Gönderen Konu: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)  (Okunma sayısı 220 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2609 kere teşekkür etti
  • 2961 kere teşekkür edildi
Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« : Ekim 13, 2020, 18:25:38 »
Araç model temel : Hino Profia FR1AWHG
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik : 11,990 / 2,490 / 3,780 mm
Total vehicle weight   25 t
Toyota FC Stack (Polimer elektrolit yakıt hücresi)
Motor   Type   AC synchronous
Yüksek basınçlı hidrojen tankı : 70MPa basınçlı, yüksek kapasiteli yeni bir hidrojen tankı geliştirilmekte
Batarya Özelliği : Lithium ion
Seyahat Mesafesi : Yaklaşık 600 km

Toyota ve Hino, toplumda yaygın kullanım sağlamak için elektrikli araç teknolojileri geliştirmekte ve 2050 yılına kadar CO2 emisyonlarını azaltmayı hedefledeiklerini açıkladılar. CO2 emisyonlarında azalma sağlamak için, Japonya'daki ticari araçlardan kaynaklanan toplam CO2 emisyonlarının yaklaşık yüzde 60'ını oluşturan ağır taşıtların çevresel performansında önemli iyileştirmeler yapılması gerekmektedir.

Kaynak : https://global.toyota/en/newsroom/corporate/32024083.html

Toyota Club Türkiye

Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« : Ekim 13, 2020, 18:25:38 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #1 : Ekim 15, 2020, 12:02:04 »
Arkadaş bu kadar inatçı bir firma olmaz olamaz herhalde...

Zamanında içten yanmalılara alternatif yok iken Hidrojen diye yola çıktılar ama dünya değişti. Millet elektrikli araç yapmayı/seri üretimi  geçtim onu nasıl daha ucuza üretirim aşamasına geçti bu arkadaşlar hala hidrojen de hidrojen..

Bu akılla gitmeye devam ederlerse (ki daha geçen aylarda bir yönetici hala gelecek hidrojende diye beyanat veriyordu) Amerikan ve Alman firmaların geçtim Kore firmaları bile ezip geçecek bu Japonları.

Yok anlamıyorum elinde Panasonic gibi bir firma var.Git kapısına sor durum nedir diye ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 460 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #2 : Ekim 15, 2020, 19:31:01 »
Arkadaş bu kadar inatçı bir firma olmaz olamaz herhalde...

Zamanında içten yanmalılara alternatif yok iken Hidrojen diye yola çıktılar ama dünya değişti. Millet elektrikli araç yapmayı/seri üretimi  geçtim onu nasıl daha ucuza üretirim aşamasına geçti bu arkadaşlar hala hidrojen de hidrojen..

Bu akılla gitmeye devam ederlerse (ki daha geçen aylarda bir yönetici hala gelecek hidrojende diye beyanat veriyordu) Amerikan ve Alman firmaların geçtim Kore firmaları bile ezip geçecek bu Japonları.

Yok anlamıyorum elinde Panasonic gibi bir firma var.Git kapısına sor durum nedir diye ...

Sanmam geçen gün bir video izledim Almanyanın gelecekteki bu konu ile ilgili stratejisini özetle şöyle anlatim;
Almanya bu elektrik olayında geç kaldığını ve bu teknolojinin ilerlemesine çok da sıcak bakmıyormuş çünkü elektrikli araçların şarj süresi gerçekten uzun ve hidrojenli araçlar tır ve kamyon vari araçlarda çok daha verimli imiş.
500 km gitmek için hidrojende 5 dakikaya yakın süreçte dolum olurken.elektrikli araçta bu süre çok daha uzun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2609 kere teşekkür etti
  • 2961 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #3 : Ekim 16, 2020, 17:40:09 »
Hidrojende sorun depolama ile ilgili, diğer yandan ulaştırmada önemli bir yakıt.
Hidrojen yakıt olarak raylı istemlerde bir süredir kullanılıyor. Lokomotif alanının verdiği imkanlar tabi önemli bir esneklik sağlıyor uygulamalarda.


Görsel kaynak : https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0378775307015856

Etiketler: