Gönderen Konu: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)  (Okunma sayısı 1588 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« : Temmuz 09, 2024, 21:58:18 »
Herkese merhaba. Toyota ile ve bu forum ile tanışmamız 2015 yılına dayanıyor. 2015 yılında ben 17 yaşımda iken babamın 2002 model e120 kasa kodlu 1.4 terra sedan corolla alması ile başladı Toyota ile tanışmamız. O araç hala bizde bu arada 70k km yaptık kendisi ile 270k'da güncel olarak ve değiştirme düşüncemiz yok. Aradan geçen yıllar benim işlerim sebebiyle Tekirdağ'dan Kocaeli'ne taşınmam sonucunda bizi ayırdı. Bana ayrı bir araç ihtiyacı doğdu ve ilanları gezerken Toyota hep en üst sıralarda oldu benim için ve yaklaşık 2 ay kadar önce içime sinen km'si düşük bir Corolla ile araç arayışımı sonlandırdım. Aracımdan bahsetmem gerekirse 2005 model 180.000Km'de 1.6 sol paket içi bej renk olan manuel versiyon. Kendime ait ilk otomobil olduğu için haliyle heyecanlıyım. Aracımı satın alırken Toyota olması km'si yaşına göre oldukça düşük olması ve piyasa fiyatlarının altında bir fiyata satın almam etken oldu. Bunun dışında aracımda bir dizi masraf mevcut tabi. Satın aldığım andan itibaren bu motorlarda kronik olan titreme problemi mevcuttu lakin babamın arabasından alışık olduğum titremenin çok ötesinde bir titreme ve rölenti dalgalanması vardı. Kocaelinde tanınmış ve TCT onaylı bir işletme olan Zirve Garaja götürdüğümde aracımın subablarının değişmesi gerektiğini öğrendim ve bu değişimi gerçekleştirdik. Bununla birlikte antifiriz ve yağ değişimide yapılmış oldu. Aracımı teslim aldıktan sonra motor performansı bir hayli değişmiş aracım saat gibi çalışır hale gelmişti. Buradan kendilerine teşekkürlerimi iletirim. Bundan sonra ki süreçte ise aracımın lastikleri ciddi anlamda bitik durumdaydı ve neredeyse hiç diş kalmamıştı. Lastiklerimizi de uzun araştırmalar sonucu orjinal ebat olan 195-60-R15 Continental Allseasoncontack ile değiştirdik. Hazır lastiklerimizi değiştirirken kaliperleri neden boyamayalım düşüncesiyle fren kaliperlerimizi de kırmızıya boyamayı ihmal etmedik. Aracı satın aldıktan sonra subap değişimi ve 4 lastik alma işi bütçemizi bir hayli yorsada aracımdan şuan için çok memnunum. Birde eskiyen vitez topuzumuzu orjinali ile aynı görünümde oem bir vites topuzu ile değiştirerek geçmiş 2 ayımızı noktaladık. Şimdi fotoğraflara geçelim;

Aracı almaya gittiğim gün karşılaştığım görüntüler;






Araç fazlasıyla kirli, lastikleri bitik durumda, tavan ve kapı döşemesi sarkmış vaziyette.



Aracı güzelce yıkayıp temizledikten ve hızlı cilasını attıktan sonra ki hali.




Burada lastiklerimizi Continental Allseasoncontack ile değiştirdik ve fren kaliperlerimizi daha sportif bir görünüm için kırmızı renge boyadık.



Eski vites topumuzun yıpranmış vaziyetteydi, internetten orjinali ile birebir aynı görünümde oem bir topuz ile değişimini sağladık.



Güncel olarak bu şekilde gözüküyoruz. Plakalığımızda eski sahibinin ismi vardı onu da yeniledik ama o haliyle temiz bir fotoğraf bulamadığım için yüklemedim.


Yapılacaklar;
Sarkan Tavan ve kapı döşemesi için işini güzel yaptığını düşündüğüm bir firmadan fiyat aldım, Hem kapı hem tavan döşemelerimizi yenileyeceğiz.
Ön tamponumuz çizikler içinde ve sağ marşpiyelimizi eski sahibi vurduğu için ezilmiş, Kaportacıya giderek ön tamponumuz boyanacak marşpiyel düzeltilecek ve solmuş ön farlarımız eski haline getirilecek.
Koltuklarımız da dahil olmak üzere iç detaylı temizliğe girerek iç kondisyonumuzu ilk gün ki haline getirmeyi amaçlıyorum.
Bu kasalar da kronik olan küllüğün üstünde ki kapağın bir ucu kırılmış, bununla ilgili önerilere açığım :)
Sağ taraftan bir yerlerden bozuk yollarda boşluk varmış gibi bir ses geliyor, amortisörler, takozlar veya bilemediğim bir parçada sorun var bunun için yine sanayiye uğrayacağım.
Sol aks körüğü patlamış ve yağ akıtıyor lastik değişimini yaparken fark ettik. Müsait bir zamanda değişimini gerçekleştireceğiz.
Makyajlı E120'lerde hız sabitleme sonradan eklenebiliyormuş, biraz araştırdım ama elektirik bilgim olmadığı için hiç bir şey anlamadım. Göstergede Cruise kısmı var ve direksiyona kadar hat çekili vaziyette sanırım. Hız sabitleyici eklemekte planlarım arasında var.
Apple Carplay destekleyen göğüsün orjinal görüntüsünü bozmayacak bir multimedya ve belki ilerleyen dönemlerde orjinal hoparlörlerin daha iyileri ile değişimi.


Şimdilik bizden bu kadar. Olumlu ve olumsuz her türlü görüş, öneri, ve eleştiriye açık olduğumu belirtmek isterim. Bu konu aracım ile ilgili değişiklik yapıldıkça güncellenecektir.





Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Toyota Club Türkiye

İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« : Temmuz 09, 2024, 21:58:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #1 : Temmuz 10, 2024, 02:55:11 »
Hayırlı ,uğurlu olsun,
Kazasız,belasız keyifli sürüşler dilerim.İlk araçlar hiç unutulmuyor ,sanırım hepimiz için geçerlidir bu.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #2 : Temmuz 10, 2024, 07:59:39 »
Hayırlı olsun güle güle kullanın.
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #3 : Temmuz 10, 2024, 08:44:42 »
hayırlı olsun, güle güle kullanın.
2007 AURİS 1.6 MANUEL, 2013 AURİS 1.4 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 OTOMATİK, 2012 AURİS 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA OTOMATİK.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #4 : Temmuz 10, 2024, 09:54:35 »
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #5 : Temmuz 10, 2024, 10:24:17 »
Güle güle kullanın. İlk araba, ilk heyecan  unutulmuyor tabii ki.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #6 : Temmuz 11, 2024, 00:43:08 »
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin

4 mevsim lastik mi aldiniz? İçeriye ses alma. durumu nasıl?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #7 : Temmuz 11, 2024, 15:37:09 »
Herkese güzel dilekleri için teşekkürlerimi sunarım. Daha iyileri sizlerin olsun inşallah
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin

4 mevsim lastik mi aldiniz? İçeriye ses alma. durumu nasıl?

Lastik 4 mevsim evet. Babamın aracında 4 senedir 4 mevsim kullanıyorduk ve memnunduk, ondan dolayı bende 4 mevsim tercih ettim. İçeriye ses alma durumu yazlık bi lastikten farklı değil açıkçası. Yazlık petlas vs gibi düşük bütçeli lastiklerden iyi diyebilirim ama michelin gibi üst sınıf yazlık lastiklere göre biraz daha ses alıyor.



Bu arada bugün konuda belirttiğim patlayan aks körüğünü yaptırmak için sanayinin yolunu tuttum. Hazır aks körüğünü yaptırmışken birde sağ taraftan gelen takırtı sesine baktırıyım dedim ve sağ rotilin gevşek olduğunu gördük usta ile. Onu sıktıktan sonra ön takımdan gelen sesler bir hayli azaldı ama tamamen kesilmedi. Sağlıklı olması ve seslerin tamamen kesilmesi için ön iki amortisörün takozları ile birlikte değişmesi gerektiğine karar verdi ustam. Uygun bir zamanda değişimini sağlayacağım.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #8 : Temmuz 11, 2024, 16:10:25 »
Direksiyon mafsal civatalarina ve fren kaliperlerine baktırın olcelikle.. 
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #9 : Ağustos 08, 2024, 23:07:09 »
Herkese yeniden merhabalar, arabaya bir şeyler ekledikçe konuyu güncelleyeceğimi söylemiştim. Amacım mümkün olduğu kadarıyla arabamı ilk gün ki kondisyonuna ve kozmetiğine yakın bir seviyeye getirmek.

Daha önceki mesajlarımda vites topuzunu değiştirdiğimi söylemiştim. 1 hafta önce de vites körüğü sipariş ederek vites körüğümüde yenilemiş oldum. vites topuzu 300TL, Vites körüğü 200TL fiyatlandırmaya sahip, eskisi ve yenisini söyle bırakıyorum:



Bugün ise uzun zamandır aklımda olan ama fırsat bulamadığım için yaptıramadığım, kapı ve tavan döşemelerimi yenilettim. Eski halleri bir hayli kötü durumdaydı. Tavan komple sarkmış, kapılar yılların verdiği kir ve sarkıklığa yenik düşmüştü. Sıfır gibi oldu diyebilirim. İlk kondisyonuna geldi hepsi. Öncesi ve sonrasını bırakıyorum.
Öncesi



Sonrası:





Gün bitmiş olduğu için kolçak ve güneşliklerin döşemelerini yenileyemedik. Kolçak bir hayli kirli durumda, kumaş temizleyiciler ile temizlemeye çalışacağım, olmadığı takdirde onuda yenileyeğiz, onu yenilerken güneşliğide yenilerim muhtemelen. Kapı döşemelerinin ve tavanın bana maaliyeti ise 6000TL tuttu. İçime sindi ancak döşemeler tertemiz olduğu için kapı plastikleri ile arasında ton farkı oluştu. Bu ton farkını eşitlemek için kullanabileceğim ürün önerisi olan varsa tavsiye alabilirim. Döşemeci zamanla güneşi yedikçe ton farkının kapanabileceğini söyledi. Bu konuda tavsiyelere açığım. Ek olarak aracın üst kapağı açılıp subap değişimi yapılalı 3k km oldu. Bu süre zarfında yağını ve soğutma sıfısını sürekli kontrol halindeyim. Şu ana kadar en ufak bir yağ ve su eksiltmesi yaşamadım. Babam da bulunan 2002 corolla bu kmlerde 1 litre kadar eksiltiyordu. Yağ eksiltmesi olmadan aracı kullanmak hayli mutluluk verici :)
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #10 : Ağustos 09, 2024, 00:52:35 »
Hayırlı olsun güzel olmuş iyi günlerde kullanmanız dileğiyle,yağ eksiltme 2004 sonrası çözüldü o yüzden siz babanıza göre şanslısınız sibob değişimi/tadilatı yapıldıktan sonra lpg afr ayarı yaptırmayı ihmal etmeyin yeniden sibob yanması olmaması için.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #11 : Ağustos 11, 2024, 10:26:42 »
Herkese yeniden merhabalar, arabaya bir şeyler ekledikçe konuyu güncelleyeceğimi söylemiştim. Amacım mümkün olduğu kadarıyla arabamı ilk gün ki kondisyonuna ve kozmetiğine yakın bir seviyeye getirmek.

Daha önceki mesajlarımda vites topuzunu değiştirdiğimi söylemiştim. 1 hafta önce de vites körüğü sipariş ederek vites körüğümüde yenilemiş oldum. vites topuzu 300TL, Vites körüğü 200TL fiyatlandırmaya sahip, eskisi ve yenisini söyle bırakıyorum:



Bugün ise uzun zamandır aklımda olan ama fırsat bulamadığım için yaptıramadığım, kapı ve tavan döşemelerimi yenilettim. Eski halleri bir hayli kötü durumdaydı. Tavan komple sarkmış, kapılar yılların verdiği kir ve sarkıklığa yenik düşmüştü. Sıfır gibi oldu diyebilirim. İlk kondisyonuna geldi hepsi. Öncesi ve sonrasını bırakıyorum.
Öncesi



Sonrası:





Gün bitmiş olduğu için kolçak ve güneşliklerin döşemelerini yenileyemedik. Kolçak bir hayli kirli durumda, kumaş temizleyiciler ile temizlemeye çalışacağım, olmadığı takdirde onuda yenileyeğiz, onu yenilerken güneşliğide yenilerim muhtemelen. Kapı döşemelerinin ve tavanın bana maaliyeti ise 6000TL tuttu. İçime sindi ancak döşemeler tertemiz olduğu için kapı plastikleri ile arasında ton farkı oluştu. Bu ton farkını eşitlemek için kullanabileceğim ürün önerisi olan varsa tavsiye alabilirim. Döşemeci zamanla güneşi yedikçe ton farkının kapanabileceğini söyledi. Bu konuda tavsiyelere açığım. Ek olarak aracın üst kapağı açılıp subap değişimi yapılalı 3k km oldu. Bu süre zarfında yağını ve soğutma sıfısını sürekli kontrol halindeyim. Şu ana kadar en ufak bir yağ ve su eksiltmesi yaşamadım. Babam da bulunan 2002 corolla bu kmlerde 1 litre kadar eksiltiyordu. Yağ eksiltmesi olmadan aracı kullanmak hayli mutluluk verici :)
hayırlı olsun döşemelerinize. Ton farkı kumaşın temizliğinden ziyade açık renk olmasıyla alakalı. Üstünden çıkana yakın renk kumaş alsaydınız daha hoş durabilirdi, Güneşle falan olması zor ihtimal, ama yinede eski sarkık halinden daha iyi olmuş, güle güle kullanın.
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #12 : Ağustos 30, 2024, 22:48:02 »
Herkese iyi akşamlar. Bugün aracımın farlarına el attım. Güneşten sararmış durumda olan farlarımızı ilk günki gibi olmasada eskisinden bir hayli iyi duruma getirdik. Far ile ilgilenen işletmelere sorduğumda 500TL maaliyetle buharlı temizlik yaptıklarını söylemişlerdi. Bende internetten 500TL'ye buharlı far temizleme seti satın aldım. Setin içerisinde 250gr klaraform denilen kimyasal, 3 adet 500-1000 ve 1500lük zımpara buharlı temizlik için huni ve ısıtma cihazı eldiven ve silme bezi çıkıyor. Önce su ve bez yardımı ile farlarımı temizledikten sonra etrafını kağıt bant ile maskeleme işlemi gerçekleştirdim. Sonrasında sırasıyla 500 1000 ve 1500lük zımparaları fara su püskürteler uyguladıktan sonra klaraform denilen kimyasalı ısıtıcı makineye koydum ve fişini takıp ısınmasını bekledim. Yeteri kadar ısındıktan sonra buharı farlara üzerinde gezdirdim ve sonuç mükkemmel oldu. Bu kadar temiz bir iş çıkmasını beklemiyordum açıkçası. Bu işlemin bana maaliyeti 500TL oldu ancak artık elimde alet edevat olduğu için ve klaraformun yarısından fazlasıda kaldığından dolayı tekrar sararması durumunda tekrar bu işlemi yapabileceğim. Bir set ile tahminimce 3-4 adet arabanın farları parlatılabilir. Yalnızca zımparayı yeniden satın almak gerekiyor. Fotoğraflara geçelim;




İşlemi yapacaklara tavsiyem kutudan çıkan zımpara ikinci farı yaparken etkisini kaybediyor. 500 1000 ve 1500lük zımpara satın almaları ve ikinci farı yeni zımpara ile geçmeleri. Birde klaraform verniğe etki etmiyor. Farın üzerindeki vernik geçene kadar zımparalama işlemi devam etmeli.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #13 : Ağustos 31, 2024, 23:22:36 »
Elinize sağlık görüntü güzel oluyor ama geçici çözüm yine eski haline döner,bir zaman sonra zımpara yaptıkça camda çizilmeler oluşmaya başlar,düzenli temiz kalmasını istiyorsanız kil uygulamasını aralıklı olarak yapın bide temizken üzerine vernik atın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #14 : Eylül 02, 2024, 14:29:02 »
Elinize sağlık güzel çalışmalar olmuş araç kendine gelmiş
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #15 : Eylül 06, 2024, 01:52:53 »
Elinize sağlık görüntü güzel oluyor ama geçici çözüm yine eski haline döner,bir zaman sonra zımpara yaptıkça camda çizilmeler oluşmaya başlar,düzenli temiz kalmasını istiyorsanız kil uygulamasını aralıklı olarak yapın bide temizken üzerine vernik atın.
Abi satın aldığım kitte daha 3-4 arabalık çözelti var, Ne kadar gider böyle bilmiyorum ama 1 yıl gitse ortalama yeterli olur bana gibi.


Bu arada dün arabayı temizlerken fark ettim. Döşemecide arabanın tavan döşemesini değiştirirken a sütunu hem sağ hem sol iki parçayıda yerine oturtmamışlar, parçalar emanet gibi duruyordu. Hemen parçaları çıkarttım ve nasıl oturtacağımı araştırırken mavi bir parça gözüme çarptı. Bu mavi parçanın amacı airbag patladığında döşemenin fırlayıp bize çarpmasını engelliyormuş. Benim döşemeyi değiştirdiğim arkadaş sağolsun canımızı hiçe sayarak bu mavi parçayı takmamış. Allah göstermesin direk airbaglerinin açıldığı bir kazada çok ciddi problemler yaşayabilirdim. Gereğini yaparak parçaları yerine taktık ve orjinal haline döndürdük.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #16 : Eylül 06, 2024, 14:14:47 »
Allah kaza bela vermesin, tekerine taş değmesin diye dualarla başlıyorum. Aracınızı bu kadar sevmeniz çok güzel, yapılanları gördükçe kendi aracıma yapılmış gibi mutlu oldum inanın  :) yapılanların hepsi çok güzel, sadece fren kaliperler boyanmadan frenleri kontrol ettirdiniz mi diye soracaktım. disk ya da fren balataları bitmişse/bitmeye yakınsa değiştirip boyamak daha iyi oluyor. birde boyarken (benim kaliperlerde kırmızı boyalı) disk vs komple gazete ile kaplıyorum. hatta çamurluğun dahi bir kısmını kaplıyorum oraya boya gitmesin diye. daha profesyonel bir boyama oluyor, nacizane tavsiyemdir :)

aracın motor, kaput altı, alt takım, yürüyen aksam olarak bir ihtiyacı yoksa, kozmetik amaçlı cila atabilirsiniz kendiniz. tamponlardan sonra yaptırmak daha mantıklı olur. ve çok daha ilerde, örneğin 1 sene sonra, aracın sesine iyice alıştıktan sonra araca bir ses yalıtım da yapabilirsiniz. gerçekten insan keyif alıyor bir şeyler yaptıkça, aracını daha da seviyor, bağımlı hale geliyor. sanırım bu yüzden her arç satışımda ağlıyorum  :(

neyse, sonuç olarak bence çok başarılı olmuş herşey, yazdıklarınızı okurken ve resimleri incelerken çok keyif aldım  :) :)
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #17 : Eylül 17, 2024, 01:08:57 »
Allah kaza bela vermesin, tekerine taş değmesin diye dualarla başlıyorum. Aracınızı bu kadar sevmeniz çok güzel, yapılanları gördükçe kendi aracıma yapılmış gibi mutlu oldum inanın  :) yapılanların hepsi çok güzel, sadece fren kaliperler boyanmadan frenleri kontrol ettirdiniz mi diye soracaktım. disk ya da fren balataları bitmişse/bitmeye yakınsa değiştirip boyamak daha iyi oluyor. birde boyarken (benim kaliperlerde kırmızı boyalı) disk vs komple gazete ile kaplıyorum. hatta çamurluğun dahi bir kısmını kaplıyorum oraya boya gitmesin diye. daha profesyonel bir boyama oluyor, nacizane tavsiyemdir :)

aracın motor, kaput altı, alt takım, yürüyen aksam olarak bir ihtiyacı yoksa, kozmetik amaçlı cila atabilirsiniz kendiniz. tamponlardan sonra yaptırmak daha mantıklı olur. ve çok daha ilerde, örneğin 1 sene sonra, aracın sesine iyice alıştıktan sonra araca bir ses yalıtım da yapabilirsiniz. gerçekten insan keyif alıyor bir şeyler yaptıkça, aracını daha da seviyor, bağımlı hale geliyor. sanırım bu yüzden her arç satışımda ağlıyorum  :(

neyse, sonuç olarak bence çok başarılı olmuş herşey, yazdıklarınızı okurken ve resimleri incelerken çok keyif aldım  :) :)

Güzel dualarınız için çok teşekkür ederim. Sıfır kondisyonuna elbette getiremem ama elimden geldiği kadarıyla aracımı en iyi haline getirmeyi hedefliyorum. Daha şimdiden 3-4 kişi satacağın zaman haberimiz olsun dedi bile :) ...

Bugün itibariyle bir güncelleme yapıyım, Memleketim olan Tekirdağa senelik izine geldikten sonra bir hayli rahatsız olduğum sağ taraftan gelen tıkırtı sesine el attım. Burada ki ustam ile birlikte yaptığımız kontrollerde sağ amortisörümün patlak olduğunu tespit ettik. Tek amortisör olarak değişim yapabiliyordum ancak bu şekilde içime sinmezdi, Bende ön amortisör takımımı değiştirerek tıkırtı sesinden kurtuldum. Ek olarak viraj demir lastiklerimde değiştirildi. Bu arada aracımın el freninin bir tarafı tutmuyordu, E120 kasa corollalarda el freni balatasının fren balatasından ayrı olduğunu tespit ettik ve yapılan kontrollerde arka disklerimin durumunun bitmeye yakın olduğunu fark ettik. Durumu el freni balatası alarak çözemeyeceğimizi anlayınca arka diskler, arka fren balatası, el freni balatası komple set olarak değiştirdim. Yalnız arka disklerim eski disklere göre daha çok pas yapıyor sanki yada psikolejik olarak bana mı öyle geliyor bilmiyorum. Bütün bunları gerçekleştirdikten sonra aracımı burada işini iyi yapan bir detailing firmasına teslim ettim ve koltuklarım, taban halısı gibi önemli parçalarım tamamen kirden arındırıldı. Öncesinde zaten kapı döşemelerini ve tavanı temizletmiştim yalnızca koltuklar ile taban halısı kalmıştı, onları da temizleterek aracımın iç aksamını neredeyse ilk gün ki haline getirdim diyebilirim. Yalnızca kolçak ve güneşlik döşemelerinin değişimi gerekiyor. Onu da maddi olarak biraz daha rahatlayınca gerçekleştireceğim.



Bu kadar bakımın ardından maalesef ufak bir nazarlığım oldu. Gece karanlığında aracı kenara sıfır yanaştırırken fark edemeyerek sağ ön kapımı mermere derinden çizmiş bulundum. Tek tesellim zaten değişen kapım olduğu için boyanması çok bir problem teşkil etmeyecek. Hatasız kısımlardan bir yeri sürtmüş olsaydım çok üzülürdüm muhtemelen. Yıllardır araba kullanırım daha bir kere park ederken bir yere sürttüğümü hatırlamıyorum, nazar değdi diyelim :)

Aracımı aldığımdan beri rölentimde bir dalgalanma sorunu yaşıyorum, Subaplar yanık olduğu için ondan olduğunu düşünüyordum anca subaplar değiştikten sonra da problem düzelmedi. Burada maf sensörüm ve boğaz kelebeğimin temizliğini yaptık ancak problem yine giderilmedi. Bilgisayara bağladığımızda da hata kodu vermiyor. Motor soğukken problem yok ancak ısındıktan sonra klima kapalıysa rölenti çok fazla dalgalanıyor. Bobinler kontrol edildi onda da bir problem gözükmüyor. Motor ısındıktan sonra rölenti 500lere kadar düşüyor stop edicekmiş gibi oluyor sonra 900 seviyesine kadar çıkıp toparlıyor. Klima açmazsam bu dalgalanma sürekli devam ediyor. Motor tam ideal sıcaklığına ulaşınca yapıyor bunu. Acaba boğaz kelebeğinin kalibrasyonu mu bozuk diye düşünmüyor değilim. Konu ile ilgili fikri olan abilerimden kardeşlerimden her türlü öneriye açığım...
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #18 : Eylül 17, 2024, 19:23:46 »
Hayırlı uğurlu olsun, maşallah.. kazasız belasız, güzel günlerde kullanın.
Emeklerinize sağlık.
Dikkatli yolculuklar..
Rabbim kaza bela vermesin..

Corolla 2006 HB Terra D4D (12.2016 - 06.2018)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk araba ilk heyecan (2005 Corolla Hb)
« Yanıtla #19 : Eylül 17, 2024, 20:04:34 »
Hangi başlık olduğunu hatırlayamadım ama rölanti dalgalanması ile ilgili epeyce bilgi paylaşımı olmuştu.
Tokay Ceritoğlu