Gönderen Konu: C-HR arızalı devirdaim pompası ve Toyota'nın garantiyi hiçe sayması  (Okunma sayısı 3616 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 39000
  • Model Yılı: '17
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
2017 model 1.2T C-HR aracımı geçen hafta İstanbul Edirnekapı'da bulunan yetkili servise yıllık bakıma götürdüm. Aracın Temmuz ayına kadar mekanik garantisi devem ediyor ve herhangi bir ihlal yok. Yetkili servis elemanı bakımda devirdaim pompasından su kaçağı tespit ettiklerini ve araçta su kaybı olduğunu söyledi. Gerçekten de servisin çektiği fotoğraflarla bakınca devirdaim pompasından oldukça belirgin bir sızıntı olduğu görülüyor. Antifirizli su epeyce iz bırakmış. Servis arıza durumu ile ilgili olarak merkeze bildirimde bulunduklarını, ancak Toyota'nın değiştirmeyi kabul etmediğini söyledi. İlginç bir şekilde kendisi de parçanın değişmesi gerektiğini, ancak Toyota'nın değişimi kabul etmediği için bunu yapamadıklarını ve takip edeceklerini söylediler. Antifirizli suyu maksimum seviyenin biraz üzerine kadar doldurup aracı teslim ettiler.

3 günde 250 km yol yaptım. 3 günlük sürede bile radyatör suyu kaybı devam ediyor. Düzenli olarak takip edip, yakından görsellerini çekiyorum. Muhtemelen hukuki bir süreç takip edecek.

Hem Toyota Satış ve Pazarlama A.Ş.'ye hem de yetkili servise yaşadığımın bu durumu yazılı olarak aktardım ve devirdaim pompasının sürüş esnasında arızalanmasından kaynaklabilecek daha büyük ölçekli herhangi bir sorun da tüm sorumluluğun kendilerine ait olacağını bildirdim ve değişim talep ettim.

Toyota'ya neredeyse 18 yıldır sorunsuz bir şekilde kullandığım Verso'dan dolayı güvenip C-HR aldım. Elbette sorun olabilir. Önemli olan soruna yaklaşım tarzı. Çözüm odaklı bir yaklaşım beklerken, Toyota Satış ve Pazarlama A.Ş. taahhütünü hiçe sayarak kullanıcının yasal hakkını kullanmasını engelliyor. "Aracı arızalı parça ile kullanın, sık sık su takviyesi yapın ve garanti bitince de gelin." şeklinde bir yaklaşım var. Servis parçanın yaklaşık 3000 TL dolayında olduğunu söylüyor. şanzıman veya daha büyük bir motor arızası çıksa ne olur Allah bilir. Bu parçanın Toyota'ya giriş maliyetinin birkaç yüz liradan fazla olmadığını düşünüyorum. Toyota böyle bir maliyet için bile taahhütünü yerine getirmiyor. Müşteri ilişkilerinden de kayıt açtırdım. Bakalım ne yanıt verecekler. Yanıt olumsuz olursa hukuki sürece başvuracağım.

Daha da önemlisi artık Toyota'nın bendeki güvenilirlik algısı sıfırlandı. Taahhütlerine bağlılık ve müşteri memnuniyeti açısından diğer markalardan hiç bir farkı kalmamış bence. Bu forumda bu konuda çok eleştirilen diğer marka veya gruplar bile daha büyük ölçekli sorunlarda en azından müşterilerine taahütlerini yerine getiriyorlar.
1.6 VVT-i Corolla Verso Elegant 2004.....
1.2T C-HR Diamond 2017.....

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Öncelikle geçmiş olsun,başka bir servistede şansınızı denemenizi tavsiye ederim garantili aracın bariz şekilde arızalı olduğu görülen parçasını değiştirmeme gibi bir lüksü yok.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun, elinizde evrak var ise sorunun tespit edildiğine dair; bir suretini mutlaka aynı anda teşhis koyan servise ve Toyota Türkiye'ye ücretsiz onarım ve parça değişimi talebinizi içerir bir üst yazıya ek yaparak ihtar çekin.

En azından hukuki süreçte elinizde garanti süresi içerisinde sorun çıktığına ve yine garanti süresi içerisinde sorunun çözülmediğine dair resmi bir evrak olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
. Aracı arızalı parça ile aracı kullanın garanti bitince gelin diyor

Demissiniz de .. bence bu soylediklerinde bile bastan savma is yaptiklari belli..

Siz onlardan iş emri kağidini ve sorunu belirten kağıdı alin..ilerde lazim olacak gibi..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 39000
  • Model Yılı: '17
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Öncelikle geçmiş olsun,başka bir servistede şansınızı denemenizi tavsiye ederim garantili aracın bariz şekilde arızalı olduğu görülen parçasını değiştirmeme gibi bir lüksü yok.

Ümit Bey teşekkürler. Servis elemanı bunun servisle alakalı olmadığını hangi servise gidersem gideyim aynı yanıtı alacağımı söyledi. Sonuçta herkesin aynı merkeze sorduğunu ve dolayısıyla yanıtın değişmeyeceğini söyledi. Dediğim gibi Edirnekapı'daki yetkili servise götürmüştürm, zaten diğer aracımı da hep oraya götürüyorum evime ve işime yakınlığından dolayı.

Belki de servis değiştirme zamanı gelmiştir. İstanbul Avrupa yakasında önerebileceğiniz işini iyi yapan ve takip eden bir yetkili servis var mı?

Mesaj Birleştirildi: [time]Ocak 10, 2022, 08:04:28[/time]
Geçmiş olsun, elinizde evrak var ise sorunun tespit edildiğine dair; bir suretini mutlaka aynı anda teşhis koyan servise ve Toyota Türkiye'ye ücretsiz onarım ve parça değişimi talebinizi içerir bir üst yazıya ek yaparak ihtar çekin.

En azından hukuki süreçte elinizde garanti süresi içerisinde sorun çıktığına ve yine garanti süresi içerisinde sorunun çözülmediğine dair resmi bir evrak olur.

Teşekkürler Ali Bey. Elbette elimde evraklar ve arıza durumunu gösteren görseller var. Bunları hem Toyota müşteri ilişkilerinin hem de yetkili servisin resmi e-posta adreslerine değişim talebimi ve arızalı parça kullanmamdan kaynaklanabilecek olası daha büyük hasarlar da sorumluluğun kendilerinde olduğunu bildiren bir yazıya ekleyerek gönderdim. Ayrıca müşteri ilişkileri ile konuştuktan sonra onların belirttiği bir diğer adrese de aynı metni ve görselleri gönderdim.

Zaten bu 2 yıllık sözüm ona ek garanti süresi bence bir aldatmaca. Sadece mekanik sorunlar için geçerli ve aracın alındığı andaki vergi dışı ücretinin küçük bir oranı kadar limite sahip. Yani şu anda Allah korusun büyük bir arıza olsa zaten artan döviz kurundan dolayı ücretsiz yapılabilecekler çok kısıtlı ve ek garanti kağıt üzerinde kalmış durumda. Toyota araç satarken bu 2 yıllık ek süreyi sanki tam bir garanti algısı yaratarak pazarlıyor. Bir de Toyota'nın yıllar içinde gittikçe düşen ürün kalitesini de göz önüne alınca tüketici garanti değil risk satın almış oluyor. Kullandığım 2004 Corolla Verso ile 2017 C-HR'yi karşılaştırıyorum. Sürüş konforu ve canlılık dışında plastik kalitesinden mekanik parçaların dayanıklılığına ve yalıtımına kadar Corolla Verso daha iyi.   
1.6 VVT-i Corolla Verso Elegant 2004.....
1.2T C-HR Diamond 2017.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ümit Bey teşekkürler. Servis elemanı bunun servisle alakalı olmadığını hangi servise gidersem gideyim aynı yanıtı alacağımı söyledi. Sonuçta herkesin aynı merkeze sorduğunu ve dolayısıyla yanıtın değişmeyeceğini söyledi. Dediğim gibi Edirnekapı'daki yetkili servise götürmüştürm, zaten diğer aracımı da hep oraya götürüyorum evime ve işime yakınlığından dolayı.

Belki de servis değiştirme zamanı gelmiştir. İstanbul Avrupa yakasında önerebileceğiniz işini iyi yapan ve takip eden bir yetkili servis var mı?

Mesaj Birleştirildi: [time]Ocak 10, 2022, 08:04:28[/time]
Teşekkürler Ali Bey. Elbette elimde evraklar ve arıza durumunu gösteren görseller var. Bunları hem Toyota müşteri ilişkilerinin hem de yetkili servisin resmi e-posta adreslerine değişim talebimi ve arızalı parça kullanmamdan kaynaklanabilecek olası daha büyük hasarlar da sorumluluğun kendilerinde olduğunu bildiren bir yazıya ekleyerek gönderdim. Ayrıca müşteri ilişkileri ile konuştuktan sonra onların belirttiği bir diğer adrese de aynı metni ve görselleri gönderdim.

Zaten bu 2 yıllık sözüm ona ek garanti süresi bence bir aldatmaca. Sadece mekanik sorunlar için geçerli ve aracın alındığı andaki vergi dışı ücretinin küçük bir oranı kadar limite sahip. Yani şu anda Allah korusun büyük bir arıza olsa zaten artan döviz kurundan dolayı ücretsiz yapılabilecekler çok kısıtlı ve ek garanti kağıt üzerinde kalmış durumda. Toyota araç satarken bu 2 yıllık ek süreyi sanki tam bir garanti algısı yaratarak pazarlıyor. Bir de Toyota'nın yıllar içinde gittikçe düşen ürün kalitesini de göz önüne alınca tüketici garanti değil risk satın almış oluyor. Kullandığım 2004 Corolla Verso ile 2017 C-HR'yi karşılaştırıyorum. Sürüş konforu ve canlılık dışında plastik kalitesinden mekanik parçaların dayanıklılığına ve yalıtımına kadar Corolla Verso daha iyi.

ümit bey öncelikle geçmiş olsun..Sanırım sadece mail atmışsınız, mail ile çözülürse ne ala ancak baktınız iş uzuyor Ali beyin de tavsiye ettiği gibi bir ihtarname çekin noterden bence.. elinizde resmi belge olsun..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 39000
  • Model Yılı: '17
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Alıntı
ümit bey öncelikle geçmiş olsun..Sanırım sadece mail atmışsınız, mail ile çözülürse ne ala ancak baktınız iş uzuyor Ali beyin de tavsiye ettiği gibi bir ihtarname çekin noterden bence.. elinizde resmi belge olsun..

Fehmi Bey zaten onlar bunun hesabını yapıyor. 3000 TL'lik bir parça için noterden ihtarname çekmenin maliyetini hesaplayıp işi yokuşa sürüyorlar. Ben önce Tüketici Hakem Heyetine başvurmayı düşünüyorum. Bu yüzden taleplerimi resmi e-posta adreslerine gönderdim, müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmenin ses kaydını aldım (önceden haber vererek) ve görselleri topladım ve hala da topluyorum. Bu hafta yanıt gelmezse tüketici hakem heyetine başvuracağım.
1.6 VVT-i Corolla Verso Elegant 2004.....
1.2T C-HR Diamond 2017.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Hocam ek garantiden işlem yaptırmayı düşünüyorsanız bence ipe un sermek gibi bir iş ile uğraşıyorsunuz,ilk başta araç resmi garantisi sanmıştım ben,onlar herşeyi kuralına göre oynarlar ben sizin yerinizde olsam İstanbul da tem özel servise gider arızayı yaptırmayı seçerdim @Ufuk Sönmez (16363) Toyota konusunda yetkili servisten daha tecrübelidir, tereddüt etmeden gidebilirsiniz,yan sanayisi 400 TL civarında orjinalde o kadar pahalıda değildir,servisler çok yüksek kâr marjı gözetirler,o şekilde gezmek daha büyük sorunlar çıkarabilir,ne zaman tamamen kaçak yapacağı belli olmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Öncelikle geçmiş olsun,

Burada ufak bir düzeltme yapayım, parçanın orijinali 3000₺ değil, "sadece devirdaim ise" 1650₺ civarında, muhtemelen antifriz, işçilik vs. derken takribi 3000₺ diye söylemişlerdir.

Edit: Devirdaim'in Aisin üretimi muadili de an itibariyle 1000₺ civarında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 39000
  • Model Yılı: '17
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Hocam ek garantiden işlem yaptırmayı düşünüyorsanız bence ipe un sermek gibi bir iş ile uğraşıyorsunuz,ilk başta araç resmi garantisi sanmıştım ben,onlar herşeyi kuralına göre oynarlar ben sizin yerinizde olsam İstanbul da tem özel servise gider arızayı yaptırmayı seçerdim @Ufuk Sönmez (16363) Toyota konusunda yetkili servisten daha tecrübelidir, tereddüt etmeden gidebilirsiniz,yan sanayisi 400 TL civarında orjinalde o kadar pahalıda değildir,servisler çok yüksek kâr marjı gözetirler,o şekilde gezmek daha büyük sorunlar çıkarabilir,ne zaman tamamen kaçak yapacağı belli olmaz.

Ufuk Bey'in de söylediği rakamlarla dediğinize katılıyorum. Ancak burda temel sorun şu. Verilen bir garanti süresi var. Ben "resmi garanti" düşüncenize katılmıyorum. Bu aracın resmi garantisi 3+2 yıldır. Yani ben resmi garanti süresi içersinde hak talebinde bulunuyorum. Toyota Avrupa'da tüm araçlarına 5 yıl koşulsuz garanti veriyor. Burada da 3+2 yıl garanti veriyorum diyor. Evet son 2 yıl kısıtlı bir garanti, ama bu durum onu gayri resmi kılmadığı gibi, keyfine göre kullanmasına da gerekçe değil. Sözleşmede taahhüt edilenler açık bir şekilde yazıyor. Maalesef bizler uğraşmak istemediğimiz için sadece otomotiv sektöründe değil hemen her söktörde buna boyun eğiyoruz. Tüketici haklarını bilmiyor veya uğraşmak istemiyor, bir de işin maddi boyutu var tabii ki. Ben bir ünversitede akademisyen ve yöneticiyim. Dediğiniz gibi uğraşmaya değmez mantıksal açıdan bakıldığında. Ancak bizler uğraşmadıkça hak gaspı kanıksanıyor maalesef. Bakın bizler bile para ödeyerek satın aldığımız 2 yıllık ek garanti süresini resmi garanti olarak görmüyoruz artık.

Bugün servisten aradılar ve gerçekten de Toyota'nın garantide ilk 3 yılda ayrı, son 2 yılda ayrı karar mekanizmaları olduğunu söyledi. Peki neden? Sözleşmede böyle bir madde yok.

Öneriniz için teşekkürler. NIBK fren balatalarını servise gitmeden önce Ufuk Bey'den aldım. Serviste bakıma verdiğimde gerekirse kullanın dedim. Değiştirmişler. Oldukça memnunun. Verso'ya da bunlardan aldım. Onda da iyi. Yetkili servisten daha özenli yapacaklarına da inanıyorum. Biraz daha "rahatsız" edeceğim Toyota'yı. Bir daha da kimseye Toyota sattığı ürünün arkasında demem.
1.6 VVT-i Corolla Verso Elegant 2004.....
1.2T C-HR Diamond 2017.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ufuk Bey'in de söylediği rakamlarla dediğinize katılıyorum. Ancak burda temel sorun şu. Verilen bir garanti süresi var. Ben "resmi garanti" düşüncenize katılmıyorum. Bu aracın resmi garantisi 3+2 yıldır. Yani ben resmi garanti süresi içersinde hak talebinde bulunuyorum. Toyota Avrupa'da tüm araçlarına 5 yıl koşulsuz garanti veriyor. Burada da 3+2 yıl garanti veriyorum diyor. Evet son 2 yıl kısıtlı bir garanti, ama bu durum onu gayri resmi kılmadığı gibi, keyfine göre kullanmasına da gerekçe değil. Sözleşmede taahhüt edilenler açık bir şekilde yazıyor. Maalesef bizler uğraşmak istemediğimiz için sadece otomotiv sektöründe değil hemen her söktörde buna boyun eğiyoruz. Tüketici haklarını bilmiyor veya uğraşmak istemiyor, bir de işin maddi boyutu var tabii ki. Ben bir ünversitede akademisyen ve yöneticiyim. Dediğiniz gibi uğraşmaya değmez mantıksal açıdan bakıldığında. Ancak bizler uğraşmadıkça hak gaspı kanıksanıyor maalesef. Bakın bizler bile para ödeyerek satın aldığımız 2 yıllık ek garanti süresini resmi garanti olarak görmüyoruz artık.

Bugün servisten aradılar ve gerçekten de Toyota'nın garantide ilk 3 yılda ayrı, son 2 yılda ayrı karar mekanizmaları olduğunu söyledi. Peki neden? Sözleşmede böyle bir madde yok.

Öneriniz için teşekkürler. NIBK fren balatalarını servise gitmeden önce Ufuk Bey'den aldım. Serviste bakıma verdiğimde gerekirse kullanın dedim. Değiştirmişler. Oldukça memnunun. Verso'ya da bunlardan aldım. Onda da iyi. Yetkili servisten daha özenli yapacaklarına da inanıyorum. Biraz daha "rahatsız" edeceğim Toyota'yı. Bir daha da kimseye Toyota sattığı ürünün arkasında demem.
Hocam haklarımızı aramayı herkese tavsiye eden biriyim ama gelin görün ki o ek garantilerin nasıl işlediğini iyi bilen biriyim,oyunu kuralına göre oynadıkları için ve sözleşmeyi onlar hazırladıkları için her zaman 1 adım öndeler ve hangi durumda nasıl işleyiş olacağını biliyorlar,yinede siz bilirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
2020 model hybrid’e 5 sene direkt garanti vermişler. +2 yıl uzatma hakkı var. Uzatma sözleşmesini görmedim. Bir dahaki bakıma gittiğimde isteyip bakacağım. Sözleşmeyi toyota tek taraflı yazıp biz onaylasak bile, hiçbir sözleşme kanuna aykırı olamaz. Yasalara aykırı yapılan ve karşılıklı imzalanan sözleşme maddesi yok hükmümdedir. Bu maddeleri iyi bir hukukçu yasaya uygunluğunu bulup çıkarabilir fakat uğraşmak lazım işte. O yüzden bu ülkede herkes kendi mesleğinin yanında hukuk da okumalı.

Uzatma sözleşmesinde devirdaim yok muymuş bu arada?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Garanti uzatma adı ile yapılan işlem araca makine kırılma sigortası yaptırmak aslında. Şu an mevcut buzdolabı-çamaşır makinesi vs de de garanti uzattığınızda firma ile bu sözleşmeyi yapmış oluyorsunuz. Bu sigorta belirli parçaları ve belirli miktara kadar karşılamayı taahüt ediyor. Toyota bu teminatı genel olarak Aksigorta ile sağlıyor. Hakkınızı arayınız, sorununuza çözüm bulmanız imkansız değil fakat resmi garanti kadar da kolay değil maalesef.
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Merhabalar,
Bahsi geçen yetkili servise bende gidiyorum,hatta aralık ortası 90k bakımında gene oradayadım.
Öncelikle garanti uzatma toyota bünyesinde değil arkadaşlar.Garanti uzattığınızda aracı bir nevi sigorta yaptırıyorsunuz,tabiki servisin onayı doğrultusunda oluyor bu.
Ben uzatılmış garantiden direksiyon mili ve 2 farımı değiştirttim ve aynı serviste hiç bir zorluk çıkarılmadan.
Ancak ufak bir detay garanti uzatma yaptırmadan önce garanti uzmanı ile karşılıklı oturup detaylı olarak kapsamını görüşün.
Son gidişimde garantimi tekrar uzatmak istedim motor/mekanik garantisi veriliyor 90 k da.Ancak garanti kapsamına valfmatik dahil edilmiyormuş bu nedenle uzatmadım.
Şahsen aşağıda yazılanları okuyunca hayret ettim neden olaylar bu şekilde gelişti diye.
Olayın servisle bir ilgisi yok ( bu serviste çok çözülen olaya şahit oldum ve gerçekten ilgililer). Konu tamamen toyota genel merkez ile ilgili.
Umarım kısa sürede çözüme ulaşır konu.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Merhabalar,
Bahsi geçen yetkili servise bende gidiyorum,hatta aralık ortası 90k bakımında gene oradayadım.
Öncelikle garanti uzatma toyota bünyesinde değil arkadaşlar.Garanti uzattığınızda aracı bir nevi sigorta yaptırıyorsunuz,tabiki servisin onayı doğrultusunda oluyor bu.
Ben uzatılmış garantiden direksiyon mili ve 2 farımı değiştirttim ve aynı serviste hiç bir zorluk çıkarılmadan.
Ancak ufak bir detay garanti uzatma yaptırmadan önce garanti uzmanı ile karşılıklı oturup detaylı olarak kapsamını görüşün.
Son gidişimde garantimi tekrar uzatmak istedim motor/mekanik garantisi veriliyor 90 k da.Ancak garanti kapsamına valfmatik dahil edilmiyormuş bu nedenle uzatmadım.
Şahsen aşağıda yazılanları okuyunca hayret ettim neden olaylar bu şekilde gelişti diye.
Olayın servisle bir ilgisi yok ( bu serviste çok çözülen olaya şahit oldum ve gerçekten ilgililer). Konu tamamen toyota genel merkez ile ilgili.
Umarım kısa sürede çözüme ulaşır konu.
Selamlar

Ben de aynı yere gidiyorum. En uygun bakım fiyatını veriyor. Ayrıca tüm servisler içinde en kaliteli 0w20 yağı getiriyor. Hybrid olmasa önemsemem yağı ama bu sefer dikkat etmiştim. Gerçekten özel yağ getirmişlerdi. Severek tercih ettim kendilerini.

Fakat şu silecek sorununda resmen kör rolü yaptılar. Adamın gözünün önünde cama su püskürttüm. Su silecek koluna çarptı, hatta yanda duranlar ıslandı. Gördünüz işte çarpıyor dedim. Normal dediler. Böyle de bir servis kendileri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 39000
  • Model Yılı: '17
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Bu sorundan servisten çok Toyota Satış Pazarlama A.Ş. sorumlu. Toyota Toyota Satış Pazarlama A.Ş. bir taahhüt veriyor. Ben 3 yıl sonunda 2 yıl daha mekanik garantisi vereceğim diyor. Ancak bu taahhütünü yaklaşık 1500-2000 TL'lik, taahhüt kapsamına giren bir parça için bile yerine getirmek istemiyor. Bende daha önce kullandığım Auris aracın farlarını buğulanma şikayetiyle götürdüm ve sorunsuz bir şekilde her ikisi de garantiden değişti.

Buradan servisin çektiği fotoğrafı göstersem bir çoğunuz şaşırır. Motor bloğunun sızan sarı renkli su kaçağın boyutunu gösteriyor. Nitekim kendileri de arızalı, ancak Toyota onaylamadı diyor. Hem ilgili servisten hem de Toyota Satış Pazarlama A.Ş.'den geri arandım. Toyota Satış Pazarlama A.Ş. adına arayan bayan uygulanan prosedürün normal olduğunu sorun devam ederse tekrar değerlendireceklerini söyledi. Bir defa sızma olunca arızalı diyemiyorlarmış. Bende hanımefende evde arızalı su sızdıran musluğunuz kendi kendine düzeliyor mu diye soracaktım ama o an aklma gelmedi işte. Zaten dinlediklerini de sanmıyorum. Sanırım telefonu açık bırakıp diğer işlerine bakıyorlar. Benim konuşmam bitince bağlantı koptu sandım. Görevlinin konuşmamın bittiğini fark etmesi epey bir zaman aldı :)

Servis de geri dönüş yaptı. Servise de birkaç gün sonra çektiğim fotoları gönderdim. Su seviyesinde azalma olduğunu teyit ettiler. Aracı getirmemi istediler. Hafta sonu radyatörün arkasındaki kaptaki su seviyesinin fotoğrafını yeniden çekip aracı haftaya servise bırakacağım inşallah. Bakalım ne olacak.

Amacım servisi kötülemek değil. Muhtemelen diğer yetkili servislerde de aynı sorun olacak. Ancak tüketici olarak haklarımıza bilmeli ve sahip çıkmalıyız. Ben ekstra garanti ile vaadilenleri bilerek ek süre aldım. Örneğin direksiyonda soyulmalar oldu 3. yılın sonunda. Ama ek garantiye bu girmediği için ısrar etmedim. Ama motor ve onunla bağlantılı tüm mekanik parçalar + şanzıman bu garantiye dahil. Belki bir farkındalık da oluşmuştur Toyota kullanıcılarında.   
1.6 VVT-i Corolla Verso Elegant 2004.....
1.2T C-HR Diamond 2017.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ümit bey,
Servis olayı çözecektir büyük ihtimal.Bence bir kaç kez servise aynı şikayet ile başvurun.
Olayı az çok anlayabiliyorum ama tabi gönül isterki bariz durumlarda hemen çözüm bulunulsun.
Servisin olayın üzerine gideceğine eminim.
Canınızı sıkmayın.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun. Bende de aynı araç var ve termostat arızası yaşamıştım. İzmir'deki yetkili serviste ek garanti kapsamında değişim yapılmıştı. Bu nedenle devirdaim pompası da garanti kapsamında olmalı diye düşünüyorum.

C-HR konusunda da dediklerinize katılıyorum maalesef, beni Toyota'dan soğutan bir araç oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun. Yol gösterici, değerli bilgiler verilmiş zaten.
Antifriz kabına sadece su (uygun nitelikte) ekleyerek karışımın antifriz oranını düşürdüğünüzü unutmayın.
Kimi üreticiler, düzenli servis bakımı olan araçlara iyi niyet garantisi de uygulamakta. Bu, marka bağlılığını arttıran, nihayetinde üretici lehine yaklaşımlardır.
Muhtemelen eksik ya da yanlış iletişim olmultur, sorunun makul şekilde çözüleceğini düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 39000
  • Model Yılı: '17
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Yaklaşık 10 günlük sıkı takip ve yazışmalar sonucunda Toyota arızalı parçayı değiştirmeyi onayladı ve parça değişimi garanti esktradan yapıldı.

Bu arada şikayetvar sitesini inceleyince aynı sorundan muzdarip olan başka 1.2T CH-R kullanıcıları da olduğunu gördüm. Yaklaşıkı aynı km'lerde devirdaim pompası sorunu mevcut. Devirdaim pompası arızası kronik bir sorun gibi gözüküyor bu araçlarda. Toyota görmezden geliyor. Tüm araçları çağırmaktansa kullanıcıyı riske atmayı tercih ediyor. İlginç bir şekilde bazı Toyota servisleri bunun ekstra garantiye girmediğini söylüyormuş kitapçığa bakarak. Oysa kitapçıkta yazıyor bu parçanın da garantiye dahil olduğu.

Bir diğer sık sorun da forum da da belirtildiği üzere akü. Toyota'nın TR'de ürettiği tüm araçlarda akü sorunu var. Corolla'ya 45 Amper, hem de kötü bir akü konur mu? Birçok kişi şikayet yazmış. Toyota yine görmezden geliyor. 2004 Verso'da üzerindeki akü 10 yıl dayanmıştı. C-HR'de 2. yılın sonunda değiştirmek zorunda kaldım.

Artık kaput izolatörü, motor kapağı koymayan, ucuz diye hala 45 amper akü kullanan, tüketicinin yasal hakkını kullanmaması için zorlayan Toyota'ya benim eski güvenim kalmadı. 2010 yılından sonra çok ciddi bir kalite kaybı var. Artık sağlam araç üreten, tüketici memnıniyetini önemseyen bir pazarlama anlayışı yok.       

Bu başlık altında tüketici farkındalığımızın arttığını düşünüyorum. Görüşleriyle katkı sağlayan herkese teşekkürler.
1.6 VVT-i Corolla Verso Elegant 2004.....
1.2T C-HR Diamond 2017.....