0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
geçmiş olsun benzinde nasıl denedinizmi? lpg kaynaklı olabilir.
Ateşleme sistemi (bobin, modül, buji kablosu, buji vs.) normal ise vuruntu sensörü sorunu olabilir.
ufuk bey bu vuruntu sensörü motorun arka tarafında yanma odalarına yakın olan sensörmü?
Bujilerden biri ateşleme yapmıyor olabilir,buji kabloları yerine tam olarak oturmuşmu bir bak gevşeme falan olmasın,diğer ihtimalde LPG ve benzini karıştırıyor olabilir.
Bugün arabanın yanına indim tekrar. Buji yuvalarını kontrol ettim yağlanma vs problem görmedim. Buji kablolarına da baktım fakat sorunlu kablo daha önce göremediğimden anlayamadım. Arabayı çalıştırdığımda yine aynı sarsıntıda çalışıyordu. Aracın içinden bile bariz sallanıyorum. Fakat boşta gaz verince motor eski prensibinde çalışıyor. Sarsıntı olmadan eski haline dönüyor. Gazdan çekince yine rölantide yine aynı hale geliyor.
4A-FE'den bahsediyorsanız, emme manifoldu altında yanma odalarına yakın konumlandırılmış vaziyette.
Mustafa ilk marşta araç rahat çalışıyormu ?Bide eğer gaz verince düzeliyorsa biyerlerden fazla hava geliyor olabilir hava filtresi kabini ni kontrol et bide LPG enjektörlerinin dibinden hava alabilir,ufuk Bey'in bahsettiği vuruntu sensörü de olabilir.Mesaj Birleştirildi: Ekim 03, 2019, 18:41:26Evet 4AF ve 3 SFE de aynı yerde konumlandırılmış 2 yıl önce benim araçta tamir sonrası aracı almaya gittim yola çıktım arıza lambası yaktı tekrar döndüm kontrol ettiğimizde vuruntu sensörünün fişi çıkmış hareket edince arıza lambası yakıyor ama ilk çalışmada rolanti de çalışırken hiçbir şey yakmıyordu ve motorun çalışmasında gidişinde çekişinde hiçbir sorun yoktu.
Ümit abi ilk marşta alma süresi aynı fakat çıkarttığı ses biraz tuhaf. Hava filtresini kontrol ettim ama kutusunu yarım açıp baktım. Acaba hava kutusu sisteminin kelepçesini açıp öyle çalıştırsam anlayabilir miyim ondan kaynaklı olduğunu?
Gaz verince geçiyor diyince hatırladım.üst kapaktan çıkan bir hava hortumu var boğaz kelebeğinin oraya gider, o hortum sıcaktan çürümüş hava alıyormuş aynı dediğiniz gibi acayip sarsıntı vardı yüksek gaz vererek sanayiye atmıştım kendimi usta hemen o hortuma elini attı çürüyen yeri kesip ulamıştı.
Hayır anlatmak istediğim tam izole şekilde olmalı yani açıklık falan varsa dikkat et dedim açıklık varsa sorun olur ama o tezde dün çürüdü (hava filtresi ve hortumu sökülü vaziyette araç sorunsuz çalışıyor) dün benim aracın başınada talihsiz bir olay geldi araç babamdaydı bende şehir dışındaydım araç su akıtmış babam kaputu açar bakar bişey göremez kapatır o şekilde 5 km rampa iner hastanede otoparka aracı park eder beni arar bende yoldan direk geldim kontrol ettim ısı ve hararet sensörlerinin oradan boğaz kelebeği altına geçen hortumda yırtık var ve suyu boşaltıyor suyunu tamamlayıp sanayinin yolunu tuttum usta baktı LPG Regülatör su bağlantısından kaçırıyor diyerek bizi sepetledi tekrar suyunu tamamladım lpg'ciye gittim orasıda çok yoğun iş hızlandım diye boğaz kelebeği hava hortumunu söktüm baktımki benim dediğim yerden bu sefer ustaya geri dön ve bu arada hava hortumu yerine takılı değildi araç sıfır hatayla çalışıyordu bende hayret ettim,sen yinede kontrôlleri ihmal etme iyi bir ustaya göster.
Korkma sanayiye sür, o kadar sarsıntıyla bişey olmaz..Antifirize gelirsek Hiç su karıştırmadan koy çünkü motor bloğu ve kalorifer taraflarında bol miktarda antifizsiz pis su vardır, motor ısınıp termstat açınca koyduğun antifirize karışır.Radyatöre hortum tutmak derken neyi kastediniz bilmiyomda, temizliği şöyle yapabilirsiniz, radyatörün altındaki su tıpasını çıkarın suyu boşaltın,tıpayı kapayıp antifirizi doldurun arabayla biraz gezin antifiriz motor bloğu ve kaloriferi dolaşsın araba soğuyunca tekrar tıpayı çıkarın pis suyu boşaltın, üsten antifirizi doldurun,tekrar dolaşın aynı şeyleri radyatörden temiz su akıncaya kadar yapın, en sonda %50-50 su ve antifiriz koyun.