Gönderen Konu: Bir yağ eksiltme daha  (Okunma sayısı 4664 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Bir yağ eksiltme daha
« : Ocak 18, 2020, 23:46:22 »
Forumda yağ hakkında çok fazla konu var , bayağı araştırma yapmaya çalıştım. Yöneticiler bu konu için bana kızmazlar  inşallah ;)
Toyota corolla 2000 model  1.6 (4afe motorlu) 235bin km deki Lpg li aracı bu yaz aldık.  Hemen yağ değişimi yaptık  ve Mobil 10w40 yağ 7 bin km de 2litre civarı yağ eksiltti . Yag değişiminde yağ simsiyahtı ve markayı değiştirmedik gene 10w40 mobil koyduk. Şimdi 2bin km oldu ve 300-400 ml civarı eksilmiş. Özellikle arabayı zorlayınca  gri, mavimsi duman atıyor,  sabah çalışmada falan duman gözlenmedi.
Motor ustam  muhtemelen segmanlardan kaynaklandığını vs. Motorun ustten başlayarak kontrol edilerek yapılacağını söyledi. Zaten forumda da aynı teşhis konulmuştu. Biraz uzun olsa da durumu anlatmak istedim.
Motoru en az 6 ay sonra yaptırabilirim.  Bu  süre zarfında   tavsiyelerinize ihtiyacım var.
10w40 olarak
-Motul 6100 mü?
-Liqui Moly marka 10w40 lardan başka da olabilir, Mos2 Leichtlauf 10W-40 (yag yakmayı azaltıcı katkılıymış ) mü?
Ya da hiç uğraşmayıp 10w60 mobil mı koyalım?
Başka öneriniz var mı?

Toyota Club Türkiye

Bir yağ eksiltme daha
« : Ocak 18, 2020, 23:46:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #1 : Ocak 19, 2020, 00:15:02 »
Ömer bey aracınıza durduk yerde para harcamayın aracın hiç bir şeyi yok zaten yağ yakmasıyla ünlü olan 235 bindeki bir araba hemde LPG'li ve 7000 km'de 2 litre çok değil o şekilde binin 300 binden sonra yaptırırsınız o motor sıfır rektefiye görse  bile her 5 bin km'de ortalama 0.5 lt lpg'den dolayı eksiltir,mavi duman sadece sekmanlardan atmaz sibob lastikleri yıpranmış araçta duman atar aracı fazla sıkıştırmadan kullanırsanız eksiltme biraz daha azalır,ama yok ben aracı illaki yaptıracağım derseniz tavsiyem kesinlikle parçaları ya yetkili servisten yada form üyemiz tem oto ufuk sönmez beyden alınız zira piyasada o kadar sahte ürün varki aklınız almaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2020, 00:45:30 »
10w-60 a girmeyin 60 numara yağı spor araçlar için uygun. 7000 de 2lt için motor yaptırmaya değmez. Ben 1000 kmde 1lt eksittiği için yaptırmıştım. Çalışma düzeni güzelse masrafa girmeyin derim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 490000
  • Model Yılı: '01
  • 4 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2020, 02:18:36 »
1000 km de 1 litreden fazla yağ tüketmediği ve bujilerde yağlanma görülmediği sürece motorunuzu açtırmayın..10 60 yağ 10 40 yağın ısıya dayanıklı ve tam sentetik halidir diyebiliriz..kıvam olarak 10 40 tan farkı yoktur.Gönül rahatlığı ile kulanabilirsiniz. Ben 1000 motorlu (1krfe) sirion aracımda ve 2001 avensis aracımda yıllardır kullanıyorum.özellikle mobil 1 10 60 yağın kulandıkça yağ tüketimini azaltığını gözlemleyebilirsiniz.Bu yağ 10 40 yağın 2 katı fiyata satılır.ister 10 40 la ilave ederek devam edin ister 10 60 la  eklemeden 10000 km yapın tercih sizin.Bir de son söyleyeceğim:3000 kmde 1 litre yağ yakan arac için  motoru açıp bakalım diyen ustadan uzak durun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2020, 11:57:44 »
Bujilerde kararma vardı , yağlanma yoktu.
Buji ve buji kablosunu değiştirdik, yakıtı  ve performansı gayet  güzel . Yağ eksilmesine alışamadım  ,aklımda takılıyor maalesef. Bir de sorun git-gide büyür  mu diye insan düşünüyor .
Yorumlarınız için teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2020, 12:11:03 »
Son çare 10 60 onda da iş görmezse rektefiye.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #6 : Ocak 19, 2020, 12:12:46 »
Senin Arabanın fabrika çıkışı zaten yağ yakıyor 2004 te o sorun giderildi. Çekişinde problem yoksa Arabanı kurcalatma, çok takıyorsan 10/60 kullan araban daha sessiz çalışır zararda olmaz
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #7 : Ocak 20, 2020, 10:02:22 »
Bujilerde kararma vardı , yağlanma yoktu.
Buji ve buji kablosunu değiştirdik, yakıtı  ve performansı gayet  güzel . Yağ eksilmesine alışamadım  ,aklımda takılıyor maalesef. Bir de sorun git-gide büyür  mu diye insan düşünüyor .
Yorumlarınız için teşekkürler
Daha kötüsü zaten rektefiye ama şuanda değil başta yazdığım gibi ve arkadaşlarında dediği gibi hele bi yağ eksiltme çoğalsın ondan sonra orjinal parçalarla yeni motor yapılır tertemiz olur ama şuan erken gerek yok,diğer ihtimalde motor yapıldıktan sonra bu araba gitmiyor çok yakıyor çekmiyor gibi serzenişte bulunabilirsiniz çünkü yeni motor ve alışma süreci biraz sıkıntılı geçebilir hatta bana kalırsa o motor dama diyene kadar kullanın en son söker komple yeni sandık motor alır bindirirsiniz rektefiyeden daha iyi olur ve herşeyiyle sıfır olur fiyat olarak çok abartılı değil zaten rektefiyede aynı fiyatlara çıkıyor aşağı yukarı,belki 1000 2000 TL gibi fark olur arada hatta formda bir üye Auris için komple sandık motor almıştı geçen sene.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Efsaneler ölmez şekil değiştirir...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '07
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #8 : Ocak 20, 2020, 15:54:45 »
Aracınızın yağ tüketimi normal lpg li araçtan bahsediyoruz subablar lpg de benzine göre daha yüksek ısıda çalışır bundan dolayıda ısınan yağ daha çabuk buharlaşma yapar ve zamanla yağ tüketimi artar bence kullanmanız gereken yağ 15 40 daha az eksilttiğini göreceksiniz 10 40 yağ aracınızın km sine göre ince kalır 10 60 yağda kullanılabilir ama yakıt artışı ve zor çalışma zor ısınma gibi problemler yaratabilir çünkü baya kalın bir yağ ondan dolayı 15 40 daha verimli olur motor açtıracak kadar bir yağ tüketiminiz yok gereksiz masraf olur
1998 COROLLA 1.6 XEİ SPECİAL A.C GÜMÜŞ GRİ 114hp
2000 YARİS LUNA 1.3 VVT-İ AC LACİVERT
1998 AVENSİS 2.0 SOL GÜMÜŞ GRİ
2007 YARİS 1.3 SOL SPECİAL GÜMÜŞ GRİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #9 : Ocak 20, 2020, 23:06:51 »
Yorum yapan herkes motor yaptırmanın gereksiz olduğunu söylüyor. Ben de sizin değerli görüşlerinize saygı duyarak rektefiye işini iyice artana kadar aklımdan çıkardım.
Bir dahaki yağ değişimine artık duruma göre  bakarız.
10w40 10w60 ve 15W40 tavsiyeleri almış olduk.
Motul 6100 10w40 ve Mos2 Leichtlauf 10W-40 hakkinda pek bir bilgi alamadım sağlık olsun
Yorumlarınız için  çok teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Araç: 4runner
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '99
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #10 : Ocak 21, 2020, 10:28:23 »
10w40 yağ yeteri kadar kalın zaten, motor yağ eksiltmesetersine 5w30 tavsiye ederdim. 20-50yaglari iç Anadolu da karbüratörlü araçlara koyarlar ama kışın çok zor çalıştığından kış öncesi de 10-40koyarlar. Arkadasimin 2004fabia 1.4 101ps choice u vardı, kitapçığında 5000km de 1lt yağ eksiltebileceği yazardı. Düşük hacimli çoğu araçlarda yağ eksilir yani aracınızda mobil 10-40tan bir lt bulundurun belli periyotlarla ekleyin. 1lt eksik bile binseniz çok dert olacağını sanmam.
https://*****/*****

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #11 : Ocak 21, 2020, 10:59:06 »
Benim tavsiyem mobil 1 5w50 peak life yağı olacak hemde tam sentetik bir yağ. Soğuk kısmı düşük iken sıcak kısmı daha kalın bir yağ isteklerinizi göreceğini düşünmekteyim. Daha önce kullandığımda ilk seferinde çok az fayda etmesine rağmen 2. yağ değişiminde gözle görülür bir fark olduğuydu denemenizi tavsiye ederim.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #12 : Ocak 21, 2020, 14:44:50 »
Liqui moly ve shell tavsiye ederim. Ben ikisini de 530 kullandım
Sattığım golf 208000 deydi. Opel astra h 90 binde liqui moly var şuanda. Yüksek kmlerde kalın yağ önerilse de ben 530 tercih ettim motor performansı da bayağı iyi(%98) çıktı satarken dyno'da. Aslında hepsi de belirli standartlarda yağların, sadece dandik ve merdivenaltı tabir edilen ürünlerden kullanılmaması tavsiye edilir. VW castrol önerir genelde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #13 : Ocak 22, 2020, 20:20:40 »
Daha kötüsü zaten rektefiye ama şuanda değil başta yazdığım gibi ve arkadaşlarında dediği gibi hele bi yağ eksiltme çoğalsın ondan sonra orjinal parçalarla yeni motor yapılır tertemiz olur ama şuan erken gerek yok,diğer ihtimalde motor yapıldıktan sonra bu araba gitmiyor çok yakıyor çekmiyor gibi serzenişte bulunabilirsiniz çünkü yeni motor ve alışma süreci biraz sıkıntılı geçebilir hatta bana kalırsa o motor dama diyene kadar kullanın en son söker komple yeni sandık motor alır bindirirsiniz rektefiyeden daha iyi olur ve herşeyiyle sıfır olur fiyat olarak çok abartılı değil zaten rektefiyede aynı fiyatlara çıkıyor aşağı yukarı,belki 1000 2000 TL gibi fark olur arada hatta formda bir üye Auris için komple sandık motor almıştı geçen sene.

 bende 2001 corolla terra 1.4 var.daha yeni sıfır motor yaptırdım.orjinal parçalar kullanıldığı için fiyat 6700 tl buldu.subaplar çelik olanlarla değişti.şu an motor yaptrdıktan sonra 1000 km yaptım yağ eksiltme yok.araç lpg li.yağ bile çok berrak hala.bakalım inşallah böyle devam eder yağ azaltmaz.araçlarınız yağı azalttığında önemsemeyip kullanmaya devam edince subaplar aşırı ısıdan eriyor.önceki subaplar sanırım magnezyumdandı.şimdikileri çeliklerle değiştirdim.bence yağ konusunu önemseyin çok azalmasını beklemeyin yada maddi durum iyiyse ve aracı uzun yıllar kullanmak için aldıysanız motor yaptırabilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #14 : Ocak 22, 2020, 20:53:16 »
Daha kötüsü zaten rektefiye ama şuanda değil başta yazdığım gibi ve arkadaşlarında dediği gibi hele bi yağ eksiltme çoğalsın ondan sonra orjinal parçalarla yeni motor yapılır tertemiz olur ama şuan erken gerek yok,diğer ihtimalde motor yapıldıktan sonra bu araba gitmiyor çok yakıyor çekmiyor gibi serzenişte bulunabilirsiniz çünkü yeni motor ve alışma süreci biraz sıkıntılı geçebilir hatta bana kalırsa o motor dama diyene kadar kullanın en son söker komple yeni sandık motor alır bindirirsiniz rektefiyeden daha iyi olur ve herşeyiyle sıfır olur fiyat olarak çok abartılı değil zaten rektefiyede aynı fiyatlara çıkıyor aşağı yukarı,belki 1000 2000 TL gibi fark olur arada hatta formda bir üye Auris için komple sandık motor almıştı geçen sene.

İlk 1000 km motor sıkı oluyor. Zira ustaların kapak sıkma yatak piston torklama değerleriyle fabrika üretimi çok farklı. Sıfır km bir araçta kontağı çevir ipek gibi çalışma ve esneklik vardır ve günümüz araçlar rodaja gerek duymaz ama rektefiye sonrası en az 1000km motor sıkı ve alışma istiyor.. :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #15 : Ocak 22, 2020, 23:33:37 »
bende 2001 corolla terra 1.4 var.daha yeni sıfır motor yaptırdım.orjinal parçalar kullanıldığı için fiyat 6700 tl buldu.subaplar çelik olanlarla değişti.şu an motor yaptrdıktan sonra 1000 km yaptım yağ eksiltme yok.araç lpg li.yağ bile çok berrak hala.bakalım inşallah böyle devam eder yağ azaltmaz.araçlarınız yağı azalttığında önemsemeyip kullanmaya devam edince subaplar aşırı ısıdan eriyor.önceki subaplar sanırım magnezyumdandı.şimdikileri çeliklerle değiştirdim.bence yağ konusunu önemseyin çok azalmasını beklemeyin yada maddi durum iyiyse ve aracı uzun yıllar kullanmak için aldıysanız motor yaptırabilirsiniz

Pistonlar,  segmanlar falan neleri yaptırdınız? Biraz daha açıklayabilir misiniz?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 22, 2020, 23:34:52
İlk 1000 km motor sıkı oluyor. Zira ustaların kapak sıkma yatak piston torklama değerleriyle fabrika üretimi çok farklı. Sıfır km bir araçta kontağı çevir ipek gibi çalışma ve esneklik vardır ve günümüz araçlar rodaja gerek duymaz ama rektefiye sonrası en az 1000km motor sıkı ve alışma istiyor.. :tamam:
Önceki arabamda subaplar değişmişti  çok gevşek ayarlamışlar güya dost işi diye  ;) 5 bin km de ancak alışmıştı ...

Mesaj Birleştirildi: Ocak 22, 2020, 23:36:32
bende 2001 corolla terra 1.4 var.daha yeni sıfır motor yaptırdım.orjinal parçalar kullanıldığı için fiyat 6700 tl buldu.subaplar çelik olanlarla değişti.şu an motor yaptrdıktan sonra 1000 km yaptım yağ eksiltme yok.araç lpg li.yağ bile çok berrak hala.bakalım inşallah böyle devam eder yağ azaltmaz.araçlarınız yağı azalttığında önemsemeyip kullanmaya devam edince subaplar aşırı ısıdan eriyor.önceki subaplar sanırım magnezyumdandı.şimdikileri çeliklerle değiştirdim.bence yağ konusunu önemseyin çok azalmasını beklemeyin yada maddi durum iyiyse ve aracı uzun yıllar kullanmak için aldıysanız motor yaptırabilirsiniz
Motor parçalarını yetkili servisten mı aldınız ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #16 : Ocak 22, 2020, 23:48:01 »
Pistonlar,  segmanlar falan neleri yaptırdınız? Biraz daha açıklayabilir misiniz?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 22, 2020, 23:34:52
Önceki arabamda subaplar değişmişti  çok gevşek ayarlamışlar güya dost işi diye  ;) 5 bin km de ancak alışmıştı ...

Mesaj Birleştirildi: Ocak 22, 2020, 23:36:32
Motor parçalarını yetkili servisten mı aldınız ?

subaplar çeliklerle değişti.sekmanlar,pistonlar.ana yatak .kollar.gezici yay.filtreler,kayış bilyeleri değişti.gaz kelebeği temizlendi.antifriz ,yağ değişimi yapıldı.kayışlar değişti.parçalar özel servis tarafından değişti.toyota servisi değil ama parçalar orjinal parçaları sipariş edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #17 : Ocak 23, 2020, 00:19:09 »
subaplar çeliklerle değişti.sekmanlar,pistonlar.ana yatak .kollar.gezici yay.filtreler,kayış bilyeleri değişti.gaz kelebeği temizlendi.antifriz ,yağ değişimi yapıldı.kayışlar değişti.parçalar özel servis tarafından değişti.toyota servisi değil ama parçalar orjinal parçaları sipariş edildi
Eyvallah, keyifle binersiniz inşallah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #18 : Ocak 30, 2020, 09:59:20 »
Bugün sanayiye rölanti ayarı için gittiğim ustada cihazı görünce kompresyon testi yaptırdım.
Kompresyon sonuçları: 175 160 165 180
 Usta motorun durumu kötü değil, bujilerin de temiz  senin yerinde olsam yağı kontrol edip yıllarca binerim dedi ,Aklın yolu bir 👍
Herkese çok teşekkürler, gittiği kadar bineriz inşallah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir yağ eksiltme daha
« Yanıtla #19 : Eylül 02, 2020, 01:03:45 »
Merhaba  dostlar
Çoğunluğu uzun yol olan 4bin km  de 2-2.5 litre civarı yağ eksilince(Orjinal yağ filtresi+ motul 6100 10w40 kullanmıştım ) soluğu Kırıkkale'de motor ustamın  yanında aldım. Subaplar kötü olmaya başlamış, subap lastikleri kurumuş ve segmanlarda bitikmiş. Subap takımı,lastiği,  piston, segman,  kol yatak, contalar değişti, kapak taşlandı.  Kaçınılmaz  son  Rektefiye  yaptırmış olduk.  Benzinde ve sıkıştırmadan en az 300km falan kullanmam (bir depo benzinde kullanmayı düşünüyorum) ve 1000km ile 2000km arası yağ değiştirmem tavsiye edildi.
Yağ yakmanın azalacağı ama tamamen kesilemeyebilir dendi.
Hangi yağ marka ve Viskozite tavsiye edersiniz ?
Rektefiye sonrası önerileriniz var mı?