yana ulaştığı 30 milyonluk satış rakamıyladünyanın en çok tercih edilen otomobili ünvanını elindebulunduran Corolla'nın sedan ve stationwagon versiyonuTürkiye'de üretilirken, hatchback ve MPV karoser seçenekleriithal ediliyor. 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 110 HP'likbenzinli motorlar Corolla ailesinde sıkça karşılaştığımızmotor tipleri... 1.8 litre 192 HP'lik motorsa
sadece hatchback üç kapılı karoser seçeneğinde bulunuyor.Kardeşlerindençok farklı
Corolla ailesinin en güçlü üyesi T-Sport'un dış görünümüdiğer kardeşlerinden daha sportif öğeler taşıyor. Otomobilinbüyük far tasarımı diğer Corollalar ile aynı. Ancaktamponun altındaki spoyler ve radyatör ızgarasının üzerindekiT-Sport amblemi dikkat çekici tasarım detayları arasında.Yandan üç kapılı bir hatchbackten farksız olan T-Sport'unarka tasarımı ise tavan spoyleri ve kromajlı egzoz çıkışıdışında diğer kardeşleri ile aynı. T-Sport genel hatlarıylaCorolla ailesinin en özel versiyonu olduğunu hissettiriyor.T-Sport diğer hatchback Corolla modellerinde olduğugibi 289 litrelik bir bagaj hacmine sahip. Bu hacimspor bir otomobil için yeterli.
Sportifhava iç mekanda da devam ediyor
Otomobilin dış tasarımındaki sportif hava iç mekanada fazlası ile yansımış. İlk göze çarpan alüminyum pedalseti. Ayrıca diğer Corolla modellerinde beyaz aydınlatmalıolan 'Optitron' gösterge paneli T-Sport için kırmızırenge bürünmüş. Özellikle gece sürüşlerinde tahrik edicibir havaya bürünen gösterge tablosu problemsiz. Otomobilinorta konsolunun en üstüne müzik sistemi ve dijital bilgiekranı yerleştirilirken, havalandırma kumandaları bubölümün sağına ve soluna konumlandırılmış. Dijital klimakumandaları ise orta bölümde bulunuyor. Bunların altındaysakapaklı bir göz ve küllük var. Çakmaksa orta konsolauzanan alüminyum kaplamalı vites kolunun hemen sağınayerleştirilmiş. Ayna kumandaları ve çekiş kontrol sisteminidevreden çıkaran butonlarsa direksiyonun solunda bulunuyor.Bu bölüm direksiyon tarafından perdelendiği için kullanımıalışkanlık gerektiriyor. Otomobilin sportif koltuklarınınyan destekleri çok başarılı.
 
'Dünyanınen verimli
üçüncü motoru'
T-Sport'un kalbinde Japon markanın geliştirdiğini teknolojiharikası bir motor görev yapıyor. 1796 cc'lik hacmesahip bu motor 7800 d/d'de 192 HP güç, 6800 d/d'de ise180 Nm tork üretiyor. 3000 d/d'ye kadar sakin olan motorbu devirden itibaren gücünü hissettiriyor. Devir göstergesi6000 d/d'yi gösterdiğindeyse daha da çıldırırcasınaaracı ileri doğru itiyor. Kırmızı bölgenin başladığı8000 d/d'ye kadar gücünü hissettiren motorun çıkardığıses ise yarış otomobillerini aratmıyor. VVTL-i teknolojisinesahip olan motor düşük devirlerde ekonomik bir karaktersergilerken, 6000 d/d'den itibaren supapların açıklığınıdeğiştirerek yüksek performans elde edilmesini sağlıyor.Yaptığımız performans testlerinde Corolla T-Sport ile0'dan 100 km/s hıza 8.6 saniyede ulaştık. Otomobilinson hızınıysa 230 km/s olarak belirledik. Kısa oranlı6 ileri şanzımanı ve güçlü motoru ile T-Sport son hızaçıkmak için fazla zaman harcamıyor. T-Sport sunduğubu yüksek performansa karşılık benzin istasyonunda kullanıcısınışaşırtıyor. Testimiz süresince 100 km'de ortalama 9.3litre kurşunsuz benzin tüketen otomobil 55 litrelikdeposu ile 591 km'lik menzile ulaştı. Sportif motorsesi nedeniyle biraz güç olsa da sakin kullanımda tüketimdeğerinin 8.4 litre civarına kadar düşürmek mümkün.
Kalbinegüvenmeyenler kullanmasın
Başarılı süspansiyonu ve elektronik destek sistemlerisayesinde adeta yola yapışmış gibi ilerleyen T-Sport'uçizgisinden çıkarmak çok güç. Ancak otomobille asıleğlence çekiş kontrol sistemi devreden çıkarıldıktansonra yaşanıyor. Çok zorlandığında arkasını bırakanotomobili hassas çalışan direksiyon yardımı ile izinedöndürmek kolay. T-Sport sunduğu performansla usta ellerdebir zevk makinesi, tecrübesiz ellerdeyse tehlikeli biroyuncak olabilir. 100 km/s hızla giderken yaptığımızani frenle 37 metrede güvenli şekilde durdurduğumuzT-Sport bu açıdan da taktirimizi topladı.
Testini gerçekleştirdiğimiz Toyota Corolla T-Sport'unanahtar teslim fiyatı 42.275.000.000 TL.

STANDARTDONANIM :
ABS,EBD, sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, araç denge kontrolsistemi, elektronik çekiş kontrol sistemi, fren desteksistemi, aktif gergili kuvvet kontrollü ön emniyet kemerleri,ISOFIX, WIL, kaza anında katlanabilen direksiyon ve frenpedalı, otomatik klima, yol bilgisiyarı, optitron göstergepaneli, direksiyondan kumandalı radyo-CD çalar ve 6 hoparlör,elektrikli ve sıkışma korumalı camlar, uzaktan kumandalımerkezi kilit, araç hızına duyarlı elektronik kontrolüdireksiyon sistemi, metal görünümlü ön konsol, krom kaplıiç kapı kolları, deri direksiyon simidi ve vites topuzu,immobilizer, spor koltuklar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu,yükseklik ayarlı direksiyon simidi, polen filtresi, alaşımjantlar, elektrikli açılır tavan, ön sis farları, elektrikkumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, ön spoiler, gövde rengitamponlar, kapı kolları ve yan aynalar, krom kaplı egzozborusu.


Motor: Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, üstten çifteksantrikli, 16 supaplı VVTL-i motor
MotorHacmi: 1796cc  
Çap/Strok: -mm  
MotorGücü: 7800 d/d'de 192 HP  
Max.Tork: 6800 d/d'de 188 Nm  
Frenler: öndehava kanalcıklı disk, arkada disk
Bagaj: 286lt  
Boyutlar: 4180/1710/1475mm  
Ağırlık: 1230kg  
Lastikler: 195/55R16  


Hızlanma


0-50km/s : 3.5 sn  
0-100km/s : 8.6sn
0-130km/s : 14.8sn
Max.hız : 230km/s



İçgürültü


Rölanti 49dB(A)
100 km/s :  65 dB(A)
100- 0 km/s ve süresi: 37m/2.9 sn
Test tüketimi:  9.3lt/100 km
Depokapasitesi: 55lt
Menzil: 591km    
 

Alıntıdır....

Kaynak : http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=332
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #1 : Temmuz 03, 2009, 16:02:21 »
abi 10 kişi bakmış hiç yorum yok :(
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Volkswagen.Aus liebe zum automobil
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #2 : Temmuz 03, 2009, 16:04:24 »
Güzel Araba Youtubede Videosunu İzlemiştim Çok Hızlı
Lord of the Passat :)
1999 Passat 1.8 20v Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #3 : Temmuz 03, 2009, 16:06:49 »
Yoruma ne hacet, Allah sahibine bağışlasın :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #4 : Temmuz 03, 2009, 16:16:24 »
Arkadaslar belki konuyla alakasız ama ben bitane 2004 model 2.0 D-4D sedan corolla buldm bu aracta cok performansılı diilmdr corolloya 320 nm tork ile kullanmak bence cok guzel olur :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #5 : Temmuz 03, 2009, 16:22:40 »
Burak yorum yapim dicem ama ben bu haberi taaa 2005 te okumuştum :D makyajsız kasa T-Sportun incelemesi :)

Oğuzhan bey 2.0 D4D çok şeyler yapabiliyormuş yabancı forumlardan okuduğum kadarı ile :D benden söylemesi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #6 : Temmuz 03, 2009, 16:24:28 »
Turkiyede 1 tane buldum ben fiyatıda cok ucuk rakamlar diil araba baya temiz gibi duruyo hem de daha 26 binde kendi arabamı satıp onu almayı bile dusunuyorum suan :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #7 : Temmuz 03, 2009, 16:30:49 »
2002 yılında ilk çıktığında benim aracın motorunu bu motorla değiştirmek istemiştim. Bırakın kazalısını satılık ikinci eli bile yoktu. Sıfırının fiyatı da neredeyse 2 sıfır sedan corolla  fiyatıydı.... Gençlik hevesi işte :D
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #8 : Temmuz 03, 2009, 16:32:19 »
benim buldgum arac 24.500 lira bunlar Turkiyede satışa sunuldumu acaba bi bilginiz varmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #9 : Ekim 22, 2009, 23:43:43 »
2.0 d4d ler tr ye getirilmedi diye biliyorum ben
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TRAFİĞE SAYGI = İNSANA SAYGI
    • www.mildan.net
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 45 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #10 : Ekim 23, 2009, 09:13:11 »
Güzel paylaşım. T-Sport için zaten söylenecek birşey yok. Yoruma ne hacet. Yalnız metinde yazım hataları var. Birçok kelime birleştirilmiş yazılırken. :)
Trafik kuralları ve tabelalar İNSANLAR içindir, HAYVANLAR zaten ne tabeladan anlar ne de kuraldan...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #11 : Ekim 23, 2009, 09:33:53 »
GÜzel araba olduğu kesindir, ama ben 200 hp lik Type R' ı tercih ederim...
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #12 : Ekim 23, 2009, 13:22:06 »
GÜzel araba olduğu kesindir, ama ben 200 hp lik Type R' ı tercih ederim...


1.8 ts type r ile yürüyor zaten ;)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #13 : Ekim 23, 2009, 14:39:39 »
Olay sadece 0 - 100 yada, hp / tork meselesi değil aslında. Bu tarz bir araba alan kişi spor sürüş ve modifiye tutkusuna sahiptir, Toyota T-sport'ta çok güzel ancak modifiye ekipmanları konusunda Honda 1 - 0 önde bunu kabullenmek lazım...
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #14 : Ekim 23, 2009, 16:45:39 »
  Paylaşım için teşekkürler.
  Üretildiği tarihlerde efsane olmaya aday bir araçtı T-Sport. Ancak hiçbir zaman dış tasarımı çok çekici gelmedi , motorun maksimum hp ve torkunu üst devirlerde vermesi ayrıca torkunun da ( dünyada o tarihe kadar 3. en verimli hacim / güç oranına sahip olması nazara alındığında ) düşük olması nedeniyle sınıfındaki rakiplerinin yanında kısıtlı bir hayran kitlesi bekliyordu ne yazık ki onu . Ben autoshow testini de hatırlıyorum type-r ile karşılaştırmalı olan orada da yol testinde ve 0-100 'de aralarında çok fark vardı . Ancak yine de farklı ve corolla'nın üzerine düşülürse potansiyelinin olduğunu göstermek ve imaj açısından önemli bir araç.
Toyota aşk gibidir , yaşamayan bilemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #15 : Ekim 23, 2009, 19:01:45 »
Olay sadece 0 - 100 yada, hp / tork meselesi değil aslında. Bu tarz bir araba alan kişi spor sürüş ve modifiye tutkusuna sahiptir, Toyota T-sport'ta çok güzel ancak modifiye ekipmanları konusunda Honda 1 - 0 önde bunu kabullenmek lazım...

parça konusunda evet.honda yeni araba çıkardı mı hemen mod parçaları piyasada olabiliyor.
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #16 : Ekim 23, 2009, 19:03:29 »
  Paylaşım için teşekkürler.
  Üretildiği tarihlerde efsane olmaya aday bir araçtı T-Sport. Ancak hiçbir zaman dış tasarımı çok çekici gelmedi , motorun maksimum hp ve torkunu üst devirlerde vermesi ayrıca torkunun da ( dünyada o tarihe kadar 3. en verimli hacim / güç oranına sahip olması nazara alındığında ) düşük olması nedeniyle sınıfındaki rakiplerinin yanında kısıtlı bir hayran kitlesi bekliyordu ne yazık ki onu . Ben autoshow testini de hatırlıyorum type-r ile karşılaştırmalı olan orada da yol testinde ve 0-100 'de aralarında çok fark vardı . Ancak yine de farklı ve corolla'nın üzerine düşülürse potansiyelinin olduğunu göstermek ve imaj açısından önemli bir araç.

stocklarda yan yana yürüyor zaten ts ile type r.18 den 192 hp güç çıkarmışlar 2.0 olsaydı type r falan rakibi olmazdı bu bir gerçek.ama toyota bunu ideal görmüş ödülünüde almış.type r ile kıyaslanırsa ts compressor rakip olarak gösterilebilir.tslerin şanzımanıda uzun tabiki kullanan çoğu kişi şanzımandan şikayetçi.sport araba için uzun kalıyor
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • t-sport
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #17 : Ocak 15, 2010, 21:37:17 »
Olay sadece 0 - 100 yada, hp / tork meselesi değil aslında. Bu tarz bir araba alan kişi spor sürüş ve modifiye tutkusuna sahiptir, Toyota T-sport'ta çok güzel ancak modifiye ekipmanları konusunda Honda 1 - 0 önde bunu kabullenmek lazım...

kesinlikle katılıyorum. modifiye ile çok ilgilenmesem de toyotanın bu eksiklği son derece net.
ama bu sürüş keyfine değer mi diye soracak olursanız cevabım kesinlikle evet! :)
bundan sonra toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #18 : Ocak 16, 2010, 11:19:22 »
biraz bilgi ile honda'nın bu açığını çok iyi kapatabilirsiniz arkadaşlar.herşey araştırma istekten ibaret.t-sport motoru olan 2zzge'ye 3zz blok swaplandığı zaman 2.0L 240 beygir ( atmosferik ) bir güce ulaşıyorsunuz.bu noktadan itibaren sadece böyle binerseniz type-r değil s2k ile yürürsünüz.turbo,sc vs ile modlandıktan sonra 500+hp gibi üstün bir güç çıkaracak kapasitesi var bu motorun.
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • t-sport
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corolla T-Sport Test Verileri ve Önemli Bilgiler
« Yanıtla #19 : Ocak 16, 2010, 19:39:09 »
biraz bilgi ile honda'nın bu açığını çok iyi kapatabilirsiniz arkadaşlar.herşey araştırma istekten ibaret.t-sport motoru olan 2zzge'ye 3zz blok swaplandığı zaman 2.0L 240 beygir ( atmosferik ) bir güce ulaşıyorsunuz.bu noktadan itibaren sadece böyle binerseniz type-r değil s2k ile yürürsünüz.turbo,sc vs ile modlandıktan sonra 500+hp gibi üstün bir güç çıkaracak kapasitesi var bu motorun.

kulağa çok güzel geliyor ama doğrusu ''2zzge, 3zz blok, swap'' ne demek hiçbir fikrim yok. biraz anlatırsan sevinirim.
bundan sonra toyota...