Gönderen Konu: Elektrikli Otomobiller  (Okunma sayısı 16663 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #160 : Ocak 13, 2025, 17:50:32 »
Akım koruma prizleri yıldırım düşmesi gibi durumlarda sigorta gibi görev yapıyor, dediğin gibi yoksa akım dalgalanmaları da fayda göstermiyor, role şart Mutlu. Şarj istasyonlarinda bu konuda donanımlar önemli, özellikle aynı anda şarja bağlanan çoklu araçlarda, sonuçta bunlar tek trafo merkezinden besleniyorlar.

Kablo konusu da belirtildiği gibi çok önemli, çekilen akım ve kablo kesiti (bakır) açısından.

Otomobil içindeki elektromanyetik alan konusunu 14 yıl önce incelemiştim. https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=19517.0

Net söyleyeyim, öznel tecrübeyle canlılar üzerinde etkisi var. Bir örnek vereyim, kablo dışından metal teması olmadan ölçüm yapabilen cihazlar mevcut. Hatta bazı yeraltı elektrik hattı arızalarınin konumları bu şekilde tespit edilmektedir.
Hatta elektrik motorları da bu elektrik alanlarından yararlanarak çalışmaktadır. Hatta, tonlarca ağırlığındaki trenler zeminden aynı prensipten yararlanilarak kaldirilmakta ve lineer motorlarla yüksek hizlara ulastirilmaktadir (bkz, magnetic levitation).

Toyota Club Türkiye

Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #160 : Ocak 13, 2025, 17:50:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #161 : Mart 04, 2025, 18:01:22 »
Bilirsiniz, bazen, kimi sebeplerden geniş kapsamlı elektrik kesintileri olabiliyor. Bunun şehirlerarası şarj istasyonlarini etkileyecek sekilde olması, dizel destek hariç büyük problem oluşturur. Petrol krizindeki akaryakıt kuyruğu gibi şarj kuyrukları olması riski mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #162 : Mart 04, 2025, 21:27:49 »
Daha önceki yorumları okudum,oldukça isabetli tahminler olmuş,örneğin evden yapılan şarj ucuz diye kablo çekmeler ve ortak kullanım alanından elektrik almalar gibi olaylar olurken şimdilerde belli kilowatt sarfiyat üzerine çıkınca 2 katı fatura gelmesi gündemde,Manisa'da BYD fabrikası üretime başlayınca oldukça hareketli bir piyasa olacağını ve temelli sayılacak düzenlemelerin o zaman yerine oturacağını varsayıyorum.Beklemedeyiz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #163 : Mart 05, 2025, 14:09:00 »
Bilirsiniz, bazen, kimi sebeplerden geniş kapsamlı elektrik kesintileri olabiliyor. Bunun şehirlerarası şarj istasyonlarini etkileyecek sekilde olması, dizel destek hariç büyük problem oluşturur. Petrol krizindeki akaryakıt kuyruğu gibi şarj kuyrukları olması riski mevcut.

Hakan Bey çok haklısınız elektrikli araçların ve alt yapılarının oturma süreci zaman alacak gibi. Şu an en mantıklı seçenek hibrit araçlar gibi duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #164 : Mart 22, 2025, 11:52:16 »
Togg 4x4 'e denk gelen oldu mu?

Bu arada otomobiller dahil sokaklarda araç sarjlari için kaldirimlarda elektrik kabloları görüyorum, bu konuda bir düzen getirilmesi gerekir güvenlik açısından.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #165 : Mart 22, 2025, 22:22:25 »
Biz önce istim arkadan gelsin diye yola çıkarız sonra üzücü beklenen olaylar olur tedbir ve yönetmelikler ve düzenlemeler gelir,bulunduğum sokakta apartmandan sokağa kablo çekilmiş ve bir BYD devamlı şarjda,apt duvarı ve kaldırım arasında sürekli şarj oluyor,araç,apt için ne derece güvenli ve araç gittiğinde kablo orada bir kutuda saklanıyor zannedersem,ancak kötü niyetli olunursa sorun çıkacaktır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #166 : Mayıs 03, 2025, 13:10:19 »
Bilirsiniz, bazen, kimi sebeplerden geniş kapsamlı elektrik kesintileri olabiliyor. Bunun şehirlerarası şarj istasyonlarini etkileyecek sekilde olması, dizel destek hariç büyük problem oluşturur. Petrol krizindeki akaryakıt kuyruğu gibi şarj kuyrukları olması riski mevcut.
Günümüzde Güney Batı Avrupa'da yasananlar önemli bir örnek oluşturmuş durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #167 : Mayıs 03, 2025, 17:18:06 »
2 sene önce Aralık ayındaki kar fırtınası sonra yollarda kalanların olması ve geçen haftaki elektrik kesintileri elektrikli araçlara olan önyargımı daha da artırdı. Hibritten başkası yalan diyorum ben.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #168 : Mayıs 03, 2025, 19:44:11 »
2 sene önce Aralık ayındaki kar fırtınası sonra yollarda kalanların olması ve geçen haftaki elektrik kesintileri elektrikli araçlara olan önyargımı daha da artırdı. Hibritten başkası yalan diyorum ben.
bana göre de nesli tükenmekte olan klasik LPG uyumlu fazla tefarruatı olmayan atmosferik motorlu araçlardan başkası yalan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #169 : Mayıs 04, 2025, 10:30:14 »
Mutlu Beye katılıyorum aklın yolu bir şu an en mantıklı seçenek hibrit araçlar zira Hibritin en güzel tarafı, elektrikli araçların aksine  aracın hareket halinde şarz edilebiliyor olması, şarz istasyonuna, kabloya  ihtiyaç duyulmaması, elektrik kesintisi riskinin, şarzım biterse yolda kalırım korkunuzun olmaması, şarz  ve elektrik faturası gibi dertlerin  olmaması. Üstelik araç bedava kendi kendini şarz ediyor.  Bir de Toyota'nın 30 yıllık hibrit tecrübesi dünyanın en çok satılan hibrit aracı olması, 10 yıl garanti avantajı, bakımlarının 15 binde bir olması ve sorunsuzluğu Toyota hibriti tercih sebebi yapıyor ama aslında en avantajlısı Toyota'nın hidrojen ve güneş enerjisi gibi yenilenebilir mükemmel motor seçenekleri umarım bir an önce bu araçlar Türkiye de gelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #170 : Mayıs 04, 2025, 11:50:47 »
Şimdi toyota 10 yıl garanti ile chr+ modelini satacak, güvenip almayalım mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #171 : Temmuz 11, 2025, 15:57:31 »
Tesla, kaza sonrası alev aldı. 11 Temmuz 2025 sabaha karşı Malatya'da olan kaza haberi. İki sağlıkçı ne yazık ki yanarak can vermiş. Allah rahmet eylesin. Haber alttaki linkte.
https://malatyahaber.com/haber/otomobil-ikiye-bolundu-alev-ald-2-kisi-hayatn-kaybetti

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 11, 2025, 16:49:28[/time]
https://haber.mynet.com/malatya-da-korkunc-kaza-tesla-ikiye-bolundu-hemsireler-hayatini-kaybetti-110107220661

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 11, 2025, 16:51:21
Tesla resmen Doğan ve Şahin grubu araçlar gibi ikiye bölünmüş.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #172 : Temmuz 13, 2025, 18:47:20 »
Bu son durum tartışılabilir. Aracin kütlesi ve bunun arac boyunca dağılımı önemli. Kütlexhız

Dikkat ediyorum şehirlerarası yollarda elektrik şarj noktaları hep güneşin altı (gündüz 🤔 ).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #173 : Temmuz 14, 2025, 12:29:24 »
Tesla yandan direğe çarpma testi Ncap'te 32km/h ile gerçekleştirilmiş ve sağlam kabul edilmiş.

Demek ki markaların/modellerin neredeyse tümü ile 33km/h ve üstü ile yandan direğe çarpmamak gerekiyor.

Sağlam araç yoktur, dikkatli ve kurallara uyan sürücüler vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #174 : Temmuz 14, 2025, 18:53:58 »
Bir de fizik kurallarını bilen...

Araç 2 ton, 2 bin kilogram. Haberi görmüştüm, o hale gelmesi için kim bilir kaç km hız yapıyorlardı....
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #175 : Temmuz 15, 2025, 11:39:15 »
Kesinlikle. Muhtemelen elektrik motoru/lari darbe anında gövdeden ayrılmıyor. Aks açıklığına göre belli durumlarda yüksek burulma momentleri oluşabilir gövde üzerinde. Bu gövde batarya grubunu da icerdigine göre ana tasarım konvansiyonel araçlardan farklı olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #176 : Ağustos 23, 2025, 21:52:03 »
Sizce stratejik olarak elektrikli otomobiller Türkiye için cari açığın azalmasına mı katkı sağlar, yoksa daha çok mu açığa neden olur?

Elektrik enerjisi kullanımıyla daha az petrol ithalatı.
Ham, yarı ve bitmiş batarya maliyeti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #177 : Ağustos 30, 2025, 18:40:42 »
Kendimiz üretmediğimiz ve ihraç etmediğimiz her şey cari açığı artıracaktır. Elektrikli araçları, bataryaları ithal ettiğimiz müddetçe ve ürettiğimiz araçları dışarı satmadığımız sürece cari açık kapanmaz.

Ayrıca yeşil enerji için ülkemiz bulunmaz bir kaynakken (Rüzgar, Güneş ve Deniz dalgasından), elektrik üretiminde halen büyük çoğunluk olarak doğal gaz kullanıyorsak ve gerek res, gerekse ges sistemlerinin malzemelerini dışarıdan ithal ediyorsak elektrik üretiminde dışa bağlılık devam edecektir. Ayrıca bireysel elektrik üretenlere zorluklar çıkarıp belli başlı kişilerin elektrik üretimine izin veriliyor ve onların yüksekten elektrik satması sağlanıyorsa doğal kaynakların da bize cari açık kapatma yönünde bir faydası olmayacaktır.

Bugün togg, byd ve tesla araçların fiyatlarını karşılaştırın. Tesla byd'nin togg ile kafa kafaya satışı var. Kamu almıyor, ticari taksiler, filolar almıyor. Üstüne birde küçük yazılım batarya arızaları ve servislerde çözülemeyen mağduriyetler varken yerli araca kimse yönelmiyor.

 Togg'da kredi kolaylığı olsa da önünüzde daha çok özellikli Tesla varsa millet Tesla'ya yöneliyor. Bu araçlar ithal geliyor ve parası dolar/euro olarak yurtdışına gidiyor. Ancak ülkemizde üretilen aracın hammaddesi dışarıdan da gelse sonuçta ülkemizde üretildiği için işçilik ve kar payı ülkemizde kalacakken yanlış politika ile ötv artırımı nedeniyle paralar ithal araca kayıyor.

Son olarak ülkemizde üretim olmadıkça ve üretilen de eş dost zenginleşsin diye yüksek fiyattan iç piyasaya satılmazsa belki cari açık kapanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #178 : Ağustos 30, 2025, 21:08:56 »
Cari açık bu yöntemle kapanmaz,hatta artmaya devam eder,resmi daireler tamamen Togg kullanmadıkça fabrikanın maliyetleri artar,pil vs artık dünyada Çin'in egemenliği altında,bunu gören batılı meşhur firmalar elektrikli araç planlamalarında revizyona gidiyorlar.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #179 : Ağustos 31, 2025, 18:16:11 »
Nadir Elementler konusu burada devreye giriyor, Karadeniz'in Kuzeyi'nden, Doğu Akdeniz'e göz atmak gerek.

Vatadasin alım yapabildigi bazı yabbanci satış kanalları cari açık dusuncesiyle engellenmeye çalışılırken cari açığın artması yanlışlar yapıldığını ortaya koymakta. Oysa düzenleme, 1-2 ürün alanu engellememeliydi, alıp, satana karşı vergi uygulanmaliydi.

Temel iktisat kitaplarında bile olan ve tecrübeyle, teoriyle edinilmiş bilgilerin yokmuş gibi sayılıp atılan adımlar sorunları daha da büyütüyor. İçeride üretimi arttırmanın yanında, aşırı koruyucu politikalar (gümrük vergileri vb) iç üretimin katma değer ve teknolojik seviyesinin dünyadan geride kalmasına neden olacağı gibi bir sav da vardır ve bu hiç dde anlamsız değildir.
Görünen o ki teknoloji, Ar-Ge yatırımları konusunda atılması gereken çok adım var.