Gönderen Konu: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)  (Okunma sayısı 12356 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« : Ekim 02, 2019, 22:24:26 »
İyi günler herkese.

Aracım bugün bir anda bayılıp stop edecek hale geldi, gaza basarken tuhaf bir vızılama sesi duydum. Eve yakındım ve aracı hemen stop ettim soğumaya aldım. Soğuduktan sonra suyuna baktım 0.5 lik suyun yarısı kadar bir su ekledim. (Bu kadarlık farkı daha öncede görmüştüm bugün olmadı.) Daha sonra aracı çalıştırdığımda motorun aşırı derecede sallandığını gördüm. Yarım gaz verildiğinde ise egzostan tuhaf sesler geldi. Sanki rölanti düzensiz olurda pır pır edercesine çalışıyor. Motordaki sarsıntı aracın içinden dahi hissediliyor. Aracım şimdilik otoparkta ne yapacağımı kesinleştirene kadar çalıştırmayı düşünmüyorum.

Aracım 1.6 enjeksiyonlu. 2 ay evvel Triger seti, direksiyon kayışı, V kayışı, Su devirdaim pompası, filtreler, üst kapak contası gibi bakımları yapıldı. İki aydır bir sorun yoktu. Sadece radyatörün içinde çamurlaşmış antifrizi üstten su tutup temizlemedi usta. Bu yüzden kapağı her açtığımda çamur birikintisi oluşuyordu temizliyordum.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Toyota Club Türkiye

Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« : Ekim 02, 2019, 22:24:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '12
  • 51 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2019, 23:54:28 »
geçmiş olsun benzinde nasıl denedinizmi? lpg kaynaklı olabilir.
Avensis Elegant Extra 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #2 : Ekim 03, 2019, 00:03:05 »
geçmiş olsun benzinde nasıl denedinizmi? lpg kaynaklı olabilir.

Teşekkür ederim. Benzinde de denedim sonuç aynı.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #3 : Ekim 03, 2019, 06:43:15 »
Bujilerden biri ateşleme yapmıyor olabilir,buji kabloları yerine tam olarak oturmuşmu bir bak gevşeme falan olmasın,diğer ihtimalde LPG ve benzini karıştırıyor olabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #4 : Ekim 03, 2019, 10:02:03 »
muhtemelen ateşleme bobini arızasıdır.bende farklı bir marka benzinli araçta olmuştu.silindirin birinde ateşleme yanma olmadığı için araç rölantide çok sarsıntılı çalışıyor.güçden düşüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #5 : Ekim 03, 2019, 11:14:50 »
Ateşleme sistemi (bobin, modül, buji kablosu, buji vs.) normal ise vuruntu sensörü sorunu olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #6 : Ekim 03, 2019, 11:44:18 »
Ateşleme sistemi (bobin, modül, buji kablosu, buji vs.) normal ise vuruntu sensörü sorunu olabilir.
ufuk bey bu vuruntu sensörü motorun arka tarafında yanma odalarına yakın olan sensörmü?
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #7 : Ekim 03, 2019, 12:30:43 »
ufuk bey bu vuruntu sensörü motorun arka tarafında yanma odalarına yakın olan sensörmü?

4A-FE'den bahsediyorsanız, emme manifoldu altında yanma odalarına yakın konumlandırılmış vaziyette.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #8 : Ekim 03, 2019, 13:20:36 »
Bujilerden biri ateşleme yapmıyor olabilir,buji kabloları yerine tam olarak oturmuşmu bir bak gevşeme falan olmasın,diğer ihtimalde LPG ve benzini karıştırıyor olabilir.

Buji çalışmayınca o kadar aşırı sallanma yapar mı Ümit abi?

Mesaj Birleştirildi: Ekim 03, 2019, 13:22:22
Ateşleme sistemi (bobin, modül, buji kablosu, buji vs.) normal ise vuruntu sensörü sorunu olabilir.

Ufuk bey bujileri sökmeden anlayamayız değil mi? 15 bin km olmuştur bujileri takalı. Buji kablosunun ömrünü bilmiyorum. Aracı aldığımda usta iyi durdumda demişti.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #9 : Ekim 03, 2019, 15:11:36 »
Pistonlardan birinin ateşlenmediğini en kestirme anlama yolu çalıştırıp arabanın arkasına geçecen, benzin kokusu varsa birinde ateşleme yoktur..Böyle durumda soğukken titrer ama sıcakken hiçbişey hissettirmez sadece çekiş düşer yakında başıma geldi,sıcakken rölantide bile sarsıntı hissetmiyorsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #10 : Ekim 03, 2019, 17:40:14 »
Bugün arabanın yanına indim tekrar. Buji yuvalarını kontrol ettim yağlanma vs problem görmedim. Buji kablolarına da baktım fakat sorunlu kablo daha önce göremediğimden anlayamadım. Arabayı çalıştırdığımda yine aynı sarsıntıda çalışıyordu. Aracın içinden bile bariz sallanıyorum. Fakat boşta gaz verince motor eski prensibinde çalışıyor. Sarsıntı olmadan eski haline dönüyor. Gazdan çekince yine rölantide yine aynı hale geliyor.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #11 : Ekim 03, 2019, 18:35:12 »
Bugün arabanın yanına indim tekrar. Buji yuvalarını kontrol ettim yağlanma vs problem görmedim. Buji kablolarına da baktım fakat sorunlu kablo daha önce göremediğimden anlayamadım. Arabayı çalıştırdığımda yine aynı sarsıntıda çalışıyordu. Aracın içinden bile bariz sallanıyorum. Fakat boşta gaz verince motor eski prensibinde çalışıyor. Sarsıntı olmadan eski haline dönüyor. Gazdan çekince yine rölantide yine aynı hale geliyor.
Mustafa ilk marşta araç rahat çalışıyormu ?
Bide eğer gaz verince düzeliyorsa biyerlerden fazla hava geliyor olabilir hava filtresi kabini ni kontrol et bide LPG enjektörlerinin dibinden hava alabilir,ufuk Bey'in bahsettiği vuruntu sensörü de olabilir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 03, 2019, 18:41:26
4A-FE'den bahsediyorsanız, emme manifoldu altında yanma odalarına yakın konumlandırılmış vaziyette.
Evet 4AF ve 3 SFE  de aynı yerde konumlandırılmış 2 yıl önce benim araçta tamir sonrası aracı almaya gittim yola çıktım arıza lambası yaktı tekrar döndüm kontrol ettiğimizde vuruntu sensörünün fişi çıkmış hareket edince arıza lambası yakıyor ama ilk çalışmada rolanti de çalışırken hiçbir şey yakmıyordu ve motorun çalışmasında gidişinde çekişinde hiçbir sorun yoktu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #12 : Ekim 03, 2019, 21:07:52 »
Mustafa ilk marşta araç rahat çalışıyormu ?
Bide eğer gaz verince düzeliyorsa biyerlerden fazla hava geliyor olabilir hava filtresi kabini ni kontrol et bide LPG enjektörlerinin dibinden hava alabilir,ufuk Bey'in bahsettiği vuruntu sensörü de olabilir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 03, 2019, 18:41:26
Evet 4AF ve 3 SFE  de aynı yerde konumlandırılmış 2 yıl önce benim araçta tamir sonrası aracı almaya gittim yola çıktım arıza lambası yaktı tekrar döndüm kontrol ettiğimizde vuruntu sensörünün fişi çıkmış hareket edince arıza lambası yakıyor ama ilk çalışmada rolanti de çalışırken hiçbir şey yakmıyordu ve motorun çalışmasında gidişinde çekişinde hiçbir sorun yoktu.

Ümit abi ilk marşta alma süresi aynı fakat çıkarttığı ses biraz tuhaf. Hava filtresini kontrol ettim ama kutusunu yarım açıp baktım. Acaba hava kutusu sisteminin kelepçesini açıp öyle çalıştırsam anlayabilir miyim ondan kaynaklı olduğunu?
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #13 : Ekim 03, 2019, 22:39:34 »
Ümit abi ilk marşta alma süresi aynı fakat çıkarttığı ses biraz tuhaf. Hava filtresini kontrol ettim ama kutusunu yarım açıp baktım. Acaba hava kutusu sisteminin kelepçesini açıp öyle çalıştırsam anlayabilir miyim ondan kaynaklı olduğunu?
Gaz verince geçiyor diyince hatırladım.üst kapaktan çıkan bir hava hortumu var boğaz kelebeğinin oraya gider, o hortum sıcaktan çürümüş hava alıyormuş aynı dediğiniz gibi acayip sarsıntı vardı yüksek gaz vererek sanayiye atmıştım kendimi usta hemen o hortuma elini attı çürüyen yeri kesip ulamıştı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #14 : Ekim 03, 2019, 22:54:09 »
Ümit abi ilk marşta alma süresi aynı fakat çıkarttığı ses biraz tuhaf. Hava filtresini kontrol ettim ama kutusunu yarım açıp baktım. Acaba hava kutusu sisteminin kelepçesini açıp öyle çalıştırsam anlayabilir miyim ondan kaynaklı olduğunu?
Hayır anlatmak istediğim tam izole şekilde olmalı yani açıklık falan varsa dikkat et dedim açıklık varsa sorun olur ama o tezde dün çürüdü (hava filtresi ve hortumu sökülü vaziyette araç sorunsuz çalışıyor)  dün benim aracın başınada talihsiz bir olay geldi araç babamdaydı bende şehir dışındaydım araç su akıtmış babam kaputu açar bakar bişey göremez kapatır o şekilde 5 km rampa iner hastanede otoparka aracı park eder beni arar bende yoldan direk geldim kontrol ettim ısı ve hararet sensörlerinin oradan boğaz kelebeği altına geçen hortumda yırtık var ve suyu boşaltıyor suyunu tamamlayıp sanayinin yolunu tuttum usta baktı LPG Regülatör su bağlantısından kaçırıyor diyerek bizi sepetledi tekrar suyunu tamamladım lpg'ciye gittim orasıda çok yoğun iş hızlandım diye boğaz kelebeği hava hortumunu söktüm baktımki benim dediğim yerden bu sefer ustaya geri dön ve bu arada hava hortumu yerine takılı değildi araç sıfır hatayla çalışıyordu bende hayret ettim,sen yinede kontrôlleri ihmal etme iyi bir ustaya göster.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #15 : Ekim 04, 2019, 02:14:52 »
Gaz verince geçiyor diyince hatırladım.üst kapaktan çıkan bir hava hortumu var boğaz kelebeğinin oraya gider, o hortum sıcaktan çürümüş hava alıyormuş aynı dediğiniz gibi acayip sarsıntı vardı yüksek gaz vererek sanayiye atmıştım kendimi usta hemen o hortuma elini attı çürüyen yeri kesip ulamıştı.

Bende illaki sanayiye gideceğim yolda bir sorun olmaması için hangi devirlerde gitmem uygun olur ?

Mesaj Birleştirildi: Ekim 04, 2019, 02:21:21
Hayır anlatmak istediğim tam izole şekilde olmalı yani açıklık falan varsa dikkat et dedim açıklık varsa sorun olur ama o tezde dün çürüdü (hava filtresi ve hortumu sökülü vaziyette araç sorunsuz çalışıyor)  dün benim aracın başınada talihsiz bir olay geldi araç babamdaydı bende şehir dışındaydım araç su akıtmış babam kaputu açar bakar bişey göremez kapatır o şekilde 5 km rampa iner hastanede otoparka aracı park eder beni arar bende yoldan direk geldim kontrol ettim ısı ve hararet sensörlerinin oradan boğaz kelebeği altına geçen hortumda yırtık var ve suyu boşaltıyor suyunu tamamlayıp sanayinin yolunu tuttum usta baktı LPG Regülatör su bağlantısından kaçırıyor diyerek bizi sepetledi tekrar suyunu tamamladım lpg'ciye gittim orasıda çok yoğun iş hızlandım diye boğaz kelebeği hava hortumunu söktüm baktımki benim dediğim yerden bu sefer ustaya geri dön ve bu arada hava hortumu yerine takılı değildi araç sıfır hatayla çalışıyordu bende hayret ettim,sen yinede kontrôlleri ihmal etme iyi bir ustaya göster.

Tamam Ümit abi banada emme ile ilgili bir problem var gibi geliyor. Çünkü rampadayken oldu bu olay fazla emme yaptığı için sorunlu bölge arıza vermiş olabilir. O zaman hava hortumlarına hiç dokunmadan kalkıp o vaziyette sanayiye gideyim ben 7 km ışığa kalmadan sabit devirde gitmeye çalışacağım. Abi birde uzun yol yapmayı düşünüyorum da aracın bujileri 150 k gibi değiştirmiştim. Şuan 161600 binde. Onlarıda değiştirsem iyi olur mu? Başka önereceğin bir bakım var mı uzun yoldan önce? AFR ayarı da yaptıracağım LPG filtresi değiştirip.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 04, 2019, 02:24:54
Hava,yağ ve yağ filtreleri değişti. Antifrizi usta radyatörü temizlemeden koydu ben suyu boşaltıp içine hortum tutup iyice temizleyip daha sonra %50/%50 oranda karışım yaparak antifriz+saf su eklemeyi düşünüyorum. Radyatör kapağı ağzına hep çamur gibi pislik birikiyor. Bu arada Motul 10/40 tavsiye ederim eksiltme olmuyor. Mobilde çok fazla oluyordu. Son olarak antifriz organik mi olmalı inorganik mi olmalı? Pas önleyici özellikleri olan inorganik bizim araçlarda daha iyi olur mu acaba tesisat yaşlı olduğu için koruma yapar mı? Konu dışı oldu ama sormak istedim bunları umarım sorun olmaz.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #16 : Ekim 04, 2019, 07:02:25 »
Mustafa aracı göremediğim için yol yapma konusunda yorum yapamam imkanın varsa usta aracın yanına gelsin baksın durumu yerinde görsün daha iyi olur,bujiler bizim araçlarda 20 bin gidiyor ama erken değiştirmenin bir zararı olmaz çünkü LPG performansı düşürüyor, antifiriz konusuna gelecek olursak eğer sistemde uzun süre antifiriz kullanılmadıysa sorun çıkartabilir dikkatli kullanmakta fayda vardır bütün hortumları ve radyatörü  kontrol ettir ondan sonra koy kapakta gördüğün çamurlaşma sistemde aşırı birikmiş pastan olur özellikle kalorifer kazanında çok fazla dibe çökme oluşur çünkü yaz boyu kapalı kaldığı için çamur çökelti oluşturuyor zamanla kireçle birleşip taşlaşma oluyor ve sonucu tıkanmalara yol açıyor illaki koymak gerekirse önce yarı yarıya sulandır ve öyle koy 1 gün kadar kalorifer sıcak konumda dolaş sonra o suyu dök sistem temizliği yap kalorifer borularını motor girişinden sök hortumu giriş borusuna tak çıkış borusundan aksın içinde pislik varsa dışarı akar ve bu işlemler yapıldıktan sonra termostatı söktür oraya baktır oradada pas birikmesi olabilir yeni termostat contası alarak yeniden kapatın şimdilik bunları yap ara ara konntrol edersin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #17 : Ekim 04, 2019, 18:53:58 »
Korkma sanayiye sür, o kadar sarsıntıyla bişey olmaz..Antifirize gelirsek Hiç su karıştırmadan koy çünkü motor bloğu ve kalorifer taraflarında bol miktarda antifizsiz pis su vardır, motor ısınıp termstat açınca koyduğun antifirize karışır.Radyatöre hortum tutmak derken neyi kastediniz bilmiyomda, temizliği şöyle yapabilirsiniz, radyatörün altındaki su tıpasını çıkarın suyu boşaltın,tıpayı kapayıp antifirizi doldurun arabayla biraz gezin antifiriz motor bloğu ve kaloriferi dolaşsın araba soğuyunca tekrar tıpayı çıkarın pis suyu boşaltın, üsten antifirizi doldurun,tekrar dolaşın aynı şeyleri radyatörden temiz su akıncaya kadar yapın, en sonda %50-50 su ve antifiriz koyun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #18 : Ekim 04, 2019, 19:23:57 »
conta yakmıştır, su azalmaya devam edecektir. yağına suyuna dikkat ederek belki sanayiye gider.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #19 : Ekim 04, 2019, 23:44:40 »
Korkma sanayiye sür, o kadar sarsıntıyla bişey olmaz..Antifirize gelirsek Hiç su karıştırmadan koy çünkü motor bloğu ve kalorifer taraflarında bol miktarda antifizsiz pis su vardır, motor ısınıp termstat açınca koyduğun antifirize karışır.Radyatöre hortum tutmak derken neyi kastediniz bilmiyomda, temizliği şöyle yapabilirsiniz, radyatörün altındaki su tıpasını çıkarın suyu boşaltın,tıpayı kapayıp antifirizi doldurun arabayla biraz gezin antifiriz motor bloğu ve kaloriferi dolaşsın araba soğuyunca tekrar tıpayı çıkarın pis suyu boşaltın, üsten antifirizi doldurun,tekrar dolaşın aynı şeyleri radyatörden temiz su akıncaya kadar yapın, en sonda %50-50 su ve antifiriz koyun.
Baki bey hiç su karıştırmadan antifiriz o araca koyulmaz çünkü kaç yıldır antifiriz kullanılmamış bilinmiyor sek olarak koyulan antifiriz ne kadar yaralı çürük yer varsa hepsini söker patlatır hiçbir yerden kaçırmazsa Radyötör üst kazanından perçinlerin oradan açar kaçırır daha diğer yerleri saymaya bile gerek yok sadece radyatörde olsa kolayda diğer yerlerin tamiri ve masrafı oldukça pahalı,o yüzden eski araçlarda 1 litre olarak yavaş yavaş aşılamalı şekilde verilmesi daha doğrudur belirli aralıklarla suyu dökülür yenilenir ve içindeki pas azaltılır ama tamamen bitmez.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.