Gönderen Konu: Distributor kapagi  (Okunma sayısı 2838 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Distributor kapagi
« : Nisan 08, 2009, 01:04:20 »
Arkadaslar ebay'de bir ilanda gordugum resim beni sasirtti. Distributor kapagi yok, iki kablo bir yere giriyor, iki buji kablosu da ayri bir yere giriyor. Bu nedir acaba? Buyuk resimlerden 4.sunde...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Corolla-Geo-Prizm-JDM-7A-FE-1-8L-Coil-Type-7A-FE-Trans_W0QQitemZ230334225739QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item230334225739&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72:1171|65:12|39:1|240:1318#ht_5866wt_1356
Fe... :-)

Toyota Club Türkiye

Distributor kapagi
« : Nisan 08, 2009, 01:04:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #1 : Nisan 08, 2009, 01:09:47 »
Arkadaşımın 1.4 tipo arabasındada buna benzer bi sistem vardı. ????
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #2 : Nisan 08, 2009, 01:28:40 »
Hayatimda ilk defa goruyorum bunu Harun. Sasirdim kaldim. Japonyadan ithale dilmis motor, demek ki adamlar farkli bir sistem kullaniyorlar.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #3 : Nisan 08, 2009, 02:22:52 »
Bende mantık yürütemedim birisi açıklasada öğrensek ?????
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #4 : Nisan 08, 2009, 12:15:09 »
Elektronik ateşleme sistemi olabilir mi?
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #5 : Nisan 08, 2009, 19:09:13 »
Ahmet Bey, bizimkiler de elektronik atesleme, ama 4 kablo bir yuere giriyor bizde.Bunda ise ikisi bir yere ikisi bir yere giriyor. Motor ayni motor, hersey ayni, bir bu farkli. Belki Corolla'dan degil de baska bir Toyota aracindan cikmadir bu motor, Japonya'dan ithal edildigine gore...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #6 : Nisan 08, 2009, 21:10:12 »
Bence distiribitörün takılı olması gereken yerde olan parça egzantirik millerinden çıkan doğrusal hareketi okuyan bir sensör.Bujilerin kablolarınında bağlı olduğu parçalarda indiksiyon bobinleri renult clio da görmüştüm bu sistemi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #7 : Nisan 08, 2009, 21:12:58 »
Ne olmuş, o da birşey mi, bende distribütör hiç yok ::) ::) ::) :blink:
:)))))))))))))
Ne teknolojik motor ama helal olsun:)))
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #8 : Nisan 08, 2009, 22:19:17 »
Aciklama icin sagol Tolga :)

 :lol: Umut, seninki merkez, distributore ne luzum var? :P
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #9 : Nisan 09, 2009, 10:56:58 »
Ahmet Bey, bizimkiler de elektronik atesleme, ama 4 kablo bir yuere giriyor bizde.Bunda ise ikisi bir yere ikisi bir yere giriyor. Motor ayni motor, hersey ayni, bir bu farkli. Belki Corolla'dan degil de baska bir Toyota aracindan cikmadir bu motor, Japonya'dan ithal edildigine gore...
Motoru tanıyorsanız dediğiniz doğrudur tabi.. Şimdi baktım da sanki biraz eğreti duruyor o parçalar ayrıca.. Sonradan takılma bir kit gibi.. Belki orjinal distribütör yerine takılmış bir elektronik sistem.. Farklı biçimlerde olabiliyor onlar. Görüntüyü bozmasın diye distribütör görünümlü olanını bile yapıyorlar.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #10 : Nisan 10, 2009, 00:52:29 »
Tekrar baktim, bana da egreti gibi geldi. Ergun mesgul herhalde. Bilse bilse o bilirdi herhalde. :P
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #11 : Nisan 13, 2009, 08:18:05 »
  :) Bu aksamı daha önce görmüştüm, kaba taslak çalışmasınıda biliyordum ama net bir bilgi sahibi olmak için çok yakın bir arkadaşımı aradım ve sordum.
 Kimi araçlarda distribütör mekanik aksamlı. Yani 4 silindirli bir motor için bir endüksiyon bobini var ve fevzi makarası belli sıra ile elektriği bujilere yolluyor. Bu işlem için mekanik olarak dönüyor ve distribütör kapağındaki metal başlıklara (her buji kablosu için bir adet) elektrik atlamasını sağlıyor (çok yakından geçerek).
 Resimdeki sistemde ise; 4 silindirli bir motor için 4 adet endüksiyon bobini var. Ama fevzi makarası yok. Bu dağıtım elektronik olarak sağlanıyor ve her endüksiyon bobini sırası ile endükleniyor, bu işlemde tamamen elektronik olarak gerçekleşiyor. Her endüksiyon bobinine bağlı buji kablosu yardımı ile bujide ateşleme sağlamış oluyor.
 Fark, belli zaman sonunda yüksek gerilimin atlaması ile çalışan fevzi makarası ve özellikle distrübütör kapağında bulunan metal başlıklar (elektrik atlamaları ile zamanla eriyorlar, yıpranıyorlar) eskimemiş oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #12 : Nisan 13, 2009, 10:56:48 »
Ne kadar enteresan bir sistem, endüksiyon bobinlerinin çalışma sırası elektronik olarak yapılıyor , sırası gelen bujinin bobini elektrik üretip bujiye gönderiyor, karbüratörlü ve distribütörlü araçlardaki gibi platin yok o zaman öylemi?
Bu sistemin gerekliliğini ve farkını çok anlamadım açıkçası :)
Teşekkürler Hakan abi

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #13 : Nisan 13, 2009, 12:46:31 »
Bence bu distiribitörsüz ateşleme sistemi daha uzun ömürlü olması lazım çünki bir bir birine sürten mekanik aksam yok.Tevzi makarası distiribitör kapağındaki bakırlara teker teker sürterek hangi bujinin ateşleme yapacağını belirliyor bu sürtme etkisi belir li bir zaman sonra azalıyor ve bujilere yeteri kadar enerji göndereme me problemi çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #14 : Nisan 13, 2009, 14:38:52 »
hmm. Bu güncel motorlarda bulunan (bildiğimiz) elektronik ateşleme mi? Yoksa farklı bişey mi?
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #15 : Nisan 13, 2009, 15:01:04 »
  Ben teşekkür ederim.
 Evet bu güncel motorlarda var. Elektronik ateşleme kısmında bir fark yok. Sadece bu sistemde fevzi makarası yok. Dolayısı ile dağıtma işlemini (distribütör=dağıtıcı) de elektronik bir sistem yapıyor ve sıra ile uygun endüksiyon bobinine enerji yolluyor. Hatta kimi araçlarda bu bobinleri bujilere yakın bir noktaya (bilirsiniz örneğin kimi araçların motorlarının bujileri bloğun içindedir ve buji kablosunun başı içerilere kadar girer), bujiy kablosunun bujiye bağlantı yerine yakın bir noktaya yerleştirilir ve siz dışarda da endüksiyon bobinlerini göremezsiniz. Her buji kablosunada (dolayısı ile endüksiyon bobininede) gerekli enerji elektronik olarak sıra ile verilir ve bobin endüklenir, buji ateşlenir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #16 : Nisan 13, 2009, 15:35:04 »
Aciklaman icin tesekkurler Hakan. :) Japonlar, kendi kullanacaklari araclari, ihrac ettiklerinden farkli yapiyorlar demek ki. Bizde, ihrac mali daha kaliteli olur.Onlarda tam tersi demek ki :D

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #17 : Nisan 13, 2009, 16:34:55 »
  Aslında bu sırf Japonlar için geçerli değil. :) Ben bazı Alman üretimlerinde de aynı şeyleri duyuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #18 : Nisan 13, 2009, 17:04:52 »
Bazı ülkelerde "iç pazara yönelik üretim" denince "yüksek kalite" anlaşılıyor.
Darısı başımıza..
Bu arada ateşleme sistemlerini açıklayan ingilizce bir kaynak buldum. http://www.procarcare.com/icarumba/resourcecenter/encyclopedia/icar_resourcecenter_encyclopedia_ignition.asp
Kabloların neden ikişer ikişer bağlandığını da açıklıyor. ("Distributerless ignition systems" bölümünde..)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Distributor kapagi
« Yanıtla #19 : Nisan 13, 2009, 17:08:03 »
O zaman eletronik ateşleme ile tamamen aynı tek farkı her bujiye ayrı endüksiyon bobini konulmuş değilmi? Bunun sebebi ne acaba yani daha kuvvetli tek bobinde bu işi görüyor zaten değilmi?

Tolga bey elektronik ateşleme sistemi elbette daha iyi, yakıt performansınıda etkiliyor, ama bazıları üst devirlerde istenen kıvılcımı çakamadığını flan söylüyor? bilmiyorum, yalnız distribütör kapağının içinde dönen tevzi makarası buji kablolarının bağlı olduğu yerleri sırasıyla gezerken onlara değmiyor, zira böyle olsaydı bir distribütör kapağı çok kısa sürede eskirdi,
ben dönen makara buji kablosunun bağlı olduğu metal parçaya gelince atlama (ark) yapıyor, diye biliyorum.

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...