Gönderen Konu: Toyota Yakıt Hücreli (Fuel Cell) Çekici (Kamyon)  (Okunma sayısı 1289 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2618 kere teşekkür etti
  • 2981 kere teşekkür edildi
Toyota Yakıt Hücreli (Fuel Cell) Çekici (Kamyon)
« : Ekim 13, 2020, 18:25:38 »

Araç model temel : Hino Profia FR1AWHG
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik : 11,990 / 2,490 / 3,780 mm
Total vehicle weight   25 t
Toyota FC Stack (Polimer elektrolit yakıt hücresi)
Motor   Type   AC synchronous
Yüksek basınçlı hidrojen tankı : 70MPa basınçlı, yüksek kapasiteli yeni bir hidrojen tankı geliştirilmekte
Batarya Özelliği : Lithium ion
Seyahat Mesafesi : Yaklaşık 600 km

Toyota ve Hino, toplumda yaygın kullanım sağlamak için elektrikli araç teknolojileri geliştirmekte ve 2050 yılına kadar CO2 emisyonlarını azaltmayı hedefledeiklerini açıkladılar. CO2 emisyonlarında azalma sağlamak için, Japonya'daki ticari araçlardan kaynaklanan toplam CO2 emisyonlarının yaklaşık yüzde 60'ını oluşturan ağır taşıtların çevresel performansında önemli iyileştirmeler yapılması gerekmektedir.

Kaynak : https://global.toyota/en/newsroom/corporate/32024083.html

Toyota Club Türkiye

Toyota Yakıt Hücreli (Fuel Cell) Çekici (Kamyon)
« : Ekim 13, 2020, 18:25:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #1 : Ekim 15, 2020, 12:02:04 »
Arkadaş bu kadar inatçı bir firma olmaz olamaz herhalde...

Zamanında içten yanmalılara alternatif yok iken Hidrojen diye yola çıktılar ama dünya değişti. Millet elektrikli araç yapmayı/seri üretimi  geçtim onu nasıl daha ucuza üretirim aşamasına geçti bu arkadaşlar hala hidrojen de hidrojen..

Bu akılla gitmeye devam ederlerse (ki daha geçen aylarda bir yönetici hala gelecek hidrojende diye beyanat veriyordu) Amerikan ve Alman firmaların geçtim Kore firmaları bile ezip geçecek bu Japonları.

Yok anlamıyorum elinde Panasonic gibi bir firma var.Git kapısına sor durum nedir diye ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 467 kere teşekkür etti
  • 253 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #2 : Ekim 15, 2020, 19:31:01 »
Arkadaş bu kadar inatçı bir firma olmaz olamaz herhalde...

Zamanında içten yanmalılara alternatif yok iken Hidrojen diye yola çıktılar ama dünya değişti. Millet elektrikli araç yapmayı/seri üretimi  geçtim onu nasıl daha ucuza üretirim aşamasına geçti bu arkadaşlar hala hidrojen de hidrojen..

Bu akılla gitmeye devam ederlerse (ki daha geçen aylarda bir yönetici hala gelecek hidrojende diye beyanat veriyordu) Amerikan ve Alman firmaların geçtim Kore firmaları bile ezip geçecek bu Japonları.

Yok anlamıyorum elinde Panasonic gibi bir firma var.Git kapısına sor durum nedir diye ...

Sanmam geçen gün bir video izledim Almanyanın gelecekteki bu konu ile ilgili stratejisini özetle şöyle anlatim;
Almanya bu elektrik olayında geç kaldığını ve bu teknolojinin ilerlemesine çok da sıcak bakmıyormuş çünkü elektrikli araçların şarj süresi gerçekten uzun ve hidrojenli araçlar tır ve kamyon vari araçlarda çok daha verimli imiş.
500 km gitmek için hidrojende 5 dakikaya yakın süreçte dolum olurken.elektrikli araçta bu süre çok daha uzun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2618 kere teşekkür etti
  • 2981 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #3 : Ekim 16, 2020, 17:40:09 »
Hidrojende sorun depolama ile ilgili, diğer yandan ulaştırmada önemli bir yakıt.
Hidrojen yakıt olarak raylı istemlerde bir süredir kullanılıyor. Lokomotif alanının verdiği imkanlar tabi önemli bir esneklik sağlıyor uygulamalarda.


Görsel kaynak : https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0378775307015856

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2020, 18:59:36 »
Sanmam geçen gün bir video izledim Almanyanın gelecekteki bu konu ile ilgili stratejisini özetle şöyle anlatim;
Almanya bu elektrik olayında geç kaldığını ve bu teknolojinin ilerlemesine çok da sıcak bakmıyormuş çünkü elektrikli araçların şarj süresi gerçekten uzun ve hidrojenli araçlar tır ve kamyon vari araçlarda çok daha verimli imiş.
500 km gitmek için hidrojende 5 dakikaya yakın süreçte dolum olurken.elektrikli araçta bu süre çok daha uzun.

Wv Grup Batarya fabrikası yapıyor,Tesla Berlin'de fabrika kuruyor,Bosch ve bir kaç alman şirketi alektirkli araçlar için Motor ve redüktör üretiyor.VolskWagen  İD4 modelini piyasaya sürdü.

Dolayısı ile Almanya bu konuya baya eğilimli ve altyapısını yavaş yavaş değiştiriyor.

Almanya'nın sorunu şu: Zamanında piyasayı domine ettikleri ve bu sayese büyük bir iş gücü ve para kazandıkları bir sistem var. Elektirkli araçlar ise bu yapıya uymuyor.Daha az iş gücü ile daha az alt yüklenici ve sanayi ile iş yürütülebilir halde ve dünyada bu işe çok erken kalkan bir sürü üretici var.Bu vakitten sonra Almanların içten yanmalılarda olduğu gibi bir dominasyon söz konusu değil.Problem burda yani.

Yoksa Elektrikli araçlar içten yanmalıların ipini çekti sayılır.Bugün 800-1000 km menzil vaat eden ve saatte 350 KW'den fazla şarj sunan ürünler piyasada 2025'ten sonra 500 km üstü menzil ve hızlı şarj (yarım saat civarı) ayağa düşecek zaten.Tesla 25 bin dolara araç satmaya başladığı zaman artık fiyat olarakta içten yanmalıların bir avantajı kalmayacak.

Ez cümle Almanya yada bir başka ülkenin elektrikli araçları es geçip içten yanmalıları biraz daha geliştirelim deme şansı yok.Kaldı ki Dizeli zaten (binek tarafında) yasaklama yolundalar.Bu vakitten sonra da hem maddi hem de teknolojik olarak içten yanmalıların elekriklileri yakalama şansı yok.Zaten görünen o  ki bu konuya ayrılan Ar-ge bütçeleri ya tamamen kesiliyor yada kuşa dönderilip bütçe elektriklilere ayrılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 467 kere teşekkür etti
  • 253 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #5 : Ekim 21, 2020, 20:14:10 »
Wv Grup Batarya fabrikası yapıyor,Tesla Berlin'de fabrika kuruyor,Bosch ve bir kaç alman şirketi alektirkli araçlar için Motor ve redüktör üretiyor.VolskWagen  İD4 modelini piyasaya sürdü.

Dolayısı ile Almanya bu konuya baya eğilimli ve altyapısını yavaş yavaş değiştiriyor.

Almanya'nın sorunu şu: Zamanında piyasayı domine ettikleri ve bu sayese büyük bir iş gücü ve para kazandıkları bir sistem var. Elektirkli araçlar ise bu yapıya uymuyor.Daha az iş gücü ile daha az alt yüklenici ve sanayi ile iş yürütülebilir halde ve dünyada bu işe çok erken kalkan bir sürü üretici var.Bu vakitten sonra Almanların içten yanmalılarda olduğu gibi bir dominasyon söz konusu değil.Problem burda yani.

Yoksa Elektrikli araçlar içten yanmalıların ipini çekti sayılır.Bugün 800-1000 km menzil vaat eden ve saatte 350 KW'den fazla şarj sunan ürünler piyasada 2025'ten sonra 500 km üstü menzil ve hızlı şarj (yarım saat civarı) ayağa düşecek zaten.Tesla 25 bin dolara araç satmaya başladığı zaman artık fiyat olarakta içten yanmalıların bir avantajı kalmayacak.

Ez cümle Almanya yada bir başka ülkenin elektrikli araçları es geçip içten yanmalıları biraz daha geliştirelim deme şansı yok.Kaldı ki Dizeli zaten (binek tarafında) yasaklama yolundalar.Bu vakitten sonra da hem maddi hem de teknolojik olarak içten yanmalıların elekriklileri yakalama şansı yok.Zaten görünen o  ki bu konuya ayrılan Ar-ge bütçeleri ya tamamen kesiliyor yada kuşa dönderilip bütçe elektriklilere ayrılıyor.

Ben biraz yanlış ifade etmişim,hidorjen depoya dolurulup daha sonra yakıt hücresi yardımı ile elektriğe dönüştürülüp elektrikli motoru çalıştırıyor,avantajı 500 km için 5 dakikada dolum oluyor aynı sürede bataryalı elektrikli aracın yarısnı doldurmak için 40-45 dakika gerekiyor.birde hidrojenle çalışan araçlar daha hafif yanlış hatırlamıyorsam ciddi oranda.
bende elektrikli araçların mesafeden çok şarj süreleri benzinliye yakın sürede dolsa süper olacağını sanıyorum diğer türlü tesla türk diye biri var youtube da Ankaradan istanbula 9 saate yakın sürede geliyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Full Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #6 : Kasım 20, 2020, 13:57:12 »
Ben biraz yanlış ifade etmişim,hidorjen depoya dolurulup daha sonra yakıt hücresi yardımı ile elektriğe dönüştürülüp elektrikli motoru çalıştırıyor,avantajı 500 km için 5 dakikada dolum oluyor aynı sürede bataryalı elektrikli aracın yarısnı doldurmak için 40-45 dakika gerekiyor.birde hidrojenle çalışan araçlar daha hafif yanlış hatırlamıyorsam ciddi oranda.
bende elektrikli araçların mesafeden çok şarj süreleri benzinliye yakın sürede dolsa süper olacağını sanıyorum diğer türlü tesla türk diye biri var youtube da Ankaradan istanbula 9 saate yakın sürede geliyor :)

Tesla Türk (Emir Tunçyürek)  o videoyu seneler önce çekti videoyu çektiğinde şarj hızı 22 KW idi. Şimdi kullandığı Model S bile 85 KW/h bataryaya sahip iken 380-400 km menzili var.Ankara-İstanbul yolunda ise bir kaç yerde yüksek değerde şarj istasyonu var.Yani o 9 saat işi eski bir masal olarak kaldı artık.

Şimdi ise o derenin altından çok su geçti. Birincisi menziller uzadı.Hatta Model S'in satışa çıkan ama  seneye sonra teslim edilecek olan Plaid modelinin menzili 850 km ve şarj hızları en son V3 versiyonunda 250 KW.Düşünün 100 KW/h lık bir bataryayı ne kadarda şarj edeceğini.Kaldi ki yeni yayınladığı videoda Hyundai Kona elektrikli ile  hiç şarj ihtiyacı olmadan Ankara-İstanbul arasında gidip gelen bir vatandaş var (Konanın menzili 450 km)

Hepsini geçtim Türkiyede supercharger ağı yok iken bunlar söz konusu.Kurulması düşünülen 10 adet nokta ile şarj süreleri yarım saat civarına iniyor.500 km'de yarım saat mola vermek mesele olmasa gerek? Normal şartlarda benzinlikte bile 15 dakika durursunuz.

Şarj istasyonu ağıda zan edildiği kadar kötü değil.Buda Türkiye'de ki istasyonların haritası.
https://esarj.com/harita


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 55000
  • Kan Grubu: 0+
  • 71 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Fuel Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #7 : Kasım 20, 2020, 20:30:45 »
Hidrojen' in önemi ve kullanılacağı yer ile elektrikli otomobilin önemi ve kullanım alanları farklı. Su an yeni araçlarda elektrikli araçlar önemli bir eksikleri kapatarak, mantıklı hale gelmeye başladı. Porsche'nin kullandığı 800volt mimarisi ile batarya fabrika verilerine göre 22 dakikada %5'den %80'e şarj edilebiliyor. Testlerde ölçülenler daha bile iyi %1'den %80'e 19 dakika ölçüldü.

Ama her halükarda 500-600 milyon arac petrol ve türevleri kullanarak trafikte dolaşıyor. Hidrojen' in önemi bir değişim kiti ile bu 500-600 milyon aracın önemli bir bölümünün hidrojen kullanabilecek hale getiriline bilinir. Su anki emisyon kurallarına göre bile üretim yapılsa, halen global ısınma 2.5 celciusda kalacak. Bunun 1.5 celcius'dan az olması lazım ki mevsimler değişmesin. Bu da trafikteki 500-600 milyon araca dokunmadan mümkün değil.

Su an elektroliz yolu ile Güney Afrika, Alaska, Güney Amerika. Antarktika'da elektroliz rafineleri kurula bilinir. Bu yerlerdeki rüzgardan elektrik üretimi çok verimli. Ayni zamanda çöllerde, orta Afrika'da güneş enerjisi çok verimli.

O yüzden Mercedes, Porsche ve Toyota halen bu hidrojen teknolojisine yatırım yapıyor. Porsche 2 hafta önce rafineri yatırımları yapacağını açıkladı bile. O yüzden bu enerji, emisyon ve global ısınma konularının çok farklı yüzleri var.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2618 kere teşekkür etti
  • 2981 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yakıt Hücreli (Fuel Cell) Çekici (Kamyon)
« Yanıtla #8 : Kasım 21, 2020, 15:49:42 »
Yolcu uçaklarında da zararlı emisyon azaltma amacıyla hidrojenden enerji çeviren türbin kullanımına geçilmesi gündemde.
Porsche seyyar (Tır) şarj istasyonu da grliştirdi, içinde yüksek kapasiteli aküler mevcut.
Enerji nakil istasyonlarında, sıvı yakıta göre daha yüksek sayıda aktarım birimi gerekli. Dinlenme tesisi şeklinde alanların araç parkları bu iş için daha uygun. Yani şarj istasyon alanları mevvutlara göre daha geniş olmak zorunda.

Etiketler: