Gönderen Konu: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım  (Okunma sayısı 4473 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '05
  • 34 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« : Ağustos 03, 2019, 12:39:58 »
arkadaşlar aracımda yakıt tüketimi aşırı artmıştı. 50 tl gaz ile şehiriçi, ağrı soğuğunu da göz önünde bulundursak da yine bana göre tüketim çok fazla idi. ve motor ısınınca motorun egsoz manifoldu tarafından gelen pır pır ses sanırım bişilerin işareti idi. ayrıca yine motor ısınınca egsozdan gelen pır pır ses de durumun normal olmadığını söylüyordu. daha önce araştırmalarım olmuştu. lpg montajının iıi yapılmamasından kaynaklı vvti motorlarda bu sorun sık baş gösteriyor. buradan yola çıkarak subap ayarı yapmaya karar verdim.derin araştırmalarım sonucu işe koyuldum.ba işlemi subat 2019da yaptım.aradan deneme süreci de geçti.uzun ve kısa yollar yaptım. sonuca gelirsek motordan ve egsozdan gelen pır pır ses gitti. yakıta gelirsek yakıt tüketiminin bu kadar düşeceğini tahmın bile edemedim. geçen gün vana gittim geldim. boş depoyu fulledim ve tamamen bitirdim. 100 kmde 7 lt lpg kullanımı,kmde 21.4 kuruş gibi bir değer yakaladım. şehr içi ise ort. 26-27 kuruş yakıyor. elimde resimler var. nasıl yapıldığı ile ilgili merak edenler olur ise konuyu buradan beslemeye devam ederiz. bu arada bu işlemi kendim yaptım lakin herkesin yapabilmesi için gerekli aletler olmalı. özellikle tork anahtarı gibi.

Toyota Club Türkiye

e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« : Ağustos 03, 2019, 12:39:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 490000
  • Model Yılı: '01
  • 4 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #1 : Ağustos 03, 2019, 14:00:23 »
Ellerinize sağlık paylaşımınızı merakla bekliyorum....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #2 : Ağustos 03, 2019, 14:41:57 »
Elinize sağlık. Nasıl yaptınız anlatırsanız yada resim/video varsa paylaşırsanız bizde faydalanırız
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #3 : Ağustos 05, 2019, 16:42:11 »
Sanırım egzantirik milini çıkartıp fincanları tornladınız yada değiştirdiniz.Bilmeyen için zahmetli bir iş az bilen için riskli bir iş :) Zamanla subaplarda oturma durumu gerçekleşiyor buna bağlı olarak subap saplarında uzama ve fincanlarla aralarındaki mesafede daralma oluşuyor buna sanayi tabirinde subap sıkması deniyor resimleri ve ayrıntıları paylaşırsanız iyi olur.Bir de merak ettim emme subaplarına da ayar veya fincanları taşlama yaptınız mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gezgin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '07
  • 39 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #4 : Eylül 10, 2019, 14:38:22 »
MErhabalar
bende merakımdan bır usta ıle tanındık bır ustaya sordum bu konuyu hatta aracımı kullandı baktı cok ıyı kondısyonu dedı.
ama ayar konusunda bunlarda ayar olmaz dedı ve bende ya bu usta cok ıyı yada hıc bırsey bılmıyor dedım.
konuya acıklık getırmek gerekırse bu ayar var kanısındayım.
Trafik kurallarına uyalım.ROMANO Sistem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '05
  • 17 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2019, 16:34:49 »
gerçekten zor iş. ben daha önce yaptırmıştım oradan biliyorum. toplamda 3, 4 saat sürmüştü fincanların taşlanmasıyla birlikte. alkışlamak lazım :alkis: 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '05
  • 34 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #6 : Nisan 29, 2020, 15:12:18 »
Sanırım egzantirik milini çıkartıp fincanları tornladınız yada değiştirdiniz.Bilmeyen için zahmetli bir iş az bilen için riskli bir iş :) Zamanla subaplarda oturma durumu gerçekleşiyor buna bağlı olarak subap saplarında uzama ve fincanlarla aralarındaki mesafede daralma oluşuyor buna sanayi tabirinde subap sıkması deniyor resimleri ve ayrıntıları paylaşırsanız iyi olur.Bir de merak ettim emme subaplarına da ayar veya fincanları taşlama yaptınız mı?
  https://www.toyotaclubtr.com/index.php?action=post;quote=1103738;topic=87280.0#
[img]tolga bey şöyle. tüm subap boşluklarının ölçümünü yaptım.emme subapları olması gerektiği gibiydi. (0,15-0,25) lakin egsoz subaplarına bakınca hayret ettim. çünkü olması gereken boşluk değeri (0,25-0,35) olması gerekirken benim en yüksek boşluk 0,10 idi. bazı fincanlara ise sentilin 0,05 mm bile girmiyordu tamamen sıkmış yani. ölçümleri yapıp ne kadar fincandan tıraşlama yapmam gerektiğini not etti. fincanın eksantrik millerindeki yerlerini de tabi ki... sonrasında Ağrı ilinde bunu yaptıracak tornacı bulamadığımdan kargo ile istanbula gönderdim. 0,40 boşluk olacak şekilde tıraşlandı fincanlar.
 yine olması gerektiği gibi taktım.  zincirin sentesini ayarladım. eksantrik milini tork anahtarı ile fabrika onarım kitapçığındaki tork değerleri ile sıktım. zincir gerdiriciyi de takmadan kilitleyip taktıktan sonra kilidini bırakmasını sağladım. tekrar ölçümünü yaptım eksoz subapları 0.40 mm boşlukla istediğim gibiydi.  victor reinz contamız ve sıvı contamız hazırdı üst kapak için. sıvı contayı yan kapak ile motorun bileşim yerinde kullanıyorun yaç kaçağı olmasın diye. üst kapağı da yanlış hatırlamıyorsam 11 nm tork ile sıkıp işlemi tamamladım. aracı hemen kullanmadım sıvı conta tamamen kuruduktan sonra. yol testine çıktığımda çekişte bariz bir iyileşme hissettim. sesler kesildi ve yakıt düştü. tek olumsuz yanı rolantide motor sıcakken titremenin hala gitmemiş olmasıdır. elimde resimler var ekleyebir isem eklicem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #7 : Nisan 29, 2020, 20:40:44 »
@Tanju Yıldızhan (45035) bey elinize sağlık güzel iş çıkarmışsınız yakıt tüketimi çok güzel olmuş buraya kadar her şey olması gerektiği gibi ama E120 kasada sıcak motorun rolantide titremesi sibob ayarıyla alakası yok,sadece devir dalgalanmasında sibob ayarı etkendir,rolantide titremesi o aracın doğasında var tamamen araç yazılımıyla alakalı bir durum vvt-i teknoloji si yani düşünen akıllı motor olarak tanımlanıyor,yakıt sarfiyatını ve emisyon değerlerini en asgariye çekebilmek için devri en düşük ayarda tutmaya ayarlı bir yazılım var,LPG ayarları tamamen sıfırlanıp yolda elm cihazı ile kontrol edilerek her yükte ayrı ayar (AFR) ayarı yapılırsa bir nebze düzelir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2020, 22:46:18 »
0.05 sentil girmiyor ise,
Subap yakmis olma ihtimali çok yüksek,
Eger yakti ise cok hızlı eski haline donecektir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '05
  • 34 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #9 : Nisan 30, 2020, 08:06:33 »
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) doğrudur hocam. Ben de rolanti titremesi konusunun buna bağlı olabileceğini düşünmüştüm. Olmadı. Başka girişimlerde de bulundum krank sensörü temizliği vb. Düzelmeyince kronik olduğuna kanaat getirdim. Şu an için aracımdan hala memnunum. Geçen sene uzun yolda 35 lt gaz ile 520 km gittim. Bu benim için hayal gibiydi. 100 km/6,9 lt yakaladım desem belki de çoğunuz inanmayacak. Depoyu komple boşaltıp fulleyip ful boşaltarak ölçümümü yaptım. (en doğru yöntem olduğunu düşünüyorum.) şu an için araçta problem yok herşey yolunda..

Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:24:52
@Ahmet Güve (8047)
0.05 sentil girmiyor ise,
Subap yakmis olma ihtimali çok yüksek,
Eger yakti ise cok hızlı eski haline donecektir.
Evet ahmet bey. Belki de dediğiniz gibidir ama benim araçta stop etme, çok aşırı silkeleme yoktu subap ayarı yapmadan önce.. Bu sebeple subap yakma durumuna gelebilceğini düşünmüyorum. Lakin ölçümlerde 0,05 sentil dahi boşluğa girmemesi, yetmiyormuş gibi tüm eksoz manifoldundaki fincan boşluklarının 0,10 üzerine çıkamaması durumun ne kdr vahim olduğunu gösteriyor. Kompresyon ölçümü yaptığımda özellikle ilk pistonda 125 psi/8,5 bar  ölçtüm. Diğerleri de iyi değildi. Ben sınırdan döndüğümü düşünüyorum. Sizin fikirleriniz de bize aydınlatıcı olacaktır elbet. Fotoğraf yükleme yapabilsem harika olacak. [attach=1]

Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:26:27
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) ayrıca bu işlemden sonra ilk işim afr ayarı yaptırmak oldu candan mühendislikte.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:34:14
Buyrun resimler. Kompresyon ölçüm sonuçlarının resmi yukardı paylaşabilmişim nihayetinde. Aşağıya da sentil ölçümü, motorun görünürdeki durumu vb resimleri ekliyorum.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:34:34


Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:34:59


Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:35:56


Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:36:17


Mesaj Birleştirildi: Nisan 30, 2020, 08:42:26
Sentil ile boşlukları ölçtükten sonra not alıyoruz. Micrometre ile fincan içini ölçüp bunu da not alıyoruz, ardından sentil ile ölçtüğümüz subap boşluğunu olması gereken subap boşluğu değerinden(0,25-0,35 olması gerekir. Ben 0,40 baz aldım lpgli araç olduğundan.) düşürüp fincandaki iç çıkıntıdan taşlama yaptırıyoruz. Kağıda yazdığım değerler ışık tutacaktır. Konuya hakim olmayanın kafası karışabilir. Aslında basit.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #10 : Mayıs 26, 2020, 14:04:04 »
Benim e120 a/t LPG de 42 kuruş yakıyor şehir için problem mi var dersiniz hocam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '05
  • 34 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #11 : Mayıs 27, 2020, 11:02:06 »
Bunu sadece yakıt ile anlamak zor duye düşünüyorum. Performansı düşmüş ise motor pır pır çalışıyor ise problem var demektir. Yakıt işi kullanıma da bağlı olabilir. Lastiklerin havasının az olmasına da. Bi r çok etkeni olabilir. Ama birden fazla sorun birleştirilirse sonuca varılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '05
  • 17 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #12 : Haziran 03, 2020, 14:26:59 »
benim araca subap ayarı yapılırken usta fincanların içinden değil de üstünden aldırmıştı. ustaya sordum bu şekilde kaç kere alınır diye. sorun olmaz, micronluk alınıyor dedi. 40.000 kmdir bir sorun çıkarmadı. inşallah da çıkarmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '05
  • 34 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #13 : Haziran 03, 2020, 15:18:08 »
Üstünden alınması konusunda fikrim yok. Fincanları istanbulda hususi bu işi yapan birine gönderdim. İçinden taşlama yaptı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #14 : Haziran 12, 2020, 14:46:45 »
Aynı sorunlar benim arabamda da vardı hatta dahada kötü. yakıtı yüksek, çekişi düşük, silindir kapağını söktürdüm sibopları kaliteli çelik sibopla değiştirttim. Siboplar hariç kullanılan diğer parçalar orjinal kullanıldı bu önemli, bu arada birde adana yaptım yolculuk keyifli yakıt ekonomik 100km/5.9 lt benzin  tüketimi klima açık hız 110-120 km/s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #15 : Haziran 12, 2020, 16:25:12 »
Aynı sorunlar benim arabamda da vardı hatta dahada kötü. yakıtı yüksek, çekişi düşük, silindir kapağını söktürdüm sibopları kaliteli çelik sibopla değiştirttim. Siboplar hariç kullanılan diğer parçalar orjinal kullanıldı bu önemli, bu arada birde adana yaptım yolculuk keyifli yakıt ekonomik 100km/5.9 lt benzin  tüketimi klima açık hız 110-120 km/s

Hayırlı olsun, kullanılan supapların çelik olduğunu nasıl anladınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '05
  • 34 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #16 : Haziran 12, 2020, 21:42:54 »
Ufuk abi @Ufuk Sönmez (16363) başlığın altında yorumunuzu görmek sevindirdi. Konum ile alakalı düşünceniz nedir. Bunlara çok usta veya kullanıcı ayar yapılmaz denir. Lakin fabrika onarım kitapçığında aslında fincan içinde numaralandırma ile uygun fincan seçilerek subap ayarı yapılabilceğini belirtiyor. Tabi biz taşlayarak o ölçüye getirtiyoruz. Kısacası muallak bi konu olarak kalmış malesef. Bilgi eksikliği çok. Size bu sorun ile gelen müşterilerinize nasıl bi yönlendirme yapıyorsunuz. Teşekkür ederim şimdiden

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #17 : Haziran 14, 2020, 16:47:27 »
Hayırlı olsun, kullanılan supapların çelik olduğunu nasıl anladınız?
Ufuk BEY merhaba, Sübsan bulamdım onun yerine Güneş Stelitli  Subap Takımı aldım Ankara Japonserden   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #18 : Haziran 15, 2020, 01:59:19 »
Ufuk BEY merhaba, Sübsan bulamdım onun yerine Güneş Stelitli  Subap Takımı aldım Ankara Japonserden
Yener bey çelik sibob diye bişey yok,bu söylem tamamen piyasa ağzı aldığınız marka piyasada en çok kullanılan malzeme en çok Ford ve PSA grubu araçlarda muadil  yedek parça olarak kullanılır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: e120 2005 corolla 3zzfe vvti motora subap ayarı yaptım
« Yanıtla #19 : Haziran 15, 2020, 13:06:08 »
Yener bey çelik sibob diye bişey yok,bu söylem tamamen piyasa ağzı aldığınız marka piyasada en çok kullanılan malzeme en çok Ford ve PSA grubu araçlarda muadil  yedek parça olarak kullanılır.
Biliyorum Ümit Bey araştırdım standart subap lara oranla lpg ye daha dayanıklı olduğu için tercih ettim. Ani gelişen bir durum oldu, biraz tez canliyim araba konusunda. İnşaallah bundan sonra siz değerli üstad larla daha çok iletişim de bulunurum .