Bunun adı 'Japon Viagrası' olmalıymış!
Toyotatarihindeki en verimli Corolla olarak kabul edilen 'T-Sport',başlığımızın bir hayli iddialı olmasına neden oldu. Nitekim1.8 litrelik motordan çıkarılan 192 HP'lik gücü ve etkileyiciperformansı başka bir başlıkla anlatmakta zor olurdu.Bir önceki jenerasyonda yaşanan karamsar havayı tamamenortadan kaldıran yeni Corolla ailesinin bu sıkı üyesibu haftaki test otomobilimiz...
1967 yılından bu yana ulaştığı 30 milyonluk satış rakamıyladünyanın en çok tercih edilen otomobili ünvanını elindebulunduran Corolla'nın sedan ve stationwagon versiyonuTürkiye'de üretilirken, hatchback ve MPV karoser seçenekleriithal ediliyor. 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 110 HP'likbenzinli motorlar Corolla ailesinde sıkça karşılaştığımızmotor tipleri... 1.8 litre 192 HP'lik motorsa
sadece hatchback üç kapılı karoser seçeneğinde bulunuyor.Kardeşlerindençok farklı
Corolla ailesinin en güçlü üyesi T-Sport'un dış görünümüdiğer kardeşlerinden daha sportif öğeler taşıyor. Otomobilinbüyük far tasarımı diğer Corollalar ile aynı. Ancaktamponun altındaki spoyler ve radyatör ızgarasının üzerindekiT-Sport amblemi dikkat çekici tasarım detayları arasında.Yandan üç kapılı bir hatchbackten farksız olan T-Sport'unarka tasarımı ise tavan spoyleri ve kromajlı egzoz çıkışıdışında diğer kardeşleri ile aynı. T-Sport genel hatlarıylaCorolla ailesinin en özel versiyonu olduğunu hissettiriyor.T-Sport diğer hatchback Corolla modellerinde olduğugibi 289 litrelik bir bagaj hacmine sahip. Bu hacimspor bir otomobil için yeterli.
Sportifhava iç mekanda da devam ediyor
Otomobilin dış tasarımındaki sportif hava iç mekanada fazlası ile yansımış. İlk göze çarpan alüminyum pedalseti. Ayrıca diğer Corolla modellerinde beyaz aydınlatmalıolan 'Optitron' gösterge paneli T-Sport için kırmızırenge bürünmüş. Özellikle gece sürüşlerinde tahrik edicibir havaya bürünen gösterge tablosu problemsiz. Otomobilinorta konsolunun en üstüne müzik sistemi ve dijital bilgiekranı yerleştirilirken, havalandırma kumandaları bubölümün sağına ve soluna konumlandırılmış. Dijital klimakumandaları ise orta bölümde bulunuyor. Bunların altındaysakapaklı bir göz ve küllük var. Çakmaksa orta konsolauzanan alüminyum kaplamalı vites kolunun hemen sağınayerleştirilmiş. Ayna kumandaları ve çekiş kontrol sisteminidevreden çıkaran butonlarsa direksiyonun solunda bulunuyor.Bu bölüm direksiyon tarafından perdelendiği için kullanımıalışkanlık gerektiriyor. Otomobilin sportif koltuklarınınyan destekleri çok başarılı.
'Dünyanınen verimli
üçüncü motoru'
T-Sport'un kalbinde Japon markanın geliştirdiğini teknolojiharikası bir motor görev yapıyor. 1796 cc'lik hacmesahip bu motor 7800 d/d'de 192 HP güç, 6800 d/d'de ise180 Nm tork üretiyor. 3000 d/d'ye kadar sakin olan motorbu devirden itibaren gücünü hissettiriyor. Devir göstergesi6000 d/d'yi gösterdiğindeyse daha da çıldırırcasınaaracı ileri doğru itiyor. Kırmızı bölgenin başladığı8000 d/d'ye kadar gücünü hissettiren motorun çıkardığıses ise yarış otomobillerini aratmıyor. VVTL-i teknolojisinesahip olan motor düşük devirlerde ekonomik bir karaktersergilerken, 6000 d/d'den itibaren supapların açıklığınıdeğiştirerek yüksek performans elde edilmesini sağlıyor.Yaptığımız performans testlerinde Corolla T-Sport ile0'dan 100 km/s hıza 8.6 saniyede ulaştık. Otomobilinson hızınıysa 230 km/s olarak belirledik. Kısa oranlı6 ileri şanzımanı ve güçlü motoru ile T-Sport son hızaçıkmak için fazla zaman harcamıyor. T-Sport sunduğubu yüksek performansa karşılık benzin istasyonunda kullanıcısınışaşırtıyor. Testimiz süresince 100 km'de ortalama 9.3litre kurşunsuz benzin tüketen otomobil 55 litrelikdeposu ile 591 km'lik menzile ulaştı. Sportif motorsesi nedeniyle biraz güç olsa da sakin kullanımda tüketimdeğerinin 8.4 litre civarına kadar düşürmek mümkün.
Kalbinegüvenmeyenler kullanmasın
Başarılı süspansiyonu ve elektronik destek sistemlerisayesinde adeta yola yapışmış gibi ilerleyen T-Sport'uçizgisinden çıkarmak çok güç. Ancak otomobille asıleğlence çekiş kontrol sistemi devreden çıkarıldıktansonra yaşanıyor. Çok zorlandığında arkasını bırakanotomobili hassas çalışan direksiyon yardımı ile izinedöndürmek kolay. T-Sport sunduğu performansla usta ellerdebir zevk makinesi, tecrübesiz ellerdeyse tehlikeli biroyuncak olabilir. 100 km/s hızla giderken yaptığımızani frenle 37 metrede güvenli şekilde durdurduğumuzT-Sport bu açıdan da taktirimizi topladı.
Testini gerçekleştirdiğimiz Toyota Corolla T-Sport'unanahtar teslim fiyatı 42.275.000.000 TL.
STANDARTDONANIM :
ABS,EBD, sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, araç denge kontrolsistemi, elektronik çekiş kontrol sistemi, fren desteksistemi, aktif gergili kuvvet kontrollü ön emniyet kemerleri,ISOFIX, WIL, kaza anında katlanabilen direksiyon ve frenpedalı, otomatik klima, yol bilgisiyarı, optitron göstergepaneli, direksiyondan kumandalı radyo-CD çalar ve 6 hoparlör,elektrikli ve sıkışma korumalı camlar, uzaktan kumandalımerkezi kilit, araç hızına duyarlı elektronik kontrolüdireksiyon sistemi, metal görünümlü ön konsol, krom kaplıiç kapı kolları, deri direksiyon simidi ve vites topuzu,immobilizer, spor koltuklar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu,yükseklik ayarlı direksiyon simidi, polen filtresi, alaşımjantlar, elektrikli açılır tavan, ön sis farları, elektrikkumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, ön spoiler, gövde rengitamponlar, kapı kolları ve yan aynalar, krom kaplı egzozborusu.
Motor: Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, üstten çifteksantrikli, 16 supaplı VVTL-i motor
MotorHacmi: 1796cc
Çap/Strok: -mm
MotorGücü: 7800 d/d'de 192 HP
Max.Tork: 6800 d/d'de 188 Nm
Frenler: öndehava kanalcıklı disk, arkada disk
Bagaj: 286lt
Boyutlar: 4180/1710/1475mm
Ağırlık: 1230kg
Lastikler: 195/55R16
Hızlanma
0-50km/s : 3.5 sn
0-100km/s : 8.6sn
0-130km/s : 14.8sn
Max.hız : 230km/s
İçgürültü
Rölanti 49dB(A)
100 km/s : 65 dB(A)
100- 0 km/s ve süresi: 37m/2.9 sn
Test tüketimi: 9.3lt/100 km
Depokapasitesi: 55lt
Menzil: 591km
Alıntıdır....
Kaynak :
http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=332