Gönderen Konu: T25 lastik değişimi sonrası savrulma  (Okunma sayısı 3570 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '04
  • 74 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« : Ağustos 19, 2023, 14:09:58 »
Merhaba arkadaşlar; bu aralar arabamla başım dertte bir hafta önce dört lastiği birden sıfır lastikle değiştirdim. Ancak yolda giderken aracım savrulmaya başladı eski yıpranmış lastiklerle böyle vir sorunum yoktu virajlara çok sert girmeme rağmen arabada hiç oyma yoktu şimdi ise en ufak hızda bile araç yan yatacakmid hissi veriyor özellikle düz yolda 100 km hızla giderken araç acayip savruluyor bunun nedeni ne olabilir. Başına gelen var mı böyle bir durum çözümlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« : Ağustos 19, 2023, 14:09:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #1 : Ağustos 19, 2023, 16:09:04 »
Lastik basınçları olması gereken değerde mi?
Savrulma derken yaylanmanın artmasını mı kastediyorsunuz yoksa kayma mı? Yaylanma ise yumuşak lastik kaynaklı olabilir. Kayma ise hava basıncı ve lastik markası kaynaklı olabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '04
  • 74 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #2 : Ağustos 19, 2023, 16:38:59 »
Hayır yaylanma değil bildiğin şerit değiştiriyor araba 100 km den sonrasında rüzgar arabayı takla attiracakmis gibi hissettiriyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #3 : Ağustos 19, 2023, 20:36:02 »
Hayır yaylanma değil bildiğin şerit değiştiriyor araba 100 km den sonrasında rüzgar arabayı takla attiracakmis gibi hissettiriyor
Lastik basınçları kaça ayarlı marka ve ebat nedir?
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '04
  • 74 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #4 : Ağustos 19, 2023, 21:47:40 »
Petlas imperium 205 55 16 basınç 36

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #5 : Ağustos 19, 2023, 23:57:06 »
Petlas imperium 205 55 16 basınç 36
36 çok yüksek max.34 olmalı,aynı ebatta 32 kullanıyorum.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '04
  • 74 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #6 : Ağustos 20, 2023, 00:43:12 »
Yarın basıncı düşürüp deneyeceğim

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 20, 2023, 17:17:22
Evet bugün denedim lastik basınclarini 32 olarak ayarladım lakin bi değişiklik yok kimileri lastiğin alışma süresi vs gibi şeyler söylüyorlar ama daha önce de sıfır lastik değiştirdim aynı marka ama böyle bir şey yaşamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #7 : Ağustos 21, 2023, 02:21:45 »
O zaman bir ön düzenciye gidin alt takımı ve amartisörleri kontrol etsin lastikleri takarken veya sökerken yanlış bir işlem yapmış olabilirler.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #8 : Ağustos 21, 2023, 10:11:52 »
Petlas imperium 205 55 16 basınç 36

Ben 225*45*17 kullanıyorum. Basınç yaz-kış 36. Ne kuru yolda ne kar, yağmur veya çamurda savrulma sorunu yaşamadım. Zaten kar üstünde bile olsa en ufak bir savrulma veya kayma olsa hemen VSC devreye giriyor Sizin sorun ön düzen de gibi. Tablaları.....vs herşeyi bir kontrol ettirin.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #9 : Ağustos 21, 2023, 18:51:24 »
Bilgiler verilmiş zaten.
Evet, lastik alışma süresi vardır. Lastik üretim tarihlerine de bakın.
Araç üstünde mi balans ayarı yapıldı? Bijonler ve göbek kontrol edildi mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '04
  • 74 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #10 : Ağustos 22, 2023, 16:15:12 »
Üretim tarihi 2023 balans araç üzerinde yapılmadı

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 22, 2023, 17:20:33
Az önce rot ayarı yaptırdım bijonlari tekrar sıktırdım az da olsa rotlar bozukmus şimdilik iyi gibi ama otobana çıkıp test etmek lazım tabi ilerleyen zamanlarda deneyip sonucu yazarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #11 : Ağustos 24, 2023, 11:31:13 »
Petlas her ne kadar yerli gururumuz olarak görsekte kalite algısı hayli düşük bir ürün lastiklerin sırt deseni bozuk olabilir . Birde lastikler yeni iken dışınd abir mum tabakası gibi bir tabaka oluyor . Biraz yol kat edince bu gidip gerçek hamur ortaya çıkıyor . Ben de yeni  Continental Ultracontak aldım ilk başta beklentimin altında gibiydi 10 - 15 gün sonra lastik kendini buldu şu an hem fren hem yol tutuş olarak çok memnunum. Özellik fren performansından çok menunum . Uzun yol yaptım virajlarda aracımın amartisörleri çok iyi olmamamsına ragmen resmen lastikler aracı tuttuğunu hissettim  .

Lastik havası fazla olursa yol tutuş azalır yüksek hızda gezme olur . düşük hava da fren mesafesi artar ve virajda yatma olur lastik yanaklarını kırar.  34 hava ideal bence .Ön düzende sorun yok ise  lastik balans sorunu olabilir .

Başıma gelen bir olayı anlatayım kışlık yazlık değişimi için farklı bir lastikçiye gittim . Lastikleri taktırdım her zamanki aracım araba  80 - 100 km ye gelince başlıyor yolda garip hareketler yapmaya . 1-2 kullandım sürekli kullandığım aracım  böyle bir sorunum yoktu e12 corolla aracım varken  . Lastikçiye geri gittim dedim böyle böyle arabaya ne yaptınız siz dedim.Adam pis pis sırıtarak abi jantın birinin balansını yaparken çelik şant aparatı takmışım sonradan fark ettim ama iş yoğundu nasıl olsa geri gelir deyip takılan lastiği sökmedim dedi . Hangi teker olduğunuda biliyor ş.... siz söktü balans makinesi bir taktı  45 gram felan veriyor lastik çaktığı parçaları söktü 10 grama düştü geri normal balans yaptı arabada sorun felan kalmadı . Yüksek ihtimal sizin aracınızda da böyle bir şey olmuş olabilir . Lastik aracın üstündeyken balans yaptırın .Eğer sorun bundan değil ise  lastik sırt desenlerine baktırın . Oda fiesta araçta başıam geldi sahibi yaşlıydı lasitkler yeni ama araba uzun süre yattığı için sırtı bozulmuş . Yola çıkıyorum araba 100 geçince nereye gideceğini şaşırıyor defalarca balans yaptılr ön düzen ayarı yaptılar yok en son başka br lastikçi lastik sırtına baktı banada gösterdi lastik sırtı bozulmuş bildiğini dalga gibi abi sen ne yaparsan yap bu lastik artık adam olmaz dedi boşa para harcama dedi  lastikleri yeniedim sorun ortadan kalktı . Fabrikasyon hatalı ürünse düzen tutmaz

Umarım yardımcı olabilmişimdir 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #12 : Ağustos 24, 2023, 11:49:43 »
Petlas her ne kadar yerli gururumuz olarak görsekte kalite algısı hayli düşük bir ürün lastiklerin sırt deseni bozuk olabilir . Birde lastikler yeni iken dışınd abir mum tabakası gibi bir tabaka oluyor . Biraz yol kat edince bu gidip gerçek hamur ortaya çıkıyor . Ben de yeni  Continental Ultracontak aldım ilk başta beklentimin altında gibiydi 10 - 15 gün sonra lastik kendini buldu şu an hem fren hem yol tutuş olarak çok memnunum. Özellik fren performansından çok menunum . Uzun yol yaptım virajlarda aracımın amartisörleri çok iyi olmamamsına ragmen resmen lastikler aracı tuttuğunu hissettim  .

Lastik havası fazla olursa yol tutuş azalır yüksek hızda gezme olur . düşük hava da fren mesafesi artar ve virajda yatma olur lastik yanaklarını kırar.  34 hava ideal bence .Ön düzende sorun yok ise  lastik balans sorunu olabilir .

Başıma gelen bir olayı anlatayım kışlık yazlık değişimi için farklı bir lastikçiye gittim . Lastikleri taktırdım her zamanki aracım araba  80 - 100 km ye gelince başlıyor yolda garip hareketler yapmaya . 1-2 kullandım sürekli kullandığım aracım  böyle bir sorunum yoktu e12 corolla aracım varken  . Lastikçiye geri gittim dedim böyle böyle arabaya ne yaptınız siz dedim.Adam pis pis sırıtarak abi jantın birinin balansını yaparken çelik şant aparatı takmışım sonradan fark ettim ama iş yoğundu nasıl olsa geri gelir deyip takılan lastiği sökmedim dedi . Hangi teker olduğunuda biliyor ş.... siz söktü balans makinesi bir taktı  45 gram felan veriyor lastik çaktığı parçaları söktü 10 grama düştü geri normal balans yaptı arabada sorun felan kalmadı . Yüksek ihtimal sizin aracınızda da böyle bir şey olmuş olabilir . Lastik aracın üstündeyken balans yaptırın .Eğer sorun bundan değil ise  lastik sırt desenlerine baktırın . Oda fiesta araçta başıam geldi sahibi yaşlıydı lasitkler yeni ama araba uzun süre yattığı için sırtı bozulmuş . Yola çıkıyorum araba 100 geçince nereye gideceğini şaşırıyor defalarca balans yaptılr ön düzen ayarı yaptılar yok en son başka br lastikçi lastik sırtına baktı banada gösterdi lastik sırtı bozulmuş bildiğini dalga gibi abi sen ne yaparsan yap bu lastik artık adam olmaz dedi boşa para harcama dedi  lastikleri yeniedim sorun ortadan kalktı . Fabrikasyon hatalı ürünse düzen tutmaz

Umarım yardımcı olabilmişimdir

Pek çok arkadaşımdan Petlas lastiklerin düzen tutmadığı hakkında duyumlar aldım. O yüzden almamıştım. Araba sürerken genellikle çukur büyük değilse pek umursamam ve geçer giderim. Falken lastiğin gerek yol tutuşundan gerek se sessizliğinden çok memnunum. Kışlıklarını da alacağım inşallah. Dün sordum 225*45*17 kışlık  takım 7000 TL olmuş. Henüz  fiyat güncellenmedi dedi satıcı.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #13 : Ağustos 24, 2023, 15:01:47 »
her lastik tutar da biri diğerine göre fark eder.3000 km kullanın düzelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '04
  • 74 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #14 : Ağustos 24, 2023, 22:27:29 »
Bizim araçlarda araç üzerinde balans yapıldığında arıza ışığı yaktığı söyleniyor boyle bir şey başına gelen var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #15 : Ağustos 25, 2023, 10:59:34 »
Bizim araçlarda araç üzerinde balans yapıldığında arıza ışığı yaktığı söyleniyor boyle bir şey başına gelen var mı?

Ben de hiç olmadı. Belki Lastik basınç ölçen (eğer varsa) modellerde olabilir. Benim başıma hiç gelmedi.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #16 : Ağustos 29, 2023, 11:57:30 »
lastiğin yönü olabiliyor bazılarında. iş yoğunluğunu bahane ederek buna hiç bakmadan takanlar olabiliyor. lastikte outside yazılı kısmı içe doğru takıyorlar bazen. ben araçlarımda yıllardır Petlas Velox Sport modeli kullanırım, hiç öyle bir sorun yaşamadım.
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #17 : Ağustos 29, 2023, 13:16:33 »
Petlas imperium 205 55 16 basınç 36


sorunun kendisi belli Petlas. hemen çöpe atıp  fiyat performans ürünü olan Lassa - Nexen - Hankook - Falken gibi bir markaya geçin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '04
  • 74 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #18 : Ağustos 29, 2023, 15:48:04 »
Rot ayarı yaptırınca aracın gidişi düzeldi. Ancak bu lastiğin alışma süreci biraz kafamı karıştırıyor 140 Lara çıkınca yine araba yalpaliyor galiba Petlas aldığına pişman oldum. Ön duzende hiç bir sorun yok son çare de balans ayarı yaptırıcam çevremde araştırdım araç üzerinde balans ayarı yapan nadir yer var kaliteli bir yer bulup artık yaptırmak icap ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: T25 lastik değişimi sonrası savrulma
« Yanıtla #19 : Ağustos 29, 2023, 15:53:40 »
sorunun kendisi belli Petlas. hemen çöpe atıp  fiyat performans ürünü olan Lassa - Nexen - Hankook - Falken gibi bir markaya geçin.

Kesinlikle  :tamam:
Falken den çok memnunum. Petlas nasıl oluyor da savaş uçağı lastiği üretiyor acaba? Vay bizim F16 larımıza. Hiç birisi balans tutmuyordur :rofl:
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN