Gönderen Konu: yaş 25 ama inanın35 oldu :(  (Okunma sayısı 3409 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« : Mayıs 10, 2009, 03:06:08 »
 
     öncelikle herkese selamlar ben ümit yaşım 25 
yaşım 25 ama gercekten son 1 ayda yaşadıgım sorunlar yüzünden 35 oldu diye bilirim sorunumu söyle acıklıyım 1997 model xl corollam var lpg li arabam saat gibiydi taki motor yıkatıp buji deyiştirip vede hava filitresi deyiştirine kadar bunların 3 nü aynı gün yaptırdım bu işler bittikten sonra birkaç gün gecti arabaya binmedim şimdi hatırlamıyorum kaç gün oldugunu arabayı çalıştırdıgımda araba çalıştı ama ayagımı gazdan ceker cekmez istop etti roloanti diye birşey yoktu arabada benzine aldıgımda araba çalıştı sorun yok oldu sonra araba ısındıktan sonra 5-6 km gittikten sonra gaza geciş yaptıgımda araba yine eski halini aldı yani saat gibi oldu  :) ama soğunca poreplem aynı oldu lpg ciye bıraktım arabayı birgün kaldı ustanın soğukken bakması gerekiyormuş neyse arabayı almaya gittim arabanın distribütör su kactıgını oraları bir güzel temizledigini söyledi araba hakketten artık soğukta bile lpg le çalışıordu ama gece vardiyasına gectim arabaya 1 hafta binmedim hafta sonunda rabaya bindigimdeyse arabayı bırakın saat gibi olmasını araba sürmekten nefret ettirdi bana araba gaz yemiyor bogulur gibi çalışıyor motordan öyle bir boguk ses geliyorki eksoz patlamış gibi sanarsınki kamyon çalışıyor  devir birden düşmeye başlıyor sonra eksozdan patlam sesi geliyor durup kalkışlardada istopa zorluyor ısınsa bile devam ediyor bu sorunlar  vede eksozdan cig yakıt kokusu geliyor benzine gectiyimde bu sorunlar yok gibi oluyor ama eksozdan o cig yakıt kokusu yine geliyor abilerim kardeşlerim ne olur ban bir akıl verin ne yapiyim nerey gidiyim inanın araba sürmekten nefret ettirdi bana bu sorunlar bir yere gidecegim zaman başkasının arabasını alıyorum inan saclarımı gerckten ömrümden ömür aldı bu sorunlar benim bana fikir akıl veren abilerime kardeşlarime şimdiden teşekkür ederim ALLAH razı olsun

Toyota Club Türkiye

yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« : Mayıs 10, 2009, 03:06:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #1 : Mayıs 10, 2009, 04:39:28 »
sat kurtul arabayı, sonra sana temiz bir şey buluruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #2 : Mayıs 10, 2009, 07:16:50 »
kardeş sorunun  yanlış veya yapılmayan kaçan ateşlemelerden kaynaklanıyor. Senin anlattığın şekilde muhtemelen ateşleme sisteminde bir yerlerde su oksitlenmeye neden olmuş olabilir. Öncelikle buji kablolarının başlarını bir kontrol et derim ben.
Eğer sorunun bu şekilde çözülmezse;
Bujiler, buji kabloları, ve distribütör ayarlarını gözden geçirmekte farda var.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #3 : Mayıs 10, 2009, 11:32:28 »
  Ümit bey muhtemelen distribütörünüze su kaçtığı için böyle bir şey olmuş diye düşündüm ama lpg ustası zaten temizlemiş orayı.Birde bujilerinizi kontrol etmek gerek.Yanlış buji takılmış olabilir.Yada distribütöre bağlı bir arızada söz konusu olabilir.Bunun için iyi bir motor ustasına gitmeniz gerekiyor..Her yeni üye gibi sizde şehir bilgilerinizi yazmadıgınız için size usta yardımında bulunamıyorum.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #4 : Mayıs 10, 2009, 11:56:38 »
kardeş sorunun  yanlış veya yapılmayan kaçan ateşlemelerden kaynaklanıyor. Senin anlattığın şekilde muhtemelen ateşleme sisteminde bir yerlerde su oksitlenmeye neden olmuş olabilir. Öncelikle buji kablolarının başlarını bir kontrol et derim ben.
Eğer sorunun bu şekilde çözülmezse;
Bujiler, buji kabloları, ve distribütör ayarlarını gözden geçirmekte farda var.

Aynı fikirdeyim. Ayrıca sizi tanışma bölümünde tanıyabilir miyiz?
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #5 : Mayıs 10, 2009, 12:11:17 »
Ümit bey
1. Bujileriniz denso marka K16R-U olmalı kontrol ettirin (aracınız 1.6  motor ise)
2. Arkadaşların dediği gibi buji kablolarını bağlantılarının oksitlenip oksitlenmediğini kontrol ettirin
3. LPG ustası distiribitörü temizledi demişsiniz iyide yerine taktığında Motora avans ayarı yaptımı çünkü distiribitörü çıkardıysa avans bozulmuştur EFI motorlarda avans distiribitörden elle ayarlanıyor büyük ihtimal senin avansın bozuldu ayarlattır sorunun düzelecektir.(avans lambası var onunla ayarlattırabilirsin yada bilgisayara baglatırsın o şekildede olur ama kafalarına göre motor sesini  dinleyerek ayarlattırma usta çokk iyi değilse tutmaz çünkü)
Avans ayarı bujinin pistonlar üst ölü noktaya geldiği anda ateşleme yapması için yapılan ayar diye kısaca açıklayayım senin çiğ yakıt atmanda bundan kaynaklanıyor bujiler,yakıt eksoz sübabları açıldığında yani eksoza gönderilirken ateşliyor tabi ateşleme tam olmuyor motorda güç düşüklüğü ve boğulma olur eksozdanda yanmamış çiğ yakıt atıyorsun .
4. LPG kullanımında ve benzin kullanımında avans ayarı farklı olur LPG nın gaz ve sıvı karışık olmasından dolayı  bu yüzden LPG de sıkıntı daha çok oluyor
Senin iki yakıtıda kullanmandan dolayı avansı ortalama bir değerde ayarlatman gerekli  yani  11-12 gibi ayarlatırsan olur.
(tabii  bu değerler 1.6 EFI motor için geçerli)
Bu dediklerimi yaparsan sorunun ortadan kalkar
NOT: VVT_İ lerde avansı beyin otomatik ayalıyor bozulma derdi yok yani
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #6 : Mayıs 10, 2009, 14:00:26 »
kusura bakmayın bilgileri eksik verdiysem ben gebzede oturuyorum arabamda 1.3 motor acaba usta yanlış buji takmış ola bilirmi arabadan gelen bogulma seside bu yüzdenmidir yakıtı yakamamaktandırmıdır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #7 : Mayıs 10, 2009, 19:32:24 »
!.3 16 valf ise çift tırnaklı buji taktırmalısın
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #8 : Mayıs 10, 2009, 22:45:25 »
vallahi bilmiyorumki 16 valfmi yarın ilk önce lpg ciye gidiçem sonrada motorcuya inanın bir ayda ustalara verdigim paranın hatti hesabı yok  ama bir sonucta yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #9 : Mayıs 17, 2009, 01:25:28 »
   herkese tekrardan selamlar sonunda sorunu cözdük :) sorun anlatıyım belki benle aynı sorunu yaşayan birisine yararım dokunur
 
   sorun başlıca şu Karbüratör giren havnın fazla girmesi okadar fazlaki normalde hava gelmesini saglayan deliklerin hepsinnin kapatıldıgıhalde bile araba halen daha çalışıyordu aşırı hava girmesi benzinde fazla birşey farketmesede lpg de arabanın çalışmasında cok cok fark ediyordu  hava filitresinin takıldıgı kutunun altında catlaklar oluşmuş usta bunları kapattı birde degiştirdigim hava filitresi yan sanayiymiş bilmiyordum  :( o yanlardan açma yapmış bunlar yapılınca arbada çidigi birşekilde düzelme oldu
   
   daha sonrada usta gaz ayarı yapınca Karbüratöre giren gazın yetersiz geldigini söyledi gaz beyiniden gelen gazın Karbüratöre girmesini saglayan bagazın dar oldugunu söyledi eger bunu yükseltmessek motordan yağ çeker yağı yakar sonrada arabada motor bitmiş derler dedi  :) vede daha sonra Karbüratörün agazına üstünde o bogazın daha genişi olan mikser denilen bir parca taktı hatta cok basit bir parca bu elinde sıfırı yokmuş ama oralardan birtane cıkma felan buldu  :) onu takıp birde ayar cekince araba eski arabaya döndü çanvar gibi oldu diye bilirim :) vede bunların bana masrafı 15 ytl oldu umarım birdah böyle bir sorun yaşanmaz ban ustanın dedigi lpg bir aracın gaz vede hava girişlerinin cok iyi olması gerektigini söyledi belki bunlar benzinde oldugunda sadece fazla yakar ama lpg olunca arbanın çalışmasınıda etkiler dedi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #10 : Mayıs 17, 2009, 03:28:32 »
Gecmis olsun.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #11 : Mayıs 17, 2009, 10:11:13 »
  Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 224000
  • Model Yılı: '05
  • 18 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #12 : Mayıs 17, 2009, 10:45:46 »
geçmiş olsun gardaş fakat anladığım kadarıyla bi araba için insanın kendisini bu kadar üzmesi doğru değil. Allah Sağlık sıhaat versin. Selamlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #13 : Mayıs 17, 2009, 23:52:01 »
eyvallah  :)  ama sitres yapıyoruz işte sonucta o bizim canımız taşıyor biyerde bir sorun olunca insanın içi rahat olmuyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #14 : Mayıs 18, 2009, 00:47:40 »
geçmiş olsun gardaş fakat anladığım kadarıyla bi araba için insanın kendisini bu kadar üzmesi doğru değil. Allah Sağlık sıhaat versin. Selamlar...

arkadaşa hak vermek gerek...kim olsa aynı sıkıntıyı yaşar...aracı tamircilere götürüyorsun ama kimse sorunu çözemezse ister istemez canı sıkılır insanın...neyse geçmiş olsun..umarım bundan sonra sorunsuzca binebilirsiniz aracınıza...
2009 HONDA ACCORD EXECUTİVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • her şey o'na emanet
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '09
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #15 : Mayıs 21, 2009, 13:52:55 »
bende de buna benzer bir sorun var benim arabada 1.6 motor be enjeksiyonlu araba giderken tekliyordu ve bayırlarda çekmiyordu.
benim hava filitresinin kutusunun altında bir delik var normal mi bilmiyorum.
hava filitresini sıkılayınca biraz düzeldi ama o delik hala kafamda bir delik olarak duruyor.
her yerde aynı  imza

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #16 : Mayıs 21, 2009, 15:41:40 »
bende de buna benzer bir sorun var benim arabada 1.6 motor be enjeksiyonlu araba giderken tekliyordu ve bayırlarda çekmiyordu.
benim hava filitresinin kutusunun altında bir delik var normal mi bilmiyorum.
hava filitresini sıkılayınca biraz düzeldi ama o delik hala kafamda bir delik olarak duruyor.

Fatih hocam sen beni güldürdün Allah ta seni güldürsün; O deliği kapat at kurtul kafandan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #17 : Mayıs 22, 2009, 04:03:33 »
 vallahi eger arac lpg liyse Karbüratör giren her fazla havanın zararı olduguna artık inanıyorum hem yakıt konusunda hemde aracın gidişatıgında performansında o yüzden deliklere dikkat  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #18 : Mayıs 22, 2009, 10:28:24 »
Ateşleme sisteminde sıkıntı var belli ki. Eski aracımda da benzer sorunlar olduğunda distribitör, bobin ve adını hatırlayamadığım bir parça değişmiş, sorun geçmişti.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: B+
Ynt: yaş 25 ama inanın35 oldu :(
« Yanıtla #19 : Mayıs 22, 2009, 15:39:22 »
kardesım gecmıs olsun..arabanı cok sevdıgın ıcın bu kadar kendıne dert etmıssın bellı..aklıma bujı kablolarının sırasının yanlıs takılabılecegı geldı..sıralama yanlıs olmussa yanlıs sıra ıle atesleme yapıyor olabılır..yada bujının motora gıren ucunda kece vardır..o kece eskımısse yaglama yapmıstır..ve duzgun ateslemıyor olabılır..eger degılse dıger arkadaslara katılıyorum.bujıler,ve bujı kablolarını bır deyıstır..tekrar gecmıs olsun..