Gönderen Konu: T27 Avansis Geç Gaz Tepkisi ve Check Parking Brake System Uyarısı Bağlantılı mı?  (Okunma sayısı 3610 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Hocam 500km den fazla yol yaptım benzinde bu hafta sonu, akü kutup başını söktükten sonra. Hala aynıydı bıraktığımda ama zorlamadan, 3.5 devire çıkmışımdır en fazla. Hep mi yüksek devirlerde kullanıcaz açılana kadar? Ya da yüksek devir mi yoksa yüksek hız mı yapmak lazım.
Sınırları çok aşmadan tatlı sert şekilde yerine göre bazen hız bazende devir gösterin araca,bu arada LPG komple kapalı olsun depodan, akünün yanındaki sigortasını da çekin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '12
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Sınırları çok aşmadan tatlı sert şekilde yerine göre bazen hız bazende devir gösterin araca,bu arada LPG komple kapalı olsun depodan, akünün yanındaki sigortasını da çekin.
Tamam hocam bir de öyle deneyeyim. Gelişmeleri yazarım tekrar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 172000
  • Model Yılı: '10
  • 13 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Abdullah Bey selamlar, aynı hatalar bende de bulunmakta bir konu açtım isterseniz inceleyebilirsiniz fakat şu bilgiyi vereyim yetkili serviste bile cihazlar bu arızayı silmiyor çünkü calibrasyon yapılmıyor araca ve yetkili servis dahi bana park reni motoru değişmesi gerek dedi. Ayrıca bi yerde devrin 0.4 lere düştüğünü söylemişsiniz evet akü kutup başını sökünce araçta bir süre öyle bir orun oluşuyor fakat sonrasında düzeliyor. Ayrıca bu bahsedilen obd üzerinden iki teli dokundurma ile calibasyon yöntemini ben denedim yanlış yapsanızda bir sorun olmuyor ama isterseniz sizde deneyin belki çözüm olabilir bununla alakalı video benim konumda paylaştım bakabilirsiniz. Kronik olarak park freni motoru su aldığı için olduğunu söylüyorlar elektronik devresinin nemlendiği ve durumun ileride tamamen park freni çalışmayacağını söyleyenler oldu ben yaklaşık 20 gündür uğraşıyorum bir çözüm bulamadım şu an için ve değişime de servis 6400 tl dedi. Bir çözüm bulduysanız iletebilirseniz ya da benim paylaştığım konuya bakarak edinebileceğiniz bir bilgi varsa bakabilirsiniz. İyi günler diliyorum.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 08, 2021, 10:21:40
Devirin gazdan ayağı çekince geç düşmesi bana da bu sorunlarla geldi gibi hissediyorum bunun içinde 3 farklı iyi lpg firmasına gittim fakat LPG ile alakalı bir sorun bulunmadığını belirttiler doğru veya yanlış bilemiyorum bilgisini paylaşmak istedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Yaklaşık olarak 1 ay kadar önce el freni ve VCS diye hatirladigim 2 hata verdi aracim. Aracimda LPG yok. Ani bir kalkış yaptim ve bu arizayi yapti. 2 gun boyunca gostergede bu ariza ve direksiyon isigi, motor ariza vs yandi. Aracta hic bir degisiklik yoktu. Kalkis, frenleme, el freni. 2 gun sonra kendiliginden söndü hepsi.
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 172000
  • Model Yılı: '10
  • 13 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Sizde oluşan durum çok farklıymış cidden böyle ilginç durumlarla karşılaşıyoruz insan şaşırıyor. İnşallah tekrarlamaz sizin durumunuz. Ayrıca LPG olayı tamamen montaj ile alakalı eğer doğru montaj ve valvematic e göre doğru ayar yapılır ise LPG biraz çekiş düşüklüğü hariç bir sorun ve arıza yaratmıyor edindiğim bilgilere ve gördüklerime göre.

Bizde oluşan bu park freni arızası ise kronik olduğu belirlenip makyajda düzeltilmeye çalışılmış aslında ama Toyota buna bir destek sağlamıyor yinede ve makyajlı kasalarda bile olabiliyormuş zaman zaman. Çok nem yapacak seviyede bir hava değişikliğinde ya da çok ıslandığında Park freninin ufakta olsa su alıp nem yapmasından kaynaklanan devresel bir sorunmuş durum ve bu nem yürüdükçe tamamen park freni beynini bitiriyormuş ve oda motorla beraber ortak olduğu için komple değişmesi gerekiyormuş. Ben Ankarada 10 günlük uğraş ile servise dahi giderek şu ana kadar çözmünü halen bulamadım inşallah değişim harici bir çözümü olabilir. Çünkü Parça halen çalışmakta aracımda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Yaklaşık olarak 1 ay kadar önce el freni ve VCS diye hatirladigim 2 hata verdi aracim. Aracimda LPG yok. Ani bir kalkış yaptim ve bu arizayi yapti. 2 gun boyunca gostergede bu ariza ve direksiyon isigi, motor ariza vs yandi. Aracta hic bir degisiklik yoktu. Kalkis, frenleme, el freni. 2 gun sonra kendiliginden söndü hepsi.
Akü ölçümlerini gerçekleştirmiş miydiniz? Ölçüm için linkteki bilgilerden faydalanabilirsiniz.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
ölçüm yaptırmadım, aracı alalı 1 yıl olmadı. benden önceki sahibi aküyü yeni değiştirmişti. aracın çalışmasında vs. hç bir sıkıntı yok. o gün aracı bi yerden hızlıca döndürmem gerekiyordu, el frenini çektim, döndüm. gaza yüklenip patiyle kalktım. ta taaaa! gösterge tablosu ışıl ışıl  :alkis: yahu dedim 1 el freni çekmekle bu hataları veriyorsa yandık  :rofl: akü yazısına baktım. aküme de tekrar bakacağım tavsiyeniz üzerine, teşekkür ederim
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '12
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Abdullah Bey selamlar, aynı hatalar bende de bulunmakta bir konu açtım isterseniz inceleyebilirsiniz fakat şu bilgiyi vereyim yetkili serviste bile cihazlar bu arızayı silmiyor çünkü calibrasyon yapılmıyor araca ve yetkili servis dahi bana park reni motoru değişmesi gerek dedi. Ayrıca bi yerde devrin 0.4 lere düştüğünü söylemişsiniz evet akü kutup başını sökünce araçta bir süre öyle bir orun oluşuyor fakat sonrasında düzeliyor. Ayrıca bu bahsedilen obd üzerinden iki teli dokundurma ile calibasyon yöntemini ben denedim yanlış yapsanızda bir sorun olmuyor ama isterseniz sizde deneyin belki çözüm olabilir bununla alakalı video benim konumda paylaştım bakabilirsiniz. Kronik olarak park freni motoru su aldığı için olduğunu söylüyorlar elektronik devresinin nemlendiği ve durumun ileride tamamen park freni çalışmayacağını söyleyenler oldu ben yaklaşık 20 gündür uğraşıyorum bir çözüm bulamadım şu an için ve değişime de servis 6400 tl dedi. Bir çözüm bulduysanız iletebilirseniz ya da benim paylaştığım konuya bakarak edinebileceğiniz bir bilgi varsa bakabilirsiniz. İyi günler diliyorum.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 08, 2021, 10:21:40
Devirin gazdan ayağı çekince geç düşmesi bana da bu sorunlarla geldi gibi hissediyorum bunun içinde 3 farklı iyi lpg firmasına gittim fakat LPG ile alakalı bir sorun bulunmadığını belirttiler doğru veya yanlış bilemiyorum bilgisini paylaşmak istedim.
Ahmey Bey öncelikle teşekkür ederim yanıtınız için.İşlerimden dolayı bir süre dorumdan uzak kaldığım için biraz geç  Ben henüz çözüm bulamadım. İnşallah bayramdan sonra Aydın Toyota Yetkili Servisine götürmeyi planlıyordum. Tel ile obd girişininde kalibrasyon çözümünü denedim fakat bir şey değişmedi. Çok ilginç bir sorun gerçekten bir çözümü olması gerek. Konunuzu inceleyeceğim. Çözüm bulursam bir şekilde sizi de bilgilendiririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 172000
  • Model Yılı: '10
  • 13 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Tekrardan merhabalar, inşallah bir çözümü bulursunuz ama bahsettiğiniz konu benim yaşadığım ile aynı ve değişimden başka çözümü olmadığını forumda @Ahmet Güve bey den Ankrada Toyota Efe Plazadan, İstanbulda ALJ Toyotadan ve gerek Ankara da elektronik park freni ile uğraşan ustalardan öğrendim. İnşallah bir çözüm vardır bulabilirsiniz yine de ve bilgilendirme yapabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 155
  • Model Yılı: '11
Herkese merhabalar öncelikle. 2011 1.6 T27 sahibiyiz. Aracımız VSC ve el freni uyarılarını gösteriyor ama özel serviste hata kodları valvematic i gösteriyor. Acaba sizinkilerde de valvematic sorunu var olabilir mi?.

Sorununu çözebilenler varsa aydınlatabilirlerse sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür edildi
Merhaba

Motor ariza lambası da yanıyor mu beraberinde. Veya VSC Sytem lambası da olabilir. Bunlar benim başıma LPG kaynaklı geldi. LPG nin karışım ayarında sıkıntılara bağlı olarak katalitik parçalanmış ve tikanmisti. Bu hem motor devrini düşürdü hem de bu lambaları yaktı

Aynı sorunu ben yaşadım. Profilimden iletilere bakarsanız detaylı bir şekilde yazdım. Uzun olduğu için burada tekrar etmeyeyim.