Hocam biraz baktım ama birbirinden farklı hatta çelişen çok sayıda cevap var. Bu konuda bilginizin olduğunu görüyorum, bilgi verebilirsseniz ya da doğrudan ileri sürüş tekniklerinden sağlıklı cevaba yönlendirirseniz yararlı olur benim için. Bir de yokuş yukarı ve yokuş aşağı durumda park şeklinin değiştiğini duymamıştım, her halukarda aracın yükünü şanzıman yerine el frenine bindirmek değil mi amaç? Teşekkürler.
Otomatik araçlarda yokuş yukarı veya aşağı durumları fark etmez sadece manuel araçlar için geçerlidir manuel araçlarda park yerinin durumuna göre vitesi tedbir amaçlı rampanın tersine göre vitese takılıp bırakılır ama ilk önce el freni ile araç sabitlenir,otomatik araçlarda ise ilk önce vites N konumuna alınır el freni çekilir aracın sabitlendiğinden emin olunca P konumuna alınır araç stop edilir hepsi bu kadar.
Hocam yine çok detaylı ve net bilgiler vermişsiniz teşekkür ederim. Tek sorun ben vitesi N konumuna alıp el frenini çektikten sonra ayağımı frenden çektiğimde araç sabitlenmiyor ve aracı P konumuna aldığımda duruyor ancak. Sanırım normalde el freni çekildiğinde yokuşta da olsa durması lazım, doğru mudur? Eğer öyleyse en kısa zamanda el frenimi kontrol ettireceğim. Diğer hususlar açık zaten, bu hususta da teyit alabilirsem sevinirim. Çok teşekkürler.
Gözüm takılıyor sürekli. Şanzıman arkadaşlar. Eski aracımda şanzıman bozulduğunda sanayide dükkan ararken şanzıman yazan tabelaları direkt eliyordum. Yaptığı şeyin ismini bilmeyen usta yaptığı şeyin mantığını da bilmez diye yorumluyorum hep.
Trafik Çalıştayı konumuzda değineceğimiz başlıklardan birisidir ancak o çok önemli konuya ilgi ortada. Bu arada tabelalarda yanlış gördüğünüz yazı hangisi?
Benzer şekilde herhalde en çok varyasyonu (yanlış şekilde) olan tabela Egzoz (doğrusu egzoz) dur herhalde. Egsoz, egzos, egzost... Üstelik tabelalar vergiye tabidir ve denetlenir.
Benzer durum için güncel bir medya haberi de var ve inanmakta zorlandım, gerçekten bunları görmek çok üzücü ve düşündürücü. Bu konuya özellikle dikkat ettiğiniz için teşekkürler Tansu Bey.
Hatta bu konu ile ilgili bir başlık açalım.
u ile yazılan tabelaları demek istiyorum. Kişileri çok fazla yadırgayamam. İnsanlar bilmeyebilir ama şanzıman tamir eden usta bilmeli diye düşünüyorum. İnsanlara söyleyerek de yanlışlarını düzeltmelerini en azından. Ama kesinlikle dil yazımı konusunda kimseyi yadırgamam. Sadece söylerim yani, yanlış anlaşılmasın lütfen
Park esnasında yaptığınız işlemler doğru. Ancak el freni çekilince durmuyorsa bu durumda el freni çekmenin mantığı kalmıyor. Tüm yük yine şanzımana binmiş oluyor. En kısa sürede yukarıda da yazıldığı gibi el fren teli, balatalarını kontrol ettirmenizde fayda var.
Rampalarda park konusunda ki diğer kriterler aracın park yönüne göre direksiyonun tekerler kaldırıma gelecek şekilde sağa veya sola çevrilmesinden ibarettir diyebilirim. Örnek, araç sağa yanaşık ve burnu yukarıda ise tekerler sola dönük, burun aşağı yöne bakıyor ise tekerler sağa dönük gibi.
Konunun başlığına birazcık daha açıklık getirelim..
Öncelikle şöyle düşünelim:
Yukarda tarif edilenin tersine aracın yükünü şanzımana bindirelim ve sonra el frenini çekelim.
Bu şekilde hareketle eğer o şanzıman zarar görecek ise, tam yüklü vaziyette çok dik bir yokuşu tırmanırken dağılması gerekmezmiydi?
Tam otomatik diye tabir ettiğiniz sistemin başrol oyuncusu kavramadır. Bir şanzımanda tork konvertör var ise sizin değiminizle tam otomatik diye seslendirilebilir. Dolayısiyle bir şanzıman ya otomatiktir yada yarı otomatiktir. Yarı otomatiklerde kavramada baskı balata vardır ve küçük elektrikli motorlar tarafından idare edilir. Bu sebeple otomatikleştirilmiş düz şanzıman diye de tabir edilir.
Bazı markalar, tork konvertörünün arkasına robotik/selenoid vites dişlileri sıralarken, bazı markalar tork konvertörünün arkasına CVT vites kutusu koyar, her ikisi de tam otomatiktir.
Bazı modellerde otomatikleştirilmiş klasik şanzıman (MMT/DSG) ve Hybrid'ler de ise hareketsiz kuru baskı balata + CVT uygulaması vardır.
Şimdilerde ise Pil Elektrikli ve Hidrojen elektrikli dediğimiz güçlü elektrik motorlarının arkasında viskoz kavrama ve sabit dişli aktarımı vardır.
Tüm bu otomatik şanzımanların ortak noktası P konumudur.
Altta, otomatik şanzımanlarda, vites kolu P moduna alındığında, kilidin difransiyelden sonra akslardan önce konumlandırıldığını göreceksiniz. En basit ve etkili yer olduğu için seçilmiştir. Eğer aracınız P modunda kaydırıyor ise, servisinize başvurunuz.
https://en.wikipedia.org/wiki/Parking_pawl
Aracınız en son teknoloji elektrikli olsa bile, değişimini aksatmamanız gereken en önemli sıvı Şanzıman Yağı olacaktır.
El freni çekme prosedürü konusunda gönlünüzü ferah tutun ve Şanzıman yağınızı periyodunda veya ağır şartlarda kullanıyorsanız öncesinde değiştirmeyi ihmal etmeyin.
El freniniz kaydırıyorsa, servisinizde ayarlatın.
Konunun başlığına birazcık daha açıklık getirelim..
Öncelikle şöyle düşünelim:
Yukarda tarif edilenin tersine aracın yükünü şanzımana bindirelim ve sonra el frenini çekelim.
Bu şekilde hareketle eğer o şanzıman zarar görecek ise, tam yüklü vaziyette çok dik bir yokuşu tırmanırken dağılması gerekmezmiydi?
Tam otomatik diye tabir ettiğiniz sistemin başrol oyuncusu kavramadır. Bir şanzımanda tork konvertör var ise sizin değiminizle tam otomatik diye seslendirilebilir. Dolayısiyle bir şanzıman ya otomatiktir yada yarı otomatiktir. Yarı otomatiklerde kavramada baskı balata vardır ve küçük elektrikli motorlar tarafından idare edilir. Bu sebeple otomatikleştirilmiş düz şanzıman diye de tabir edilir.
Bazı markalar, tork konvertörünün arkasına robotik/selenoid vites dişlileri sıralarken, bazı markalar tork konvertörünün arkasına CVT vites kutusu koyar, her ikisi de tam otomatiktir.
Bazı modellerde otomatikleştirilmiş klasik şanzıman (MMT/DSG) ve Hybrid'ler de ise hareketsiz kuru baskı balata + CVT uygulaması vardır.
Şimdilerde ise Pil Elektrikli ve Hidrojen elektrikli dediğimiz güçlü elektrik motorlarının arkasında viskoz kavrama ve sabit dişli aktarımı vardır.
Tüm bu otomatik şanzımanların ortak noktası P konumudur.
Altta, otomatik şanzımanlarda, vites kolu P moduna alındığında, kilidin difransiyelden sonra akslardan önce konumlandırıldığını göreceksiniz. En basit ve etkili yer olduğu için seçilmiştir. Eğer aracınız P modunda kaydırıyor ise, servisinize başvurunuz.
https://en.wikipedia.org/wiki/Parking_pawl
Aracınız en son teknoloji elektrikli olsa bile, değişimini aksatmamanız gereken en önemli sıvı Şanzıman Yağı olacaktır.
El freni çekme prosedürü konusunda gönlünüzü ferah tutun ve Şanzıman yağınızı periyodunda veya ağır şartlarda kullanıyorsanız öncesinde değiştirmeyi ihmal etmeyin.
El freniniz kaydırıyorsa, servisinizde ayarlatın.
Konunun başlığına birazcık daha açıklık getirelim..
Öncelikle şöyle düşünelim:
Yukarda tarif edilenin tersine aracın yükünü şanzımana bindirelim ve sonra el frenini çekelim.
Bu şekilde hareketle eğer o şanzıman zarar görecek ise, tam yüklü vaziyette çok dik bir yokuşu tırmanırken dağılması gerekmezmiydi?
Tam otomatik diye tabir ettiğiniz sistemin başrol oyuncusu kavramadır. Bir şanzımanda tork konvertör var ise sizin değiminizle tam otomatik diye seslendirilebilir. Dolayısiyle bir şanzıman ya otomatiktir yada yarı otomatiktir. Yarı otomatiklerde kavramada baskı balata vardır ve küçük elektrikli motorlar tarafından idare edilir. Bu sebeple otomatikleştirilmiş düz şanzıman diye de tabir edilir.
Bazı markalar, tork konvertörünün arkasına robotik/selenoid vites dişlileri sıralarken, bazı markalar tork konvertörünün arkasına CVT vites kutusu koyar, her ikisi de tam otomatiktir.
Bazı modellerde otomatikleştirilmiş klasik şanzıman (MMT/DSG) ve Hybrid'ler de ise hareketsiz kuru baskı balata + CVT uygulaması vardır.
Şimdilerde ise Pil Elektrikli ve Hidrojen elektrikli dediğimiz güçlü elektrik motorlarının arkasında viskoz kavrama ve sabit dişli aktarımı vardır.
Tüm bu otomatik şanzımanların ortak noktası P konumudur.
Altta, otomatik şanzımanlarda, vites kolu P moduna alındığında, kilidin difransiyelden sonra akslardan önce konumlandırıldığını göreceksiniz. En basit ve etkili yer olduğu için seçilmiştir. Eğer aracınız P modunda kaydırıyor ise, servisinize başvurunuz.
https://en.wikipedia.org/wiki/Parking_pawl
Aracınız en son teknoloji elektrikli olsa bile, değişimini aksatmamanız gereken en önemli sıvı Şanzıman Yağı olacaktır.
El freni çekme prosedürü konusunda gönlünüzü ferah tutun ve Şanzıman yağınızı periyodunda veya ağır şartlarda kullanıyorsanız öncesinde değiştirmeyi ihmal etmeyin.
El freniniz kaydırıyorsa, servisinizde ayarlatın.
@Tekin Bozbey (21136) elektronik el freni, p ile kombine çalışabiliyor. Hibrit corolla’da ben de otomatik el freni kullanıyordum. Fakat aracı p’den çıkarırken kütleme oluyordu. Şimdi önce n sonra el freni ve p yapıyorum. Kütleme olayı olmuyor.
Hibritlerde n vitesi diye vites yok aslında. Benim bildiğim elektrik motorlarının kapanması var. Tekerler aslında mg2’ye bağlı. Ve elektrik motorları kapanırsa tekerler boşa dönmüş oluyor. Termik motor o sırada çalışıyorsa da ya şanzıman dışındaki debriyaj ile ya da planet sistemle boşa dönüyor. Ya da n’ye atınca termik motor çalıştırılamıyor. Bu vesile ile size sormak istedim. Bilgim doğru mudur? Hibritlerde n konumu tam olarak nasıldır?
Tekin bey şanzıman seyir halinde aracı hareket ettirmek için tasarlanmış parçalardan oluşan bir kutudur,durağan halde aracı tutmak için değildir,seyir halinde parçalanması gerek yaklaşımı hiç uymamış.