0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaş bu kadar inatçı bir firma olmaz olamaz herhalde...Zamanında içten yanmalılara alternatif yok iken Hidrojen diye yola çıktılar ama dünya değişti. Millet elektrikli araç yapmayı/seri üretimi geçtim onu nasıl daha ucuza üretirim aşamasına geçti bu arkadaşlar hala hidrojen de hidrojen..Bu akılla gitmeye devam ederlerse (ki daha geçen aylarda bir yönetici hala gelecek hidrojende diye beyanat veriyordu) Amerikan ve Alman firmaların geçtim Kore firmaları bile ezip geçecek bu Japonları.Yok anlamıyorum elinde Panasonic gibi bir firma var.Git kapısına sor durum nedir diye ...
Sanmam geçen gün bir video izledim Almanyanın gelecekteki bu konu ile ilgili stratejisini özetle şöyle anlatim;Almanya bu elektrik olayında geç kaldığını ve bu teknolojinin ilerlemesine çok da sıcak bakmıyormuş çünkü elektrikli araçların şarj süresi gerçekten uzun ve hidrojenli araçlar tır ve kamyon vari araçlarda çok daha verimli imiş.500 km gitmek için hidrojende 5 dakikaya yakın süreçte dolum olurken.elektrikli araçta bu süre çok daha uzun.
Wv Grup Batarya fabrikası yapıyor,Tesla Berlin'de fabrika kuruyor,Bosch ve bir kaç alman şirketi alektirkli araçlar için Motor ve redüktör üretiyor.VolskWagen İD4 modelini piyasaya sürdü.Dolayısı ile Almanya bu konuya baya eğilimli ve altyapısını yavaş yavaş değiştiriyor.Almanya'nın sorunu şu: Zamanında piyasayı domine ettikleri ve bu sayese büyük bir iş gücü ve para kazandıkları bir sistem var. Elektirkli araçlar ise bu yapıya uymuyor.Daha az iş gücü ile daha az alt yüklenici ve sanayi ile iş yürütülebilir halde ve dünyada bu işe çok erken kalkan bir sürü üretici var.Bu vakitten sonra Almanların içten yanmalılarda olduğu gibi bir dominasyon söz konusu değil.Problem burda yani.Yoksa Elektrikli araçlar içten yanmalıların ipini çekti sayılır.Bugün 800-1000 km menzil vaat eden ve saatte 350 KW'den fazla şarj sunan ürünler piyasada 2025'ten sonra 500 km üstü menzil ve hızlı şarj (yarım saat civarı) ayağa düşecek zaten.Tesla 25 bin dolara araç satmaya başladığı zaman artık fiyat olarakta içten yanmalıların bir avantajı kalmayacak.Ez cümle Almanya yada bir başka ülkenin elektrikli araçları es geçip içten yanmalıları biraz daha geliştirelim deme şansı yok.Kaldı ki Dizeli zaten (binek tarafında) yasaklama yolundalar.Bu vakitten sonra da hem maddi hem de teknolojik olarak içten yanmalıların elekriklileri yakalama şansı yok.Zaten görünen o ki bu konuya ayrılan Ar-ge bütçeleri ya tamamen kesiliyor yada kuşa dönderilip bütçe elektriklilere ayrılıyor.
Ben biraz yanlış ifade etmişim,hidorjen depoya dolurulup daha sonra yakıt hücresi yardımı ile elektriğe dönüştürülüp elektrikli motoru çalıştırıyor,avantajı 500 km için 5 dakikada dolum oluyor aynı sürede bataryalı elektrikli aracın yarısnı doldurmak için 40-45 dakika gerekiyor.birde hidrojenle çalışan araçlar daha hafif yanlış hatırlamıyorsam ciddi oranda.bende elektrikli araçların mesafeden çok şarj süreleri benzinliye yakın sürede dolsa süper olacağını sanıyorum diğer türlü tesla türk diye biri var youtube da Ankaradan istanbula 9 saate yakın sürede geliyor