Gönderen Konu: Toyota'nın Hoş Geldin Mesajına Yerli Otomobilden Yanıt Geldi  (Okunma sayısı 3715 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Boğulduğum denize zaafım bitiyor...
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 74009
  • Kan Grubu: 0+
  • 672 kere teşekkür etti
  • 575 kere teşekkür edildi
Ülkemiz Türkiye'nin seri üretime geçecek ilk otomobili niteliğine sahip olan, TOGG'a ait elektrikli aracın tanıtımı dün gerçekleştirilen bir lansmanda yapıldı. Olumlu ve olumsuz birçok yorum alan arabanın tanıtımına gelen ilk tebriklerden biri Toyota'nın paylaştığı tweet oldu. Yerli otomobilin hoşgeldin tweet'ine cevap olarak paylaştığı tweet ise çok gecikmedi.

2011 yılından bu yana üzerinde yoğun bir şekilde çalışılan ve Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş. (TOGG) tarafından yürütülen yerli otomobil projesi, dün gerçekleştirilen lansman dahilinde ülkemize ve dünyaya tanıtıldı. 5 farklı modelle piyasaya çıkarılacak araç serisi, son derece etkin bir sosyal medya tanıtımı ile de yönetilmeye devam ediyor.

Türkiye'de tasarlanan ilk araba olan ama maalesef seri üretime geçilemeyen Devrim'i saymazsak bu yeni araba, ülkemiz için bir ilk niteliğinde olacak. Bu yüzden ülke dahilinde seveni de sevmeyeni de olsa elektrikli yerli arabaya gelen yorumlar genelde olumlu yönde oldu. Olumlu yorum ve tebriklerin biri de Toyota'nın TOGG için attığı 'hoşgeldin tweet'i oldu.

Japon otomobil üreticisi Toyota'nın Türkiye ayağı, dünkü lansmanda tanıtılan otomobilin duyurulmasını tebrik eder nitelikte bir tweet paylaştı. Tweet'te "Bu yolda emeği geçenlere teşekkürler. Türkiye'nin otomobili aramıza hoş geldin" ifadelerini kullanan Toyota Türkiye, TOGG'un müjdelenen gelişini içtenlikle karşıladı.

Toyota Türkiye tarafından yayınlanan tweet'e TOGG'dan gelen yanıt gecikmedi. 'Türkiye'nin Otomobili' Twitter sayfasından Toyota'ya cevap veren şirket, "Teşekkürler. Hoş buldum. Hazırlanıyorum. 2022'de oradayım" ifadelerini kullanarak teşekkürlerini iletti.

TOGG, lansmanda belirttiğine göre 2030 yılına kadar 'ortak platformda elektrikli ve bağlantılı 5 farklı model' araba çıkaracak. Tanıtılan ilk arabanın seri üretimine 2022 yılında başlanacak. Lansmanda belirtilenlere göre bu araç, sadece 30 dakikalık şarj ile 500 km menzile ulaşabilecek.

Sürekli olarak internete bağlı olacak aracın dikkat çeken teknolojik özellikleri arasında navigasyon ve holografik asistan gibi özellikler var. Gerektiğinde güncelleme alabilecek olan araç aynı zamanda kameralı dikiz aynalarına da sahip. Yani yerli araba, son dönemde gelişmekte olan elektrikli araba sektöründe karşımıza çıkan modellerden pek de geri kalacak bir araç değil.




[attach=1]

https://www.webtekno.com/yerli-otomobilden-toyotaya-yanit-h82719.html


Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'nın Hoş Geldin Mesajına Yerli Otomobilden Yanıt Geldi
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2019, 10:10:40 »
agam bizle kafa buluyor :)
2009 Corolla D4D/MMT Elegant Metalik gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '99
  • Kilometre: 500000
  • Kan Grubu: ---
  • 25 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'nın Hoş Geldin Mesajına Yerli Otomobilden Yanıt Geldi
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2019, 14:27:05 »
Centilmenlik etmişler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 248 kere teşekkür etti
  • 1298 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'nın Hoş Geldin Mesajına Yerli Otomobilden Yanıt Geldi
« Yanıtla #3 : Ekim 22, 2020, 19:14:25 »
Konuyu canlandıralım,yerlimi değilmi tartışmalarına güzel bir cevap verilmiş anlatım akıcı ve güzel,
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 32000
  • Kan Grubu: A-
  • 2 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'nın Hoş Geldin Mesajına Yerli Otomobilden Yanıt Geldi
« Yanıtla #4 : Ekim 22, 2020, 20:41:15 »
Konuyu canlandıralım,yerlimi değilmi tartışmalarına güzel bir cevap verilmiş anlatım akıcı ve güzel,
0:11 Kendisine ait bir markası yok.
->Volvo İsveç markasıdır. Volvo İsveç'in yerli ve milli bir markası değildir. 'Yerli ve milli' gibi garip ucube sıfat kullanmaz İsveçliler. Yaparlar Geçerler.
0:18 Birileri çıkmış bir müjdemiz var diye binlerce insanı salonda toplamış.
->Gelimiş hiç bir ülkede,  'biz araba yapıcaz' diye müjde verilmez. Gelişmiş ülkelerde firmalar çıkar 'biz şöyle bir teknoloji geliştirdik, faydaları da şunlardır' diye açıklama yapar. Teknolojisini tanıtırlar. Bunu müjde olarak değil, satıp para kazanmayı düşündüğü ticari bir ürün olarak tanıtırlar.
0:36 Direkt Dünya'da yeni oluşan elektrikli motor piyasasında yer alacağız.
-> Elektrikli motoru Bosch'tan alarak mı yer alacağız? Tamam diğer parçaları dışarıdan aldın, iddian elektrikli otomobilde söz sahibi olmak ise, elektrikli otomobilin motoru ve pili fark yaratan kısmıdır. Onu bari sen geliştir dışarıdan alma. Fark yaratan kısmı senin geliştirmen lazım ki gerçekten fark yarat. Yoksa fark yaratamassın. Benzinli otomobil üretmekle aynı yere çıkarsın. taklitçilik.
1:09 Tamam da bu arabanın yüzde kaçı yerli?
-> Soruyu beğenmeyip küçümseyen bir tavırla anlatıyor arkadaş. Zaten bizim kültürde küçümseme beğenmeme olduğu için, aynı fikirde olmadıklarımızı hep küçümsüyoruz. Ancak TOGG'u geliştirenleri asla küçümsememek lazım. Ancak TOGG projesinin asıl amacını da burada sorgulamak lazım. Hepimiz asıl amacı biliyoruz: İnsanların övünme duygusuna hitap edip siyasi çıkar sağlamak. Bu sorunun haklılığı da şurada aslında: Yerli yaptığını iddia eden sensin. Ne Volvo, Ne Renault ne Fiat ne de diğer markalar, kendi ülkelerinde 'yerli ve milli' olduklarını iddia etmiyorlar ki. Sen iddia ediyorsun. Tabi ki sorarım sana 'bu arabanın neresi yerli' diye. Ayrıca Renault Fiat vs hepsi dünya markası olmuş durumda. Yatırımcıları yani sahipleri çok farklı ülkelerden.
1:29 Emeğinizin muhattap olduğu soru bu seviyede.
-> Küçümsemeye devam. Diğer taraftan muhattap kesinlikle mühendisler değildir. Emeklerine saygım sonsuzdur. Muhattap siyasilerdir. Çıkıp 'yerli ve milli' iddiasıyla birşeyler ortaya koyarsan sorarlar tabi.
1:33 marka değeri yaratmaya çalışmak
-> Marka değeri yaratmak için 'yerli ve milli' mottosunu kullanırsanız, sadece yurt içinde marka değeri yaratırsınız. O da 'yerli ve milli' nin arasında fark olduğunu düşünüp aynı cümlede kullanacak zekaya sahip olanlara. Gerçek anlamda marka değeri yaratmak için ise; diğer markaların yaptığını yapmanız lazım: rotorlardan batarya kontrolcülere, güç yönetimi yazılımından, tüm elektroniğe, elektrikli otomobil üstüne binlerce patent geliştirip, gerçek ar-ge yaparak. Tesla'ya bakın. BMW ye hata VW id3'e bakın. bir arabanın geliştirilmesi için öncesinde binlerce patent geliştiriliyor. Bunların çoğu işe dahi yaramıyor. Ama işe yarayan patenti işe yaratmak için en az 10 çöp araştırma yapılması gerekiyor. Benim sorum şu: TOGG'un parçaları için şimdiye kadar kaç paten alındı? Toyota'nın sırf motor departmanı sadece 2018 yılında 8697 patent almış.
1:43 Ne ürettiysek % kaçı yerli sorusundan kurtulamadık.
-> Kurtulamassınız, çünkü çıkıp 'yerli malı' diye pazarlamaya kalkıyorsunuz. Sizin kattığınız katma değerin % kaç olduğu önemli bir faktör. Bunu göz ardı edemessiniz.
 1:50 Özellikle yerli ve milli diyorum. En çok buna kızıyorlar.
-> Nedenini anlattım. Öncelikle yerli ne demek milli ne demek? Aralarındaki fark nedir? Yerlli olup milli olmayan, ya da yerli olmayıp milli olan bir şey var mı? Öncelikle Türkçemiz'i düzgün kullanın. Sonrasında zaten neden kızdığımı yazdım.

Ancak 2 dakika izleyebildim. Devamını izlediğimde saniye saniye cevaplarım. Ama şunu da söylemek isterim. Kesinlikle ülkemizin mühendislerine lafım yok. Benim eleştirim açık net. TOGG marka değeri yaratmaktan ziyade, otomobil geliştirme üzerine siyasi bir projedir. Asıl amacı siyasidir. Devletin bu işten çıkarı istihdam yaratmak ve vergi toplamaktan başka bir şey olmamalıdır. Sonuçta özel şirket bu aracı üretecek, devlet de vergisini alacaktır. Özel şirketin yabancı yatırımcıları da olabilecektir. Bu da günümüzde hiç bir şeyin yerli olamayacağı anlamına gelir.
Biz bunları bırakalım da zaten mevcut onlarca otomobil firmasında çalışan yüzlerce Türk mühendisle övünelim. Bu firmalara iyi altyapılar sağlayıp, ülkemizde istihdam yaratması, hatta ve hatta Türk mühendisleri ile ülkemizde ar-ge yapmasını teşvik edelim. Mühendisliğin önemini, ar-genin önemini bu şekilde vurgulayalım.
Üniversitelere, mühendislik fakültelerine daha çok bilimsel projelerde teşvikler verelim. Ar-ge yapan şirketlere teşvikler yaratalım. Mesela diyelim ki: Türkiye'de üretilip satılacak elektrikli arabadan 5 yıl süreyle %0 ÖTV, %0 KDV alacağız. Bakın o zaman yüzlerce mühendis, binlerce işçi Türkiye'de kurulacak fabrikalarda iş bulacak, kendilerini geşiştirip para kazanacaktır.



Etiketler: