Gönderen Konu: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu  (Okunma sayısı 660 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: 0+
Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« : Temmuz 30, 2020, 15:17:10 »
Aracım 315.000 kmde 93 model Yaşına göre çok diri motora sahip Castrol GTX 10w 40  Yarı sentetik Yağ kullanıyorum. 3000km oldu Hiç eksiltme olmadı. 3500 RPm üzerine katiyen çıkmam Sakin kullanırım Aracı Toyota Özel servis Toyotamirde Bütün ağır bakımları yapıldı. Yaklaşık 12000 TL masraf yaptım.  Yakıt hortumları Lpg Sistemi [atikerdi Prins Taktırdım.) Değişti. Bütün Parçalar Bosch marka takıldı Frenler balata disk dahil. Buji ve Buji kablosu NGK marka Motor üst kapat conta termostat baskı balata tiriger Fren Merkezi fren vestenhaus dahil hepsi değişti. Yürüyen Alt takım Salıncaklardan tutun Burçlara kadar Herşey değişti. Şuanda Tek marş çalışıyor. 3.18 Lpg de 110 TL yakıtla klima açık 320 kapalı 400km yol yapıyor. Şehir içi Radyatör olarak eskisi vardı içime sinmedi Onuda değiştirdim Kale marka taktırdım %50 antifiriz %50 su Kullanıyorum Antifirz olarak mavi Castrol Radicol 4 mevsim . Herşey Çok güzel ancak Sorunum şu Hararet 90 sabit Klima açınca 85 düşüyor sabitleniyor. ama stop edip motor kaputunu açtığınızda motorun hiç bir kısmına kaputunu tutan demir dahil dokunamıyorsunuz. Okadar sıcakki Sanki motor yanacak gibi Sizce normalmi Yoksa bendemi sorun var çokmu takıntılıyım anlayamadım.

Toyota Club Türkiye

Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« : Temmuz 30, 2020, 15:17:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 258 kere teşekkür etti
  • 1336 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #1 : Temmuz 30, 2020, 23:53:24 »
Gayet normal eğer araçta su eksiltme veya kaynatma hararet sorunu vs yoksa herşey yolunda demektir,aracınız her ustanın anlayacağı ve piyasadaki muadil parçaların kullanılacağı bir araç değil fazla kurcalatmayın rutin bakımlarını orjinal parçalarla yapın gerisinden korkmayın buji olarak her 20 bin km'de bir orjinal denso marka alın sanayiden değil bulunduğunuz bölgedeki yetkili servisten veya form üyemiz tem otodan alın sanayide değişim yaparsınız,
Motorun ısınması gayet normal çünkü 2.0 motor ve motor havuzu komple dolu sakin kullanımda daha az yakar 3500 d/dk da 130 km/h ve üzerine çıkar o zaman daha çok yakar 3000 d/dk da sabit giderseniz 1.6 lt motor kadar yakar.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2020, 21:26:41 »
Gayet normal eğer araçta su eksiltme veya kaynatma hararet sorunu vs yoksa herşey yolunda demektir,aracınız her ustanın anlayacağı ve piyasadaki muadil parçaların kullanılacağı bir araç değil fazla kurcalatmayın rutin bakımlarını orjinal parçalarla yapın gerisinden korkmayın buji olarak her 20 bin km'de bir orjinal denso marka alın sanayiden değil bulunduğunuz bölgedeki yetkili servisten veya form üyemiz tem otodan alın sanayide değişim yaparsınız,
Motorun ısınması gayet normal çünkü 2.0 motor ve motor havuzu komple dolu sakin kullanımda daha az yakar 3500 d/dk da 130 km/h ve üzerine çıkar o zaman daha çok yakar 3000 d/dk da sabit giderseniz 1.6 lt motor kadar yakar.

Teşekkür ederim. Arife günü Aracın son kontrolleri yapıldıktan sonra Yola çıktım 5 vites 2000 rpm 80km/s hızla 200 km yol yapıktan sonra 1 saat dinlendim. yola devam edeyim dedim 1 vitesten 2 ye atarken motor çekişten düştü ve stop etti bir daha çalıştıramadım. Çekici ile servise çektirdim. Bugün başladılar bakmaya siboplar sıkıştırıyormuş Motoru indirmemiz lazım dediler. Yağı suyu Tam yağ zeytinyağı gibi su %50 antifizli hiç bir kaçak yok bakalım ne çıkacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2020, 19:32:54 »
Aracım durduk Yere Yağ ve Suyu tam olduğu halde ve Hİç yormadan kullandığım halde tamamen benden önceki sahibinin bakımsızlığı ve motoru yorması sonucu Motor Yatak sardı. Şuanda Toyota Yetkili Servisinde Komple Rektefiye yapılıyor 1 yılda garanti veriyorlar. Herşeyini oraya yaptırmıştım Buda bitince allahın izniyle Kaskomu yaptırıp devam edicem. Herkeze iyi günler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 26250
  • Kan Grubu: 0+
  • 103 kere teşekkür etti
  • 786 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2020, 21:55:29 »
Geçmiş olsun,durduk yere bir sürü masraf,iyi yapılırsa yine bir o kadar km yapar,serviste yapılacağına göre orijinal yedek parça kullanılsın,iş bittiğinde arabanın durumu ve yapılan işlemlerin ayrıntılı faturasını paylaşabilirseniz bilgilenmiş oluruz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #5 : Ağustos 27, 2020, 19:59:17 »
Aracım Şuanda tamamen yenilenmiş durumda bütün motor aksamı elektrik tesisatına kadar revizyon yapıldı. Motor aksamları sıfır olarak değiştirildi. Tamir yapılmadı. Bütün sensörler sıfır takıldı. 15.000 TL tuttu hepsi. yaklaşık 500km yol yaptım Gayet keyifli , 5000km kadar benzinde kullanmamı söyledi ustam. Şuanda 200 TL benzinle 500km yol yaptı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 26250
  • Kan Grubu: 0+
  • 103 kere teşekkür etti
  • 786 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #6 : Ağustos 27, 2020, 21:32:10 »
Hayırlı olsun,biraz masraf oldu ama 1.sınıf güzel bir araca yeniden sahip oldunuz,iyi günlerde sağlıkla kullanmanızı temenni ederim.Diğer taraftan bu gün ki araba fiyatlarını ve kalitesini göz önüne aldığınızda yaptığınız masraf hiç bir şey.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 258 kere teşekkür etti
  • 1336 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #7 : Ağustos 27, 2020, 22:00:51 »
Aracım Şuanda tamamen yenilenmiş durumda bütün motor aksamı elektrik tesisatına kadar revizyon yapıldı. Motor aksamları sıfır olarak değiştirildi. Tamir yapılmadı. Bütün sensörler sıfır takıldı. 15.000 TL tuttu hepsi. yaklaşık 500km yol yaptım Gayet keyifli , 5000km kadar benzinde kullanmamı söyledi ustam. Şuanda 200 TL benzinle 500km yol yaptı.
Hayırlı olsun aracınızın kıymetini bilin yapılan bu revizyon dan sonra daha uzun yıllar size hizmet eder ve o aracın tadını birçok araçta bulamazsınız heleki motoru ve elektrik tesisatı yenilenmiş bir aracın tadına doyulmaz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #8 : Ağustos 28, 2020, 17:17:03 »
Bugün bir tahlihsizlik Teker Bilyesinden ses geliyordu aşırı birşekilde onları değiştirdik. Sürekli bişey çıkacak diye korkuyorum artık.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2020, 17:18:21
Birde Rodaj Sürecinde aracı Hangi seviyelerde kullanmalıyım Yüksek devirlere çıkmıyım dimi dip gaz gibi şeylere girmiyim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 26250
  • Kan Grubu: 0+
  • 103 kere teşekkür etti
  • 786 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #9 : Ağustos 28, 2020, 17:45:20 »
Dip gaz yapmayın,fazla yüksek devir yapmayın,normal olarak fazla sıkıştırmadan kullanın,1000-1500 km idare edin,elemanlar birbirine uyum sağlasın, uzun ömürlü olur,korkacak bir şey yok,çıkarsa yapılır,bunlar ufak şeyler,yeni araç fiyatlarını ve kalitelerini düşünürseniz telaş edecek üzülecek bir şey olmadığını göreceksiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 258 kere teşekkür etti
  • 1336 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #10 : Ağustos 28, 2020, 20:13:52 »
Bugün bir tahlihsizlik Teker Bilyesinden ses geliyordu aşırı birşekilde onları değiştirdik. Sürekli bişey çıkacak diye korkuyorum artık.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2020, 17:18:21
Birde Rodaj Sürecinde aracı Hangi seviyelerde kullanmalıyım Yüksek devirlere çıkmıyım dimi dip gaz gibi şeylere girmiyim ?
Herşey teker bilyası kadar olsun okadar kusur kadı kızındada olur,dikkat etmeniz gereken en önemli husus boştayken kesinlikle gaz vermeyin ustalarada yaptırmayın aracınızın motorunun kronik sorunu boşta gaz verdiğiniz zaman yatak sardırır.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2020, 20:16:14
2500 devir bandında sürebilirsiniz,özellikle 5.vites çok uzun soluklu devir olduğu için rampalarda vs düşük devirde sıkıştırmayın 4.vitese düşün.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 315000
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corona 2.0GLİ Motor Sıcaklık sorunu
« Yanıtla #11 : Ağustos 29, 2020, 08:08:03 »
Aracın avans ayarını 1500 devirde sabitledi usta bi süre böyle dursun dedi. Sebebini anlamadım ama neyse teşekkür ederim ilginize içim rahatladı.

Etiketler: