0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Herkese iyi akşamalar. Aracın antifrizi ile ilgili söylediklerinizi dikkate aldım fakat cenaze işleri dolayısıyla forumada giremedim sanayiyede. Ama dediklerinizi dikkate alacağım. Bugün müsait oldum ve sanayiye gittim. Usta bujileri değiştirip kontrol etti. Emme sistemini sordum fakat direkt bujilere baktı. Daha sonra da kompresyon testi yaptı. 1. ve 3. Yuvaya test yaptıktan sonra “Kötü haber!” diyip değerlerin düşük olduğunu ya contadan ya da sübaplarda problem olduğunu söyledi. Tam anlayabilmemiz için motoru açmamız gerekli dedi. (350 Tl açma ücreti var sordum.) Şuan ne yapacağımı bilemiyorum. Ustanın işçiliği hakkında bilgim yok. Aracı o halde alıp başka yere gitsem (il dışıda olabilir) nasıl olur bilemiyorum. Aracım hiç hararet yapmadı. Bana sübap kaynaklı geliyor. Sübap yanması ile araştırma yapınca bazı sebepler gördüm. Birincisi tabiki LPG de kullanmak. Aracı ilk aldığımızda abim LPG filtresi değiştirip LPG ayarı yaptırmıştı. LPG ayarı araç sabitken yaşıldı zannımca ayar düzgün yapılmadı ve fakir karışımla LPG ısısı iyice arttı. Sizlerin fikirlerinizi bekliyorum. Yerli çelik sübaplar LPG için daha ideal oluyor diyorlar. Orijinal fiyatını sorunca 4000 tl den fazla fiyat aldım. Mecbur yan sanayi taktıracağım sübapları.
conta önemli , iki yüzü metal olan orjinal conta konulmadıysa yanmıştır. Bence subaptan değildir. 350 tl ye kapak söken tamirciyi değiştirmenizi öneririm.
Başınız sağolsun..Arabayı bir de servise göster yaptırmasan da kesin teşhisi koyarlar..
Mustafa contada kompresyon kaçağı vardır,ama su atma varmı ? Siboblardan o kadar sallayacağını zannetmem senin arabanın sibobları 4000 TL tutmaz zaten kapak sökülünce taşlama için gidecek orada siboblarda elden geçirilir ayriyeten çelik sibob diye birşey yok o tabir tamamen uydurma piyasa ağazı asl olan lpg'ye daha dayanıklı magnezyum alaşımlı sibob var onlarda yine o kadar pahalı tutmaz daha önce silindir kapağı tamiri ve conta değişimi yaptırmıştın o zaman contayı nereden aldın orjinal olduğuna eminmisin?Eğer conta orjinal değilse bizim araçlarda pek sağlıklı çalışmaz ve hararet yapmadan kompresör kaçağı yapar daha önce bende usta ve parçacının yüzünden hiçbir şey yokken yolda kaldım ve akabinde contayı servisten alarak yenilettim.
Estağfurullah abi conta denince akla il silindir kapak geliyor öyle hatırlaman doğal. Şu zamana kadar hortumları çok kontrol ettim sanayideykende kontrol ettim fakat sertleşme yoktu o bahsettiğin kapağı açıp çalıştırma olayınıda yaparım yarın fakat maliyet konusunda bilgim yok usta çok fiyat söyler mi bilmiyorum. Forumda da hep eski dönemlerdeki maliyetler var yakın zamanda göremedim. Contadan ise işçilik + rektefiye + orijinal conta ne kadar bir tutar aşağı yukarı bilsem yeterli.
Teşekkürler bilgilendirme için,geçmiş ola.
Kardeşim tekrardan geçmiş olsun daha öncede dediğim gibi 2. Gözden kesmiş contayı,eğer kaliteli işçilik yapıldıysa sorun olmaz uzun süre kullanırsın daha önce paylaştığın fotoğraflarda termostadın değişmediğini görmüştüm sende değişmedi demiştin onu ihmal etme en kısa sürede ufuk beylerden alıp değiştir çünkü termostat motor için hayati önem arz etmektedir o kadar masraf ettin boşa gitmesin,1000 km dolduktan sonra iyi bir lpg ayarı yaptırki yine contaya veya siboblara zarar vermesin.