Gönderen Konu: AE92 LİFTBACK HAKKINDA  (Okunma sayısı 1508 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« : Ekim 17, 2024, 22:33:35 »
             Selamün Aleyküm. Aracımı yeni aldım ve tanımaya çalışıyorum. İlk önce hava filtresini, yağı ve yağ filtresini değiştirdim. Hava filtresi yağdan ve tozdan neredeyse görülmüyordu. Yağ da aşırı incelmişti.
             İlk defa karbüratörlü araç kullanıyorum. Sabah çalıştırdığımda gaza basmazsam çalışmıyor. Ve motor soğukken rölanti çok düşük çalışıyor. Ancak ısınınca rölanti 1'in üstüne çıkıyor. Bu normal midir.
             İkincisi karbüratörlü araçlarda lpg filtesi var mıdır? Lpg filtresini bulamadım. Benzin filtresi de sanırım reno grubuna ait bir filtre takılmış. Sıkıntı olur mu? Aslında satıcı da benzinde lpg gibi çalışmıyor demişti.
             Birde araç çok sesli çalışıyor. 4a-f motorun sesi nasıldır? Daha önce 2000 model corollamda 4a-fe motor vardı ve gayet sessizdi. Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« : Ekim 17, 2024, 22:33:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2024, 22:46:45 »
Karbüratörlü eski model araçta ya elle çekilen jikle veya otomatik çalışan jikle olur,motor biraz ısınınca elle veya otomatik olarak görevine son verilir,rölanti ayarı yüksek görünüyor.,hava benzin karışımını dengelemek için rölanti ayarı yapılır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2024, 09:34:58 »
Hayırlı olsun, çok güzel bir araçtır. Ben bir süre kullandım. O kalitede araç olmadığını söyleyebilirim.

Aracın yağ ve filtresi yeni aldığınız için mutlaka değişmeli idi, iyi yapmışsınız. Dikkat etmek gereken noktalar var. Toyota için man veya bosch un yağ filtresi bulabilirseniz iyi olur. Yağ olarak bugün bulabileceğiniz hemen her yağ araca uyumludur :)  tavsiyem 10 40 gibi bir yağ kullanıp biraz sık değiştirmek iyi olabilir. Yağ eksiltme olabilir çünkü yağ soğutucusu bulunmaz.

Hava filtresi illaki bir yerde değişmesi gerekir ama lpg li araçlarda hava filtresi değişimi hava yakıt karışımının da değişmesi anlamına geldiğinden lpg ayarının bir küçük dokunuşa ihtiyacı olacaktır. Hava filtresini bulmanıza sevindim, hava kanalında bant olabilir. Bunların hepsini lpg ustası bakmalı. Yoksa stop etme, rolantide düşme yaşanır. Giderken stop ederse tehlikeli olabilir.

Karbüratörlü araçlar genelde gaza basmadan çalışmaz. Kullanım klavuzunda dahi yarım gaz ile çalıştırılması gerektiğini söyler. Siz zaten doğrudan gaz ile çalıştırırsınız. Biraz geç çalışır, biraz geç alışır. Enjeksiyonlu araçlar gibi hiçbir zaman stabil olmaz çalışması. Rakım, sıcaklık gibi bir çok etmene bağlı olarak rolanti sürekli değişir. Çalıştırma yöntemini gaz ayarı yaptırdıktan sonra tekrar keşfedebilirsiniz. Ama her zaman motor soğukken rolanti düşük çalışacaktır. Isındıkça rolanti mutlaka yükselir.

Aracın benzin ile çalışması için orjinal olması gerekir. Lpg bağlantığında karbüratör üzerinde mikser denen bir parça nedeniyle benzinde hiçbir zaman verimli çalışmayacaktır. Benzinde uzun süre çalışmayan araçlar tehlikeli olabilir. Benzin borularına ve otomatiğine baktırın.

Lpg filtresi mutlaka vardır. Benzin veya lpg filtresinin farklı marka takılması çok büyük bir fark yaratmaz.

Aracın sesli çalışması normal değil. Nasıl bir ses bilemiyorum fakat ekstra bir sorun kaynaklı olabilir. Yada sadece eksozt contası sızdırma yapıyor olabilir.

Buji ve kablosunu değiştirmenizi tavsiye ederim. Soğutma sistemini temizlemenizi tavsiye ederim. Aks körüklerine baktırmanızı tavsiye ederim. Yanınızda yedek disbritör gezdirmenizi tavsiye ederim. Hava veya vakum kaçaklarını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Direksiyon hidroliğini arada kontrol etmenizi tavsiye ederim. Bilya ve frenlere baktırmanızı tavsiye ederim. Gerekiye kalanda sorun çıkmaz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2024, 10:10:31 »
Hayırlı olsun, çok güzel bir araçtır. Ben bir süre kullandım. O kalitede araç olmadığını söyleyebilirim.

Aracın yağ ve filtresi yeni aldığınız için mutlaka değişmeli idi, iyi yapmışsınız. Dikkat etmek gereken noktalar var. Toyota için man veya bosch un yağ filtresi bulabilirseniz iyi olur. Yağ olarak bugün bulabileceğiniz hemen her yağ araca uyumludur :)  tavsiyem 10 40 gibi bir yağ kullanıp biraz sık değiştirmek iyi olabilir. Yağ eksiltme olabilir çünkü yağ soğutucusu bulunmaz.

Hava filtresi illaki bir yerde değişmesi gerekir ama lpg li araçlarda hava filtresi değişimi hava yakıt karışımının da değişmesi anlamına geldiğinden lpg ayarının bir küçük dokunuşa ihtiyacı olacaktır. Hava filtresini bulmanıza sevindim, hava kanalında bant olabilir. Bunların hepsini lpg ustası bakmalı. Yoksa stop etme, rolantide düşme yaşanır. Giderken stop ederse tehlikeli olabilir.

Karbüratörlü araçlar genelde gaza basmadan çalışmaz. Kullanım klavuzunda dahi yarım gaz ile çalıştırılması gerektiğini söyler. Siz zaten doğrudan gaz ile çalıştırırsınız. Biraz geç çalışır, biraz geç alışır. Enjeksiyonlu araçlar gibi hiçbir zaman stabil olmaz çalışması. Rakım, sıcaklık gibi bir çok etmene bağlı olarak rolanti sürekli değişir. Çalıştırma yöntemini gaz ayarı yaptırdıktan sonra tekrar keşfedebilirsiniz. Ama her zaman motor soğukken rolanti düşük çalışacaktır. Isındıkça rolanti mutlaka yükselir.

Aracın benzin ile çalışması için orjinal olması gerekir. Lpg bağlantığında karbüratör üzerinde mikser denen bir parça nedeniyle benzinde hiçbir zaman verimli çalışmayacaktır. Benzinde uzun süre çalışmayan araçlar tehlikeli olabilir. Benzin borularına ve otomatiğine baktırın.

Lpg filtresi mutlaka vardır. Benzin veya lpg filtresinin farklı marka takılması çok büyük bir fark yaratmaz.

Aracın sesli çalışması normal değil. Nasıl bir ses bilemiyorum fakat ekstra bir sorun kaynaklı olabilir. Yada sadece eksozt contası sızdırma yapıyor olabilir.

Buji ve kablosunu değiştirmenizi tavsiye ederim. Soğutma sistemini temizlemenizi tavsiye ederim. Aks körüklerine baktırmanızı tavsiye ederim. Yanınızda yedek disbritör gezdirmenizi tavsiye ederim. Hava veya vakum kaçaklarını kontrol etmenizi tavsiye ederim. Direksiyon hidroliğini arada kontrol etmenizi tavsiye ederim. Bilya ve frenlere baktırmanızı tavsiye ederim. Gerekiye kalanda sorun çıkmaz.
Zaman ayırıp değerli yorumlarınız paylaştığınız için teşekkürler Anıl Bey. Araç sesli çalışıyor derken gürültülü olduğunu kastetmiştim. Dediğiniz gibi egzozdan kaçırıyor olabilir.
Buji kabloları dışarıdan iyi gibi ama kontrol etmekte fayda var. Aks körüklerinde kaçaklar var. En kısa zamanda değiştirmeye çalışacağım. Direksiyon hidroliği doldurma haznesi hava filtresi borusunun altındaki sanırım.
Başka bir sıkıntı araç genleşme kabından çok fazla su atıyor. Bugün okula giderken geç kalınca biraz hızlı gittim. Hız derken 90 civarı ve devir 3000 civarına geldi. Aracı stop ettiğimde genleşme kabından su döke döke geldiğini gördüm. Sebebi ne olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2024, 20:48:16 »
Sabahları tekleyerek çalışıyor, su eksiltiyorsa conta kaçak testi yaptırmanızı tavsiye edeyim. Nadiren radyatör kapağı orjinal değilse bu sorunu yapar.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2024, 21:10:25 »
Bu arabaya motor rektifiyesi yapılmış ise belki orijinal conta kullanılmamıştır ve su dolaşım kanalları temizlenmemiş olabilir,araba sıkıştırılınca hararet yapar,conta yakar R 12 de başımıza geldi o soğukta Bolu dağına tırmanırken,diğer taraftan önerilerin hepsine katılıyorum ek olarak fren hortumlarını da gözden geçirin madem bu kadar emek veriliyor..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #6 : Ekim 18, 2024, 23:38:30 »
Bu arabaya motor rektifiyesi yapılmış ise belki orijinal conta kullanılmamıştır ve su dolaşım kanalları temizlenmemiş olabilir,araba sıkıştırılınca hararet yapar,conta yakar R 12 de başımıza geldi o soğukta Bolu dağına tırmanırken,diğer taraftan önerilerin hepsine katılıyorum ek olarak fren hortumlarını da gözden geçirin madem bu kadar emek veriliyor..
Aldığım şahıs motor hiç açılmadı demişti. Ancak genleşme kabının hortumu yağ ile sıvanmış gibi. Daha önce sanırım suya yağ karıştırmış. Ama şuan motor suyunda yağ yok. Adam arabanın içinden geçmiş tabiri caizse.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ekim 18, 2024, 23:39:51[/time]
Sabahları tekleyerek çalışıyor, su eksiltiyorsa conta kaçak testi yaptırmanızı tavsiye edeyim. Nadiren radyatör kapağı orjinal değilse bu sorunu yapar.
Tekleyerek değilde gaza basmayınca çalışmıyor. Birde soğukken rölanti düşük ısınıca artıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #7 : Ekim 20, 2024, 10:44:43 »
Bilgiler verilmiş zaten. Adım adım gitmekte yarar var, en basitten, karmaşığa doğru harita çizmek doğru olur.
Karbüratör tarafında normal-süper benzin ayarı vardı diye hatırlıyorum, bunu kontrol etmek gerekir.
Lpg'den ziyade bir süre benzinle kullanıp, (Lpg tamamen kapatılıp) aracın tepkileri izlenebilir. Olası sorunların Lpg ya da direk motorun kendisinden kaynaklanıp kaynaklanmadığı tespit edilebilir.
Bunlarda otomatik jigle vardı diye hatırlıyorum, sağlığı kontrol edilebilir. Aracı çalıştırmadan önce iki defa tam dip gaz yapıp bırakıp, sonra normal şekilde aracı çalıştırmayı deneyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2024, 09:54:55 »
Tekleyerek değilde gaza basmayınca çalışmıyor. Birde soğukken rölanti düşük ısınıca artıyor.
Bunlar göreceli normal konular. Bu motorların otomatik jikle sistemindeki membranlardan biri çok hızlı patlıyor. Bizim araç 91 yılından alınma, ilk sahibiyiz ve bildim bileli aynı şekilde çalışır. Bu membrana giden vakum hortumunu söküp tıkarsanız biraz daha düzeliyor, çünkü vakum kaçağını önlemiş oluyorsunuz, ama otomatik jiklenin de 1. seviyesini iptal etmiş oluyorsunuz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #9 : Ekim 29, 2024, 19:01:00 »
İyi akşamlar. Aracın emniyet kemerleri kilitlemiyor. Açıp batığımda sadece bilyalı sistem var. Orijinali mi bu şekilde yoksa hasarlı mıdır? Birde bu kasalarda arkalarda emniyet kemeri var mıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #10 : Ekim 30, 2024, 08:11:19 »
İyi akşamlar. Aracın emniyet kemerleri kilitlemiyor. Açıp batığımda sadece bilyalı sistem var. Orijinali mi bu şekilde yoksa hasarlı mıdır? Birde bu kasalarda arkalarda emniyet kemeri var mıdır?

Sadece ani durmalarda çalışacak şekilde ayarlanmış. O bilya hareket edip mekanizmanın çalışmasını sağlıyor. Bende öyle düşünmüştüm ama kaza yaptım gayet güzel çalıştı. Denendi yani :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #11 : Ekim 30, 2024, 10:38:36 »
Sedanlarda arka emniyet kemeri yok. Liftback lerde de bu şekildedir diye tahmin ediyorum. O senelerde yanlış hatırlamıyorsam Amerikan pazarı (USDM) modellerde arka emniyet kemeri vardı, Avrupa için yoktu.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #12 : Ekim 30, 2024, 12:32:28 »
Sadece ani durmalarda çalışacak şekilde ayarlanmış. O bilya hareket edip mekanizmanın çalışmasını sağlıyor. Bende öyle düşünmüştüm ama kaza yaptım gayet güzel çalıştı. Denendi yani :)
Teşekkürler. Muayenede sıkıntı olmaz o zaman.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #13 : Kasım 01, 2024, 23:52:16 »
İyi geceler. Aracımın önünde ve arkasında bu şekilde eklentiler var. Bunlar aracın orijinalinde mi var yoksa sonradan mı eklenmiştir. Arkadaki reflektör ve stop gibi. Öndeki ışık yok sensör gibi bir şey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #14 : Kasım 02, 2024, 11:02:59 »
Mahzuru yoksa aracınızın resmini yüklemeniz mümkün mü? ona göre eskiden beri bu araca sahip olanlardan daha doğru yanıtlar alınabilir hem de bu klasik arabayı boydan boya görmüş oluruz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #15 : Kasım 02, 2024, 13:51:42 »
Mahzuru yoksa aracınızın resmini yüklemeniz mümkün mü? ona göre eskiden beri bu araca sahip olanlardan daha doğru yanıtlar alınabilir hem de bu klasik arabayı boydan boya görmüş oluruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #16 : Kasım 02, 2024, 14:24:09 »
İyi günlerde kullanın,oldukça derli toplu görünüyor,biz yaştakiler böyle klasikleri görünce eski bir arkadaşa rastlamış gibi oluyor,ufak tefek aksesuarlar zaman içinde acele etmeden temin edilir,iyi bir restorasyon 1-2 yıl sürüyor zaten.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #17 : Kasım 02, 2024, 23:31:07 »
İyi günlerde kullanın,oldukça derli toplu görünüyor,biz yaştakiler böyle klasikleri görünce eski bir arkadaşa rastlamış gibi oluyor,ufak tefek aksesuarlar zaman içinde acele etmeden temin edilir,iyi bir restorasyon 1-2 yıl sürüyor zaten.
Teşekkürler Tokay Abi. Çok ihmal edilmiş. Artık ne kadar toparlayabilirsek.  Peki arkadaki reflektör ve  öndeki cihaz arijinal mi sonradan mı eklenmiş. Bir fikrin var mı abi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #18 : Kasım 03, 2024, 09:51:41 »
En doğru yöntem arabanın o yılda yayımlanmış orijinal lansman resimlerini bulmak,belki Toyota servislerinde katalog resimler olabilir,restorasyonda ona göre orijinaline sadık kalınarak yapılır.Sahibinden ilanlarında 1992 model 2 adet liftback ilanı var oradaki resimlerde fikir verebilir bir bakarsanız..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 LİFTBACK HAKKINDA
« Yanıtla #19 : Kasım 03, 2024, 12:15:55 »
Eklentiler sonradan takılmış.