Gönderen Konu: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları  (Okunma sayısı 7954 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« : Nisan 19, 2009, 15:02:42 »
merhaba arkadaşlar, 2 ay önce aldığım 1.0 motor 2005 model yaris otomobilimin multi mode vitesi beni delirtti sonunda. bu otomobillerin hepsi aynımıdır, yokuş çıkarken neden manuel kullanmak zorunda kaldığımı anlamıyorum. bu vitesin otomatik olmasının hiç bir anlamı yok. aynı tür otomobil kullanan arkadaşlar sizler ne yapıyorsunuz merak ediyorum. şu an bu otomobili aldığım için pişmanım...

Toyota Club Türkiye

yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« : Nisan 19, 2009, 15:02:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #1 : Nisan 19, 2009, 15:22:08 »
aracınızın motor hacmi küçük olduğu için olabilir, ama diğer m/mt kullananlarında görüşünü almak gerekiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #2 : Nisan 19, 2009, 15:35:07 »
tanıdığım birinde 2008 dizel corolla var ve vites aynı. aynı zamanda dizel 1.3 motor yanlış bilmiyorsam. Onu kullandım asla vites sorunu yaşamadım. otomatikte çok rahat vitesleri ayarlayabiliyor. yokuş - düz farketmiyor. 1.3 dizel motor tabiki daha güçlüdür ama çok tuhaf, madem bu otomobil m/mt vites uygun değil hiç üretmeselerdi.
ayrıca 2008 veya 2009 son model yaris 1.0 m/mt kullanıcısı arkadaşımız varsa, izlenimlerini yazarlarsa çok memnun olurum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #3 : Nisan 19, 2009, 15:36:32 »
Bu forumda surekli MMT konularina yorum yapan biri olmak istemiyorum ama MMT beni buna mecbur birakiyor. :)

Özgür bey, maalesef MMT vites böyle, yokuş çıkarken manuele almazsanız araba yığılabilir, eğer yokuşu seri ve giderek hızlanan bir şekilde çıkma durumu yok ise. Bir alternatif yöntem ise kulakçıklardan müdahele etmek. Otomatik modda iken de kulakçıklardan vitesi bir vites aşağı bir vites yukarı düşürebiliyorsunuz. Bunu denediniz mi? Buna alışırsanız, gerektiği durumda vitesi bir düşürerek aracın bayılmasını engelleyebilirsiniz. Bu arada ben benzinli Corolla MMT kullanıyorum. Bu vites türü biraz zahmetli, sürücüden gerektiği yerde müdahele istiyor. Alışmanız biraz zaman alabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #4 : Nisan 19, 2009, 15:40:07 »
Bu forumda surekli MMT konularina yorum yapan biri olmak istemiyorum ama MMT beni buna mecbur birakiyor. :)

Özgür bey, maalesef MMT vites böyle, yokuş çıkarken manuele almazsanız araba yığılabilir, eğer yokuşu seri ve giderek hızlanan bir şekilde çıkma durumu yok ise. Bir alternatif yöntem ise kulakçıklardan müdahele etmek. Otomatik modda iken de kulakçıklardan vitesi bir vites aşağı bir vites yukarı düşürebiliyorsunuz. Bunu denediniz mi? Buna alışırsanız, gerektiği durumda vitesi bir düşürerek aracın bayılmasını engelleyebilirsiniz. Bu arada ben benzinli Corolla MMT kullanıyorum. Bu vites türü biraz zahmetli, sürücüden gerektiği yerde müdahele istiyor. Alışmanız biraz zaman alabilir.
keşke kulakçık olsa benim yariste yok malesef. kullanma konusunda benim için sorun yok. manuel'e atıp vites değiştirmek çok basit. ama aracı eşim için aldık. otomatik diye düşünerek. aracı baktığımız gün dik bir yokuş çıktım araçla, klimayı açarak, ama yol uzun olduğundan hızlı çıktım ve bu durumu anlamamıştım. kullandıkça anlıyor insan.

bir de aklıma gelmişken, yokuş aşağı inerken iki kez başıma geldi; otomatikte iniyordum, tabi ayağım frende, yol düzlendiğinde gaza bastım, araç 2. viteste göstermesine rağmen sanki boştaymış gibi davrandı, motor bağırıyordu fakat araç gitmiyordu, frene basıp 1. vitese düşmesini bekledim ancak motor tekerleklere hareket vermeye başladı. umarım bir daha yapmaz aynı şeyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #5 : Nisan 19, 2009, 15:45:58 »
keşke kulakçık olsa benim yariste yok malesef. kullanma konusunda benim için sorun yok. manuel'e atıp vites değiştirmek çok basit. ama aracı eşim için aldık. otomatik diye düşünerek. aracı baktığımız gün dik bir yokuş çıktım araçla, klimayı açarak, ama yol uzun olduğundan hızlı çıktım ve bu durumu anlamamıştım. kullandıkça anlıyor insan.
Yaris lerde kulakçık olmadığını bilmiyordum.   :huh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #6 : Nisan 19, 2009, 15:47:28 »
o kadar canımı sıktı ki bu otomobil aklıma geldikçe yazıyorum. diyelim düz yolda gidiyorsunuz bir anda gaza yüklendiniz, vites düşürmesi için ani yüklenmeniz gerekiyor ya da motor bağırıp duruyor. sanırım baskı balatasında aşınma var. ama otomobil daha 49000 kmde. benden önceki nasıl kullanmış anlamıyorum bu kadar çabuk baskı balatası zarar görür mü? şimdi baskı balatasını da değiştirmem gerekecek, kimbilir kaç liradır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #7 : Nisan 19, 2009, 16:10:31 »
tanıdığım birinde 2008 dizel corolla var ve vites aynı. aynı zamanda dizel 1.3 motor yanlış bilmiyorsam. Onu kullandım asla vites sorunu yaşamadım. otomatikte çok rahat vitesleri ayarlayabiliyor. yokuş - düz farketmiyor. 1.3 dizel motor tabiki daha güçlüdür ama çok tuhaf, madem bu otomobil m/mt vites uygun değil hiç üretmeselerdi.
ayrıca 2008 veya 2009 son model yaris 1.0 m/mt kullanıcısı arkadaşımız varsa, izlenimlerini yazarlarsa çok memnun olurum.

corolla dizeller 1.3 değil, 1.4 dür

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #8 : Nisan 19, 2009, 17:36:24 »
Ben sizin aracı değil, fakat Toyota, Citroen Peugeot' nun ortak ürünü olan Peugeot 107'yi epey bir süre kullandım. (Peugeot 107, Citroen C1 ve Toyota Aygo ortak bir proje ürünü, aynı fabrikada üretiliyorlar ve görsel değişiklikler dışında aynı araçlar). Bu araçta sizin aracınızda olan Toyota'nın 998 cc lik motoru ve MMT vitesi kullanılmıştı. Kullandığım araçta sizinkinden de daha hafif bir kasa olmasına rağmen (yaklaşık 150 kg) yazdıklarınızın hepsini gözlemledim. En çok da yokuş çıkarken problem yaşamıştım en başta. Ama şöyle birşeyi gözardı etmemek gerek: MMT vites otomatik vites değil ve öyle davranmasını beklememek gerekli. Özellikle düşük güçlü bir motorla böyle tepki veriyor. Bu kötü birşey değil, yalnızca alışmak gerek, ilk birkaç saatten sonra çok hoşuma gitmişti, ileride durumumuz ikinci bir araca elverirse eşim için kesinlikle düşünürüm demiştim ben...
2005 Corolla Sedan Terra A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #9 : Nisan 19, 2009, 17:43:40 »
Ben sizin aracı değil, fakat Toyota, Citroen Peugeot' nun ortak ürünü olan Peugeot 107'yi epey bir süre kullandım. (Peugeot 107, Citroen C1 ve Toyota Aygo ortak bir proje ürünü, aynı fabrikada üretiliyorlar ve görsel değişiklikler dışında aynı araçlar). Bu araçta sizin aracınızda olan Toyota'nın 998 cc lik motoru ve MMT vitesi kullanılmıştı. Kullandığım araçta sizinkinden de daha hafif bir kasa olmasına rağmen (yaklaşık 150 kg) yazdıklarınızın hepsini gözlemledim. En çok da yokuş çıkarken problem yaşamıştım en başta. Ama şöyle birşeyi gözardı etmemek gerek: MMT vites otomatik vites değil ve öyle davranmasını beklememek gerekli. Özellikle düşük güçlü bir motorla böyle tepki veriyor. Bu kötü birşey değil, yalnızca alışmak gerek, ilk birkaç saatten sonra çok hoşuma gitmişti, ileride durumumuz ikinci bir araca elverirse eşim için kesinlikle düşünürüm demiştim ben...

açıkcası zevkler ve renkler tartışılmaz tabi ama eğer bir otomobile otomatik vites kullanım seçeneği koyuyorsa bir üretici, ben bu otomobili kullanırken her ne koşulda olursa olsun otomatik olarak uygun vitesi seçmeli bence. tabiki otomatik vites değil ama düz yolda düzgün bir şekilde vitesleri değiştiren aracın zorlandığı takdirde vites küçültmeyi de bilmesi şarttır bence. ayrıca kullandığım tiptronik vitesli araçların hiçbirinde böyle bir saçmalık da görmedim. toyota markasının gerçekten kalite olduğuna inanıyorum ama bu vitesinde malesef büyük bir başarısızlık yaşadığını düşünüyorum. bir daha asla m/mt toyota almam.

ayrıca bir şey eklemek istiyorum, otomatik vites kullanmak isteyen bir bayan bu aracı bir denesin, böyle bir aracı almak isteyeceğini hiç zannetmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #10 : Nisan 19, 2009, 20:42:47 »
Özgür bey bu şanzıman sabancı tarafından MultiMode Düz Şanzıman diye satılır....
Belki beklentilerinizi bu anlamda yeniden gözden geçirirsiniz....
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #11 : Nisan 19, 2009, 21:16:30 »
Acaba bu şanzumanın diğer ülkelerdeki kullanıcıları ne düşünüyorlar? Onların araçları daha büyük motorlu...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #12 : Nisan 19, 2009, 21:27:53 »
kamyoncu vitesi falan derler ama düz vites şahane:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #13 : Nisan 19, 2009, 21:48:42 »
ayrıca bir şey eklemek istiyorum, otomatik vites kullanmak isteyen bir bayan bu aracı bir denesin, böyle bir aracı almak isteyeceğini hiç zannetmiyorum.

Eşime Peugeot'u kullandığım zamanlar bahsi geçtiğinde MMT'nin nasıl çalıştığını şöyle izah etmiştim: "Bu vites şimdiki aracımızdaki gibi tam otomatik bir vites değil, yokuşta düz vites gibi geriye kayabilir, ama yakıt tüketimi de düz vites gibi düşük. Sen istersen otomatik vites değiştirebilir yine de senin gerektiğinde vites değişimlerine müdahale etmen gerekecektir, en iyisi sen bunu debriyaj pedalı olmayan bir düz vites gibi düşün. :)". Zaten ehliyetini de düz vitesli bir arabada aldığı için seve seve kabul edecektir.

Şu konuda hak veriyorum size: Toyota MMT vitesin tanınmasını sağlayamadı. Sizinki gibi 2006 Model MMT Yaris'i olan bir iş arkadaşım var, arabam otomatik vitesli diyor...
2005 Corolla Sedan Terra A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #14 : Nisan 20, 2009, 12:10:39 »
eşim aracı kullanmaya başladığı ilk zamanlarda sorun yaptı, ama yavaş yavaş alışmaya başladı. asıl sorun yaptığım şey, araca zorlandığı anda vites düşürmesi için birşey eklenememiş olması. çünkü aracın kullanımı o kadar rahat, motordan doğru düzgün ses bile duyamazsınız, 1.0 motor olmasına rağmen 160km hıza çıkabildiğim ve nerdeyse her yönüyle beğendiğim bu aracın, bana göre; bahsettiğim konu bir eksiklik. aynı zamanda tekrarlıyorum, baskı balatanın bu kadar çabuk aşınmış olmasıda kötü bence...

Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #15 : Nisan 20, 2009, 13:40:17 »
Otomatik vitesin en temel çelişkilerinden birisi mekanik olarak büyük arabalara daha uygun olduğu halde (büyük arabalarda yakıt ekonomisinde fazla fark yaratmaz) pazarlama stratejisi açısından küçük arabalarda daha fazla tercih edilmesi. (Bayan kullanıcılar sayesinde)
Dolayısıyla markalar bazı arayışlara giriyorlar..

Aracın diğer özelliklerini beğendiniz madem umalım ki eşiniz yokuşlarda manuel kullanmaya alışsın..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #16 : Nisan 20, 2009, 15:25:55 »
Otomatik vitesin en temel çelişkilerinden birisi mekanik olarak büyük arabalara daha uygun olduğu halde (büyük arabalarda yakıt ekonomisinde fazla fark yaratmaz) pazarlama stratejisi açısından küçük arabalarda daha fazla tercih edilmesi. (Bayan kullanıcılar sayesinde)
Dolayısıyla markalar bazı arayışlara giriyorlar..

Aracın diğer özelliklerini beğendiniz madem umalım ki eşiniz yokuşlarda manuel kullanmaya alışsın..
alıştı sayılır ama hala söylenip duruyo, bu ne biçim vites diye :) bari düz vites alsaydın dediği de oldu aslında :)

aklıma gelmişken; baskı balatanın aşınmış olmasından dolayı 50.000 bakımında değiştirmeyi düşünüyorum. servis fiyatından haberdar olan arkadaşımız var mı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #17 : Nisan 20, 2009, 15:35:15 »
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #18 : Nisan 20, 2009, 16:06:43 »
Ya şu MMT yi iyice merak ettim doğrusu. Bizim buralarda otomatik ya da tiptronik fazla tercih edilmediğinden fazlaca rastlamıyoruz... Bir denk getirsem hemen kullanacağım... Yani şu gün eşime otomatik ya da tiptronik bir araç alacak olsam Toyota'yı seçmem bu kadar yazılandan sonra...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yaris 1.0 multi mode vitesin sorunları
« Yanıtla #19 : Nisan 20, 2009, 16:13:10 »
Ya şu MMT yi iyice merak ettim doğrusu. Bizim buralarda otomatik ya da tiptronik fazla tercih edilmediğinden fazlaca rastlamıyoruz... Bir denk getirsem hemen kullanacağım... Yani şu gün eşime otomatik ya da tiptronik bir araç alacak olsam Toyota'yı seçmem bu kadar yazılandan sonra...
Ben otomatik vitesten gayet memnunum.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac