Gönderen Konu: Uçakların Çalışma Prensipleri  (Okunma sayısı 19438 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Uçakların Çalışma Prensipleri
« : Nisan 27, 2009, 14:59:39 »
Burnundan Kuyruğa kadar RC Uçaklar





Bir Rc Uçağın Ana Kısımları

Resim




Rc Uçakların oldukça çok çeşitli ve farklı kombinasyonları mevcuttur. Ancak her stildeki uçakta bulunan temel kısımlar aynıdır. Bu temelleri anlamak; size ilk Rc uçağınızı alırken ve uçurmayı öğrenirken çok yardım edecektir. Bu konuda anlatılan kısımlar ve parçalar size ana fikir vermek içindir. Rc uçakların dünyasının daha derinlerine daldıkça (ya da daha yükseğe uçmak istedikçe) çok daha fazla detay olduğunu anlayacak ve bunları öğreneceksiniz.

· Burun: Gövdenin bir parçasıdır, burun uçağın kanatlarının önünde gövdenin uç kısmıdır. Çoğu rc uçağın pervanesi burundadır. Uçağun burun kısmı dalışlarda yaşanan kazalarda en çok hasar gören en hassas yeridir. O yüzden çoğu başlangıç uçağının pervanesi kanadın arkasındadır (örnek, Windragon, Sporster vs)

· Gövde:: Uçağın ana kısmıdır. Gerçek bir uçakta pilotun, yolcuların ve kargonun bulunduğu yerdir. Rc elektronikleri (motorlar, servolar, piller ve kablolar) genellikle gövdede toplanmışlardır. Bazı rc uçaklarda gövde sadece bir çubuktan ya da telden oluşabilir.

· Kanat: Uçaklar sabit kanatlı hava araçlarıdır. Gövdeye bağlı olan kanatlar çoğunlukla kuşların tersine çırpılmaz ya da döndürülmezler. Kanatlar; düz, eğimli, yuvarlatılmış, eliptik veya üçgen şeklinde (resimdeki delta kanat gibi) ya da başka şekillderde olabilir

· Kuyruk : Gövdenin en arka kısmında bulunan kuyruk, Klasik, T-Kuyruk, V-kuyruk ya da Düz Kuyruk gibi farklı şekillerde olabilir.

· Pervane: Rc uçaklarda Birkaç tip pervane kullanılır. 2 ve 3 palli pervaneler en çok bilinen ve kullanılanlarıdır. Pervane çoğunlıukla motora bağlanır ve burunda, kuyrukta Ya da kanatta olabilir. Rc uçaklarda 1, 2 ya da daha fazla pervane olabilir.


Kanadın Yerleşimi Uçağın Nasıl Uçtuğunu Belirler.

Rc uçaklarda bulunan 4 ana kanat yerleşimi


Resim




Kanat yerleşimleri, Rc uçağın havada nasıl tutunduğuna etki eder. Belli kanat yerleşimli rc uçaklar yeni başlayan pilotlar için kontrolü kolay olanlardır. Rc uçaklarda 4 ana kanat yerleşimi vardır.




Tek Kanatlı Uçaklar


Adlarından da anlaşılacağı gibi tek kanatlı olan bu uçakların genelde üç tip konfigürasyonu vardır. Üstten Kanat, Alttan Kanat ve Gövdeden (ortadan) Kanat.

· Üstten Kanat: Kanat gövdenin üstündedir. Gövdeye bağlı veya tellerle desteklenmiş olabilir. Çok dengeli ve düzgün uçarlar.

· Alttan Kanat: Kanat gövdenin altına bağlıdır. Bu konfigürasyonu akrobasi için dizyn edilmiş bir çok uçakta görebilirsiniz.

· Gövdeden (ortadan) Kanat: Kanatlar her iki taraftada gövdenin ortasından çıkar. Genelde jetler ve spor uçaklar bu kanat yapısına sahiptirler.





Çift Kanatlı Uçaklar

Bi-plane olarak adlandırılırlar ve çift kanatlı dizayn edilmişlerdir..
Uçağın genellikle biri altta biri üstte bulunan iki kanadı vardır Kanatlar birbirlerine çeşitli şekillerde gergi ve tellerle bağlıdırlar. Kanatlar birbirlerinin tam altında ya da üstünde bulabildikleri gibi birisi diğerine göre daha önde veya arkada olabilir.




En İyi Kanat Yerleşimi

Kanat yerleşimleri rc uçakların uçuş tarzına göre değişir çünkü manevra kabiliyetine ve hava akımının dağılımına etki ederler. Üstten kanatlı ve bi-plane / çift kanatlı uçaklar en dengeli ve kolay uçanlar olarak değerlendirilirler. Bir çok Rc eğitim uçağı üstten kanatlıdır.
Alttan kanat ve gövdeden kanat modellerde; manevra kabiliyeti ve verilen kontrollere uçağın verdiği tepkiler artsada ; bu tip uçakların tecrübesiz Rc pilotları için lontrol edilmesi zordur.


Kontrol Yüzeyleri Oynar Parçalardır.



Rc Uçaklarda bulunan kontrol yüzeylerinin yerleşimi



Rc uçağın hareketli parçaları , belli yönlere hareket ettirildiklerinde uçağın belli bir yöne doğru hareket etmesini sağlayan, kontrol yüzeyleridir.
Kumanda da bulunan kontrol çubukları modelde bulunan farklı farklı kontrol yüzeylerini harekete geçirirler. Verici, alıcıya servolar yardımıyla hangi kontrol yüzeyini hareket ettireceğini belirten, sinyaller gönderir .
Rc uçakların, dönmek yükselmek ve alçalmak için dönüş ve yükseliş dümenleri vardır. Yatış dümeni oyuncak sınıfına girmeyen hobi sıfınıfı uçaklarda vardır.
Bazı tip rc uçaklar manevra yapmak için hareketli kontrol yüzeyleri yerine, çeşitli pervaneleri ya da itiş mekanizmalarını kullanırlar. Bu tip uçaklar gerçek uçuş deneyimini vermesede başlangıç seviyesindeki pilotlar ve çocuklar için kullanımları kolaydır.



Toyota Club Türkiye

Uçakların Çalışma Prensipleri
« : Nisan 27, 2009, 14:59:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #1 : Nisan 27, 2009, 15:00:46 »
Standart
Yatış Dümenleri (Ailerons) Uçağın Kendi Ekseninde Dönmesi İçindir.



Rc Uçakta yatış dümeni ile dönme


Resim,





Yatış dümeni (aileron), uçağın kanadının arka kenarında (firar kenarı) uca yakın bulunan menteşeli bir kontrol yüzeyidir. Yatış dümeni yukarı ve aşağı hareket ederek, uçağın kendi ekseninde dönüşünü kontrol eder.
Uçakta, servolar tarafından kontrol edilen birbirlerinin aksi istikametinde hareket eden, bir çift yatış dümeni bulunur. Yatış dümenleri kumanda almadıkları sürede kanatla aynı düzlemde yatay pozisyonda dururlar. Sağ yatış dümeni üstte sol yatış dümeni ise altta olduğu zaman uçak kendi ekseninde sağa yatar. Sağ yatış dümenini aşağı sol yatış dümenini de yukarı doğru hareket ettirdiğimizde uçak sola doğru yatmaya başlar.


Yükseliş Dümenleri (Elevators) Yukarı ve Aşağı Gitmek İçindir.


Yükseliş dümenleri nasıl hareket ettirir.

Resim





Evet tıpkı insanları taşıyan asansörler gibi , rc uçaktaki yükseliş dümenleri de uçağı yükseklere taşır.
Uçuğun kuyruğunun ucunda yatay dengeleyiciye (arkadaki minik kanada) menteşelerle bağlı olan kontrol yüzeyleri , yükseliş dümenleridir. Yükseliş dümeninin konumu, uçağın burnunun aşağıda ya da yukarda olmasını belirler, böylece uçak yukarı ya da aşağı doğru hareket eder.
Uçağın burnu dümenlerin yönünde hareket eder.. Yumanı yukarı doğru çevirmek, burnu yukarı kaldırır ve uçak tırmanır. Dümeni aşağı çekerseniz burun düşer ve uçak alçalır.
Bütün rc uçakların yükseliş dümeni vardır.


Dönüş Dümeni (Rudder) Dönmek İçindir

Dönüş dümeni ile dönmek

Resim:





Dönüş dümeni , uçağın kuyruğunda dikey dengeleyicide bulunan menteşeli kontrol yüzeyidir. Dümeni hareket ettirmek uçağı sağa ya da sola doğru döndürür.
Uçak dümenin (rudder) döndüğü yöne doğru döner . Dümeni sola çevirmek, uçağı sola döndürür. Dümeni sağa çevirmek, uçağı sağa döndürür.
Dönüş dümeni (rudder) Birçok rc uçakta temel kontrol olsada bazı kapalı mekan uçaklarında dümen belli bir açıda sabitlenmiştir. Bu sayede uçak bir daire çizerek uçar .


Elevonlar Karma Kontrol İçindir


Rc uçaklarda elevonların tüm hareketleri






Yatış (aileron) ve yükseliş (elevator) dümenlerinin işlevlerini tek bir kontrol yüzeyinde birleştiren elevonlar, Delta Kanat ve Uçan Kanat tarzı rc uçaklarda bulunur. Bu tip uçaklarda kanatlar, arkaya doğru genişletilmiş ve uçağın kuyruğuna kadar uzatılmıştır. Klasik düz kanatlı uçaklarda yükseliş dümeninin bulunduğu yatay dengeleyici, bu uçaklarda yoktur.
Elevonların her ikisi birlikte yukarıda veya aşağıdayken yükseliş dümeni (elevator) vazifesi görürler. İkisi yukarıdayken uçağın burnu kalkar ve uçak yükselir. İkisi aşağıdayken burun düşer ve uçak alçalır.
Elevonlar birbirlerinin tersi istikametinde aşağı Ya da yukarı hareket ettikleri zaten yatış dümeni (aileron) vazifesi görürler. Sol elevon yukarıda, sağ aşağıda – uçak sola yatar. Sol elevon aşağıda, sağ yukarıda – uçak sağa doğru yatar.
Kumandanızdan yatış kolunu (aileron) elevonları birbirlerine ters yönde hareket ettirmek için kullanabilirsiniz. İrtifa (elevator) kolu da elevonları birlikte hareket ettirir.


RC UÇAK KUMANDALARI VE KONTROLLERİ


RC uçaklar çubuk kollu kumandaları kullanırlar. Çok çeşitli konfigürasyonları vardır ama klasik çubuk kollu kumanda da her ikisi de iyi ayrı yöne hareket eden kol mevcuttur. Bu kolların her biri ya 2 yöne (yukarı/aşağı veya sağa/sola) ya da 4 yöne (yukarı/aşağı ve sağa/sola) hareket eder.2 Kanallı kumanda sistemi sadece iki işlevi kontrol eder. Bu işlevler gaz ve dönüştür. Sol kol gazı arttırmak için yukarı, gazı azaltmak içinde aşağı doğru hareket ettirilir. . Dönmek için ise, sağ kol sağa dönmek için sağa, sola dönmek için sola doğru hareket ettirilir. Bu hareket dönüş dümeni varsa dönüş dümenini yoksa dönüş itiş mekanizmasına kumanda eder.
Klasik 3 kanallı kumanda sistemi 2 kanallıyla aynı işlevlere sahiptir. Ama yukarı/ aşağı hareketi, yükseliş dümenine (elevator) yani sağ kola atanmıştır , tırmanmayı ve alçalmayı kontrol eder.

4 Kanallı Kumanda Daha Çok İşlev ve Kontrol Sağlar.


4 Kanallı Rc Uçak Kumandasındaki Kontroller

Resim:




Hobi sınıfındaki RC uçaklar en az 4 kanallı kumanda kullanır.

5 kanal, 6 kanal ve ek kanallar düğmeler, potensiyometreler, trimler vs. hepsi daha çok işleve kumanda etmek içindir. Bununla birlikte gereken minimum 4 kanallı kumanda, aşağı/yukarı ve sağa/sola hareket eden iki çubuk-kol ile idare edilir.
4 ayrı modda RC uçak kumanda çeşidi vardır. Mode 1 ve Mode 2 en çok kullanılan çeşitlerdir.
Mode 1 Avrupa'da kullanılır. Mode 2 Amerika'da kullanılır. Ama bu katı ve bozulamaz bir kural değildir. Bazı pilotlar eğitim aldıkları ve alıştıkları modu diğer moda tercih ederler. Hangi modu kullanacağız tamamen kişisel techilerinize ve kumandaya hangi modda alıştığınıza bağlıdır. Bazı RC kumandalar her iki modada ayarlanabilir.

· Mode 1: Bazı pilotların Mode 1'i tercih etmesinin sebebi yükseliş (elevator) ve yatış (aileron) kumandalarının farklı çubukta olmasıdır. Bir bakıma bu, özellikle acemi pilotlar için iyidir çünkü bir komutu verirken diğer komutu değiştirmez ya da bozmazsınız.

· Mode 2: Yükseliş (elevator) ve yatış (aileron) kumandalarının aynı kolda olması gerçeğe yakın komutlar vermenize ve rc uçağın kumandalar gerçek uçakmış gibi tepki vermesine olanak sağlar

Mode 3:
kolları ve kumandaları Mode 2'nin tam tersidir. Mode 4 kolları ve kumandaları ise Mode 1'nin tam tersidir. Bu kolların, solak pilotlara (ya da kim isterse) Mode 1 ve Mode 2'le aynı etkiyi vermesine olanak sağlar.


Kaynak : Rc Vehicles About.com
Çeviri : Oğuz Kağan BOZKURT ( ClubRC.com Süper Moderatörü)
Resim Çeviri : Mesut AKIN ( ClubRC )
__________________________________

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #2 : Nisan 27, 2009, 15:12:53 »
Çok anlaşılır bir anlatım olmuş, teşekkürler Mesut. Benden sana bir :alkis:
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #3 : Nisan 27, 2009, 15:29:00 »
Hakkı Abi teşekkür ederim. bu hobbye başlamak isteyen olurda burdaki bilgilerden faydalanırsa beni çok mutlu eder açıkçası :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #4 : Nisan 27, 2009, 16:06:47 »
abi zor bulunacak bir paylaşım sergilemişsin eline sağlık

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #5 : Nisan 27, 2009, 16:38:11 »
Anıl teşekkür ederim, ufak bir faydam dokunabilirse ne mutlu bana

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #6 : Mayıs 14, 2009, 01:26:12 »
düşme riskleri yüzde kaç acaba? varmı böyle bir istatistik bilen

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #7 : Mayıs 14, 2009, 02:15:59 »
bu tabikide pilotaja baglı ben alırsam elime pat diye düşerr tabi önce kaldirmam lazım :hurra:

bu arada mesut abi eline emegine saglık....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #8 : Mayıs 14, 2009, 02:17:59 »
bende bi ara benim arabayı nsıl uçurduğumu anlatırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #9 : Mayıs 14, 2009, 02:20:39 »
bende bi ara benim arabayı nsıl uçurduğumu anlatırım

al işte ucan bişeyi herke ucuru, kemal abim arabayı uçurmuş :hurra:

şaka bi yan kötü bişi degildir umarim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #10 : Mayıs 14, 2009, 03:06:56 »
yok yahu  chipli arabamla *** yaptım , uçurttum dediğim o
ne yazıkki elimi direksiyondan çekip resimini alamadım
ama bir dahaki denememde tamamdır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #11 : Mayıs 14, 2009, 08:48:16 »
düşme riskleri yüzde kaç acaba? varmı böyle bir istatistik bilen
düşme riskleri yüzde kaç acaba? varmı böyle bir istatistik bilen

Uygar bey cevabımın geç oldu kusuruma bakmayın ancak işlerim biraz youn bu günlerde, gelelim sorunuza,

düşme risklerini neye göre soruyorsunuz. hiçbir uçuş deneyimi olmayan birinin böyle bir uçak alıp uçurmaya çalışması sırasında düşme riskinden bahsediyorsanız eğer size açık ve net bir cevap , %100 düşer :) bu tarz uçakların yanında simülatörleri çıkar, ilk uçuştan önce birkaç ay simülatör çalışmanızı ve ilk uçuşta yanınızda deneyimli birinin oılmasını öneririm.

Sorularınız olursa cevaplamaya hazırım,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #12 : Eylül 27, 2009, 11:21:58 »
Havacılıktan anlamayan veya yeni ilgilenen kişilere başlangıç (basic)bilgileri, çalışma, uçma prensipleri çok güzel açıklamışsınız.Bende tek pervaneli altan ve üsten kanatlı uçakların uçuş kumanda, gövde sistemleri, yakıt sistemleri hakkında profesyonelce ilgileniyorum.Bende sizlere yardımcı olabilirsem ne mutlu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #13 : Eylül 30, 2009, 18:13:57 »
yok yahu chipli arabamla *** yaptım , uçurttum dediğim o
ne yazıkki elimi direksiyondan çekip resimini alamadım
ama bir dahaki denememde tamamdır

ikiyüzotuzyedi :hurra: :dans3: :rofl: :ıslık: :ıslık:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #14 : Ekim 30, 2009, 22:20:51 »
Anlatım için teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2011 corolla d-4d mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #15 : Temmuz 14, 2010, 18:08:15 »
emeğe saygı bravo valla  :D
2011 toyota corolla comfort extra mmt 1.4 d-4d 90hp beyaz içi bej  & 2005 renault kangoo comfort 1.5dci 70hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #16 : Temmuz 14, 2010, 22:26:56 »
selam  maket ucakların fıyatları hakkında  bılgısı olan varmı  acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #17 : Ağustos 12, 2011, 12:45:00 »
Eğer yeni başlıyacaksanız 1000tl ile 1500tl ile değişmektedir. Tabiki 2. elleri daha uygun fiyatta ama güvenilir birinden almak gerekli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #18 : Ağustos 12, 2011, 13:32:14 »
selam maket ucakların fıyatları hakkında  bılgısı olan varmı  acaba

Eğer yeni başlıyacaksanız 1000tl ile 1500tl ile değişmektedir. Tabiki 2. elleri daha uygun fiyatta ama güvenilir birinden almak gerekli


Berkay bey fiyatı ammada abartmışsınız ya ?  THK nın model uçak sayfasında uçuşa hazır 200TL den başlayan uçaklar var ne yaptınız 1000TL 1500TL falan ben o paraya 3 adet 46 inçlik yakıtlı uçak toplarım kumandası ile beraber hemde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Uçakların Çalışma Prensipleri
« Yanıtla #19 : Ağustos 12, 2011, 13:35:38 »
Onlar elektrikli modeller ben patlar modelden bahsediyorum. İsterseniz şurda fiyatları yazıyım. Hepsini toplarız ne kadar ediyo bakarız. Ne dersiniz?