0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hayırlı olsun, çok güzel bir araçtır. Ben bir süre kullandım. O kalitede araç olmadığını söyleyebilirim. Aracın yağ ve filtresi yeni aldığınız için mutlaka değişmeli idi, iyi yapmışsınız. Dikkat etmek gereken noktalar var. Toyota için man veya bosch un yağ filtresi bulabilirseniz iyi olur. Yağ olarak bugün bulabileceğiniz hemen her yağ araca uyumludur tavsiyem 10 40 gibi bir yağ kullanıp biraz sık değiştirmek iyi olabilir. Yağ eksiltme olabilir çünkü yağ soğutucusu bulunmaz. Hava filtresi illaki bir yerde değişmesi gerekir ama lpg li araçlarda hava filtresi değişimi hava yakıt karışımının da değişmesi anlamına geldiğinden lpg ayarının bir küçük dokunuşa ihtiyacı olacaktır. Hava filtresini bulmanıza sevindim, hava kanalında bant olabilir. Bunların hepsini lpg ustası bakmalı. Yoksa stop etme, rolantide düşme yaşanır. Giderken stop ederse tehlikeli olabilir. Karbüratörlü araçlar genelde gaza basmadan çalışmaz. Kullanım klavuzunda dahi yarım gaz ile çalıştırılması gerektiğini söyler. Siz zaten doğrudan gaz ile çalıştırırsınız. Biraz geç çalışır, biraz geç alışır. Enjeksiyonlu araçlar gibi hiçbir zaman stabil olmaz çalışması. Rakım, sıcaklık gibi bir çok etmene bağlı olarak rolanti sürekli değişir. Çalıştırma yöntemini gaz ayarı yaptırdıktan sonra tekrar keşfedebilirsiniz. Ama her zaman motor soğukken rolanti düşük çalışacaktır. Isındıkça rolanti mutlaka yükselir. Aracın benzin ile çalışması için orjinal olması gerekir. Lpg bağlantığında karbüratör üzerinde mikser denen bir parça nedeniyle benzinde hiçbir zaman verimli çalışmayacaktır. Benzinde uzun süre çalışmayan araçlar tehlikeli olabilir. Benzin borularına ve otomatiğine baktırın. Lpg filtresi mutlaka vardır. Benzin veya lpg filtresinin farklı marka takılması çok büyük bir fark yaratmaz. Aracın sesli çalışması normal değil. Nasıl bir ses bilemiyorum fakat ekstra bir sorun kaynaklı olabilir. Yada sadece eksozt contası sızdırma yapıyor olabilir. Buji ve kablosunu değiştirmenizi tavsiye ederim. Soğutma sistemini temizlemenizi tavsiye ederim. Aks körüklerine baktırmanızı tavsiye ederim. Yanınızda yedek disbritör gezdirmenizi tavsiye ederim. Hava veya vakum kaçaklarını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Direksiyon hidroliğini arada kontrol etmenizi tavsiye ederim. Bilya ve frenlere baktırmanızı tavsiye ederim. Gerekiye kalanda sorun çıkmaz.
Bu arabaya motor rektifiyesi yapılmış ise belki orijinal conta kullanılmamıştır ve su dolaşım kanalları temizlenmemiş olabilir,araba sıkıştırılınca hararet yapar,conta yakar R 12 de başımıza geldi o soğukta Bolu dağına tırmanırken,diğer taraftan önerilerin hepsine katılıyorum ek olarak fren hortumlarını da gözden geçirin madem bu kadar emek veriliyor..
Sabahları tekleyerek çalışıyor, su eksiltiyorsa conta kaçak testi yaptırmanızı tavsiye edeyim. Nadiren radyatör kapağı orjinal değilse bu sorunu yapar.
Tekleyerek değilde gaza basmayınca çalışmıyor. Birde soğukken rölanti düşük ısınıca artıyor.
İyi akşamlar. Aracın emniyet kemerleri kilitlemiyor. Açıp batığımda sadece bilyalı sistem var. Orijinali mi bu şekilde yoksa hasarlı mıdır? Birde bu kasalarda arkalarda emniyet kemeri var mıdır?
Sadece ani durmalarda çalışacak şekilde ayarlanmış. O bilya hareket edip mekanizmanın çalışmasını sağlıyor. Bende öyle düşünmüştüm ama kaza yaptım gayet güzel çalıştı. Denendi yani
Mahzuru yoksa aracınızın resmini yüklemeniz mümkün mü? ona göre eskiden beri bu araca sahip olanlardan daha doğru yanıtlar alınabilir hem de bu klasik arabayı boydan boya görmüş oluruz.
İyi günlerde kullanın,oldukça derli toplu görünüyor,biz yaştakiler böyle klasikleri görünce eski bir arkadaşa rastlamış gibi oluyor,ufak tefek aksesuarlar zaman içinde acele etmeden temin edilir,iyi bir restorasyon 1-2 yıl sürüyor zaten.