Gönderen Konu: Elektriğe geçsem mi?  (Okunma sayısı 1999 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Elektriğe geçsem mi?
« : Eylül 14, 2023, 08:44:47 »
Herkese Merhaba,

3 yıldır Corolla Hybrid kullanıcısıyım.

Elektrikli arabalara da ilgim bulunmakta. Boş zamanlarımda sürekli araştırıyorum.

Aracımla yılda 25.000 km yapıyorum (17.500 km şehir içi, 7.500 km şehir dışı)

Şehir içi ortalama tüketimim 3,8 – 4 Litre arasında değişiyor. Bugün yapılan zamla km de 1,6 TL gibi. (Kışın 2 TL gibi)

MG nin hem MG4 hemde ZSEV modellerini beğeniyorum. Geçen hafta sonu İstanbul da yapılan etkinlikte 2 arabayı da sürdüm.

Şu anda oturduğum site kişisel şarj istasyonu için yer veremiyor. (Otopark da yer sıkıntısı var)

Elektrikli araca geçersem mecbur dışardan dolum yapacağım. Böyle olursa km de 1,1 TL gibi bir yakıt olacak sanırım.

Fosil yakıta zam gelmeye devam edecek gibi görünüyor. Benzin 50- 60 TL arası olur. Elektriğe bu oranda zam gelmez sanırım.

Arabam 95.000 KM de 90.000 km ağır bakım yapıldı. Bir süre normal bakımlar yapılacak. Sanırım yılda bakıma 10.000 TL civarı öderim. Hybrid sistem için 1.000 TL civarında kasko sigortası ayrıca yapılıyor. Geçen bakımda onu da yaptırdım.

Yıllık MTV si şimdi 5.600 TL. Seneye ne olur bilmiyoruz.

Ben sizlerin görüşlerini rica ediyorum yukarıdaki bilgilere göre sizce Hybrid de devam mı etmeliyim. Yoksa elektriğe geçiş zamanım geldi mi?

Toyota Club Türkiye

Elektriğe geçsem mi?
« : Eylül 14, 2023, 08:44:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #1 : Eylül 14, 2023, 09:01:31 »
Ben size arabaların lpg ye geçme zamanını hatırlatayım. Elektriğe benzin oranında zam gelmeyeceğini düşündüğünüz için aklıma geldi.

Taksiciler mutfak tüpünü arabaya bağlayıp neredeyse bedavaya gezerken televizyonda haberler yapıldı. Mutfak tüpü ile gezdiklerini gösterdiler. Maliyetlerini anlattılar. Ardından tehlikenin farkında olan kişiler bile tüp bağlatmaya çalıştı. Bir süre böyle devam etti.

Biz o sırada ev yaptırmıştık. Sanayi tüpü ile evi ısıtıyorduk. 60 lira olan gaz bir anda 1.2 liraya çıktı. Kömüre döndük.

Sonra lpgciler türedi, patladı gitti..

Yani daha fazla vergi alabileceği bir durum varsa zam anında gelir.

Elektrikli araca ben kötü bakmıyorum ama satamayacağınızı, batarya ömrünü, yol menzilini, şarj sorununu iyice düşünün derim. Açıkçası bugün benim aracım ile takas önerseler yine düşünürüm. Biraz daha yaygınlaşmasını bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #2 : Eylül 14, 2023, 10:50:21 »
Hibritten elektrikliye geçmek için sanki biraz erken bana göre. Sizin özelinizde ise eve şarj istasyonu olmayacağı için daha da erken.

ben şu anda dizel den hibrite mi elektrikliye mi geçsem mi diye düşünüyorum ama hibrit daha ağır basıyor. Nissan ePower'a yöneliyorum biraz iki dünyanın da ortasında bir yerde olduğu için.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #3 : Eylül 14, 2023, 10:50:42 »
Benim şahsi kanaatim olarak elekrikli araç teknolojisi git gide yaygınlaşacak birçok alanda  kabul gördü ve geliştirilmeye devam ediyor birçok marka kendi elektirkli aracını piyasaya sürüyor artık. Ama daha fazla yaygınlaşmalı , menziller 1000 km ve üzeri olmalı , şarj istasyonu ve şarj süreleri daha kısa olmalı . Patronum uzun süredir elektrikli aracı var hemde ciddi pahalı araçlar . Ama uzun yol için ayrıca kullandığı hibrit aracıda var . Şehir içi kullanımı için mükemmel tercih edilebilir . Ama uzun yol  için ayrıca kullanacağınız bir aracınız var ise veya uzun yol için şarj sürelerini veya istasyonları ayarlayarak gözünüz aracın şarjında yol kat etmek çok tat verici olmnayacaktır. Birde ülkemizde bu tür alternatif şeyler açıkcası cezasız kalmaz ben çocuktum toros aracımıza babam lpg taktırdı o zaman lpg o kadar ucuzmuş ki babam  şimdi söylüyor benzin 10 liraysa lpg  1 lira felan mış. şimdi ise ½ 50 / 60 seviyesi korunarak ilerliyor  10 /1 iken  yarı fiyatına getirilmiş .Bence elektrikli araç yaygınlaştıkca vergilendirmesi sigortası ve enerji şarj maliyetleri farklı olacaktır . Çünkü canım ülkemin gelir kapısı akarytakıt ve otomobil alım esnasındki ötv kdv .evde şarj içinde muhtemel ev kullanıcılarına elektrikli aracı varsa farklı bir tarife zorunluluğu getirilir diye tahmin ediyourm  . Ben bu konuda ne iyi tercihin  hibrit teknoloji olduğunu düşünüyorm . Hem yakıt sarfiyatı çok düşük hemde elektrik motorundan da faydalanıyorusnuz  . Hibrit araca birde lpg taktırırsanız kafanızdaki  1 liranın altını bile görürsünüz kanatindeyim . Kalitli bir marka twercih etmeniz yeterli  . Candan Mühendislik İstanbul için bu işin kompedanı diye bliyorum . 1,6 tüketiminiz  1 lira veya daha altına inecektir .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #4 : Eylül 14, 2023, 11:51:50 »
Yarın elektrikli aracın daha maliyetli olmayacağının garantisi yok,pazarlama stratejisi olarak biz de her şey önce ucuz rakamlarla takdim edilir sonra piyasa oturunca keyfi zamlar gelir,işte tüv muayene rakamları,işte dizel arabalar ve mazot fiyatları;halen çok uzun yol yapılmıyorsa,villanızda şarj üniteniz varsa belki ama bunun dışında bu gün en ileri gidilecek nokta bağımsızlık açısından olsa olsa hybrid araba olur görüşündeyim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #5 : Eylül 14, 2023, 14:05:09 »
Hibritten elektrikliye geçmek için sanki biraz erken bana göre. Sizin özelinizde ise eve şarj istasyonu olmayacağı için daha da erken.

ben şu anda dizel den hibrite mi elektrikliye mi geçsem mi diye düşünüyorum ama hibrit daha ağır basıyor. Nissan ePower'a yöneliyorum biraz iki dünyanın da ortasında bir yerde olduğu için.
Bunları yazdıktan sonra bu öğlen Megane E-Tech test sürüşü için telefon ettiler, geçen ay form doldurmuştum, test sürüşü yaptım ve çok beğendim aracı :)

Renault ya kamyon dolusu araba geliyor bu arada, şu anda megane ve austral satmaya kasıyorlar.

Nissan bayisinde ise kimse ilgilenmediği için 15dk bekleyip geri çıktım, ePower test sürüşü yapamadım.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #6 : Eylül 14, 2023, 14:31:40 »
Megane bende kullandım. İçi biraz basık geldi. Onun Icon modelini düşünmek gerek. O model de ısı pompası var.

Yıl başına kadar bekleyim diyorum. Tesla da MG de çok fazla yedek parça temin sorunu var.

Renault da durum daha iyi olur sanırım.

BYD markasını Toyota nın bağlı olduğu holding getirecekmiş. Onu da beklemek iyi olabilir.

Birde elektrik maliyetleri nasıl olacak?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #7 : Eylül 14, 2023, 21:07:06 »
Ev elektriği ücretiyle şarj etme imkanı yoksa bence hiç bulaşmayın. Katı piller çıksın. Menzil ve şarj süreleri artsın, ondan sonra düşünülebilir. Yıllık 7500km uzun yolda çileye döner valla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #8 : Eylül 14, 2023, 22:24:40 »
Eğer evinizden elektrikle şarj edemeyecekseniz hiçbir anlamı yok gibi. Uzatmayla çözebilirseniz işi geçin. Fakat dışarıda dolduracaksanız, onu beklemek sıkıntı. Şimdiki aracınızın üstüne ekleyeceğiniz parayı yakıt parası yapıp uzun vadeye yayın daha iyi. Ya da daha da güzeli hibrit aracınıza lpg taktırın daha da ucuza gezin.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #9 : Eylül 14, 2023, 23:24:36 »
Hibritten elektrikliye geçmek için sanki biraz erken bana göre. Sizin özelinizde ise eve şarj istasyonu olmayacağı için daha da erken.

ben şu anda dizel den hibrite mi elektrikliye mi geçsem mi diye düşünüyorum ama hibrit daha ağır basıyor. Nissan ePower'a yöneliyorum biraz iki dünyanın da ortasında bir yerde olduğu için.
Nissan e-power için iki dünyanın da ortasında demişsiniz ama e-power aslında seri hibrid. Evet mild hibridlere göre daha iyi doğru çünkü mild hibridler paralel hibrid ama toyota synergy drive ile asla karşılaştırılmaması gerek çünkü toyota tasarımı hem seri hem paralel hibrid.. Yani düşük hızlarda seri hibridin avantajını kullanıp EV modda gidebiliyor ama aynı zamanda yüksek hızlarda da paralel hibridlerde ki gibi benzinli motor doğrudan çekiş sağlayabiliyor. Oysa e-power da benzinli motor gücü doğrudan tekrere veremiyor. İşin ironik yanı nissan bunu iyi bişeymiş diye pazarlıyor. Aslında tam tersi durum söz konusu. Mekanik enerji önce elektrik enerjisine sonra tekrar mekanik eneejiye dönüştüğü için, her dönüşümde kayıplar mevcut ve verim çok düşüyor.

Ayrıca çekişi sadece elektrik motoru yapması da tork açısından iyi deniyor ama o iş de tam olarak öyle değil. Pillerin kapasitesi düşük olduğu için pillerden çekilebilir güç de sınırlı ve siz maks. tork ya da güç almak istediğniizde, benzin motoru bellli bir devirde çalışmak zorunda. Piller ful olsa bile. Yani elektrik motorundan maks tork ve güç almak için benzin motorunun devir yükseltmesi mutlaka gerekiyor. Benzin motorunun sınırındasınız.


Elektrik araç konuusna gelecek olursak, bence hala eeken çünkü teknoloji çok çabuk gelişiyor ve geçen yılın teknolojisi bir anda eskiyor. Sürekli al sat yapan biri değilseniz, bence bekleyin şimdi alırsanız 2 sene sonra çok fazla değee kaybınız olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #10 : Eylül 16, 2023, 09:55:50 »
Bence çok erken . verilen verilerin yarısını yapıyorlar uzun yolda o da klima açarsan 4 kişi olursan şehir içi bile zor.
bence şu anda elektrikli araçlara ilgi azalmasın diye belki çok zam olmaz ama yaygınlaştıktan sonra o da yükselir. ne zaman 1000 km minimum yapar ise ve ciddi anlamda şarj olursa ( hepsi artık %20-80 arası şarj sürelerini veriyor ki o da en hızlı şarj ile söylüyorlar .) bence beklenilmeli.
birde bu pil zamanla mı km ile mi ömrü azalıyor onu da merak ediyorum.yani aracı atıyorum 20 senede 100.000 km yapabilirsiniz de bu araçlar 20 yılda 100.000 yapınca pil ömrü nasıl oluyor.
umarım 4-5 yıla bu erken gelen elektrikli araçların çöplüğüne dönmez.
pil değişim maliyeti ne acaba komple.çünkü aracı 2.el alıyorsunuz 10 yaşında atıyorum 100.000 km yine çok rahat kullanırsınız bakım yapar ve aksi durum olmaz ise peki pil nasıl olacak?yani bende bilmediğim için cidden soruyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #11 : Eylül 16, 2023, 10:07:03 »
100-150km menzilli elektrikli arabaları hatırlarsınız. 10 sene önce şirketler almıştı. %90’ı araba çöplüğünde şu an.

Bir de nissan çok iyi pazarladı arabasını. Yoksa seri hibrit teknolojisi 100 senedir var. TCDD’nin hala kullandığı dizel lokomotifler elektrikle gidiyor aslında :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #12 : Eylül 16, 2023, 16:26:28 »
Megane bende kullandım. İçi biraz basık geldi. Onun Icon modelini düşünmek gerek. O model de ısı pompası var.
Ben biraz donanımhaber forumdaki konuyu okudum, son gelinen noktada derler ki Türkiye deki hiçbir Megane eTech te ısı pompası yok. Icon modelinde de yokmuş. Maliyetten kısıp düşük ÖTV diliminden satmaya uğraşmışlar. Şu anda da sadece talep listesi oluşturuyorlarmış, ne zaman gelecek, lansman fiyatı ne zamana kadar geçerli olacak, kimse bilmiyor.

Nissan QQ Epower ve normal benzinlisini de kullandım bugün. Açıkçası ePower pek hoşuma gitmedi. Benzinli CVT olmasına rağmen ve arada yaklaşık 30HP güç farkı olmasına rağmen ani hızlanmada iki araç nerdedeyse aynı. Bir de ilginç bir şekilde motor sesi de aynı, ani hızlanmada benzinli jeneratör baya bağırmaya başlıyor, aynı CVT gibi. Arada da 300bin TL fiyat farkı var, senede 20-25k km gidilmiyorsa ePower'ın hiçbir espirisi yok gibi. Ortalama tüketim 3l/100km daha düşükmüş

MG4 deneyecektim, Doğan Trend showrooma gittim ama orası daha oturmamış, daha çok ekmek yemeleri lazım büyük oyuncuların seviyesine gelebilmek için. Olan da Suzuki lere oluyor, yoksa aslında Suzuki tarafında da çok mantıklı araçlar var. Test sürüşü yapmadan çıktım, hatta bir 20-30dk aracın gelmesini bekledim çünkü showroomda başka MG4 yoktu.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #13 : Eylül 16, 2023, 19:23:19 »
Sekizsilindir kanalında togg ile tesla y test edildi. Yaklaşık aynı menzile sahipler. Farkları; tesla dört çeker, ısı pompası var ve 300kg daha hafif.

Test çevre yolunda açık trafikte yapıldı. Uzun yol gibi. Tesla %30 daha az yaktı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #14 : Kasım 04, 2024, 09:34:43 »
Konu üzerinden 1 yıl geçmiş, geçen yıl bu konuyu görsem şuan için elektrikli aracın çok erken olduğunu biraz daha yaygınlaşması gerektiğini söylerdim. Ki elektrikli araca hep soğuk bakmıştım, ta ki günde ortalama 35 km yol yapana ve aracımın 9.5 lt yakıt tüketimi olana kadar.  :) Son 1 haftadır konu başlığındaki soruyu kendime sorup duruyorum. Acaba zamanı geldi mi artık?

Kendi aracımla ve ortalama herhangi bir elektrikli aracı kıyasladığımda yıllık 15 bin km için hesap ettiğimde DC şarjla(yani dışarıdan hızlı şarjla) yılda 40 bin TL'lik bir fark ortaya çıkıyor( videolarda gördüğüm hesap ettiğim kadarıyla) Bunun yanında MTV'si, yıllık bakım maliyeti gibi unsurları hiç katmadım hesaba. Şuan oturduğum ev 1. katta eğer evden şarj etme imkanım olursa bu fark daha da açılıyor.

Hal böyle olunca aradaki maliyet farkı oldukça fazla ve kârlı görünüyor. Bir yanım yeniliği takip etmem gerektiğini ve ekonomik olanı seçmemi söylüyor, ama hala ister istemez şüphelerimde var. Sizlerin bu konuda fikirleri nedir?
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #15 : Kasım 04, 2024, 14:52:58 »
Evet,hesap kitabı  ayrıntılı yapmak suretiyle tam bir fikir sahibi olalım,bu durumda yıllık 10.000 km karma kullanım için,elektrikli,hibrit ve benzinli araba için evden ve yolda şarj maliyeti,hibrit ve benzinli için yakıt maliyeti,her birinin resmi servis bakım maliyetlerini ,mtv ,fark varsa trafik,kasko gibi masraflarını ayrı ayrı çıkarttıktan ve 2.el piyasasını da değerlendirdikten sonra tam ve doğru bir karara varabiliriz düşüncesindeyim tabii ki bu değerlendirme sadece kent yaşamı için olmalı,dağda bayırda gezen kişi için durum çok farklı olur bu gün için..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #16 : Kasım 04, 2024, 14:58:32 »
Dışarıdan dolum yapılacağı sürece mantıklı değil. Site otoparkına uzatmayla götürebilirsiniz belki? Bu durumda mantıklı olabilir ancak. Hibrit de gayet güzel, yeni gelen hibritler daha güçlü. Belki yenisine geçebilirsiniz ya da Corolla Cross güzel olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #17 : Kasım 04, 2024, 20:55:49 »
Ben burada yazdıklarımdan sonra benzinli Tucson aldım. Ama tabi benim durum biraz farklı, limitsiz şehir içi benzini olan şirket aracının yanında 2. araç oldu. Boyut bagaj ve konforu ile baya memnun kaldım.

Şu anda Tesla Y SR ye Juniper güncellemesini ve BYD'nin açıklamasını bekliyorum. Sonrasında tekrar bir değerlendireceğim çünkü 1.6 turbo olan Tucson da baya maliyetli yakıt konusunda.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #18 : Kasım 04, 2024, 22:17:52 »
Temmuz 2023 te yapılmış bir hesaplama buldum,benzin 34 tl,dizel 32 tl,elektrik 18 kwh iken 100 km deki maliyet ,benzinli ortalama 7 litre iken 238 tl,dizel 6 litre 193 tl,elektrikli ise evde şarj 43 tl,işyeri ticarethenede 67 tl,işyeri sanayide 66.8 yavaş ticari şarj istasyonunda AC 109.6 tl,hızlı olanda 133.2 tl kdv dahil fiyatlar çıkıyor.Diğer başlıklarda yapılan 10.000 km için masraflarda kalem kalem yazılırsa bir fikir elde edeceğiz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #19 : Kasım 04, 2024, 23:29:40 »
bana göre elektrikli araç almadan kendimize sormamız gereken sorular şunlar olmalı " ben 4 yaşında yada  6 yaşında 2. el elektrikli araç alır mıyım?" "Aldığım aracın 4-6 yıl sonra menzili ne olacak?" bu soruların cevabı bende olumsuz yönde olmuştur hep.