Gönderen Konu: El Yapımı Kule Gergisi  (Okunma sayısı 38504 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #40 : Haziran 30, 2009, 15:05:52 »
bencede çok hoş olmuş hayırlı olsun....

Eser teşekkür ederim kardeşim.

Kalınlıkla ilgisi yok. Metaller ısınınca uzar (genleşir) soğuyunca kısalır (büzülür). Külçe halinde bile olsa aynı miktarda uzar-kısalır. Fakat haklısın fazla kısalmıyor.. Şimdi baktım demirin uzama katsayısına 1,5 mm fark için 40 - 50 derece gibi sıcaklık farkı gerekiyor.. :)
Uzatmak isteseydik belki yapılabilirdi (tabi o zaman boya kullanamazdık.. yanar diye) fakat soğutma imkanı sınırlı olduğu için yapılamıyor.. :)

Ahmet abi ozaman üreticilerde ya bukadar küçük şeyi önemsemiyor yada ısıya dayanıklı boya kullanıyor çünkü orjinal kule gergilerinin nerdeyse hepsi boyalı :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #40 : Haziran 30, 2009, 15:05:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #41 : Haziran 30, 2009, 15:13:25 »
Eser teşekkür ederim kardeşim.

Ahmet abi ozaman üreticilerde ya bukadar küçük şeyi önemsemiyor yada ısıya dayanıklı boya kullanıyor çünkü orjinal kule gergilerinin nerdeyse hepsi boyalı :)
Yok anlatamadım.. Kuleleri dışarı iten bir gerilim lazım. İçeri çeken değil. (yanlış mı biliyorum yoksa?? ) Bunu ısıtarak elde edemeyiz, soğutarak elde edebiliriz. Fakat bişeyi ısıtmak kolaydır (fırına koyar 200 dereceye çıkarırsın, bu arada herhalde boya bozulur) soğutmak ise zordur (en fazla 50 derece falan fark yaratırsın) o yüzden sadece birkaç milim fark yaratabiliriz.. O yüzden zor dedim yani önerimi geri aldım. Üreticiler (veya montajcılar) tabi ki germek için farklı bir yöntem kullanıyordur. Mekanik bir yöntem.. Ya gerginin üzerinde yivli bir ayar falan vardır ya da takılırken bir aletle geriliyordur diye düşünüyorum.. Soğutmak sadece benim aklıma gelen pratik bir çözümdü. Fakat senin belittiğin gibi ve benim de internetten bakarak doğruladığım gibi randımanı azmış..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #42 : Haziran 30, 2009, 15:20:01 »
Ahmet abi anladım söylemek istediğini , bence herhangi bir germe yapılmıyordur çünkü bu kule gergilerini internetten sıpariş verip kendi takan insanlar var onlar nasıl kuleleri gerebilir garajlarında, bence böyle bişeye ihtiyaç yok. amaç zaten standart duran kule gergilerinin birbirine yaklaşmamsı okadar, ayarlı kule gergileri var dediğin gibi ancak benim aracın 6 çeşit kule gergisinden sadece 1 tanesi ayarlı, üreticiler çok ihtiyaç olsaydı hepsini gergi ayarlı yapardı diye düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #43 : Haziran 30, 2009, 15:34:02 »
Bence de.. Özellikle yeni ve/ya derli toplu kasalarda..
Eski araba olup da zaman içinde yorulmuş kasaları toparlamak için germek belki iyi bir fikir olabilir.
Ama kasa seninki gibi yeni ve derli toplu iken bence de gerek yok.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #44 : Temmuz 01, 2009, 04:56:49 »
bu gerginin birde arka amortisorler içini olanıda var galiba yanlış hatırlamıyorsam ....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #45 : Temmuz 01, 2009, 09:30:49 »
bu gerginin birde arka amortisorler içini olanıda var galiba yanlış hatırlamıyorsam ....

Arka kulelerede uygulanıyor dediğin gibi ama şimdilik onu düşünmüyorum belki 1 2 ay sonra, arkaya onu yaparsam eğer bagajı kapatıcak


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #46 : Temmuz 03, 2009, 02:44:01 »
bence o kadarda sertleştirmemek lazım aracı iyice karting spec olur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #47 : Temmuz 03, 2009, 14:48:11 »
bence o kadarda sertleştirmemek lazım aracı iyice karting spec olur :)

Yola zamkla yapışmış gibi yapışsında go kart yapmaya hazırım ben :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #48 : Temmuz 06, 2009, 17:40:30 »
nası yaptın arkasaşım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #49 : Temmuz 06, 2009, 18:51:01 »
nası yaptın arkasaşım

Neyi nasıl yaptım ? kule gergisi ortada . bir boru bir saç parçası 4mm kalınlığında , biraz kaynak için elektrot, biraz bilgi ve birazda beceri ile yaptım,

önce  kule başlarındaki vidaları söktüm, sonra kartondan saç kesimi için kalıp çıkardım ve bşr tarafa tam uyan sacı kestim oksijen ile, daha sonra tam uyumlu hale getirince 2. eşini kestim ve yerlerine kule başlarına oturtup boru için ölçü aldım, borunun bükülücek yerlerini araç üzerinde deniyerek işaretletdim ve 45 derecelik açıyla büktürttüm, daha sonra saçlara kaynattıp ve boyadım

ha birde şu resmi görmüştüm nasıl yapılmış olduğunu inceledim ve buna göre şekil verdim


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #50 : Temmuz 07, 2009, 19:10:50 »
konuyu yeni gördüm daha..
elinize sağlık, çok güzel olmuş..
sert girilen virajlardan zevklisi yok..
yay-jant-lastik tamam bir bu eksikti ;)
ben de araştırayım şu gergi olayını, sonra olmadı deneyim yardımını kullanarak yaparız bişeyler :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #51 : Temmuz 07, 2009, 20:05:05 »
konuyu yeni gördüm daha..
elinize sağlık, çok güzel olmuş..
sert girilen virajlardan zevklisi yok..
yay-jant-lastik tamam bir bu eksikti ;)
ben de araştırayım şu gergi olayını, sonra olmadı deneyim yardımını kullanarak yaparız bişeyler :)

Teşekkür ederim yardımım dokunucak birşey olursa yardımcı olurum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #52 : Temmuz 24, 2009, 09:52:33 »
bu tür bir uygulamayı karbüratörlü ae101 de yapma şansımız var mı acaba.
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #53 : Temmuz 24, 2009, 10:29:10 »
bu tür bir uygulamayı karbüratörlü ae101 de yapma şansımız var mı acaba.
Niye olmasın ki. Eğer iki  amortisör  başlığı  arasını  karbüratör  tam olarak  kapatmıyorsa  olabilir.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #54 : Temmuz 24, 2009, 10:33:16 »
bana tam kapatıyor gibi geldi de, üstünden alınırsa da kaput kapanmayacak gibi.:(
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 xei 16v a/c
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #55 : Temmuz 26, 2009, 23:06:42 »
Arkadaşlar bu "kule gergisi" tam olarak ne işe yarıyor? Bildiğim kadarıyla otomobillerin fabrika çıkışlarına böyle bir parça yok! Çok gerekli bir şey olsa mühendisler bunu düşünüp koymazlar mı?
Bu otomobilde dünyanın en pahalı yakıtı kullanılıyor!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #56 : Temmuz 27, 2009, 00:06:58 »
Arkadaşlar bu "kule gergisi" tam olarak ne işe yarıyor? Bildiğim kadarıyla otomobillerin fabrika çıkışlarına böyle bir parça yok! Çok gerekli bir şey olsa mühendisler bunu düşünüp koymazlar mı?

Konuyu tam okumamışsınız, okusaydınız sorunuzun cevabını 2. seyfada bulabilirdiniz, alıntı yaparak mesajıma ekliyorum, bu arada çok gerekli bişeyki zaten mühendisler bunu düşünmüş, ama dediğiniz gibi standart araçlarda binek otolarda diyelim daha doğru oluri kule gergisi uygulaması yok ama racing tarzı tüm araçlarda bu uygulama mevcut hatta bu sadece başlangış daha bunun arka kule gergisi yan gergiler araç altına uygulanan gergileri saymıyorum :)

Kule gergisi; kabaca tabir etmek gerekir ise 2 amortisör başının arasına sabitlenerek konan bir metal parçasıdır. Ancak bu metal parçasının GERGİ özelliğini kazanması için ortasında gergiyi açan ve kapayan bir vida sistemi bulunmalı, gergi monte edildikten sonra bu vida açılabildiği kadar açılıp kuleler arası germe işleminin sağlanması gerekir.

Kule gergisiz araçlarda, araç viraja girdiği zaman kuleler bir nebze olsun esner. Bu esneme de lastiklerin ve özellikle virajın ters tarafındaki lastiğin yere tam basmamasına sebep olur.



Kule gergisi ise bu gibi durumlarda gücü aracın asıl ağırlığının yüklendiği bir kuleden alıp diğer kuleye transfer etme işlemini gerçekleştirir. Bu işlem sonucunda da viraj içerisinde ters tarafta kalan lastiğin yere daha çok basması sağlanır ve yol tutuş artar.

Bunun dışında çukur ve kasislerde ön takıma binen yükü ve haliyle kulelere yansıyan yükü dağıtır.Bir diğer deyişle çukur ve tümseklerde şasiye binen yük kule gergisi sayesinde dağılır.Özellikle spor yay ve spor yay-amortisör takılmış araçlarda gerekli bir ekipmandır. Ayrıca kule gergisi uygulanmış araçlarda direksiyon hassasiyeti ve direksiyonun verilen tepkilere daha çabuk cevap vermesi de mümkündür.

Ancak unutulmamalıdır ki kule gergileri eğer beraberinde viraj çubuğu uygulaması da yapılmış ise zor arazi koşullarında kullanılan araçlarda bir lastiğin havada kalması gibi dezavantajları da beraberinde getirir. Kule gergisi aracın genel kullanım koşulları dikkate alınarak uygulanmalı veya uygulanmamalıdır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #57 : Ağustos 25, 2009, 12:01:00 »
Daha önceden konuya cok dikkat etmemisim.
Eline saglik Mesut. Benim Alfa 145'de de var kule gergisi ve sifir iken alip taktirmistim.

Simdi benim bildigim kadari ile 3 cesit kule gergisi var; tam isimleri var mi bilmiyorum.
Ama etkilerinin farkli olduguna eminim.

- Tam sabit: Senin yaptigin bu tipe giriyor.


- Sabit cerceve ama ayarli mesafe: Kulelere takilan kisim sabit ve kuleleri baglayan metal cubukta ayar vidasi mevcut.


- Oynar cerceveli: Kulelere takilan kisim ile aradaki kuleleri baglayan metal cubuk arasinda oynar bir eklem var.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #58 : Ağustos 25, 2009, 19:21:28 »
Daha önceden konuya cok dikkat etmemisim.
Eline saglik Mesut. Benim Alfa 145'de de var kule gergisi ve sifir iken alip taktirmistim.

Simdi benim bildigim kadari ile 3 cesit kule gergisi var; tam isimleri var mi bilmiyorum.
Ama etkilerinin farkli olduguna eminim.

- Tam sabit: Senin yaptigin bu tipe giriyor.

Teşekkür ederim Murat abi, işe yaradığı su götürmez bi gerçek, bence binek tüm araçlarda olması gereken bir parça

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: El Yapımı Kule Gergisi
« Yanıtla #59 : Ağustos 25, 2009, 22:22:19 »
Mesut hocam yine harika bir çalışma. Paylaşım için teşekkürler, emeğine sağlık

Ayrıca kullandığın malzemenin sertliği seni tatmin etmiyorsa çözüm kolay; ısıl işlem
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem