0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
95 model corollamın antifirizini değiştirdim. Radyatör ve yedek su tankını boşalttım. Önce radyatörü tamamen doldurdum ardından yedek su tankını max seviyeye kadar doldurdum. Daha sonra aracı 800 km kadar kullandım. Daha sonra sabah araç soğukken suyunu kontrol ettiğimde yedek su tankı seviyesi max seviyesindeydi. Fakat radyatörü açtığımda seviyenin tepe noktasında olmadığını gördüm. Radyayöre 1 litre kadar antifiriz ekledim ve tam dolu seviyeye ulaştı. Şimdi merak ettiğim şey radyatör yedek su tankından su alır mı? Alırsa benimki neden almadı? Bu arada bu 800 kmlik kullanımımda araç hiç hararet yapmadı su sıcaklığı göstergede yarıyı geçmedi. Araç soğukken radyatördeki seviyenin tam olmaması normal bir durum mu? Teşekkürler...
Araç genleşme tankından herzaman su alır verir ihitiyaç dahilinde alacağı kadar alır siz işlemi ilk olarak yanlış yapmışsınız yani sistemin havasını almamışsınız,sistemde hava kaldığı için gerekli su alımı yapılamamış sabah ilk işlem olarak suyuna bakmanız iyi doğru olmuş,genleşme tankını Max.seviyenin üzerinde dolum yapmayın yoksa suyu atar yine aynı şekilde takip edin araç ısındıktan sonra suyun hacmi yükseldiği için fazlayı genleşme tankı na aktarır soğuyunca oradan çeker.
Abi ben ne yaptıysam bu araca fan açtıramadım yada açtıysa sesini hiç duymadım. Devirdaim ile soğuyor motor fana ihtiyaç duymuyor. Önceden paliom vardı araba 10 dakika çalıştımı fan açardı. Babamın broadwayi vardı hemen açardı fanı. Bu ae101 in o kadar iyi bir soğutma sistemi var ki araç fan açmıyor. Bundan sonra bir süre takip edeceğim su seviyelerini hem radyatörden hemde tanktan bakalım ne olacak.
termostat varmı varsa çalışıyormu kontrol edin bence ondanda olabilir fan açmama durumu
Bugün arabayı çalıştırıp bir kontol yapayım dedim. Radyatörün üst tarafında 2 noktadan su kaçağı var. Radyatör delinmiş yani ama çok az sızıntı şeklinde ve su ısındıktan sonra kaçırıyor. Radyatörde suyun neden eksik olduğu şimdi anlaşıldı. Ancak hala aklımın almadığı olay genleşme kabındaki su seviyesinin değişmemesi.Mesaj Birleştirildi: Ağustos 20, 2019, 17:47:24Termostat açmasa araba hararet yapardı 1000 km kullanmama rağmen hiç hararet yapmadı aracım.
Tekrar tekrar kontrollerimin sonucunda kaçağın radyatörden olmadığını. Araç ısındığı zaman radyatör kapağından damlama yaptığını kesin olarak tespit ettim. Yarın radyatör kapağını değiştirip tekrar kontrol edeceğim. Yardımlarınız için teşekkürler.
termostat açmıştır fakat kapanmıyordur belki. Bu durumda su devamlı devirdaim olur hararet yükselmez ve fanda açmaz
Ümit abi şuan ailemin yanında bir ilçedeyim. Şuan için servisten orjinalini temin etmem imkansız yarın sanayiye gidip japon malı birşeyler bulmaya çalışacağım. Birde şuan üzerindeki kapak 0.9 barlık. 1.1 bar olması gerekiyormuş galiba 1.6 motorların radyatör kapağı doğru mudur?Mesaj Birleştirildi: Ağustos 20, 2019, 21:46:08O zamanda motorun geç ısınması lazım. Ama hararet yarıya 3-5 dakika içinde geliyor. Termostatla ilgili bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum kısacası.
Kardeşim bu kapak bar olayı çok bilinmeyenli denklem gibi bir türlü doğrusunu netleştiremedik benim 2.0 Corona'da şuan 0.9 bar takılı bende çok araştırdım net bilgi bulamadım,konunun uzmanı @Ufuk Sönmez (16363) bey net bilgiyi verebilir.
Herkese çok teşekkürler. HKT marka radyatör kapağı alıp taktım(0.9). Test ettim herhangi bir kaçak yok. Yanlız bu antifiriz pası kireci temizledi galiba yedek tankı söküp temizledim içinde baya ince kum gibi bir madde birikmiş. Bu suyu kriko kullanmadan tamamen boşaltma imkanım var mı? Varsa nasıl? Daha önce radyatör tapasından boşaltmıştım tamamı boşalmıyor. Eğer hepsini boşaltabilirsem iyi bir temizlik yapmış olurum