0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LPG regülatör basıncı 0.8 e düşmüştü. LPG ciye götürdüm 1.3 e çıkardı. eve geldiğimde 1.1 gösteriyordu. Acaba basınç düşük olduğundan motor sıcaklığı yükselmiş ve boğaz contasına zarar vermiş olabilir mi?
Aracınızda hangi lpg kiti var?LPG beyninde basınç düzeltme ayarı var. Basıncın limitler dahilinde düşüp çıkması önemli değil, lpg beyni ona göre enjeksiyon süresini arttırıp azaltarak tölere eder. Yalnız basınc düşükken yüksek devirlerde ve yükte enjeksiyon süresi çok uzarsa, tek enjeksiyon süresi bir devirde yetişmez ve o zaman egzostan yanmamış gaz çıkar ve sorun oluşturur, hatta vuruntuya da sebep olabilir. Rölantide lpg enjeksiyon süreniz kaç? Haritada çarpanlar nasıl? LPG haritasını ve ayarlarınızı paylaşırsnaız yorum yapalım. LPG forumu değil ama yine de bilgisi olan epey kişi vardır "LTFT-STFT +3 -3 arasında değişiyor." demişsiniz. Bu değerler gayet iyi. Biraz daha ince ayar yapabilirseniz 0'a yaklaştırabilirsiniz. Ama bu şekilde de bir zararı olmaz. Bu arada Ateşleme sıralamasını nasıl değiştirdiniz? Neden ihtiyaç duydunuz?
Benzindeyken benzin ejeksiyon 2.24 lerde, LPG deyken Benzin enjeksiyon 2.04 lerde.
Benzindeyken benzin enjeksiyon süresi ile LPGdeyken benzin enjeksiyon süresi her zaman eşit olmalı. LPG'deyken de benzin enjeksiyonunun 2,24 göstermeli. Daha az gösterdiğine göre rölantide LPG zengin kalıyor ve enjeksiyon süresini kısıyor. Genel olarak haritadaki değerleriniz yüksek. Bu değerlere göre lpg enjektör nozulunu küçük takmışlar.Motor'da silindire yakıt girişi için, pistonun en üst noktadan en alta inmesine ve tekrar yukarı ateşleme yapılana kadar çıkmasına kadar vakit vardır, yani yaklaşık 1,5 devirlik sürede maksimum yakıtı püskürtebilirsin.Motor 4000devir/dk ile dönerken, 1 saniyede 67 kere döner. 1 turu 15 milisaniyede tamamlar. Bizim yakıt püskürtmek için 1,5 tur vaktimiz var, yani 23 milisaniye(ms) süremiz var. Şimdi sizin haritaya göre hesabı yapalım, araca yüklendiniz, 4000 devirde benzin enjektörü 12 ms yakıt püskürtmek isteyecek, sizin haritadaki 12ms, 4000rpm karşılığındaki değer 216. Bu şu demek oluyor, benzin enjeksiyon süresinin 2,16 katı kadar lpg püskürt. 12ms x 2,16 = 25,92 ms lpg enjeksiyon süresi yapar. Yukarıda yaptığımız hesaba göre 4000 devirde bizim lpg püskürtmek için maksimum 23 ms süremiz vardı. LPG beyni, ateşleme sonrası 3 ms daha lpg püskürtmeye devam edecek. Siz 4000 devir üstüne çıktığınız durumlarda bu iş daha da dramatikleşecek. 5000 devirde maksimum 18 ms, 5500 devirde 16ms ve 6000 devirde 15 ms süreniz var. Yük durumunda yüksek devirlerde bu harita ile yakıt yetiştirebilmek pek mümkün değil . Haliyle fakir karışım, çiğ yakıt atma, egzosta patlama ve nihayetinde daha fazla yüksek ısı açığa çıkacaktır.Bu haritanız ile 3500 devir yukarısına çıkmadığınız sürece sorun olmaz. Haritadaki değerler biraz daha düşük olsa , regülatör basıncını arttırarak halledebilirsiniz ama değerler fazla yüksek olduğu için lpg enjektörünüzdeki nozulları büyütmenizi, sonrasında tekrar düzgün bir kalibrasyon ve ayar yapmanızı tavsiye ederim. Düzgün nozul ve 1 bar basınç ile haritadaki çarpanlarınız 120-150 arası olmalı. Genel olarak mantığı anlatmaya çalıştım, madem kendiniz ayar ile uğraşıyorsunuz, bu bilgiler çok işinize yarayacaktır
LPG deyken;
Haritadaki değerler çarpandır. En yukarıdaki değerler motor devrini gösterir, soldaki değerler ise benzin enjeksiyon süresini gösterir. Araç çalışıyor iken bu programı açtığınızda, bu haritada aşağıdaki gibi kırmızı bir top olur. Bazı programlarda LPG'de iken yeşil, benzinde iken kırmızı görünüyor. O topun olduğu nokta , aracın o anki devrini ve o devirde ne kadar süre benzin enjeksiyonunun açık kaldığını benzin püskürttüğünü gösterir.Sağdaki kutularda YAKIT1 altındaki Yavaş değeri LTFT'yi, hızlı değer ise STFT'yi gösterir. Değer artı ise fakir, eksi ise zengin olduğunu gösterir. Burdaki sayılar yüzdeseldir. Yavaş +10, Hızlı +5 gösteriyor ise, o an o topun olduğu bölgedeki değerler %15 fakirdir. O topun çevresindeki değerleri %15 arttırmalısınız.Aşağıdaki haritanızda, yavaş değer 4,7, hızlı değer 12,6 ikisini toplayalım, 17,3. Topun bulunduğu bölgeye bakın, aracınız 600-650 devir aralığında ve 2-2,5 ms arası püskürtme yapıyor. Ordaki 2 kutudaki değer üstte 145 altta 150. Siz orayı %15 arttırmalısınız. Yani 145* 1,15 = 166 , alltaki kutu 150*1,15=172 yapmalısınız. sonrasında sağa doğru bu iki satırı bu değerlerden başlayarak 1 veya 2şer arttırarak arttırın.Yani ilk iki satır şöyle olmalı;166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183Sonra aracınızda biraz yük oluşturmak için klimiayı, farları, teybi hepsini açın. Topun hemen aşağı doğru ilerlediğini görürsünüz , araca artık 2-2,5 ms püskürtme yetmeyeceği için tahimini olarak 3-5 ms arası püskürtme yapacak. yine bakın yavaş hızlı değerlere. ona göre yine o satırı arttırıp azaltın. Sonra yola çıkın, çok sakin yer olsun. hatta bir arkadaş varsa ona sürdürün. Aracınızı 2000-2500-3000-3500-4000 devirlerde sabit sürsün, ve o an topun olduğu noktaya bakın, fakir mi zengin mi diye. ona göre haritada ayarlamanızı yapın. Bu şekilde mükemmele yakın bir ayar yapmış olursunuz. Sanırım haritadaki değerlerin şuan daha iyi anlamışsınız. Ama önce lpg enjektörüne 2,2 değil de bence 2,4 veya 2,5 mm nozul takın veya taktırın. Ben yapabilirim elimden gelir derseniz, 2,4 mm matkap ucu alıp, nozulları söküp kendiniz de delebilirsiniz. Ama hazır 2.4 veya 2,5 nozul bulursanız delmekten daha iyi olur.
Bugün nozulları söktük 2.0 değil 2.2 imiş. Ona rağmen haritamdaki çarpanların böyle yüksek olmasının sebebi ne olabilir. 2.4 nozul büyük geliyormuş bu arabalara rolantide problem oluşturuyormuş diye 2.2 de bıraktık nozulu.
Ah iş bilmez ustalar... Üzerindeki enjektörler nedir? Sizin araca atiker gold veya grand enjektör takılmalıydı. Standart 3 ohm'luk valtek enjektörler mi acaba? Onların minimum açılma süresi 3,5 ms. Ama ona rağmen, sizin gönderdiğiniz resimde, lpg enjeksiyon süresi 3,8ms iken bile araç %17 fakirde. Bırakalım yine 3,8 ms açılsın ama araç fakirde kalmasın. %20 daha geniş olması lazım nozulların. Şuanki 2,2 ise 2,6 olması gerekli. Hadi 2,6 olmasın, siz 2,5 yapın. Enjektörlerin resmini koyarsanız değerlendirelim.
İsmail bey merhabalar,Afr ayarı konusunda paylaşmıştım gezici olarak çalışan Volkan bey yarın sizin şehrinizde olacak öğleden sonra, bugün Hatay'da idi bende aracımın Afr ayarını yaptırdım gelenler ve ben çok memnun kaldım numarasını ekliyorum kendisiyle görüşüp bilgi alabilirsiniz,+905342434468 volkan bey.
Mesajınızı yeni gördüm özür dilerim. Enjektörlerim Atiker Grandın tekli kendi enjektörleri. Hızlı enjektör bunlar diye biliyorum. Benim şuanki haritama göre ltft stft değerleri +5-5 aralığında. Ama haritam yüksek söylediğinize göre.Ben 3500 devir ve üstüne çıktığımda bu enjektörler yakıt yetiştiremez diye kafama takılıyor. Şuanki haritam bu.
Merhabalar Ümit Bey. Aslında benim ayarımda bir sıkıntı yok gibi ltft stft değerlerini kontrol edince. Ama olmadı yarın bi gidip görüşeyim ayar da yaptırabilirim. Teşekkür ederim.
Enjektörleriniz hızlı enjektör. Sorun olmaz. Sadece nozulları küçük kalmış. Ya nozulları büyütün, ya da regülatörün basıncını alyanla 1.2'ye çıkarın. uygulama üzerinden 1.2 olarak da ayarlayın. Regülatör basıncının kaç olduğunu yazdığınız bir yer var, ora girmelisiniz. sonrasında tekrardan kalibrasyon yapın ve harita üzerinde ince ayara bakın.