Gönderen Konu: Bizi bu soğuk havalar mahfetti  (Okunma sayısı 1683 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 4d4 elegance mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 220
  • Model Yılı: '07
  • 92 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Bizi bu soğuk havalar mahfetti
« : Kasım 24, 2020, 16:39:33 »
Sayın toyotaclubtr üyeleri,
Öncelikle herkese Covid19 dan uzak günler dilerim.

Aracım 2007 corolla mmt dizel. 190bini geçtik. Erzurum'a gelmeden önce İstanbul'da radyatördeki dahil tüm sıvılar ve filtreler değişti. Akü kontrol edildi. Kısacası 'kışa hazırlık' yapıldı. Sorun olmayacağı söylendi.

Ancak hava sıcaklığı henüz -7 8 gösterirken bizim düldül bu sabah 5.denememde çalışma zahmetini gösterdi. Isıtma bujisinin sönmesini en az 2 kere kontak kapatarak bekliyorum ancak gıcık etti beni.

Velhasılı, önerileriniz nedir? Neden böyle yapıyor sizce?
Engin görüşlerinizi bekler herkese kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim.
Yolunuz açık olsun.
Sen seni bil,sen seni...

Toyota Club Türkiye

Bizi bu soğuk havalar mahfetti
« : Kasım 24, 2020, 16:39:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Bizi bu soğuk havalar mahfetti
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2020, 17:45:07 »
Akü ölçümü yapmış mıydınız? Linkteki konuda detaylıca bahsetmiştim nasıl ölçüm yapılabileceğinden.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Araç marş basıyor, ancak çalışmıyor mu, marş basmıyor ya da normalden daha zayıf mı basıyor (ikinci durumu anlamanız zor, kimi araçlarda akü gücü düşükse sistem marş basmayı engeller).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bizi bu soğuk havalar mahfetti
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2020, 18:43:18 »
Düzenli enjektör temizleyicisi kullanımı,
EGR temizliği,
MAF ve MAP temizliği..

ile bu tip sorunlar yaşanmayabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 4d4 elegance mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 220
  • Model Yılı: '07
  • 92 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
soğuk havalar...
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2020, 22:52:33 »
Hakan bey,  akü hakkındaki başlığınızı okudum, sayısal değerlerini bilmiyorum ancak ustamız sorun çıkarmayacağını söylemişti. Bizim emektar marş basıyor ama sanırım ısıtma ateşleme ve patlama aşamasında sorun. Yani sadece günün ilk çalışmasında yapıyor. Sıcakken veya güneş gören yerdeyken direk alıyor marşı. Garibim kapalı otoparka alışkındı.

Tekin bey, her 10binde 1 enjektör temizleyici atarım iyisinden. Egr yi  50bin km de 2 kez temizlettim. Maf sensörü de 10binde 1 temizlenir. Aracıma hassas davranır, japon yedek parça kullanırım ama küstük işte (:

Alakanıza teşekkür ederim.
Sen seni bil,sen seni...

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Bizi bu soğuk havalar mahfetti
« Yanıtla #4 : Kasım 25, 2020, 21:05:21 »
İstanbul'da en son yapılan bakım kim tarafından nasıl yapıldığını (gerçekten orjinal veya muadil japon menşeili ürünler kullanıldımı) bilmiyoruz,
Eğer akü yetersiz kalıyorsa dizel araçlarda sıkıntı yaşanması muhtemeldir,çünkü marş anında akü aynı zamanda yakıt pompasınıda beslediği için yazıf kalırsa bütün gücü marş motoru çeker ve yakıt gelmez yada yavaş çevirirse dizel sıkıştırma ile patlatma şeklinde çalışma yaptığı için ateşleme olmaz,ilk olarak sabah ilk marş yaparken takviye ederek çalıştırın eğer tek marşta alırsa sorunun kaynağını bulursunuz ve aküyü değiştirirsiniz,biraz zor ihtimal ama motor zayıfladığı zamanda dizel araçlar özellikle soğukta ilk marşta zorlanırlar,motor içerisinde belirli bir ısı ve basınç olmazsa dizel yakıt patlama yapmaz ve ilk marş yani yanma oluşmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 4d4 elegance mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 220
  • Model Yılı: '07
  • 92 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
ISITMA BUJİLERİ
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2020, 10:40:38 »
Alakadar toyotaclubtr üyelerine bir kez daha teşekkürlerimi iletirim.
Araçta bulunan ısıtma bujisini kontrol ettikten sonra hiç birinde elektrik olmadığı anlaşıldı. Bunun üzerine 4 adet NGK marka, orjinal olduğu varsayılan bujiler 120*4 yani 480 tl ve 50 tl işçilik olmak üzere takıldı. Umarım başka bir sorun olmadan kışı atlatırız.
Herkese sağlıklı kazasız belasız sürüşler dilerim.
Sen seni bil,sen seni...