Gönderen Konu: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları  (Okunma sayısı 14863 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #20 : Ocak 03, 2021, 19:11:57 »
@Tekin Bozbey (21136)

-Psd kavramının içinde cvt nedir? Cvt açık bırakılır derken neyden bahsediyorsunuz? Böyle bir şey yok psd içinde.
-n moduna aldınız mı hiç aracınızı? N moduna alındığında motor şarj da yapmıyorsa neden çalışsın boş yere?
-b moduna alındığında termik motor susar demişsiniz. Rampa aşağı süzülürken bile B moduna alırsanız çalışmayan termik motor çalışıyor.
-baskı balata ile 3 motor birbirine bağlı değildir. Baskı balata termik motoru psd’ye bağlayan elemandır.

Çok yanlış bilgiler var. Bunları nereden nasıl öğrendiniz merak ettim.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #20 : Ocak 03, 2021, 19:11:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #21 : Ocak 03, 2021, 19:13:26 »
Şanzıman konusu açılmışken, peki kırmızı ışıkta bekleme durumunda vitesi N konumuna almak (belli bir saniyeden uzun beklenecekse) daha mı sağlıklıdır yakıt tüketimi için? Bazı markalarda buna hiç gerek olmadığını biliyorum ama 2005 model Corolla için de durum böyle midir? Yoksa yakıt tasarrufu açısından örneğin 15 sn üzerinde bekleme söz konusu ise vitesi N konumuna almak tasarruf sağlar mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #22 : Ocak 03, 2021, 19:32:16 »
Şanzıman konusu açılmışken, peki kırmızı ışıkta bekleme durumunda vitesi N konumuna almak (belli bir saniyeden uzun beklenecekse) daha mı sağlıklıdır yakıt tüketimi için? Bazı markalarda buna hiç gerek olmadığını biliyorum ama 2005 model Corolla için de durum böyle midir? Yoksa yakıt tasarrufu açısından örneğin 15 sn üzerinde bekleme söz konusu ise vitesi N konumuna almak tasarruf sağlar mı?

Normalde alınmaz. Önerilmez. Şanzımanı n konumuna alınca yağ basıncı düşer. Sonra birden d’ye alıp hareket edince dişliler plakalar yağsız harekete başlar. Sorun olacaksa da çok uzun vadede olur. Ama bu tork konvertörlü planet dişli şanzıman için geçerli. Tork konvertörlü cvt için n konumu sorun yaşatmayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #23 : Ocak 03, 2021, 19:54:15 »
@Tekin Bozbey (21136)

-Psd kavramının içinde cvt nedir? Cvt açık bırakılır derken neyden bahsediyorsunuz? Böyle bir şey yok psd içinde.
Hybrid sistemde CVT yok diyorsanız bu konuda internette çok bilgi ve şema var.
-n moduna aldınız mı hiç aracınızı? N moduna alındığında motor şarj da yapmıyorsa neden çalışsın boş yere?
Şu an havalar soğuk, Ready yapın kaloriferi açın, termik devreye girecek ve kendini ısıtırken aynı anda şarj yaptığını göreceksiniz. Şimdi N'ye alın. Termik motor çalışacak ama şarj yapmayacaktır.
-b moduna alındığında termik motor susar demişsiniz. Rampa aşağı süzülürken bile B moduna alırsanız çalışmayan termik motor çalışıyor.
Yanılıyorsunuz, Rampa aşağı B ile inişlerde gaz vermiyorsanız Termik motor çalışmaz. Eğer termik motor çalışıyorsa kabin içini ısıtmak için kaloriferinizi çalıştırmışsınız demektir.
-baskı balata ile 3 motor birbirine bağlı değildir. Baskı balata termik motoru psd’ye bağlayan elemandır.
Baskı balata jeneratör ile termik arasındadır, PSD jeneratörü CVT'ye bağlar, diğer yanıda elektrik motorudur. Hybridlerde CVT'de (aşağıdaki şemada Silent Chain olarak gösterilmiştir) vites sayısı yoktur, sonsuzdur.
 
Çok yanlış bilgiler var. Bunları nereden nasıl öğrendiniz merak ettim.
2013 Toyota Yaris Hybrid ile 50 bin km yaptım, öncelikle araştırdım.





Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2021, 19:57:31
Şanzıman konusu açılmışken, peki kırmızı ışıkta bekleme durumunda vitesi N konumuna almak (belli bir saniyeden uzun beklenecekse) daha mı sağlıklıdır yakıt tüketimi için? Bazı markalarda buna hiç gerek olmadığını biliyorum ama 2005 model Corolla için de durum böyle midir? Yoksa yakıt tasarrufu açısından örneğin 15 sn üzerinde bekleme söz konusu ise vitesi N konumuna almak tasarruf sağlar mı?

Sizin aracınızda Tork Konvertörü olduğundan duraklamalarda boşa almanız gerekmez. Boşa alarak ilave "Yakıt tasarruffu" yaptıramazsınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #24 : Ocak 03, 2021, 20:06:59 »




Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2021, 19:57:31
Sizin aracınızda Tork Konvertörü olduğundan duraklamalarda boşa almanız gerekmez. Boşa alarak ilave "Yakıt tasarruffu" yaptıramazsınız.

1. Ve 2. Nesil psd’ler ile 3-4.nesiller karıştırılıyor. Motorun kendini ısıtmak için çalışması başka, n’ye alınca termik motor çalışır demek başka. N’ye alınca termik motor eğer motor ısınmak içşn çalışmıyorsa, çalışmaz. Zaten neden çalışsın? Elektrik üretmiyorsa çalışmasının anlamı yok.

4 aydır kullanıyorum. Ne zaman b’ye alsam çalışmayan termik motor çalışmaya başlıyor. Kalorifer kapalı zaten. Motor sıcakken d’ye rampa iniyorken b’ye alırsanız termik motor çalışır.

Youtube’de prof weber var. 4. nesil psd’yi tezgahında açıp tek tek anlatıyor. Bakmanızı öneririm. P710 psd’yi güzel anlatıyor.

 

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2021, 20:15:46
@Tekin Bozbey (21136)

Termik motor debriyaj



Sağdaki mg2. Soldaki mg1. Ortada planet sistem. Siz buna cvt diyorsunuz sanırum. En üstte son dişli var.



Elektrik motorları. Şanzımanın ikinci kısmında bulunur


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #25 : Ocak 03, 2021, 20:20:59 »
Cevaplar için teşekkürler, evet benim diğer markalardan kastettiğim örnek de Tork Konvertörü kullanıyordu. Bu durumda gereksiz yere N ye almanın bir anlamı yok ama dün bu ve buna benzer konular için forumdaki birçok sayfayı ziyaret ettiğimde birçok bilgi kirliliği mevcuttu maalesef. Bu sebeple yeni konu açtım ve şansıma konu hakkında tecrübesi olan arkadaşlara denk geldim :) Park adımlarında hakkındaki önceki bilgilerim doğru olsa da, O/D, 2 ve L vitesleri ve beklerken N ye alma hususlarında eksik veya emin olmadığım noktaları netleştirmiş oldum. Ayrıca kullanma kılavuzundaki şu sayfayı da paylaşmak istiyorum, bu konuda benzer soruları olan arkadaşlara da ışık tutabilir.

O/D ile ilgili olarak da sürekli aktif olarak tutup yokuş aşağı giderken frenleme yapmam gerekirse yokuşun durumuna göre 2 veya L viteslerini kullanmayı düşünüyorum.

Öte yandan yokuş yukarı çıkarken de aracın çekişinin çok zayıflaması durumunda da bu viteslere başvurmam gerekiyor sanırım ama uzun süreli rampa çıkmalarda kaçınılması tavsiye edilmiş kılavuzda.

https://ibb.co/KzRNsQ6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #26 : Ocak 03, 2021, 20:25:40 »
1. Ve 2. Nesil psd’ler ile 3-4.nesiller karıştırılıyor. Motorun kendini ısıtmak için çalışması başka, n’ye alınca termik motor çalışır demek başka. N’ye alınca termik motor eğer motor ısınmak içşn çalışmıyorsa, çalışmaz. Zaten neden çalışsın? Elektrik üretmiyorsa çalışmasının anlamı yok.
Ben de farklı birşey söylemedim. Yaris Hybridler zaten son nesil PSD'ye sahip. Yaz aylarında ilk anda genelde termik çalışmaz. Fakat Kışın özellikle Kaloriferi açarsanız motorun sıcak olması önemli değildir hemen çalışır.

4 aydır kullanıyorum. Ne zaman b’ye alsam çalışmayan termik motor çalışmaya başlıyor. Kalorifer kapalı zaten. Motor sıcakken d’ye rampa iniyorken b’ye alırsanız termik motor çalışır.
Hareket halinde Kaloriferinizin sıcaklık ayarı örnek 21C ama ON OFF düğmesinden kapalı ise termik yine çalışır. Rampa inerken gaz veriyorsanız ve yüksek tork ihtiyacı duyuyorsa B modunda elbette termik çalışır. Hiç gaza dokunmuyor olmanız gerekir aksi halde yokuş inerken elektrikli bir aracın termik motoru neden çalışsın? Anlaşılan böylesine dik hızlı bir yokuştan B ile inmemişsiniz. Hiç dağ tepe uzun yol yaptınız mı? Mesela hafif yokuş aşağı sadece elektrik motoru ile saatte 110km hıza ulaştınız mı?

Youtube’de prof weber var. 4. nesil psd’yi tezgahında açıp tek tek anlatıyor. Bakmanızı öneririm. P710 psd’yi güzel anlatıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #27 : Ocak 03, 2021, 20:29:34 »
Aracın yükünü şanzımana bindirmek de bir seçenektir ancak bunun için yapılmış ve müdahalesi çok daha kolay el freni tertibatı varken şanzımanı seçmek çok makul olmaz.
Young modülü neden şanzıman yerine el frenine oluşan kuvvetin verilmesi gerektiğini açıklar. Bu konuda farklı yaklaşımlar olmasının yanında, bir malzemeye uygulanan belli yöndeki kuvvetin derecesi ve süresine bağlı olarak önce elastik, sonra plastik şekil değiştirme oluşabilir. Belli değerlerin altında kalan kuvvetler, süre ne olursa olsun plastik şekil değiştirmeye yol açmayacaktır. Oluşan kuvvetin değerine göre, belli sınır değerlerin (malzeme yapısına bağlı olarak) üstündeki kuvvetlerde ani bir plastik şekil değiştirme oluşacaktır. Buna, Wöhler Eğrisi'ni de ekleyebiliriz. Bu kuvvetlerin tekrar sayısı da malzemenin dayanımı ve ömründe etkili olacaktır. Rampanın eğimi, araç ağırlığı ve el freni vb. sürtünme kuvvetlerinin (oluşan kuvvete ters yönde) etkisi, bu yorulmayı belirleyecektir.
Aşınmayı ve belli kuvvetlerin üzerindeki değerleri bir kenara koyarsak, bahsi geçen malzemelerin bazı kuvvetlere doğru şekil, süre ve dozlarda maruz kalması o malzemenin dayanımını arttıracaktır. Yani malzemede yorulma ile moleküler yapısının sıkılaşması arasında bir nokta vardır.
Kısaca, şanzımanlar üretilirken belli tork dayanımlarına göre üretilirler ve buna uygun araçlarda kullanılırlar. Oysa araç frenlemede (araç ağırlık ve hızına da bağlı olarak) bu kuvvetlerin çok üzerinde kuvvetler açığa çıkar. Şanzıman ile sabitlemenin çok sağlıklı olamayacağı gibi, şanzıman ile frenleme de sağlıklı olmaz. Eğer araç manuel ise ve özellikle benzinli ise, şanzıman ile frenlemede aslında sürücü oldukça hassas davranışlar göstermektedir.
Viskoz kavramada örnek vermek gerekirse, rampa ya da düzde önce şanzımana yük bırakılırsa, daha sonraki ilk hareket anında şanzıman için serbest kalma anı bile hissedilebilir. Oysa el freni ile öncelikli sabitlendiğinde, bu tarz bir etki genelde oluşmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #28 : Ocak 03, 2021, 20:34:01 »
Sağdaki mg2. Soldaki mg1. Ortada planet sistem. Siz buna cvt diyorsunuz sanırum. En üstte son dişli var.

Kasnaksız kayış zincir. Vites sayısı olmadığı için hareketli kasnağa gerek kalmamış.

https://www.wikiwand.com/en/Hybrid_Synergy_Drive

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2021, 20:50:38
O/D ile ilgili olarak da sürekli aktif olarak tutup yokuş aşağı giderken frenleme yapmam gerekirse yokuşun durumuna göre 2 veya L viteslerini kullanmayı düşünüyorum.

Öte yandan yokuş yukarı çıkarken de aracın çekişinin çok zayıflaması durumunda da bu viteslere başvurmam gerekiyor sanırım
ama uzun süreli rampa çıkmalarda kaçınılması tavsiye edilmiş kılavuzda.

Over Drive 4 ileri olan şanzımanlarda 3. vites yerine kullanılıyor. Soğutma sisteminizde ve motor yağınızda sorun yoksa, uzun süreli o yokuşu performanslı çıkma durumundasınızdır. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #29 : Ocak 03, 2021, 21:02:15 »


2 kere uzun yol yaptım. İstanbul-ankara ve istanbul çanakkale ayvalık balıkesir bursa istanbul.

Evet vites d’de iken yüksek hızlarda termik motor çalışmıyorken rampa indim. Ankara istanbul arası çok fazla hem de. B’ye aldığım gibi termik çalıştı. 4. Nesilde elektrik motorlarının devir sayısı yükseldiği için son dişli oranını yükseltip tortu artırdı toyota.

İstanbul içinde her gün kullanıyorum. Hatta yarın video da çekerim. Motor sıcakken bile, süzülerek rampa iniyorken b’ye aldığım an termik motor çalışıyor corolla’da. B konumunu ilk zamanlar yanlış biliyordum. Herkes gibi rampa inerken b’ye alınırsa daha hızlı şarj oluyor diyordum. Fakat öyle değil. Araç d’de iken fren yaparak indiğinde daha fazla şarj oluyor. B konumunun tek amacı motor freni. Toyota zaten zorunlu olmadıkça b’yi kullanmayın diyor.

Bi farklılık var anlaşılan. Yarın n konumunu ve b konumunu video ile göstereceğim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #30 : Ocak 03, 2021, 21:38:46 »
2 kere uzun yol yaptım. İstanbul-ankara ve istanbul çanakkale ayvalık balıkesir bursa istanbul.

Evet vites d’de iken yüksek hızlarda termik motor çalışmıyorken rampa indim. Ankara istanbul arası çok fazla hem de. B’ye aldığım gibi termik çalıştı. 4. Nesilde elektrik motorlarının devir sayısı yükseldiği için son dişli oranını yükseltip tortu artırdı toyota.

İstanbul içinde her gün kullanıyorum. Hatta yarın video da çekerim. Motor sıcakken bile, süzülerek rampa iniyorken b’ye aldığım an termik motor çalışıyor corolla’da. B konumunu ilk zamanlar yanlış biliyordum. Herkes gibi rampa inerken b’ye alınırsa daha hızlı şarj oluyor diyordum. Fakat öyle değil. Araç d’de iken fren yaparak indiğinde daha fazla şarj oluyor. B konumunun tek amacı motor freni. Toyota zaten zorunlu olmadıkça b’yi kullanmayın diyor.

Bi farklılık var anlaşılan. Yarın n konumunu ve b konumunu video ile göstereceğim

Paylaşırsanız seviniriz, doğru veri elde etmek için, B ile iniş denemenizde kalorifer dereceniz Low olmasına dikkat edin, en az 5sn gaz pedalına dokunmayın.

B ile daha hızlı şarj olduğu doğru. Şöyle ki; Öncelikle uzun ve oldukça dik hızlı yokuş inme talebi var çünkü yaklaşık 1.5 tonluk aracın ağırlığının güçlü bir şekilde jeneratöre binerken yinede yavaşlamak için frene hafifçe dokunmak gerekiyor ve dolayısiyle kısa sürede yüksek elektrik üretilebilmektedir. Örneğin, önceki aracım Yaris Hybrid ile 5Km'lik dik ve hızlı inilen yokuşun sonunda pillerim %100 doluyordu ve bu da Nikel-Metal Hidrit olan piller için iyi bir şey değildi.

Buradaki konu dışına fazlasıyla çıktığımız için şuradan devam edebiliriz.

https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=85410.125
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #31 : Ocak 03, 2021, 21:48:43 »
Hocam bu B nin benim sözünü ettiğim 2 ve L ile bağlantılı olma durumu var mı acaba? Yani yokuş aşağı ve yukarı durumlarda 2 ve L viteslerinin kullanımı konusunda fikirlerinizi alabilir miyim?

En azından yokuş aşağı inerken eğime göre 2 ve L yi kullanmak mantıklı görünüyor ama yokuş yukarı aracın çekişi yetersizse de bu ikisi kullanılmalı mı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #32 : Ocak 03, 2021, 22:05:32 »
Hocam bu B nin benim sözünü ettiğim 2 ve L ile bağlantılı olma durumu var mı acaba? Yani yokuş aşağı ve yukarı durumlarda 2 ve L viteslerinin kullanımı konusunda fikirlerinizi alabilir miyim?

En azından yokuş aşağı inerken eğime göre 2 ve L yi kullanmak mantıklı görünüyor ama yokuş yukarı aracın çekişi yetersizse de bu ikisi kullanılmalı mı acaba?

Hüdaverdi bey, öncelikle profilinizi tamamlamanızı rica ederiz, yaşadığınız şehir, aracınızın marka model km gibi, daha mantıklı cevaplar üretebiliriz.

B'nin sizin şanzımanla ilgisi yok. Hybrid araçlarda olan bir mod.
Over drive 3 olduğuna göre, Dört vitesli bir motorun 3. vitesi ile çıkması ve inmesi gereken hızlı yokuşlarda kullanmanız doğru olacaktır.

2 ise Karlı ve Buzlu zeminlerde yavaş seyir halinde veya dar sokakları olan bir köy yolundan inerken,

L ise bir bodrum kattan yol kotuna dik tırmanırken veya inerken gibi durumlarda kullanabilirsiniz.

Bunları kendiniz deneyimleyerek uzmanlaşacaksınızdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #33 : Ocak 04, 2021, 01:10:05 »
Hüdaverdi bey, öncelikle profilinizi tamamlamanızı rica ederiz, yaşadığınız şehir, aracınızın marka model km gibi, daha mantıklı cevaplar üretebiliriz.

B'nin sizin şanzımanla ilgisi yok. Hybrid araçlarda olan bir mod.
Over drive 3 olduğuna göre, Dört vitesli bir motorun 3. vitesi ile çıkması ve inmesi gereken hızlı yokuşlarda kullanmanız doğru olacaktır.

2 ise Karlı ve Buzlu zeminlerde yavaş seyir halinde veya dar sokakları olan bir köy yolundan inerken,

L ise bir bodrum kattan yol kotuna dik tırmanırken veya inerken gibi durumlarda kullanabilirsiniz.

Bunları kendiniz deneyimleyerek uzmanlaşacaksınızdır.

Haklısınız hocam, profili güncelledim. Vermiş olduğunuz örnekler gayet somut ve açıklayıcı olmuş, teşekkürler. Over Drive konusunda anlamadığım bir husus şu; bu özellik sadece 4. vitese yükseltmeyi engellemek içinse, yokuş yukarı çıkarken bu özelliğin bir etkisi olur mu? Yani yukarı çıkarken 4. vitesi görse bile duruma göre zaten 3 e otomatik olarak düşecektir diye düşünüyorum ama yanlıyor muyum?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #34 : Ocak 04, 2021, 09:52:53 »
Haklısınız hocam, profili güncelledim. Vermiş olduğunuz örnekler gayet somut ve açıklayıcı olmuş, teşekkürler. Over Drive konusunda anlamadığım bir husus şu; bu özellik sadece 4. vitese yükseltmeyi engellemek içinse, yokuş yukarı çıkarken bu özelliğin bir etkisi olur mu? Yani yukarı çıkarken 4. vitesi görse bile duruma göre zaten 3 e otomatik olarak düşecektir diye düşünüyorum ama yanlıyor muyum?

Teşekkür ederim.

Normalde D ile yokuş çıkmaya başladığınızda, hızınıza uygun olan 4. vitesin torku yetersiz gelmeye başladığında araç kendisini 3'e düşürür ama biraz daha hızlanmak istediğinizde vites tekrar 4'e atlar sonra tekrar tork düşer 3'e geri döner. Bu olaylar sürekli gerçekleştiğinde siz yokuşta bayılmış olursunuz, performansınız düşer, küçük otomobiller tarafından bile geçilmeye başlarsınız ve otomatik iyi ama yokuşlarda çekmiyor dersiniz.

Yokuş yukarı çıkarken veya çıkmadan önce O/D bastığınızda motora şunu diyorsunuz; Ben ne kadar gaza basarsam basayım, vitesi 4'e atma, 3. vites ile devam et.

Doğal olarak 3. vitesin üreteceği çekiş ile o dik yokuşu tam performanslı ve istediğiniz hızla çıkmış olursunuz.

Yol eğimi normale döndüğünde O/D tekrar iptal edip motorun ekonomik moda yani 4. vitese geri dönmesini sağlarsınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #35 : Ocak 06, 2021, 15:40:24 »
Teşekkür ederim.

Normalde D ile yokuş çıkmaya başladığınızda, hızınıza uygun olan 4. vitesin torku yetersiz gelmeye başladığında araç kendisini 3'e düşürür ama biraz daha hızlanmak istediğinizde vites tekrar 4'e atlar sonra tekrar tork düşer 3'e geri döner. Bu olaylar sürekli gerçekleştiğinde siz yokuşta bayılmış olursunuz, performansınız düşer, küçük otomobiller tarafından bile geçilmeye başlarsınız ve otomatik iyi ama yokuşlarda çekmiyor dersiniz.

Yokuş yukarı çıkarken veya çıkmadan önce O/D bastığınızda motora şunu diyorsunuz; Ben ne kadar gaza basarsam basayım, vitesi 4'e atma, 3. vites ile devam et.

Doğal olarak 3. vitesin üreteceği çekiş ile o dik yokuşu tam performanslı ve istediğiniz hızla çıkmış olursunuz.

Yol eğimi normale döndüğünde O/D tekrar iptal edip motorun ekonomik moda yani 4. vitese geri dönmesini sağlarsınız.

Evet bu açıklama gayet detaylı ve anlaşılır olmuş, teşekkürler. O halde:

- Yokuş yukarı çıkarken O/D Off konumuna,
- Yokuş aşağı inerken de yine O/D Off konumuna + Vites 2 veya L konumuna (yokuşun eğimine göre) alınmalı diyebilriiz sanırım. Doğru mudur hocam?

Bir de vites değişimlerinde (D - 2 - L) ayağı gazdan çekmek gerekir diye düşünüyorum ama bu hususta bir fark var mı CVT için?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #36 : Ocak 06, 2021, 16:29:40 »
Bir de vites değişimlerinde (D - 2 - L) ayağı gazdan çekmek gerekir diye düşünüyorum ama bu hususta bir fark var mı CVT için?

D'den aşağı doğru, vitesi 2'ye veya L'ye çekme ihtiyacı olduğunda, zaten aracın 2. veya L vitese geçecek kadar yavaşlamış olmasıdır, bu da o anda gaza basmıyor olmanızdandır.

L -> 2 -> D geçerken gaza basmaya devam edebilirsiniz.

Tüm otomatik çeşitlerinde de prensip böyledir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #37 : Ocak 10, 2021, 11:53:29 »
Bir de 2005 model Corolla HB lerde Yokuş Kalkış Desteği yok sanırım, kullanma kılavuzunda da aradım ama göremedim. Ancak yoksa bile 2008 model Auris e göre yokuşta neredeyse hiç geriye kaçırmıyor gibi geldi bana, belki de tam otomatik olmasının avantajı. Yanılıyor muyum?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #38 : Ocak 10, 2021, 12:08:55 »
Bir de 2005 model Corolla HB lerde Yokuş Kalkış Desteği yok sanırım, kullanma kılavuzunda da aradım ama göremedim. Ancak yoksa bile 2008 model Auris e göre yokuşta neredeyse hiç geriye kaçırmıyor gibi geldi bana, belki de tam otomatik olmasının avantajı. Yanılıyor muyum?
2012 ye kadar olanlarda yokuş kalkış desteği yok. Araç tam otomatiğin avantajı ile çok dik rampa değilse geri kaçırmıyor zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzımanda Uygun Park Adımları
« Yanıtla #39 : Mayıs 28, 2023, 15:13:56 »
MMT şanzımanli Yarisimde yokuş yukarı da park ediyor olsan aracai "N" dışında bir viteste bırakırsan uyarı sesi geliyor. Bu ne okursa olsun araç park esnasinda "N" de bırakılmalı mi demek oluyor acaba?