Gönderen Konu: Elektriğe geçsem mi?  (Okunma sayısı 2004 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2024, 09:32:49 »
Gelecekte 300-500kg bataryalı elektrikli araçlar olmayacaktır. Bu sürdürülebilir bir durum değil. Bataryalar için madenler, üretim tesisleri, kimyasal atıklar, geri dönüşümsüz işletme atıkları, su ve daha fazlası çevre için petrolden farklı değil. Belki daha kötü.

Büyük bataryalı araçların ömrü 10-15 seneden fazla olmayacak.

500kg pilin depoladığı enerjinin aynısını 5kg hidrojen de depoluyor. Tank ve yakıt hücresiyle beraber bugünkü batarya ağırlığı kadar da ağır olmuyor. Ama biz h2’yi bedava üretecek güneş ve rüzgar enerjisi seviyesine ulaşamadık. Ulaştığımızda, H2 elektrolizi artık sorun olmayacak.

Bu arada gittiği yolun %80’i şehir içi olanlar ve evden işten şarj imkanı olanlar EV araç almakta tereddüt etmemeli. Çok avantajlı. Her anlamda avantajlı.

Ama sürekli dışarıdan hızlı şarj uğraşılacak şey değil.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2024, 09:32:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #21 : Kasım 05, 2024, 10:31:11 »
Manisa Byd ile durumu izleyeceğiz, bahsedilen çevreye zarar maddelerin birikimi az zayiatla halledilmeli,menzil 1000 km çıkmadan elektrikli araç alıp istasyonlarda sıra beklemek,evden sokağa kablo uzatmak,site yönetimleri ile tartışmak ve bu günden yarına ne vergi çıkacağını bilememek ki gelecek elektrik zamları,sürpriz elektrikli araç ötv leri olabilir bu nedenle ancak villası olan kişiler için şarj konusu rahatlıkla çözülebilir,5 dakikada benzin istasyonunda yakıt ikmali varken saatlerce fişle kabloyla uğraşmak ve başkalarına bağlı,muhtaç olmak şimdilik tercihimiz olmamalı,kışın yolda donmalar,açılmayan kapılar,menzil düşüklüğü de cabası..ayrıca tüm dünyada işsizliği arttıracaktır. 2.ci el konusu can yakabilir,Togg satışları bize halkın düşüncesi hakkında bir fikir verebilir,kamuda beklenen kullanıma ulaşamadı vs vs
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #22 : Kasım 05, 2024, 16:53:37 »
Hemen geç hiç düşünme, bize de tecrübe olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #23 : Kasım 05, 2024, 22:06:21 »
Şehir içi kullanın için çok uygun bir seçenek. Sürekli şehir dışı kullanımda sürekli şarj istasyonu aramak insanı biraz sıkar. Ancak yılda bir iki defa uzun yol yapılıyorsa zaten dinlenmek ve ayak açmak için verilen kahve ve yemek molasında araç şarj olacaktır. Ve vakit kaybı pek olmayacaktır.

Elektrikli araçta asıl sorun ikinci el piyasası ve ülkemizde ki batarya garanti sorunları olacaktır. Haliyle garanti bitiminde bozulan ve şarj tutmayan batarya maliyeti biraz tuzlu olacaktır. Şuan için ülkemizde batarya tamir yerleri yok ama gelecekte yaygınlaşırsa maliyet belki biraz düşer.

Ben imkan olsa bugün alır mıyım. Sanırım alırdım, ama uzun menzil alma gayretinde olurdum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #24 : Kasım 05, 2024, 22:56:50 »
Elektirikli için şu an erken ben olsam hibrit alırdım. Elektirikli araçların oturması, şarz ve motor sorunlarının çözülmesi en az 2-3 yıl sürer gibi geliyor. Toyota 28 yıldır hibrit motor üretiyor. hataları, sorunları en az seviyeye indirilmiş durumda. Üstelik menzil, yedek parça, elektirik fiyatlarının yükselmesi,  şarz ve şarz istasyonu gibi sorunlar yok. Araç kendi kendini şarz ediyor. bu büyük konfor ve rahatlık.  Mantıklı tercih Toyota hibrit.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #25 : Kasım 06, 2024, 19:16:51 »
Şehir içi kullanın için çok uygun bir seçenek. Sürekli şehir dışı kullanımda sürekli şarj istasyonu aramak insanı biraz sıkar. Ancak yılda bir iki defa uzun yol yapılıyorsa zaten dinlenmek ve ayak açmak için verilen kahve ve yemek molasında araç şarj olacaktır. Ve vakit kaybı pek olmayacaktır.

Elektrikli araçta asıl sorun ikinci el piyasası ve ülkemizde ki batarya garanti sorunları olacaktır. Haliyle garanti bitiminde bozulan ve şarj tutmayan batarya maliyeti biraz tuzlu olacaktır. Şuan için ülkemizde batarya tamir yerleri yok ama gelecekte yaygınlaşırsa maliyet belki biraz düşer.

Ben imkan olsa bugün alır mıyım. Sanırım alırdım, ama uzun menzil alma gayretinde olurdum.

Uzun yolda çok fazla elektrikli araba olurda, her şarj noktasında kuyruk olur. Ayak açmak için durduğumuzda şarj sırası beklemek de olası bir durum.

Benzinde böyle değil. Yığılma olmuyor. Menzil uzun. Yolda çok var. Yoğunluk olsa bile benzin almak 5dk hem de elektriklinin 2-3 katı menzile sahip oluyorsunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #26 : Kasım 07, 2024, 08:12:43 »
Avantaj ve dezavantajlarını konuşacaksak bana göre 2. elinin olmaması tartışılması gereken konu olur. Zira bir sürü para vereceksin. Biraz olsun paranın değerini korumadığı gibi verdiğin paraların hepsinin çöp olma ihtimali var. Çinliler neredeyse tek kullanımlık araç yapıyorlar. 2. el elektrikli araçlar güven sorunu nedeniyle satılmıyor veya hastasını bulmanız lazım. Alan kişiler genellikle sıfır tavsiye ediyor ki haklılar. Arızası sizin birikimlerinizi 10 yıl geriye götürür.. Yakıttan kazandığını değer düşüşü ile kaybedersin.

Toyota bir elektrikli araç yapacakmış. Globalde satışı olan ucuz bir model olması bekleniyor. İşin içine toyota honda ve almanlar girmeden her hamle erken olabilir. Piyasanın bukadar büyük değişimi hazmetmesi belki 10 yıl bile alabilir. Sonunda içten yanmalı araçların ömürlerinin de batarya kadar olması lazım ki insanlar tercihini değiştirsin.

Ben bugün aracımla ilgili sorunlar yaşamaya başlasam, imkan bulsam iyonik alırdım. Denemek istiyorum, kullanım şartlarıma uygun bir araç. Şarj etmek için evimi kullanabilirim. Ama yolda kesinlikle durup şarj edemem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #27 : Kasım 07, 2024, 21:47:06 »
Uzun yolda çok fazla elektrikli araba olurda, her şarj noktasında kuyruk olur. Ayak açmak için durduğumuzda şarj sırası beklemek de olası bir durum.

Benzinde böyle değil. Yığılma olmuyor. Menzil uzun. Yolda çok var. Yoğunluk olsa bile benzin almak 5dk hem de elektriklinin 2-3 katı menzile sahip oluyorsunuz
Evet, haklısınız. Özellikle bayram trafiğinde istasyonlar çok yoğun olabilir. Zaman içinde firmaların kuracağı şarj istasyonları ile bu sorun giderilir. Sonuçta akaryakıt istasyonları gibi yaygın değiller. Bir kaç seneye kalmaz hem şarj süreleri 10 dakikalara düşecektir hem de menzilde uzama sağlanacaktır.

Fosil yakıtlarla uzun menzil konusunda ise; haklısınız bir depo benzin/motorin ile kat edilen mesafe bir şarj ile elektrikli aracın kat ettiği mesafeden fazla. Ancak aynı mesafenin maliyetini düşündüğümüzde yarı yarıya fark var. Hatta evden şarj imkanı varsa bu durumda maliyet daha da düşüyor.

Bizim gibi yakıt maliyet hesabı yapanlar için ideal bir durum. Tabi batarya maliyeti ile karşılaşılana kadar. En az garanti veren sanırım 8 yıl garanti veriyor ki bu durumda bile 8 yılda çok değişiklik olur. Yeni teknolojiler daha ucuza çıkar.

Şuan için şehiriçinde  hybrit öne çıksa da şehirler arası yollarda çoğunlukla benzin kullanılacağı için sarfiyatta elektrik motorunun çok bir katkısı olmayacaktır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #28 : Kasım 11, 2024, 22:26:26 »


Elektrikli araba aksilik olmazsa şehir içinde 15-20 sene sorun çıkardan gider. Bakımı yok denecek kadar az. Mekanik az. Arıza az. Pil değişimine sıra geldiğinde çoğu aracın iç trimleri deforme olacak. Temiz kullanan pilini değiştirip bi 15 sene daha kullanır. 30 senede hurdaya çıkar.

Ama biz 10 seneden sonra kaşınıyoruz maalesef.

Elektriklide beni en çok düşündüren yangın ihtimali.

Ama pil teknolojisi bu şekilde olursa büyük pilli arabaların geleceği parlak değil. 400kg’lık pilin taşıdığı enerjiyi 5kg hidrojen taşıyabiliyor. Gelecek hidrojende ama bunun için biraz daha zaman var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #29 : Kasım 15, 2024, 14:32:17 »
Yangın konusuna daha önce de dikkat çekmiştim,2 Tesla,2 Togg yandı, soğukta pili bitti yolda kaldı geçen kış,Zoe patladı infilak etti,3-4 gün önce galiba Kanada'da Tesla yandı,kapılar kilitli kaldı açılmadı 4 kişi yanarak can verdi,sonra dediler ki mekanik olarak ta açılabilme imkanı vardı,o telaşla kimin aklına gelir ve bakalım doğrumu söylüyorlar.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #30 : Kasım 15, 2024, 14:54:13 »
Evet, elektrikli araçta ki en büyük sorun yanma problemi. Söndürmek kolay değil. Çabuk yayılıyor. Bu süreçte fark edip arabayı terk ettin ettin; edemedin büyük sorun. Şuan kolay yanmayan piller geliştiriliyor ve bazı firmalar kullanıyor. Onda da sanırım yavaş şarj sorunu var. İleride bunun tedbirini alırlar. Söndürecek bir sistem yaparlar bence. Batarya'ları uygun kablolar ve şarj cihazları ile şarj etmekte fayda var. Uygun olmayan tesisatta yangına sebep olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #31 : Kasım 15, 2024, 17:55:20 »
BYD'den beklenen açıklama geldi bugün.

SEAL U lar PHEV ve BEV olarak 1800
Dolphin açıklanmış, 1300
ATTO da yine 1500 civarında

SEAL U-DMi Tesla Y için ciddi rakip. Keşke daha düzgün renk seçenekleri de olsaymış.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #32 : Kasım 15, 2024, 18:11:58 »
Yangın konusuna daha önce de dikkat çekmiştim,2 Tesla,2 Togg yandı, soğukta pili bitti yolda kaldı geçen kış,Zoe patladı infilak etti,3-4 gün önce galiba Kanada'da Tesla yandı,kapılar kilitli kaldı açılmadı 4 kişi yanarak can verdi,sonra dediler ki mekanik olarak ta açılabilme imkanı vardı,o telaşla kimin aklına gelir ve bakalım doğrumu söylüyorlar.

Yangında ya da kazada Tesla'nın içinden çıkmak zor oluyor...Kaza durumunda kapılardan sorunlar yaşayanlar çok fazla.

bunu izleyince anlayabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #33 : Kasım 17, 2024, 13:48:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #34 : Kasım 29, 2024, 10:37:22 »
Hepinizin verdiği cevaplar birbirinden kıymetli. Ve kimi dinlesem mantıklı geliyor :alkis:

Mevcut aracımdan ziyadesiyle memnunum ama daha ekonomik araçlarla kıyaslayınca insanın canı sıkılıyor. Elektrikli araca her ne kadar heves etsem de başta da belirttiğim gibi şüphelerim var param yok :) Eğer 2. araç alma imkanım olsaydı kesinlikle elektrikli araç alırdım. :) Bu durumda hybrit corolla daha mantıklı geliyor ama gelin görün ki benim aracımın değeri henüz istediğim noktalarda değil. İstediğim fiyatı veren olursa tabi ki satacağım ve nasip olursa tercihimi Hybrit Corolladan yana kullanmayı düşünüyorum.

2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #35 : Kasım 29, 2024, 10:41:44 »
Dün Ankara BYD bayisindeydim. Seal'ı inceledik ve baya beğendik. Tek sorunu çok sıkıcı renkler ile geliyor olması, kaplama şart :P

Aldığımız bilgiye göre de 890 kişi varmış kapora vererek sıraya giren. Mart-Nisan gibi anca sıra gelir dediler ve fiyatlar da Mart-Nisan gibi ne olur birşey diyemediler.

Bugün MG bayisine gidececğim. Eski Corolla satıldı. Yaris'i de satıyoruz şu anda, o da satılınca yerlerine MG4 almayı planlıyoruz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #36 : Kasım 29, 2024, 10:47:06 »
Dün Ankara BYD bayisindeydim. Seal'ı inceledik ve baya beğendik. Tek sorunu çok sıkıcı renkler ile geliyor olması, kaplama şart :P

Aldığımız bilgiye göre de 890 kişi varmış kapora vererek sıraya giren. Mart-Nisan gibi anca sıra gelir dediler ve fiyatlar da Mart-Nisan gibi ne olur birşey diyemediler.

Bugün MG bayisine gidececğim. Eski Corolla satıldı. Yaris'i de satıyoruz şu anda, o da satılınca yerlerine MG4 almayı planlıyoruz.

Seal gerçekten dikkat çeken bir araç. Bizler elektrikli araç alınır mı diye tartışırken gözünü karartan çok kişi var :) Renk kişisel zevk meselesi hakkınızda hayırlısı olsun.

Fiyat performans açısından en mantıklı araç MG4. Isı pompası olması, menzili donanımları ve arkadan itişli olmasıyla dikkat çeken bir marka.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektriğe geçsem mi?
« Yanıtla #37 : Kasım 29, 2024, 13:36:18 »
Dün Ankara BYD bayisindeydim. Seal'ı inceledik ve baya beğendik. Tek sorunu çok sıkıcı renkler ile geliyor olması, kaplama şart :P

Aldığımız bilgiye göre de 890 kişi varmış kapora vererek sıraya giren. Mart-Nisan gibi anca sıra gelir dediler ve fiyatlar da Mart-Nisan gibi ne olur birşey diyemediler.

Bugün MG bayisine gidececğim. Eski Corolla satıldı. Yaris'i de satıyoruz şu anda, o da satılınca yerlerine MG4 almayı planlıyoruz.

mg4 ile alakalı bir video izlemiştim.Belki işinize yarar sahibi olursanız