Gönderen Konu: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)  (Okunma sayısı 12272 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #20 : Ekim 05, 2019, 19:52:09 »
Herkese iyi akşamalar. Aracın antifrizi ile ilgili söylediklerinizi dikkate aldım fakat cenaze işleri dolayısıyla forumada giremedim sanayiyede. Ama dediklerinizi dikkate alacağım. Bugün müsait oldum ve sanayiye gittim. Usta bujileri değiştirip kontrol etti. Emme sistemini sordum fakat direkt bujilere baktı. Daha sonra da kompresyon testi yaptı. 1. ve 3. Yuvaya test yaptıktan sonra “Kötü haber!” diyip değerlerin düşük olduğunu ya contadan ya da sübaplarda problem olduğunu söyledi. Tam anlayabilmemiz için motoru açmamız gerekli dedi. (350 Tl açma ücreti var sordum.) Şuan ne yapacağımı bilemiyorum. Ustanın işçiliği hakkında bilgim yok. Aracı o halde alıp başka yere gitsem (il dışıda olabilir) nasıl olur bilemiyorum. Aracım hiç hararet yapmadı. Bana sübap kaynaklı geliyor. Sübap yanması ile araştırma yapınca bazı sebepler gördüm. Birincisi tabiki LPG de kullanmak. Aracı ilk aldığımızda abim LPG filtresi değiştirip LPG ayarı yaptırmıştı. LPG ayarı araç sabitken yaşıldı zannımca ayar düzgün yapılmadı ve fakir karışımla LPG ısısı iyice arttı. Sizlerin fikirlerinizi bekliyorum. Yerli çelik sübaplar LPG için daha ideal oluyor diyorlar. Orijinal fiyatını sorunca 4000 tl den fazla fiyat aldım. Mecbur yan sanayi taktıracağım sübapları.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #20 : Ekim 05, 2019, 19:52:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #21 : Ekim 05, 2019, 20:32:43 »
Başınız sağolsun..Arabayı bir de servise göster yaptırmasan da kesin teşhisi koyarlar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #22 : Ekim 05, 2019, 20:46:07 »
Herkese iyi akşamalar. Aracın antifrizi ile ilgili söylediklerinizi dikkate aldım fakat cenaze işleri dolayısıyla forumada giremedim sanayiyede. Ama dediklerinizi dikkate alacağım. Bugün müsait oldum ve sanayiye gittim. Usta bujileri değiştirip kontrol etti. Emme sistemini sordum fakat direkt bujilere baktı. Daha sonra da kompresyon testi yaptı. 1. ve 3. Yuvaya test yaptıktan sonra “Kötü haber!” diyip değerlerin düşük olduğunu ya contadan ya da sübaplarda problem olduğunu söyledi. Tam anlayabilmemiz için motoru açmamız gerekli dedi. (350 Tl açma ücreti var sordum.) Şuan ne yapacağımı bilemiyorum. Ustanın işçiliği hakkında bilgim yok. Aracı o halde alıp başka yere gitsem (il dışıda olabilir) nasıl olur bilemiyorum. Aracım hiç hararet yapmadı. Bana sübap kaynaklı geliyor. Sübap yanması ile araştırma yapınca bazı sebepler gördüm. Birincisi tabiki LPG de kullanmak. Aracı ilk aldığımızda abim LPG filtresi değiştirip LPG ayarı yaptırmıştı. LPG ayarı araç sabitken yaşıldı zannımca ayar düzgün yapılmadı ve fakir karışımla LPG ısısı iyice arttı. Sizlerin fikirlerinizi bekliyorum. Yerli çelik sübaplar LPG için daha ideal oluyor diyorlar. Orijinal fiyatını sorunca 4000 tl den fazla fiyat aldım. Mecbur yan sanayi taktıracağım sübapları.
Mustafa contada kompresyon kaçağı vardır,ama su atma varmı ?
Siboblardan o kadar sallayacağını zannetmem senin arabanın sibobları 4000 TL tutmaz zaten kapak sökülünce taşlama için gidecek orada siboblarda elden geçirilir ayriyeten çelik sibob diye birşey yok o tabir tamamen uydurma piyasa ağazı asl olan lpg'ye daha dayanıklı magnezyum alaşımlı sibob var onlarda yine o kadar pahalı tutmaz daha önce silindir kapağı tamiri ve conta değişimi yaptırmıştın o zaman contayı nereden aldın orjinal olduğuna eminmisin?
Eğer conta orjinal değilse bizim araçlarda pek sağlıklı çalışmaz ve hararet yapmadan kompresör kaçağı yapar daha önce bende usta ve parçacının yüzünden hiçbir şey yokken yolda kaldım ve akabinde contayı servisten alarak yenilettim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #23 : Ekim 05, 2019, 21:11:59 »
conta önemli , iki yüzü metal olan orjinal conta konulmadıysa yanmıştır. Bence subaptan değildir.
350 tl ye kapak söken tamirciyi değiştirmenizi öneririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #24 : Ekim 05, 2019, 21:39:02 »
conta önemli , iki yüzü metal olan orjinal conta konulmadıysa yanmıştır. Bence subaptan değildir.
350 tl ye kapak söken tamirciyi değiştirmenizi öneririm.
Köksal bey dediğiniz gibi bende contadan kompresyon kaçağı vardır diye düşünüyorum,350 TL konusu ise usta kendi işçilik ücretinden bahsetmiştir kapakçı hariç genelde öyle çalışırlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #25 : Ekim 06, 2019, 02:34:25 »
Başınız sağolsun..Arabayı bir de servise göster yaptırmasan da kesin teşhisi koyarlar..

Allah razı olsun.. En yakın servis Trabzon’da 100 km uzakta malesef götüremeyeceğim.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 06, 2019, 02:38:54
Mustafa contada kompresyon kaçağı vardır,ama su atma varmı ?
Siboblardan o kadar sallayacağını zannetmem senin arabanın sibobları 4000 TL tutmaz zaten kapak sökülünce taşlama için gidecek orada siboblarda elden geçirilir ayriyeten çelik sibob diye birşey yok o tabir tamamen uydurma piyasa ağazı asl olan lpg'ye daha dayanıklı magnezyum alaşımlı sibob var onlarda yine o kadar pahalı tutmaz daha önce silindir kapağı tamiri ve conta değişimi yaptırmıştın o zaman contayı nereden aldın orjinal olduğuna eminmisin?
Eğer conta orjinal değilse bizim araçlarda pek sağlıklı çalışmaz ve hararet yapmadan kompresör kaçağı yapar daha önce bende usta ve parçacının yüzünden hiçbir şey yokken yolda kaldım ve akabinde contayı servisten alarak yenilettim.

Abi su atma olmadı şimdiye kadar. Sadece ağır bakım yaptıracağım zamanlarda radyatör kapağında hafif sızdırma olmaya başlamıştı hemen kapak değişmiştim. Aracın daha önce contasının değiştiğini sanmıyorum. Abi ben sadece üst kapağı açtırdım ve sadece külbütör kapak contası değiştirdim.(Ufuk beyden orijinal aldım.) Zaten sübaplarda yan sanayi düşünsem bile contada asla yan sanayi düşünmüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 06, 2019, 02:42:50
conta önemli , iki yüzü metal olan orjinal conta konulmadıysa yanmıştır. Bence subaptan değildir.
350 tl ye kapak söken tamirciyi değiştirmenizi öneririm.

Ümit abiye bahsettiğim gibi ben sadece üst kapak contası değiştirdim.(külbütör kapak.) O an öyle moralim bozulmuştu ki aracı anahtarla bıraktım başka yere sürmeye de korktum, ustaya pazartesi sabah gelinceye kadar dokunma o zaman karar veririm dedim çıktım gittim. Daha sonra rahat edemedim işten daha iyi anlayan bir usta var tanıdığım al arabayı oraya götürürüz diyince şansa akşam açık buldum ustanın dükkanı aracı aldım gittim. Ve bana sadece motor açma ücreti 350 TL dedi. Parça işçiliğine fiyat vermedi.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #26 : Ekim 06, 2019, 04:59:19 »
Mustafa'cım kusura bakma kardeşim sen daha önce üst kapak diye bahsedince benim aklımda silindir kapak contası diye kalmış eğer senden önce ne gibi işlemler yapıldığı konusunda bilgin yoksa muhtemelen silindir kapak contası olabilir kontrolü kendinde yapabilirsin zaten ustada kompresyon testinde 1 ve 3 gözlerin diğerlerinden zayıf olduğu bahsetmiş muhtemelen ki genelde öyle olur 2. Gözden contayı kesmiştir zaten rampa çıkarken olduğunu yazmıştın aslında daha önce radyatör kapağından sızdırma yaparak sinyali vermiş bunlarda kapak bozulur ama sızdırma kolay kolay yapmaz yedek depoya ısınınca su basar basıncı tutmaz ama dibinden kolayına kaçırmaz kontrol etmek için sabah aracı çalıştır Radyötör kapağını aç elinle motorun oradan gaz ver ilk gazda suyu aşırı dışarı tahliye ediyormu bir bak diğer şeklide araç ısınınca radyatör üst hortumu aşırı sertleşme yapıyormu elinle yokla bak,sibob konusu zaten sökülünce kapakçı mutlaka kontrolünü yapar illaki yenilenir ve öyle toplanır onun es geçilme gibi bir şansı yok,bide radyatör kapağı açıkken biraz takip et suydan gaz kokusu geliyormu çoğu zaman Regülatör diyaframında patlak olduğu zaman suyun içine gaz basıyor ve conta patlamasına sebeb oluyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #27 : Ekim 07, 2019, 00:13:40 »
Estağfurullah abi conta denince akla il silindir kapak geliyor öyle hatırlaman doğal. Şu zamana kadar hortumları çok kontrol ettim sanayideykende kontrol ettim fakat sertleşme yoktu o bahsettiğin kapağı açıp çalıştırma olayınıda yaparım yarın fakat maliyet konusunda bilgim yok usta çok fiyat söyler mi bilmiyorum. Forumda da hep eski dönemlerdeki maliyetler var yakın zamanda göremedim. Contadan ise işçilik + rektefiye + orijinal conta ne kadar bir tutar aşağı yukarı bilsem yeterli.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #28 : Ekim 08, 2019, 00:28:35 »
Estağfurullah abi conta denince akla il silindir kapak geliyor öyle hatırlaman doğal. Şu zamana kadar hortumları çok kontrol ettim sanayideykende kontrol ettim fakat sertleşme yoktu o bahsettiğin kapağı açıp çalıştırma olayınıda yaparım yarın fakat maliyet konusunda bilgim yok usta çok fiyat söyler mi bilmiyorum. Forumda da hep eski dönemlerdeki maliyetler var yakın zamanda göremedim. Contadan ise işçilik + rektefiye + orijinal conta ne kadar bir tutar aşağı yukarı bilsem yeterli.
Sadece conta değişimi şuandaki rakamlarla 1000 TL tutar gibi ben enson 2 sene kadar önce 800 TL'ye yaptırmıştım sadece orjinal silindir kapak contasına 300 TL verdim gerisi işçilik artı kapak revizyonu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #29 : Ekim 08, 2019, 13:55:43 »
Ümit abi aracımı bu sabah sanayiye götürmek istediğimde çalışmadı. Sanayiye yakındı araç usta geldi baktı elektrik yok dedi. Elektronik ustası geldi baktı distiribütör sıkıntılı olabilir dedi aracı çekip sanayiye getirmek gerekiyor dedi. Çekiciyle anlaştım 300-400 metre mesafeye 100 tl gibi fiyat verdi zar zor 50 tl yaptım. Geldi tam arabayı indirdi ve geri gelirken tampon ve fara zarar verdi. Vallahi çok yoruldum iki haftadır. Arabada ne var henüz belli değil üzerine de bu gelince moralim çok bozuldu. Ustada trigerden veya distiribütörden olabilir bakınca söylerim dedi. Trigeri değiştikten sonra 1700 km yakın yol yaptım. Sente sıkıntısı olsa böyle birşey olabilir mi ? Aracı dün çalıştırdığımda ilk buji kablosunu çıkarınca araç stop etmemişti. Aşağı sürsem sakal yukarı sürsem bıyık. İkisi içinde tahminimce ucuz bir maliyet olmayacak. Okulu bitirince gezmek için ayırdığım tüm para masraflara gidecek onu kabullendim artık.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #30 : Ekim 28, 2019, 15:18:09 »
Aracımdaki sorunu hallettiğimi sevinerek paylaşmak istiyorum. Konuyu açtığımdan itibaren birçok problem teşhisi konuldu ben kısaca özet geçerek anlatmak istiyorum başkalarına da tecrübe olur umarım.

-Aracımda bahsettiğim gibi çalışmasında sıkıntı olmuştu. Ama sarsıntılıda olsa çalışıyordu.
Sonra tekrar bahsettiğim gibi çalışmamaya başladı. Ve sorunun tamamen ateşleme ile ilgili olduğunu düşünmüştük.
-Distribütör modülü değiştikten sonra aracım çalıştı fakat ilk başta yaşadığım sarsıntılı düzensiz çalışma devam etmekteydi. Ustam kompresyon kaçırdığını silindir contasında problem olduğunu söyledi.
-Motor kapağı açıldıktan sonra silindir 1. ve 2. Silindir arasından kesilmişti.
-Yedek parça ve bilgilendirme konusunda @Ufuk Sönmez (16363) beye çok teşekkür ederim. Her türlü konuda yardımcı oldu ve hızlı bir şekilde parçalarım elime ulaştı.
-Aracımın üst kapak taşlama işlemi gerçekleştirildi ve fincanlar kontrol edildi. Daha sonra montajı gerçekleşti.
-Montajdan sonra ilk marşta yüksek miktarda bir beyaz duman atma olayı gerçekleşti usta bunun kısa sürede geçeceğini söyledi ve 1 saat kadar sürmeden kesildi.
-Aracı aldıktan sonra özellikle 2000 devirlerde tekleme yapmaya başladı ve rölantide devir sürekli yükselip alçalıyordu. Aynı zamanda egzozdan siyah dumanda geliyordu gaza basınca.
-Usta enjektörlerde problem olabilir dedi ama bana mantıklı gelmedi daha önce buna yakın hiç bir sorun yoktu.(Hem tüpte hem de benzinde oluyor.)
-Sorunun nerden olabileceğini araştırırken motora bakınca sol üstte silecek tarafında basınç sensörü (MAP sensörü sanırım.) dediği bir hortumun gevşediği ve çıktığını söyledi takınca düzeldi. Yaklaşık 1 haftadır benzinde sürüyorum ve 1000 km kadarda sürmeyi düşünüyorum.

Sorunum halloldu çok şükür şimdilik bir problem yok. Sadece daha öncedende dikkatimi çeken bir unsur var. Araç şehir içinde motor ısınacak kadar seyir ettikten sonra bazen devir 1100 de kalıyor. Konuyu sonlandırırken bunuda sormuş olayım. Emeği yardımı geçen herkese teşekkür ederim. Özellikle saatlerce telefonda her soruma yardımcı olan @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) abime ayrıca teşekkür ederim.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #31 : Ekim 28, 2019, 22:12:21 »
Teşekkürler bilgilendirme için,geçmiş ola.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #32 : Ekim 29, 2019, 03:10:05 »
Teşekkürler bilgilendirme için,geçmiş ola.

Rica ederim sağ olun.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #33 : Ekim 30, 2019, 09:49:06 »
Kardeşim tekrardan geçmiş olsun daha öncede dediğim gibi 2. Gözden kesmiş contayı,eğer kaliteli işçilik yapıldıysa sorun olmaz uzun süre kullanırsın daha önce paylaştığın fotoğraflarda termostadın değişmediğini görmüştüm sende değişmedi demiştin onu ihmal etme en kısa sürede ufuk beylerden alıp değiştir çünkü termostat motor için hayati önem arz etmektedir o kadar masraf ettin boşa gitmesin,1000 km dolduktan sonra iyi bir lpg ayarı yaptırki yine contaya veya siboblara zarar vermesin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '94
  • 42 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor bir anda aşırı sallanmaya başladı (Acil)
« Yanıtla #34 : Aralık 05, 2019, 04:03:22 »
Kardeşim tekrardan geçmiş olsun daha öncede dediğim gibi 2. Gözden kesmiş contayı,eğer kaliteli işçilik yapıldıysa sorun olmaz uzun süre kullanırsın daha önce paylaştığın fotoğraflarda termostadın değişmediğini görmüştüm sende değişmedi demiştin onu ihmal etme en kısa sürede ufuk beylerden alıp değiştir çünkü termostat motor için hayati önem arz etmektedir o kadar masraf ettin boşa gitmesin,1000 km dolduktan sonra iyi bir lpg ayarı yaptırki yine contaya veya siboblara zarar vermesin.

Teşekkür ederim Ümit abi biraz geç yanıtlayacağım ama dediğin gibi termostatı değiştirme kararı aldım ve @Ufuk Sönmez (16363) beyle görüşüp filtre seti + termostat siparişimi verdim. 1000 km den fazla benzinde sürdüm, daha sonra LPG de sürmeye başladım. Geçenlerde konu açmıştım ayar yapacağım sıra LPG enjektörümde arıza olduğunu öğrendim. Şimdi daha kaliteli uzun ömürlü aynı zamanda hızlı bir enjektör bakıyorum.(2 ohmluklardan) onu aldıktan sonra ya kendim ya da iyi bir ustaya ayar yaptıracağım.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000 Opel Astra (2016-2020) 0-50500 Toyota Corolla (1994) 145.000-... Peugeot Rifter (2020) 0-... Honda Civic (2022) 0-…