Gönderen Konu: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)  (Okunma sayısı 14480 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #80 : Aralık 29, 2020, 13:18:48 »
Volkswagen, Ekim 2019 tarihinde Manisa'da kurduğu şirketi tasfiye etme kararı aldı. Tasfiye ilanı Manisa Sicil Gazetesi'nde yayımlandı. Şirket daha önce pandemi koşullarıyla aralarında Manisa yatırımının da olduğu yatırımlarını askıya almış, sonrasında Slovakya'da 500 milyon euroluk ilave yatırım yapılacağını belirtmişti

TÜRKİYE'DEKİ YATIRIMINI TASFİYE EDİYOR!

Alman otomotiv şirketinin Ekim 2019'da Manisa'da kurduğu Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi 17 Aralık tarihinde tasfiyeye girerken tasfiyeye giriş kararı da Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından tescil edildi.

Şirket 28 Aralık tarihinde de tasfiye için alacaklılara çağrı yaptı.

Türkiye'de üretim yapmak için Ekim 2019'da Volkswagen Aktiengesellschaft, 943 milyon 500 bin Türk lirası sermaye ile "Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi" unvanlı şirketi Manisa'da kurmuştu.

Şirket; otomobil, kamyon ve her nevi motorlu araç ve nakil vasıtalarının tasarımı, imalatı ve montajı, bunların parçalarının ve komponentlerinin tasarımı, üretimi ve montajı ile tüm bu ürünlerin satışı, ithalatı ve ihracı başta olmak üzere bu konularla ilgili tüm diğer faaliyetleri yürütmek amacıyla kurulmuştu.

TÜRKİYE YATIRIMI ASKIYA ALINMIŞTI!

Takip eden dönemde pandemi koşulları nedeniyle yatırım planlarını gözden geçiren şirket Temmuz ayında yaptığı duyuruyla Türkiye'de Manisa'da yaptığı yatırımın askıya alındığını açıklamıştı.

Pandeminin ekonomik ve sosyal açıdan ciddi sonuçlar doğurduğu ve tüm dünyada ekonomik büyümenin ciddi ölçüde yavaşlayacağının öngörüldüğü belirtilen açıklamada, "Krizin üstesinden gelmek ve pandemi öncesinde planladığımız satış rakamlarına tekrar ulaşabilmek için en az 2 - 3 yıl gibi uzun bir zamana ihtiyacımız var." ifadesine yer verildi.

SLOVAKYA'YA YATIRIM PLANLARI!

Temmuz ayındaki açıklamayı takip eden dönemde şirket farklı yatırım planlamalarına girmişti. Kasım ayında medyaya yansıyan haberlere göre şirket Slovakya'daki fabrikasına ilave yatırım yapma kararı almıştı.

Buna göre Slovakya'daki fabrikanın kapasitesinin geliştirilmesi için 500 milyon euroluk yatırım yapılması öngörüldü. Şirket Slovakya fabrikasında yeni Passat ve Skoda Superb modellerini üretmesi planlandı.

Volkswagen Slovakya Birimi CEO'su Gruenberg ise kombine yatırımın 1 milyar euroyu bulacağını ifade etti.

Volkswagen'in Slovakya'da yatırımları artıracağı haberlerinin ardından Türkiye'deki yatırımı da gündeme gelmişti.

Volkswagen'in Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv'in CEO'su Ali Bilaloğlu Slovakya’daki kapasite artırımının Türkiye yatırımlarının askıya alındığı anlamına gelmeyeceğini belirtmişti.

Kaynak: https://m.bloomberght.com/volkswagen-turkiye-deki-sirketini-tasfiye-ediyor-2271598

Toyota Club Türkiye

Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #80 : Aralık 29, 2020, 13:18:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #81 : Aralık 29, 2020, 14:03:43 »
Bu işin olmayacağını o şirket kurulduğunda ben ve 1-2 arkadaş daha burada yazdık. Şu anki sisteme sadece kısa vadeli faiz almaya ya da kap-kaç yapmaya dolandırıcı sermaye gelir. Uzun vadeli ve yatırım yapılabilir ülke olmaktan çıkalı çok oldu ülke. Önümüzdeki yıl içinde de ülke tarihinde ilk defa G20 ülkelerinin dışında kalacağız. Türk tarihinin en kötü dönemi de bize denk geldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #82 : Aralık 29, 2020, 14:10:10 »
Bu gün arkadaşın paylaştığı habere göre VW yatırım şirketini tasfiye ederek ülkeden çıkmış bulunuyor. Bu başlık da böylece kapandı gitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #83 : Aralık 29, 2020, 14:49:45 »
Bu işin olmayacağını o şirket kurulduğunda ben ve 1-2 arkadaş daha burada yazdık. Şu anki sisteme sadece kısa vadeli faiz almaya ya da kap-kaç yapmaya dolandırıcı sermaye gelir. Uzun vadeli ve yatırım yapılabilir ülke olmaktan çıkalı çok oldu ülke. Önümüzdeki yıl içinde de ülke tarihinde ilk defa G20 ülkelerinin dışında kalacağız. Türk tarihinin en kötü dönemi de bize denk geldi.

Tayfun Bey, Türkiye, Vw'in yatırımı karşılığında Vw'e  her yıl kamuya 40 bin araç alım garantisi dahil olmak üzere çok ayrıcalıklar sundu, Türkiye yatırım yapılmaktan bir ülke olmaktan çıktıysa Türkiye'ye yatırım yapıp Türkiye'den dünyaya otomobil ihraç eden Toyota, Honda, Hyundai, Renault ve Fiat gibi dev markalara ne diyeceksiniz? vw'in bu markalardan ne farkı ve ayrıcalığı var?

Evet Vw'in Türkiye'ye yatırım yapmayacağını ben de defalarca buradan yazdım ve benim için de sürpriz olmadı, malumun ilanı oldu çünkü Vw'in kararı tamamen siyasidir. Ben hükumetin yerinde olsam bu saatten sonra kamuya 1 tane vw araç almam, alınanları da iade ederim. Bu işler öyle hayali aç, kapa, aç, kapa çocuk oyuncağı değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #84 : Aralık 29, 2020, 20:45:07 »
Doğrudur , o firmalar kurulu ve çalışıyorlar, ayrıcalıkları şu ki = Ülkenin daha düzgün zamanlarında gelip yatırım yapmışlar. Bundan sonra sadece dolandırıcı veya kapkaççılar gelir. Mesela köprü , otoyol , şehir hastanesi falan yapar, masrafını 2 yılda çıkarır sonra da gittiği yere kadar parasını alır keyfine bakar. Ha bir de Çin gelebilir, onların hesabı başka.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #85 : Aralık 29, 2020, 22:21:39 »
Oppo ve Samsung Türkiye'ye geliyor. Bu Çinli ve Koreliler de işi bilmiyor hiç. Uzun vadeli yatırım yapılmayacak ülkeye yatırım yapıyorlar.  :argh:

https://www.haberturk.com/oppo-ve-samsung-turkiye-de-uretime-hazirlaniyor-2910858-teknoloji
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #86 : Aralık 29, 2020, 23:16:45 »
Oppo ve Samsung Türkiye'ye geliyor. Bu Çinli ve Koreliler de işi bilmiyor hiç. Uzun vadeli yatırım yapılmayacak ülkeye yatırım yapıyorlar.  :argh:

https://www.haberturk.com/oppo-ve-samsung-turkiye-de-uretime-hazirlaniyor-2910858-teknoloji

 :alkis: :alkis: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #87 : Aralık 29, 2020, 23:56:13 »
Bu arada yerli dolandırıcılarımız varken yabancı dolandırıcı ithal etmeyiz diye düşünüyorum.  :rofl:
https://www.youtube.com/watch?v=JMAzD04iSo4
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #88 : Aralık 30, 2020, 09:02:22 »
Oppo ve Samsung Türkiye'ye geliyor. Bu Çinli ve Koreliler de işi bilmiyor hiç. Uzun vadeli yatırım yapılmayacak ülkeye yatırım yapıyorlar.  :argh:

https://www.haberturk.com/oppo-ve-samsung-turkiye-de-uretime-hazirlaniyor-2910858-teknoloji
Onların geleceğini zaten söyledim. 2 sebebi var 1-İpek yolu projesi var , biz yol üstündeyiz. Çok uzun vadeli bir emperyalizm projesi.  2-Vergilerden kaçmak için uyduruk montaj atölyesi açacaklar. 3 günde söker götürürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #89 : Aralık 30, 2020, 11:35:05 »
Kendi sektörüm olduğu için dizgi hatları açıp makinalar getirmelerini çok isterdim, ama bence de şimdiye kadar hep olduğu gibi basit montaj hattı açacaklarını düşünüyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #90 : Aralık 30, 2020, 11:56:43 »
benim anlamadığım husus şu. neden ülkemize bir zarar dokununca biz seviniyoruz. ülke aleyhine herhangi bir gelişmede ağzımız sulanıyor. araba olur, maddi olur manevi olur bir şekilde konu ne olursa olsun ülke yara alınca en iyi-hafif ifadeyle vefasızlaşıyoruz. forumlarda-sosyal medyada-sözlüklerde takip ediyorum bir anlam veremiyorum. ve birde şu konu vardır onu da çözebilmiş değilim. 20-25 yaşlarındaki bir gencin genel olarak ülke ile alakalı yorumunu anlarım. en azından gençtir derim bu bile bir izahtır benim için. genç olması. ama belirli bir yaşı geçmiş vatandaşlarımızın tarihin en kötü vaktine isabet ettik gibi ifadeler kullanması bilemiyorum yani anlam veremiyorum. üzülerek okumaya devam. allah hepimize akıl fikir iyi niyet-gayret versin. amin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #91 : Aralık 30, 2020, 12:10:37 »
benim anlamadığım husus şu. neden ülkemize bir zarar dokununca biz seviniyoruz. ülke aleyhine herhangi bir gelişmede ağzımız sulanıyor. araba olur, maddi olur manevi olur bir şekilde konu ne olursa olsun ülke yara alınca en iyi-hafif ifadeyle vefasızlaşıyoruz. forumlarda-sosyal medyada-sözlüklerde takip ediyorum bir anlam veremiyorum. ve birde şu konu vardır onu da çözebilmiş değilim. 20-25 yaşlarındaki bir gencin genel olarak ülke ile alakalı yorumunu anlarım. en azından gençtir derim bu bile bir izahtır benim için. genç olması. ama belirli bir yaşı geçmiş vatandaşlarımızın tarihin en kötü vaktine isabet ettik gibi ifadeler kullanması bilemiyorum yani anlam veremiyorum. üzülerek okumaya devam. allah hepimize akıl fikir iyi niyet-gayret versin. amin.

Maalesef Abdulkadir Bey, neredeyse Türkiye'ye yatırım yapmadığı için vw'i kutlayacak kişilere rastlıyoruz. Oysa şu ülkeye yapılacak bir yatırım her bir vatandaşımız ve ailesi için bir iş, istihdam ve aş demek.  Bu saatten sonra ben milliyetçiyim diyen vatandaşlarımızın yerli malı kullanmaları yerlisi yoksa  Türkiye'ye yatırım yapmış markaları tercih etmeleri milli sorumluluğumuz ve farkındalığımız olmalı, Türkiye'ye yatırım yapmayıp Türkiye'yi  sadece yolunacak kaz olarak gören markaları da boykot etmeliyiz diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen'in Türkiye Fabrika Macerası (Bitti)
« Yanıtla #92 : Aralık 30, 2020, 19:00:05 »
Çok değişik görüşler paylaşılması aslında çok iyi bir şeydir. Bunda kullanılan üslup da önemli olsa da, bazen yazı ortamında eksik ya da yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Önemli olan sonunda faydalı bir noktaya varabilmek.

Yukarıdaki yazıları hep birlikte analiz ettiğimde, genel olarak fark ettiğim bir iletişim problemi ya da kesintisi var. Bir fikir ortaya koyanı, onu kabul etmeyen kişiler kendi fikrini ortaya koymak yerine, diğer fikri eleştirmeye çalışıyor. Oysa bence her fikrin olumlu ve olumsuz yönleri vardır. Bazen bir kaç fikrin bütünü en sağlıklı sonuca ulaşmayı sağlar.

Ana konu bir firmanın yatırımı gibi görünse de, temelde tartışılan başka bir konu olduğu belli. Bunu önce doğru anlamak, incelemek ve bunların sonucunda değerlendirmek daha sağlıklı olacaktır. Bunu yaparken de, duygusal ve ideolojik düşüncelerden sıyrılıp, mümkün mertebe realist ve nesnel olmaya çalışmak gerekir.
Yabancı bir firmanın Türkiye'de yatırım yapmasını değerlendirelim.
Firma, stratejik karar alırken muhtemel birden çok fikri değerlendirmiş ve bunun sonucunda, artı ve eksileri ile bir sonuca ulaşma yoluna gitmiştir (tüm yatırım olasılıkları için genelleme). Bu farklı fikirler şekillenirken, maddi getiri ve götürüleri yanında, bazı jeopolitik değerlendirmeler, beklentiler, uluslararası siyaset gibi detaylar ortaya konmuştur. Bazen daha az getiri bile yeğlenebilir.
Yabancı bir firmanın Türkiye'de yatırım yapması her daim iyi midir? Özellikle nüfusuna göre çalışan sayısının düşüklüğü, Ar-Ge ve markalaşma eksikliği gibi etmenler düşünülünce böyle yatırımlar, uzun vadeli olduğu takdirde olumludur. Yalnız bu yatırımların ne kadar teknoloji transferi içerdiği (bazı kurumlar ile iş yapmış olanlar, kısıtlandırılmayı anlayacaktır) önemlidir. Yani sadece iş piyasasına mı katkı sağlayacak, entellektüel birikime etkisi olacak mı?

Özellikle enerjide dışa bağımlı olan Türkiye'de, yabancı her üretici için üretim üssü haline gelip, enerjide daha çok dışa bağımlı olmak, ülkede dokunulmaması gereken noktalara, geri dönüşü olmayacak şekilde dokunmak ne kadar doğru? Özellikle Kuzey Avrupa'nın küçük sayılabilecek ülkelerinde yüksek teknoloji firmalarının çokluğu, Ar-Ge ve üretim kalitesindeki başarıları, markalaşma sayesinde az alanda, az enerji ile yüksek katma değerli üretimi sağladıkları incelenmeli.
Gelişmiş ülkelerinin enerji yoğun üretimleri ülke dışına göndermeleri, Know-How'ı ise içlerinde tutmalarını biraz düşünmek gerekir.
Bu durumu özetlersem, ikinciyi geçerek asla birinci olunamaz. ;)

Olumlu ve olumsuz yönler çok daha arttırılabilirken, bazı gerçekleri de görmekte yarar var. Geçen yüz yıllarda, bu toprakların insanları çoğunlukla savaşlarda, o cepheden bu cepheye koşarken, çeşitli adlar altında vergisini veren ve sonradan kendi ülkelerini kuran kimi topluluklar ticaret ve ilimle uğraşabilmiş ve uğraşmıştır. Bu yüzden ticaret konusunda bir eksiklik olduğu açıktır. Firmalarımıza bile bakılırsa, tarihi 100 yıla ulaşabilen çok az firmamız vardır maalesef. Oysa örneğin iş yaptığım kimi yabancı firmaların kuruluş tarihleri 1800'lü yıllara dayanmakta. Bu noktada, 1920'li yıllar ile beraber yapılan atılımların ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor. O yılları okumak gerekiyor.
Şunu da unutmamak gerek, 1920'li yılları eleştiren kimileri, kenevir sayesinde kalkınma sağlandığını dile getirir veya yazar. Bunu dile getirenler bilerek ya da bilmeyerek niyeti belli bazı yabancı oluşumların elemanıdır. Kenevir üretiminin neden, nasıl durdurulduğu araştırılabilir. Keza kenevirin kullanım alanları da.

Toyota'nın Türkiye'ye gelişi, rahmetli Özdemir Bey'in yaklaşımları da çok önemlidir ve incelenmelidir. Hatırlayanlar olacaktır, o dönemde Toyota sadece fabrika kurmamıştır Türkiye'de, Meslek Liseleri dahi açılmıştır. Yani çok yönlü ve etkili bir çalışma olmuştur.
Kapitalin gücünü de yadsımamak gerekir, toplumlar belli düşünceye evrilsin diye çeşitli yöntemleri çok zekice kullanabilmektedir. Bu durumda sunulan şeyin temellerine ve uzun vadeli etkilerine bakmak doğru olacaktır.

Bizim, Türkiye olarak yapmamız gereken şeyler var. Bunları lafta değil, gerçekte yapmamız gerekir. Üstümüze düşeni, liyakat gözeterek, o benden, bu senden demeden, herkesin ortak çıkarlarını gözeterek planlamak ve gerçekleştirmek gerek. Yoksa böyle yabancı bir firmanın yönetimindeki bir kaç kişinin kararlarını tartışır dururuz.
Saygılarımla...