Gönderen Konu: Elektrikli Otomobiller  (Okunma sayısı 16656 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 300000
  • Model Yılı: '99
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #180 : Eylül 05, 2025, 19:27:56 »
Elektirikli araçlarda anlamadığım neden araç güneş panali teknolojisi ile kaplanmıyor. Devletler illa vergi alacak halktan.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #180 : Eylül 05, 2025, 19:27:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #181 : Ekim 14, 2025, 17:58:37 »
Hane elektrik ücretleri ile otomobil şarjı çok iç içe girmeye başladı ve bu durumdan ilgisiz sakinler de etkilenecek gibi görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #182 : Ekim 15, 2025, 00:09:15 »
Elektirikli araçlarda anlamadığım neden araç güneş panali teknolojisi ile kaplanmıyor. Devletler illa vergi alacak halktan.

Getirdiği ağırlık olumsuzluğunu, verdiği fayda karşılamıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #183 : Ekim 15, 2025, 10:02:32 »
Elektrikli araçların şarj süresi ve konu ile ilgili şarj koşullarından önce şu yangın konusunu çözmeleri gerek özellikle yandan çarpmalarda mutlaka yangın çıkıyor ve kapılar açılmıyor,Malatya'daki Tesla olayı ve geçen gün Çin'de olan olayda Xiaomi Su 7 marka yüksek beygirli spor arabada elektronik kapılar açılamadı yine can kayıpları oldu,zaman içinde şimdilik uygun görünen elektrik şarj istasyonlarında farklı tarifeler uygulanacaktır,yap işlet devlet yollarındaki hgs gibi..belki sitelerde,özel butik siteler hariç yasaklama bile gelebilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #184 : Ekim 15, 2025, 17:57:40 »
İlginç şekilde Kuzey Avrupa ülkelerinde yaygınlaştı. Gerçi orada yoldan şarj sağlayan sistemler bile vardı ağır araçlar için. Ülkemizde henüz doyum noktasına gelmemiş otomobil pazarının yarısının bile sadece elektrikli otomobil olması, tüm sistemlerde soruna neden olabilir elektrik altyapısı yönünden (hesaplamak gerek, gerçi bu çok zor degil).

Yüksek enerji yüklü kimyasal ve güvenlik üzerinde iyi düşünülmesi ve gerçekten sağlıklı gelişme sağlanmadan tüketici kullanımına sunulması gereken teknolojiler. Geliştirilmiş ürün demiyorum, dediğiniz yönden de hala gelistirilmesi gerekiyor, bu şarj kapasitesi ve hızından daha önemli bir konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #185 : Ekim 16, 2025, 10:58:21 »
Elektrikli araçların şarj süresi ve konu ile ilgili şarj koşullarından önce şu yangın konusunu çözmeleri gerek özellikle yandan çarpmalarda mutlaka yangın çıkıyor ve kapılar açılmıyor,Malatya'daki Tesla olayı ve geçen gün Çin'de olan olayda Xiaomi Su 7 marka yüksek beygirli spor arabada elektronik kapılar açılamadı yine can kayıpları oldu,zaman içinde şimdilik uygun görünen elektrik şarj istasyonlarında farklı tarifeler uygulanacaktır,yap işlet devlet yollarındaki hgs gibi..belki sitelerde,özel butik siteler hariç yasaklama bile gelebilir.
Birden farklı şekilde çözümü var, en yaygın olanı LPF denen demir fosfat pil kullanılması. Bu da standart menzil Tesla Y ve MG4 gibi araçlarda mevcut.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #186 : Ekim 18, 2025, 13:03:45 »


BYD Sealion 7 - Kasım ayında bayilere geliyormuş.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #187 : Ekim 18, 2025, 13:15:52 »
Görüntüsü güzel bir araç.bu araçları Manisa'da üreteceklerdi,arazi vs belli oldu ancak sanki vazgeçildiği ve İspanya'nın tercih edildiği gibi basında yazılar çıkıyor,aldıkları ötv avantajı Togg'un aleyhine oldu.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #188 : Ekim 18, 2025, 14:49:15 »
Görüntüsü güzel bir araç.bu araçları Manisa'da üreteceklerdi,arazi vs belli oldu ancak sanki vazgeçildiği ve İspanya'nın tercih edildiği gibi basında yazılar çıkıyor,aldıkları ötv avantajı Togg'un aleyhine oldu.

2025 bitmeden ne olacağı belli olur diye düşünüyorum.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #189 : Ekim 18, 2025, 16:27:06 »
Otomobilin üretim olarak iç pazara gelmesi yedek parça sanayii açısından hem üretici, hem tuketici yönünden fayda sağlar. Bu stratejik kararlar alınmadan çok iyi düşünülmeli. Diğer taraftan üreticiler de marka güvenirliğini göz ardı etmemeli.

Özellikle arkadan itişli elektrikli otomobillerde dikkattimi çeken ve tecrübeli olunması gereken ve bir husus var. Kaygan zeminlerde enerji geri kazanımı ya kapatılması, ya da en düşük seviyede kullanılması gerekebilir. Bu lastik özellikleri ve aracı tanımakla da ilgili bir durum. Aksu halde beklenmeyen ve güvenlik açısından olmaması gereken araç gövde hareketleri oluşabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #190 : Ekim 24, 2025, 23:20:09 »
EV iyidir. Neden;

1- periyodik motor şanzıman bakımı yok
2- yakıt ucuz. Evden ise çok daha ucuz.
3- mekanik parça az
4- ikinci eli mantıklı. Çünkü alırken kafa rahat. Bakımda hangi ürünleri kullandı, zamanında bakım yapılmış mı sorusu yok.
5- pil bitme derdi çok yok. 1000 sağlıklı döngü en az 300 bin km eder.
7- kısa mesafe sürücüleri için çok iyi. İçten yanmalıyı sürekli soğuk motor veya düşük devirde çalıştırarak ömrünü azaltıyoruz. Elektriklide isterseniz 200m sürün. Sıfır sorun. Sıfır soru işareti.

EV kötüdür. Neden;

1- araç ağır. Yürüyen aksam erken yorulur bozulur. Yol tutuşu için daha komplike şeyler lazım. Süspansiyon sert olur.
2- lastikleri pahalı. Aşınma erken
3- sürekli uzun yol kullanıcısı için zahmetli.
4- şarj az olunca biraz stres yapar.
5- şarj için ekstra çaba ve program ister.
6- yangın tehlikesi yüksek


Uçak ve gemilerin elektrikli olma ihtimali şu an yok. Bu da gösteriyorki şimdilik sadece otomobilde kullanılır bi teknoloji.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #191 : Ekim 28, 2025, 14:45:20 »
Elektrikli araçlarda bataryalar gittikçe iyileşiyor. Zamanla daha da performanslı olacaktır. Tek şarj ile 500km şehirler arası yol rahatlıkla gidiliyor. Geçenlerde sekizsilindir youtube kanalında 6 farklı araç aynı anda test edildi. En düşük gören 350km civarı gördü tek şarj ile. Tesla y lr 520km, togg t10f 480km, tesla y sr ise 440km gördü. Bu 120km ile şehirler arası yolculuk. Şehir içi daha iyi performans verecektir. Tek sıkıntı şarj için bekleme süresi. Buda teknoloji geliştikçe hızlanacaktır.

Yangınla ilgili maalesef şuan kullanılan bataryalar sorunlu. Ama lpf bataryalar çoğaldıkça yangın sorunu çözülecektir. Kapıların kaza anında manuel açılması için otomobil firmalarının güncelleme yapması gerekecek sanırım. Kazada elektrik kesen bir aracın kapısının açılmaması büyük sorun. Sadece yangın olarak bakmamak lazım. Suya düşen araçlarda da böyle bir sorun olabilir.

Şuan içten yanmalı motor teknolojisine ağırlık veren firmalar birer birer elektrikli modellerini üretiyor. Burada yeni platform ve yeni dizayn yerine güncel dizaynlarını elektrikliye çeviriyorlar. Buda firmaların maliyetini azaltıyor.

Burada en büyük sorun ülkemizde elektrikli araç satışını durdurmaya yönelik atılan adımlar. Önce araç ötv'leri yükseltildi. Sonra evden şarjı engellemek için 5000kwh limit getirildi. Şimdi bu limit 2026 itibariyle 3000kwh'e düşürülmesi gündemdeymiş. Bu kwh'ları geçenler devlet desteği kesilerek yüksek ücretten fiyatlandırılacaklar. Bugün kwh'i 3tl'den alan bir kullanıcı devlet desteği olmayacağı için 6tl'den kullanacak. Sadece araç şarjı için olsa tamam ama burada evde kullanılan tüm elektrik bu ücretten fiyatlanacağı için elektirkli aracın yakıt maliyeti dışarıda şarj maliyetini geçmiş olacak. Neredeyse benzinli araç maliyetine ulaşacak. Devletin biran önce buna bir çözüm bulması gerekiyor.

Bunun yanında sorunlardan birisi de apartman ve sitelerde bu araçların şarj imkanının oluşturulacak düzenlemelerin yapılması gerekiyor. Bazı kullanıcılar kafalarına göre tesisat çekip araçlarını şarj ediyor. Buda yüksek akım çeken sistemden dolayı yangın riski doğuruyor.

 Yeni yapılacak binalarda elektrikli araç şarjı için uygun sistemlerin kurulması zorunlu olmalı. Eski binalarda da dönüşüm talep edlmesi durumunda kurulum masrafları talep sahiplerine ait olmak üzere sistem kurulacak düzenleme yapılmalıdır.  Bu sistemler de ücretli olmalı ancak ücret dışarıda ki şarj istasyonlarından ucuz ev elektriğinden pahalı olmalı. Bu sayede hem apartman/site yönetimi gelir elde eder. Hem izinsiz bağlantı kullanımının önüne geçilir. Hemde komşularla tartışma önlenmiş, Hem de evde kullanılan elektrik az olacağı için limitler dahilinde ucuz elektrik kullanmaya devam edilmiş olur.

Bir diğer sorun da tesla'da 40 bin km de bakım yapılıyor sanırım. Ancak ülkemizde ki elektirkli araçlar sanki içten yanmalı motorlu araçlar gibi her yıl veya 10-15 bin km de bakıma alınıyor. Bir iki filtre değişimine 10-15 bin tl bakım parası istiyorlar. Bu konunun da düzenlenmesinde fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #192 : Ekim 28, 2025, 17:42:44 »
Evde börek yapmak da elektrikli araç kurbanı olacak. :ıslık
Bunun yerine keşke önce elektrik üretim maliyetini düşürecek adımlar atilsaydi, sonra diğer adımlar düşünülebilirdi.

Tesla'da arka silecek göremedim, oldukça yatık arka cam mevcut, bu bir sorun olabilir.

Araçların menzillerinde şarj, batarya kapasitesi yanında elektrikli motor verimleri de önemli.
Diğer yandan uzun yol enerji verimliliği için araç ön yüzey alanı ve sürtünme değeri, dolayısı ile aerodinami de önemli.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #193 : Ekim 28, 2025, 21:24:13 »
Özellikle Almanya premium otomobil markalarında önce elektrikli arabalara çok öncelik verildi ve sanki içten yanmalı motorlu arabaların sonu geldi diye 2035 tarihi belirlendi ancak son günlerde 2035 in gözden geçirileceği yönünde siyasetçi açıklamaları ve meşhur 3 marka içten yanmalı devam edecektir deyip elektrikliye biraz mesafe koymuş gibiler..Nedeni konusunda tam bir açıklama yapmadılar,acaba yapılan yatırım zaman içinde kendini kurtarmayacak mı? Bize gelince vatandaşın önce bir hevesle elektrikliye  yönlendirilmesinin ilerde avantajlı olmayacağı görüşü hakim,elektrik zamları ve bahsedildiği gibi servislerin doymak bilmez kabarık fatura için bir şeyler icat etmeleri insanı düşündürüyor,umarım görüşümüzde yanılmış olalım,bazı fikirlere göre de elektrikli araç üretirken fabrikaların kar etmeleri için içten yanmalı bir iki marka daha araba üretmeleri aksi halde zarar hanesinin büyüyeceği belirtiliyor,acaba Almanlar bu hesabı mı yaptılar ?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #194 : Ekim 29, 2025, 12:45:24 »
 Aklın yolu bir şu an en mantıklı seçenek hibrit araçlar zira hibritin en güzel tarafı, elektrikli araçların aksine  aracın hareket halindeyken bile bedava kendi kendini şarz edilebiliyor olması, şarz istasyonuna, kabloya  ihtiyaç duyulmaması, elektrik kesintisi riskinin, şarzım biterse yolda kalırım korkunuzun, şarz  ve elektrik faturası gibi dertlerin  olmaması, Üstelik aracın fişe, kabloya ihtiyaç duymadan bedava kendi kendini şarz ediyor olması, Toyota'nın 30 yıllık hibrit tecrübesi dünyanın en çok satılan hibrit aracı olması, Amerika ve Avrupa'da hala bu araçların özellikle taksilerin trafikte olması, 10 yıl garanti avantajı, bakımlarının 15 binde bir olması ve sorunsuzluğu Toyota hibriti tercih sebebi yapıyor ama aslında en ideali Toyota'nın hidrojen ve güneş enerjili gibi yenilenebilir motorlu  araçlarının bir an önce piyasaya sunulmasıdır. İşte o zaman elektrikli araçların hiç şansı kalmaz. Bu arada yanan teslaları ve sık sık geri çağrılan byd'leri gördükçe elektrikli araba şimdilik beklemede kalsın diyorum. Ne zaman ki elektrikli araçların güvenlik problemleri çözülür, menzil en az 1000 km olur, elektrikli araçlara özel elektrik faturaları en düşük düzeye çekilirse  belki  o zaman düşünürüm. Şimdi pek akıl karı gelmiyor bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #195 : Ekim 29, 2025, 14:57:01 »
Aklın yolu bir şu an en mantıklı seçenek hibrit araçlar zira hibritin en güzel tarafı, elektrikli araçların aksine  aracın hareket halindeyken bile bedava kendi kendini şarz edilebiliyor olması, şarz istasyonuna, kabloya  ihtiyaç duyulmaması, elektrik kesintisi riskinin, şarzım biterse yolda kalırım korkunuzun, şarz  ve elektrik faturası gibi dertlerin  olmaması, Üstelik aracın fişe, kabloya ihtiyaç duymadan bedava kendi kendini şarz ediyor olması, Toyota'nın 30 yıllık hibrit tecrübesi dünyanın en çok satılan hibrit aracı olması, Amerika ve Avrupa'da hala bu araçların özellikle taksilerin trafikte olması, 10 yıl garanti avantajı, bakımlarının 15 binde bir olması ve sorunsuzluğu Toyota hibriti tercih sebebi yapıyor ama aslında en ideali Toyota'nın hidrojen ve güneş enerjili gibi yenilenebilir motorlu  araçlarının bir an önce piyasaya sunulmasıdır. İşte o zaman elektrikli araçların hiç şansı kalmaz. Bu arada yanan teslaları ve sık sık geri çağrılan byd'leri gördükçe elektrikli araba şimdilik beklemede kalsın diyorum. Ne zaman ki elektrikli araçların güvenlik problemleri çözülür, menzil en az 1000 km olur, elektrikli araçlara özel elektrik faturaları en düşük düzeye çekilirse  belki  o zaman düşünürüm. Şimdi pek akıl karı gelmiyor bana.

Tersten düşünelim. İnsanlar 100 sene boyunca 5-10 hareketli parça ile yürüyen otomobil yerine 10 senede bozulmaya başlayan, 250 hareketli parçası bulunan, sürekli bakım isteyen otomobile geçiş yapılmaya zorlanılsaydı ne olurdu?

Elektrik, akaryakıta göre çok daha kolay ulaşılır. Tesis kurulması daha basit. Çok kısa zamanda her yerde şarj soketi olacak.

Ama şu bir gerçek. Üretimi pahalı. Üreticilerin kârı az. Porsche napıyoruz biz, kendi kendimizi bitireceğiz deyip elektrikli planlarını rafa kaldırıyor.

Teşvik olmasa çoğu kişi EV almaz ama bence kış mevsiminde 250km menzilli elektrikli çok çok iyidir. Kullanıcı dostudur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #196 : Ekim 29, 2025, 17:29:23 »
Mantık kuralım, şu andaki yaygın teknoloji ile şehir içinde elektrikli araç konvansiyonel yakitlilara göre hem enerji verimliliği, hem çevre konularında daha makul. Bu durumda hususi otomobiller bir yana taksi, minibüs gibi belli güzergahları ve durakları kullanabilen araçların elektrikliye geçişi için takvim yayımlanabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #197 : Ekim 29, 2025, 20:23:31 »
2025 bitmeden ne olacağı belli olur diye düşünüyorum.

Bir iş adamının söyleşisinde; Açıkça dillendirilmeyen ve haberlere yansımayan, avrupalı araç üreticilerinin söylemleri; BYD Türkiyede araç üretip gümrük birliğinden faydalanarak avrupaya ucuz araç satarsa, Türkiye ile gümrük birliği anlaşması biter.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #198 : Ekim 29, 2025, 21:01:16 »
Çinliler belki de eski komşumuz Türkiye zora girmesin İspanya 'ya üretimi kaydıralım demişlerdir,bakalım o zaman neler olacak? Manisa bu durumda beklemeye alınmıştır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #199 : Ekim 29, 2025, 23:32:39 »
Çinliler belki de eski komşumuz Türkiye zora girmesin İspanya 'ya üretimi kaydıralım demişlerdir,bakalım o zaman neler olacak? Manisa bu durumda beklemeye alınmıştır.

Çin’de her şeye devlet karar verir. Çok ucuz ürettiği arabaları daha pahalıya avrupa veya türkiye’de üretmemek için elinden geleni yapacak.

İspanya’da üretse ne olur? AB yasa çıkarır, çin menşeili araçlara şu kadar ek vergi koydum der. Sonra ?

AB acımasızdır. Hollanda’da çin şirketine el koydular. Çat diye. Rus mevduatlarına el koydular. Herkes güven güven der, Türkiye’de güven yok der. AB ülkelerine nasıl güvenir anlamam. AB çıkarı haricinde iş yapıyorsanız asla güvenilmezler.