Gönderen Konu: Rölanti Problemi  (Okunma sayısı 9458 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #20 : Mayıs 03, 2009, 00:37:51 »
yazarım gelişmeleri gittiğimde.
   Merakla bekliyoruz.Bu arada avatardaki yaş,şehir,arac,kan grubu gibi bilgilerinizide tamamlarmısınız lütfen..Forum ve üye arkadaşlar adına seviniriz...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #20 : Mayıs 03, 2009, 00:37:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #21 : Mayıs 15, 2009, 17:01:14 »
tekrardan merhaba arkadaşlar. sorunla ilgili 2-3 hafta geçti ama ben anca müsait oldum, sadık ustadan randevumu alıp gittim. baştan şöyliyim, gazda istop etme problemim çözüldü. benzinde rölanti değerleri boşta iken 750  d konumunda ise 600 civarında idi zaten bir istop etme sıkıntısı yoktu. neyse sadık usta uğraştı etti, bir de gazcı arkadaşa gösterelim dedi, orada gazcı arkadaş bayağı bir uğraştı, hatta bir hortumu değiştirdi hava girişi dar diye, direk beyine giden hortumu. ama yine de problem çözülmedi. bu arada sadık ustayla defalarca test sürüşüne çıktık tabi, araç gazda çalışsa bile d konumuna alıp gaz verince gazı yemiyor istop ediyordu. sora lovato yetkili servisine gittik, damla otogaz adında bir yere yine şaşmazın içinde. orada bir tandığı vardı, ona gösterdim arabayı. o arkadaş da bir kaç sefer uğraştı, beynin ordan alttan üstten bir ayar çekti ve problem çözüldü. gaz ayarı yapılırken basınçla ilgili bir yer varmış, orayı gevşetince istop etmesi kesildi. bu arada hava filtresinin de oraya biraz bant çekti hava girişini kısmak için. şimdilik problem ortadan kalktı. yani kırmızı ışıkta falan bekledim, kalktım durdum denedim, rölanti d konumunda en fazla 550-600 gibi değerlere düşüyor. araba titriyor ve silkeliyor ancak en azından istop problemim ortadan kalktı. benzinde neyse, gazda da hemen hemen aynı değerler.

şimdi bir kere de araba soğukken gidip marşı basıp gaza aldığımda ne olacak onu deneyeceğim, çünkü motor sıcakken ve soğukken farklı tepkiler verebiliyor. bir sıkıntı olmazsa problemim tamamen ortadan kalkmış demektir.

burada yardımları için tekrar sadık ustaya teşekkür ediyorum ve özellikle özcan beye de teşekkür ederim, kendisi hususi gidip benim için görüşmüş servisle. sağolsun ilgilendiler.

dediğim gibi stop problemim çözüldü, ve bu rölanti değerlerinin normal olduğunu söylüyorlar servisten. tecrübeli arkadaşlara sormak istiyorum, özellikle otomatik vites araç kullanan arkadaşlar, aracınız motor ısındığında, boşta ve viteste rölanti değerleri nedir? benim dediğim rakamlar düşük değerler mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #22 : Mayıs 15, 2009, 17:12:50 »
Geçmiş olsun Hamdi Bey, sorununuz umarım tamamıyla çözülmüştür.

Bu arada avatarınızda yaşınız 1998 yazıyor. Doğum yılınızı girerken bir yanlışlık mı yaptınız acaba?
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #23 : Mayıs 15, 2009, 17:45:30 »
Geçmiş olsun Hamdi Bey, sorununuz umarım tamamıyla çözülmüştür.

Bu arada avatarınızda yaşınız 1998 yazıyor. Doğum yılınızı girerken bir yanlışlık mı yaptınız acaba?

gün ay yıl şeklinde girmişim, yıl ay gün şeklinde imiş orası ondan olmuş hakkı bey.

problemim azaldı ama maalesef çözülmedi, şimdi 5 dakikalık bir yere gittim, arabayı gaza aldığımda yine çok düşük ve sürekli oynayan bir ibre ile karşılaştım, sonra motor ısınınca denedim, problem yok oldu. yani soğukken ve sıcakken farklı tepkiler veriyor tam tahmin ettiğim gibi. sanırım gözden kaçırdığımız bir şey var. mesela termostat falan mı acaba... ondan şüpheleniyorum çünkü, mesela uzun yola çıktığımda önden rüzgarı alınca hararet göstergesi düşüyor baya bi, onun bir kere çıktıktan sonra düşmemesi lazımmış normalde. bunun rölantiyle bi alakası olmaz dedi usta.  neyse buna da bir çözüm bulunur elbet...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #24 : Mayıs 15, 2009, 18:36:21 »
   Hamdi bey geçmiş olsun.Sorunun tam olarak olmasada çözüme kavuşmasına sevindim..LPG'li araçlarda rölanti devri sürekli düşük olur.Düşmesi her hangi bir arıza sebebi değil.İçiniz rahat olsun...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #25 : Mayıs 15, 2009, 22:53:29 »
Geçmiş olsun hamdi bey, 23 nisanda bende aracımın hava filtresini değiştirdim ve benzer sorunlar benim başımada geldi. Rölanti devri 600rpm lere düştü ama bir hafta sonra herşey normale döndü. Şimdi bir sorun yok. Benim aracımda otomatik vites. Şu anda boştayken devir saati 900 ü gösteriyor. Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #26 : Mayıs 15, 2009, 23:30:09 »
teşekkürler arkadaşlar yorumlar için. ismail bey, benim 3 hafta oldu, yani hava filtresi ile ilgili değil maalesef, keşke öle bir durum olsaydı:) size bir sorum daha olacak, motor ısındıkça rölanti düşüyor mu sizde de, yoksa hep sabit mi? benim başlangıçta 1000 gibi başlıyor ama 1-2 dakika içinde hemen düşüyor, en son dediğim değerlere kadar düşüyor. ustalar bu durum normaldir diyorlar, aracı daha iyi tanıyorlar tabi ki haklılardır. bir de kullananlardan yorumları almak istiyorum sadece...

şu an özet olarak söylemem gerekirse, benzinde sıkıntım yok. gazda ise soğukken hala gaz yememe, istop problemi var, biraz ısınınca da aynı benzindeki değerlerde...

ustalar rölanti ile kesinlikle oynatma diyorlar, gazcılar ise, rölantiyi yükselt gel, gazdaki problemi iyice halledelim diyorlar. şu an için en azından benzinde sağlıklı çalışan arabam olsun diyorum. bir daha rölanti ile oynatmak istemiyorum ki benzinde yaşadığım sıkıntıları yaşamıyım en azından. ustalar artık yüksetlmek istersen tek çare kelebeği komple değiştirecez diyorlar ki bunun hurdadan bile alsak maliyeti 400 lira falan, orjinalini ne ben söliyim ne siz duyun.

gazcı, bu araçlara düz sistem problemli olur, sıralı taktır diyorlar... valla kafam bir milyon oldu şu araba yüzünden arkadaşlar... sizlere danışıyorum, kafanızı da şişiriyorum hakkınızı helal edin:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #27 : Mayıs 16, 2009, 16:35:07 »
arkadaşlar genel olarak tüm toyotacılara, varsa benim giibi 99 model enjeksiyonlu 1.3 aracı olanlara özel olarak soruyorum, sizin de aracınızda motor ısındıkça, hararet göstergesi yükseldikçe rölantiniz düşüyor mu? benim başta 1100 de falan ama hemen düşüyor, en son 700 lere kadar düşüyor boşta iken. termostatımda galiba problem var, acaba buna bir etkisi var mıdır? http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/dusuk-rolanti-sorunu-t4131.0.html bu adreste bişeyler okudum googledan aratınca rölanti ile ilgili sıkıntımı.. benim de benzer durum olabilir. ne dersiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #28 : Mayıs 16, 2009, 18:44:48 »
Hamdi bey bu söylediğiniz normal bir durum araç soğukken otomatik jikle motoru hemen isıtmak içi devri yukarıda tutuyor 1100 civarında daha sonradüşüyor 600-700 arasına kışın geç düşer hava çok soğuk olduğundan yazın erken düşer
benim aracında sizinkiyle aynı bende ilk aldığımda şaşırmıştım ama servise sordum bu açıklamayı yaptılar
eski kasa toyotalarda 93-98 4AFe  motorlularda rolenti 900 de duruyor akıllı toyota bizimkilerde beyinden rölantiyi 700 e düşürmüş kırmızı ışıkta filan çok yakıt tüketmesin diyeymiş servis öyle demişti ama bende kılım bu olaya 600 de durmasına 3 yıl geçti alışamadım bilseydim bu olayı kesinlikle bu kasa almazdım neyse satma zamanı yaklaştı zaten İnşallah
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #29 : Mayıs 16, 2009, 18:57:14 »
bülent bey hay Allah razı olsun senden, içim rahat etti şu an. demek benden başka da bu dertten çeken varmış. ben aracımı aldığımda rölanti ısınınca bile 900 dan aşağı düşmezdi, lpg montajını yaptıranlar yükselttirmişler. bende normali odur diyerek rölanti düşünce aracımda sorun var diyerek defalarca kurcalattırdım aracımın rölantisini... boşuna uğraşmışım. zaten dörtnaldaki ustalar da söylediler, sadık usta da,  ogün usta da... ama piyasadaki arabalara bakıyorum, bir bizimki mi böyle düşük diye şaşırıyordum... hakikaten japonlar az yaksın diye böyle bir şey yapmışlar.

bülent bey sizin araba manuel bir de sanırım, benim araç otomatik, n de iken 700 iyi de, d konumuna alınca hepten 550-600 leri görüyorum, araç titriyor. farı açsan, kaloriferi açsan düşüyor. benzinde bunlar hiç bir sıkıntı yaratmıyor çünkü stop etmiyor. ama gazda bu değerlerde araç tutunamıyor... sanıyorum montajı yaparken arabnın sahibi de ondan dölantiyi yükselttirmiş... bu seviyede ne yapsak işe yaramadı... ben bu lpgyi kullanamııyacam heralde... ya da gidip yine yükselttirme olaylarına giricem ki hiç istemiyorum orjinalini bozdurmak.. sonra yine tır tır edip düzensizlik başlarsa daha çok uğraşırım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #30 : Mayıs 19, 2009, 11:52:31 »
arkadaşlar ben iyice denedim aracı, soğukken marşı çevirip gaza geçirince araba stop ediyor... sıcakken geçiyor ve stop etmiyor... sizce bu neden olabilir? tamamen gaz ayarıyla ilgili diye düşünüyorum. siz ne dersiniz? başına böyle bir şey gelen var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Rolanti de Titreme
« Yanıtla #31 : Mayıs 19, 2009, 20:21:10 »
Arkadaşlar baya bir süredir 2004 corolla aracımda rolanti de titreme problemi var, araç soğukken ilk çalıştığında 1000-1100 rpm gibi çalışmaya başladığında bir sorun yok motor ısındıkça devir 600 rpm lere kadar düşüyor ve burada hafif bir titreme başlıyor. Enjektör temizleyicileri bir iki defa yakıta kattım ama bir etkisi olmadı. Daha önce bu sorunu yaşamış bir arkadaş var mı? yada sizce sebebi ne olabilir ??? Ayrıca 2004 corolla larda piston ayarı veya rolanti ayarı mekanik olarak yapılabilir mi ???
Selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti de Titreme
« Yanıtla #32 : Mayıs 19, 2009, 20:42:09 »
 Muhammet bey,
 Öncelikle aracınızın gaz kelebek gövdesini ve hava akış ölçerini temizletin. Büyük ihtimalle sorununuz gidecektir. Piston ayarı diye bi şeyi ilk defa duyuyorum. Öyle bir ayar yok.
 Rölanti ayarı ise Ecu denilen motor kontrol beyni tarafından ayarlanıyor.
 Ama büyük ihtimalle gaz kelebek gövdesi ve hava akış ölçer temizlendikten sonra sorun çözülecektir...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Rolanti de Titreme
« Yanıtla #33 : Mayıs 19, 2009, 20:53:40 »
aynı sorun bende var açık hava filtresi kiti kullanıyorum ve sorunun büyük ihtimal hava akış ölçerden kaynaklandıgını düşünüyorum muhtemelen sizinde sorununuz o parçadan kaynaklanıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rölanti Problemi
« Yanıtla #34 : Mayıs 19, 2009, 20:56:11 »
Merhabalar Hamdi bey bu konuyu incelemeden bende aynı başlıkla bir konu açtım çünkü aynı problem bende de var; Araç 2004 Corolla Sıralı LPG var araçta; araçta stop etme gibi bir sıkıntı yok sadece LPG az olduğunda benzinden gaza geçerken stop ediyor. Araç ilk çalıştırdığımda 1100-1200 devirlede başlıyor sonra 600 devire kadar düşüyor !!! burada hafif sarsıntı başlyır araçta bu da acayip canımı sıkıyor Derindere Toyota ya aracı götürdüm gaz kelebeğini filan temizlediler ama hala bir sarsıntı var, Sonra Toyotranic Mithat ustaya götürdüm bir baktı ve LPG li araçlarda 40000 de bir piston ayarı yapmak gerek dedi bir ara tekrar götürecektim ama vaktim olmadı, benimde bildiğim bizim araçlar piston ve rolanti ayarını kendisi yapıyor ,kafam iyice karıştı yeni bir yer bulup tekrardan göstereceğim.

Selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti de Titreme
« Yanıtla #35 : Mayıs 19, 2009, 20:58:13 »
Ergün bey gaz kelebek gövdesini Toyota Zeytinburnu derindere de temizlettim ama hala aynı titreme var acaba onur beyin dediği gibi hava akış ölçer ile ilgili bir şey olabilir mi ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti de Titreme
« Yanıtla #36 : Mayıs 19, 2009, 21:04:05 »
acaba onur beyin dediği gibi hava akış ölçer ile ilgili bir şey olabilir mi ???

 onu da temizlemeleri gerekiyor...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti de Titreme
« Yanıtla #37 : Mayıs 19, 2009, 21:07:19 »
Onunla ilgili notumuda alayım bir temizlik yaptırayım sizin bu ilşler için gittiğiniz bir yer var mı ??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti de Titreme
« Yanıtla #38 : Mayıs 19, 2009, 21:27:24 »
Onunla ilgili notumuda alayım bir temizlik yaptırayım sizin bu ilşler için gittiğiniz bir yer var mı ??

 Ben kendim yapıyorum Muhammed bey.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti de Titreme
« Yanıtla #39 : Mayıs 19, 2009, 21:30:17 »
Merhabalar Hamdi bey bu konuyu incelemeden bende aynı başlıkla bir konu açtım çünkü aynı problem bende de var; Araç 2004 Corolla Sıralı LPG var araçta; araçta stop etme gibi bir sıkıntı yok sadece LPG az olduğunda benzinden gaza geçerken stop ediyor. Araç ilk çalıştırdığımda 1100-1200 devirlede başlıyor sonra 600 devire kadar düşüyor !!! burada hafif sarsıntı başlyır araçta bu da acayip canımı sıkıyor Derindere Toyota ya aracı götürdüm gaz kelebeğini filan temizlediler ama hala bir sarsıntı var, Sonra Toyotranic Mithat ustaya götürdüm bir baktı ve LPG li araçlarda 40000 de bir piston ayarı yapmak gerek dedi bir ara tekrar götürecektim ama vaktim olmadı, benimde bildiğim bizim araçlar piston ve rolanti ayarını kendisi yapıyor ,kafam iyice karıştı yeni bir yer bulup tekrardan göstereceğim.

Selamlar
Muhammed bey aracın LPG'li olduğundan hiç bahsetmemiştiniz. Hava akış ölçer dışında başka yerlerden kaynaklı başka sorunlar olabilir...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid