Merhabalar. 2018 corolla 1.6. Son günlerde rolantide bazen çok ince ciyak bir ses duyuyorum. Dikkatli dinleyen anlar öyle çok değil neyden olabilir acaba? Bugün de oldu video çekeyim derken geçti. Motorun sesinde bir anormallik var mı acaba? 44000 de lpg var. Teşekkürler.
Benim 2014 1.6 cvt corolladan da aynı ses geliyor ve ben de merak ediyorum normal mi diye. Sanki motor daha sessizdi de son zamanlarda özellikle akü değişiminden sonra sesi arttı.
Motorda genel olarak anormal bir ses duymadım,sadece çekim yaparken şarj dinamosu yakınlarına yaklaştığınızda biraz hışırtı sesi vardı,sizin tarif etmeye çalıştığınız ses hava filtresi veya LPG kaynaklı ses olabilir son zamanlarda hava filtresi söküldüyse geri takarken düzgün oturtmamış olabilirler,yada gergi bilyası,şarj dinamosu bilyası gibi sağ taraftaki hareketli parçalardan olabilir.
Motorda genel olarak anormal bir ses duymadım,sadece çekim yaparken şarj dinamosu yakınlarına yaklaştığınızda biraz hışırtı sesi vardı,sizin tarif etmeye çalıştığınız ses hava filtresi veya LPG kaynaklı ses olabilir son zamanlarda hava filtresi söküldüyse geri takarken düzgün oturtmamış olabilirler,yada gergi bilyası,şarj dinamosu bilyası gibi sağ taraftaki hareketli parçalardan olabilir.
yetkili servis Şarj dinamosundan dedi. içine su girmiş ondan yapıyormuş, söküp temizleyip yağlayıp tekrar takmışlar. Ama ses hala devam ediyor. Ses daha net anlaşılıyor bu videolarda yeni çektim. Kuş ötmesi gibi. Sadece rolantide motor ısındıktan sonra geliyor.
yetkili servis Şarj dinamosundan dedi. içine su girmiş ondan yapıyormuş, söküp temizleyip yağlayıp tekrar takmışlar. Ama ses hala devam ediyor. Ses daha net anlaşılıyor bu videolarda yeni çektim. Kuş ötmesi gibi. Sadece rolantide motor ısındıktan sonra geliyor.
Şarj dinamosu nasıl su almış anlayamadım?
Siz aracımı yıkattınız ki öyle olsa dahi yıllardır araçların motoru yıkanıyor,eğer sizden kaynaklı bir sorun yoksa ve aracın garantisi devam ediyorsa yetkili servis ile görüşün ve bilyanın gerekiyorsa altarnötörün değişimini isteyin öyle temizlemeye iş olmaz,dedikleri gibi içine su girmişse araçta yatıyorsa orada korozyon oluşmuştur karıncalanma dediğimiz işlem olur onunda temizlikle gitmesi mümkün değildir.
Mesaj Birleştirildi: 28 Mar, 2021 11:34
Evet şimdi sesi duydum bilya sesi kuş gibi ötüyor o bilyanın değişmesi lazım,yoksa adam olmaz.
Şarj dinamosu nasıl su almış anlayamadım?
Siz aracımı yıkattınız ki öyle olsa dahi yıllardır araçların motoru yıkanıyor,eğer sizden kaynaklı bir sorun yoksa ve aracın garantisi devam ediyorsa yetkili servis ile görüşün ve bilyanın gerekiyorsa altarnötörün değişimini isteyin öyle temizlemeye iş olmaz,dedikleri gibi içine su girmişse araçta yatıyorsa orada korozyon oluşmuştur karıncalanma dediğimiz işlem olur onunda temizlikle gitmesi mümkün değildir.
Mesaj Birleştirildi: 28 Mar, 2021 11:34
Evet şimdi sesi duydum bilya sesi kuş gibi ötüyor o bilyanın değişmesi lazım,yoksa adam olmaz.
Ben aracın motorunu hiç yıkatmadım. Su değmedi motora. Bilya dediğiniz gergi bilyası denilen parça mı? Alternatör de şarj dinamosunun kendisi değil mi?
Ben aracın motorunu hiç yıkatmadım. Su değmedi motora. Bilya dediğiniz gergi bilyası denilen parça mı? Alternatör de şarj dinamosunun kendisi değil mi?
Bilya şarj dinamosu göbeğinde ve diğer hareketli parçalarda olur,evet altarnötör şarj dinamosunun kendisi ortasında sorunsuz dönmesini sağlayan parça olur onun adı bilyadır,servis size şarj dinamosundan ses geliyor dediğine göre onun bilyası değişecek bir defa ses yaptıysa temizlik ile düzelmez o bilya değişecek.
Bilya şarj dinamosu göbeğinde ve diğer hareketli parçalarda olur,evet altarnötör şarj dinamosunun kendisi ortasında sorunsuz dönmesini sağlayan parça olur onun adı bilyadır,servis size şarj dinamosundan ses geliyor dediğine göre onun bilyası değişecek bir defa ses yaptıysa temizlik ile düzelmez o bilya değişecek.
Anladım çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü. Peki 45.000 km'de böyle ses yapmaya başlaması normal midir?
Şans meselesi bu,yaşadığınız yer aşırı nemli veya yağmurlu havada derin sudan geçip yukarıya su attıysa ve araç fazla çalışmıyorsa bilya nemden dolayı korozyon yapabilir.
Şans meselesi bu,yaşadığınız yer aşırı nemli veya yağmurlu havada derin sudan geçip yukarıya su attıysa ve araç fazla çalışmıyorsa bilya nemden dolayı korozyon yapabilir.
Şanlıurfa'da yaşıyorum. Yağış ve nem yok. Ben arabamı kendim yıkarım petrolde su tabancasıyla. Her yıkamada ön ızgaradan içeriye doğru su vururum radyatördeki pislik falan gitsin diye. Belki o esnada her defasında bilyaya su gitmiş olabilir. Arabam 20.000 km olmadan da direksiyonu çevirince ses geliyordu. Garantiden Direksiyon kolonu değişmişti. 30.000 km civarında Teybin bluetoothu bozuldu garantiden teyip değişmişti. Şimdi de bu çıktı.
Şanlıurfa'da yaşıyorum. Yağış ve nem yok. Ben arabamı kendim yıkarım petrolde su tabancasıyla. Her yıkamada ön ızgaradan içeriye doğru su vururum radyatördeki pislik falan gitsin diye. Belki o esnada her defasında bilyaya su gitmiş olabilir. Arabam 20.000 km olmadan da direksiyonu çevirince ses geliyordu. Garantiden Direksiyon kolonu değişmişti. 30.000 km civarında Teybin bluetoothu bozuldu garantiden teyip değişmişti. Şimdi de bu çıktı.
Izgarada içeri vurduğunuz suyun oraya ulaşması ihtimaller dahilinde olabilir, Şanlıurfa gibi bir memlekette ıslak kalması pek mümkün değil ama olabiliyor işte,en kısa sürede servis ile görüşüp tekrar kontroller neticesinde servisteki ustaları yerinde canlı tespitiyle iş emri açılıp yapılabilir,herşey Usta'nın canlı görmesinden sonra karar verilir,sadece şarj dinamosu bilyasına odaklanmayın ses oradan geliyor ama yerinde tespit çok önemli,oradaki farklı bir hareketli aksamdanda olabilir.
Izgarada içeri vurduğunuz suyun oraya ulaşması ihtimaller dahilinde olabilir, Şanlıurfa gibi bir memlekette ıslak kalması pek mümkün değil ama olabiliyor işte,en kısa sürede servis ile görüşüp tekrar kontroller neticesinde servisteki ustaları yerinde canlı tespitiyle iş emri açılıp yapılabilir,herşey Usta'nın canlı görmesinden sonra karar verilir,sadece şarj dinamosu bilyasına odaklanmayın ses oradan geliyor ama yerinde tespit çok önemli,oradaki farklı bir hareketli aksamdanda olabilir.
Usta geçen gün götürdüğümde sesi duydu ve arabayı içeri aldı. Ben bekleme salonunda bekledim. 1.5 saat sonra aracın işlemi bitti dedi. Şarj dinamosundan geliyordu dedi. Ben söktüm elimle de çevirdim o sesi duydum dedi. Yani onların da fikri şarj dinamosu. Artık Sadece bilya mı değişir yoksa şarj dinamosunun kendisinde de mi sıkıntı vardır bilmiyorum. Yarın götüreceğim, inşallah halledebilirler.
Izgarada içeri vurduğunuz suyun oraya ulaşması ihtimaller dahilinde olabilir, Şanlıurfa gibi bir memlekette ıslak kalması pek mümkün değil ama olabiliyor işte,en kısa sürede servis ile görüşüp tekrar kontroller neticesinde servisteki ustaları yerinde canlı tespitiyle iş emri açılıp yapılabilir,herşey Usta'nın canlı görmesinden sonra karar verilir,sadece şarj dinamosu bilyasına odaklanmayın ses oradan geliyor ama yerinde tespit çok önemli,oradaki farklı bir hareketli aksamdanda olabilir.
Sorun çözüldü. Servisteki ustalar sesin nerden geldiğini bulmak için baya uğraştılar. Çünkü araba ısındıktan sonra durduğum zaman 1-2 dk ses geliyor sonra kesiliyordu. Yani Mantiken biraz soğuduktan sonra kesiliyor gibiydi. Egzoz sisteminden geliyormuş. Egzozun motora yakın kısmında birleşme noktasındaki avuç içi kadar bir contanın değişmesiyle ses gitmiş oldu. Basit bir conta ama çıkardığı ses rahatsız edici. Belki aynı sorunu yaşayan arkadaşlar olursa faydası olabilir.
Geçmiş olsun sorunun çözüldüğüne sevindim. Yalnız ilk videoda motor arkasına yaklaştıkça tak tak tak diye bir çeşit vuruntu sesi var ,normal mi acaba, fincan sesimi, hareket eden bir parçanın hafif boşluk yapma sesi gibi geldi bana.
Geçmiş olsun sorunun çözüldüğüne sevindim. Yalnız ilk videoda motor arkasına yaklaştıkça tak tak tak diye bir çeşit vuruntu sesi var ,normal mi acaba, fincan sesimi, hareket eden bir parçanın hafif boşluk yapma sesi gibi geldi bana.
Tak tak diye vuran subapların sesi galiba. Servise de sordum normal dediler.
ses sanki yağsız kalmış rulman bilye sesi gibi. sorun çözüldüğüne göre tekrar bir video çeker misiniz? ses farkını bir görelim.
Arkadaşlar çok geçmeden aynı cırcır böceği sesi tekrar gelmeye başladı. Sizce bunun sebebi ne olabilir? yaklaşık 3000 km önce arabanın altında egzoz sisteminde bu contayı değiştirdiklerinde ses kesilmişti.

Ses rolantide ve motor sıcakken geliyor. Rolantide 1 dk bekledikten sonra ses kesiliyor.Motor soğuyor sanırım.
LPG Ayarından vs olabilir mi. LPG Bu parçayı bozuyor olabilir mi? Aklıma başka birşey gelmiyor. Bu kadar kısa sürede tekrar etmesi
Bu parçanın düşmanı yüksek ısı,eğer LPG ayarı bozuksa yüksek ısı oluşuyor demektir ve boğaz bileziğini yakar dağılır aynı zamanda orjinal olmazsa çabuk dağılıyor bende iki sefer değiştirdim,ilk önce araca iyi bir Afr ayarı yaptırın ve o bileziği orjinal olarak alın bir daha kolayına bozulmaz.
Bu parçanın düşmanı yüksek ısı,eğer LPG ayarı bozuksa yüksek ısı oluşuyor demektir ve boğaz bileziğini yakar dağılır aynı zamanda orjinal olmazsa çabuk dağılıyor bende iki sefer değiştirdim,ilk önce araca iyi bir Afr ayarı yaptırın ve o bileziği orjinal olarak alın bir daha kolayına bozulmaz.
LPG afr ayarını ben yaptım 40 bindeyken. 43 binde ses yapmaya başladı. seviste orjinal contayla değişim yapıldı. 47 binde tekrar böyle ses yapmaya başladı. LTFT-STFT +3 -3 arasında değişiyor. Ayarı yaptıktan sonra OBD düzeltmesini açtım acaba ondan mı oldu diyorum. Ya da Ateşleme sıralamasını değiştirdim ondan mı oldu acaba? AFR ayarı öncesi 30 bin km LPG ayarı fakirdeymiş öyle binince bir sıkıntı çıkmadı. Ben ayar yaptıktan sonra 2 defadır conta ölüyor

Yani yaptığım LPG ayarından mıdır onu da bilmiyorum ama yüksek ısı öldürür diyorsunuz bu parçayı, yüksek ısıyı da LPG yapar dediğiniz gibi

ne yapmalıyım yardımcı olursanız çok sevinirim.
LPG regülatör basıncı 0.8 e düşmüştü. LPG ciye götürdüm 1.3 e çıkardı. eve geldiğimde 1.1 gösteriyordu. Acaba basınç düşük olduğundan motor sıcaklığı yükselmiş ve boğaz contasına zarar vermiş olabilir mi?