0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar:Yeni aldığım otomotik aracımın şanzıman yağını değiştirmem gerekiyor hangi yağı kullanmam gerekiyor miktarı ve yağ filtresi hakkında önerisi olan var mı acaba ayrıca tork konvertörlü olup olmadığını bilmiyorum 2006 Model sol paket corolla tam otomotik
Aracınız benzinli ise 4 vitesli tam otomatik tork konventörlü şanzıman mevcuttur araçta. Yağ ve filitre için birşey söyleyemeyeceğim fakat aracın geçmişini biliyorsanız değişimi ona göre yapmanızı tavsiye ederim. Uzun süreler boyunca değişmeyen otomatik şanzıman yağını değiştirmek bazen çok da iyi olmuyor, eğer aracın geçmişini bilmiyorsanız otomatik şanzıman konusunda güvenilir bir ustaya danışmanızı tavsiye ederim.
önceki sahibi yağın değişme süresinin 70-80 bini bulmuş olduğunu söyledi yağ siyahlaşmış Toyota marka yağa baktım çok maliyetli siz ne kadar fiyata temin ettiniz 3 litresini filtreyide değiştiniz mi Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2019, 19:52:43Ayrıca uzun süre yağı değişmeyen şanzıman yağı değişince ne gibi sıkıntı olabilir
Ben filtre ve yağ değişimi yaptırmadım ama otomatik şanzımanda kaliteden taviz vermemek lazım.Uzun süre değişmeyen yağı değiştirdiğimiz zaman şanzıman performansı etkilenebiliyor vuruntular vs olabiliyor(tabi herkes bu sorunları yaşamıyor) sebebi de yağ değiştiği zaman şanzımanda ki aşınmalara olan tölerans azalabiliyor yani düzen tutmayabiliyor. Bence güvendiğiniz bir otomatik şanzıman ustasına göstermeden bu işlemi yaptırmayın, zaten bu işlemi güvenmediğiniz hiçbir yere yaptırmayın malum filtre de değişecekse biraz zahmetli ve ustalık gerektiren bir işlem o yüzden dikkatli olun her ustaya teslim etmeyin bence.
Oğuzhan bey otomatik şanzımanın arıza nedenlerinin başında eskimiş yağ gelir ama siz uzun süre değişmediği zaman tekrardan değişince arızalar olabileceğini yazmışsınız neden dolayı arıza yapıyor onuda açıklarmısınız benim mantığına pek yatmadı her 60 ile 80 bin km aralığında veya 48 ay süre zarfında otomatik veya manuel şanzıman farketmeksizin yağ değişimi yapılması elzemdir eğer değişim yapılmaz ise işte ozaman arızalar baş göstermeye başlarki bunlar hiç tahmin bile edemeyeceğiniz arızalardır ve yağdan olabileceği aklınızın ucundan bile geçmez mesala en basiti araç bazen en son vitese atmaz,titreme yaptırır,ilk çalışmada p modundan çıkmaz daha bir sürü akla gelmeyecek sorunlar çıkarır yani uzun lafın kısası yağ otomatik şanzımanın canıdır,sizin olabilir dediğiniz arızalar uygun olmayan yağ kullanımında ortaya çıkarki oda usta diye ortada dolaşan çıraklık bile yapamayacak kişilerin önüne gelen araca 75W90 yağı koymasından kaynaklanırki bazılarıda şanzıman yağı hiç değişmez derler üreticinin tavsiye ettiği ürünü veya sertifikaları karşılayan kaliteli kendini ispatlamış markanın ürünleri kullanılırsa bir sıkıntı yaşanmaz zaten yağ değişim sonrası çıkacak bir sorun varsa eski yağ ile kullanımda daha erken çıkabilir ürünlerimizi servisten veya form üyemiz tem oto @Ufuk Sönmez (16363) beyden almanız tavsiye olunur.
Ümit abi, şanzıman yağı otomatik manuel farketmeksizin değiştirilmelidir her maddenin bir ömrü vardır bunda hem fikiriz zaten. Uzun kilometrelerce değişmemiş otomatik vites şanzıman yağlarında değişim sorunlara yol açabilmektedir örnek vermek gerekirse normal şartlar altında 60.000 km de veya 6 senede bir değişmesi gereken bir yağ araba 140-150 bin kmlere geldiği zaman değiştirilirse sıkıntılar olur, şöyle ki yağ özelliğini kaybettikçe aşınmalar artar ve yağ içinde metal partiküller oluşur ve yağ tabiri caiz ise kalınlaşır, otomatik şanzıman yağı sadece yağlama görevi görmediği aynı zamanda basınç iletmek baskı oluşturmak gibi görevleri olduğu için şanzıman kendi içinde bu aşınmaları bu kalın yağ ile uyum sağlayarak tölere eder. Burda önemli bir husus var, bazı şanzımanlarda yağ birikim kartelinde mıknatıslar bulunur ve bu mıknatıslar bu partikülleri toplayarak yağın biçimini korurlar, bildiğim kadarıyla ise bizim şanzımanlarımızda böyle bir durum yok. Konumuza dönecek olursak bu eski yağı değiştirdiğimiz zaman sıfır konulacak yağ şanzımandaki uyumu kaybettireceği için problemler oluşturabilir, tabiki bunda en önemli etken araç geçmişi ve şanzımanın nasıl kullanıldığıdır. Bu yüzden yüksek km yapmış yağların değişimi hele ki araç geçmişini bilmiyorsanız biraz kumar sayılır. Umarım açıklayıcı olmuşumdur, ben bir usta değilim sadece meraklıyım arabalar konusunda ki siz benden daha bilgilisiniz forumda önerilerinizi sıklıkla görüyorum, yanlış bir düşüncem varsa aktarırsanız sevinirim.
Diğer bir taraftan bazı üreticiler otomatik şanzıman üzerine "Life Time Oil" gibi ibareler koyabilmekte (Örn. VW Touareg 7L), ancak şanzıman üreticisinin kodu ile araştırıldığında önerilen yağ değişim periyodu ve hangi yağın kullanılması gerektiğine ulaşılabiliyor (VW Touareg 7L'de Aisin 09D) bu durumda da araç üreticisinin neden böyle bir ibare kullandığı kafaları kurcalamıyor değil.
Yanlış hatırlamıyorsam 2005 Corollanın şanzıman yağ seviye kontrol çubuğunun üzerinde de benzer bir ibare yazıyordu. (No need to replace ATF normal driving condition. gibi bir şey yazıyordu). Neden böyle bir şey yazma gereği duyuyorlar acaba.
Ben ZZE121 Corolla'da hiç öyle bir ibareye rastlamadım ancak "normal driving condition" kısmı yoruma açık bir durum, size göre normal olan bana göre anormal olabilir
http://www.carreviewsncare.com/do-we-need-to-change-the-toyota-lifetime-atf-ws-08886-02305/
Linkteki araç Japon Vios modeli, Type WS kullanan Tork Konvertörlü CVT şanzımana sahip, çubuğun üzerinde "4WD modelinde değişim için kullanıcı el kitapçığını kontrol edin diyor" şanzıman aynı şanzıman
Hüseyin bey sizin bahsettiğiniz durumu ben anlıyorum uzun süre değişmeyen şanzıman yağı değişim sonrası sorunlar çıkartabilir diyorsunuz da zaten değişsede değişmesede çok aşırı eski yağ ile kullanılan otomatik şanzıman herzaman her an sorunlara gebedir nerede nezaman arıza vereceği belli olmaz,aslında şanzımanlar bakımı doğru yapıldığı zaman ve doğru şekilde kullanıldığı zaman araç ömrüyle orantılı çalışan malzemelerden üretilirler yani en mantıklısı uzun süre yapı değişmemiş şanzımanın yağını yenileyip varsa çıkacak sorunu (ki olacağını zannetmiyorum) erken zamanda bertaraf etmek daha az masraflı olur,ama sizin bahsettiğiniz durum genelde uzun zaman yüksek km'lercemotor iç temizliği (engine interior cleaning) yapılmamış dizel ünitelerde karşımıza çıkar çünkü o kurumlar aşınmış motorda bazı boşlukları doldurur temizlik sonrası yağ eksiltme ve güç kayıpları oluşabilir.
Linki örnek olsun diye verdim. Ben eski Corollamda buna benzer bir yazı hatırlıyorum. 2005 ingiltere üretimdi.Mesaj Birleştirildi: Temmuz 29, 2019, 16:33:39Ümit Bey ben değişmesin demiyorum sanırım Oğuzhan Beye yazacaktınız. Ufuk Beye bahsettiğim şanzıman yağ kontrol çubuğundaki o yazıya rağmen bende şanzıman yağını değştirmiştim. Şuanda yine Corolla kullanıyorum yine şanzıman yağını değiştirdim ancak üretici neden böyle bir uyarı yazmış onu anlamıyorum. Yetkili servise giderseniz onlarda değişmesi gerek diyor zaten.
hocam yağı kesin vede kesin değişeceğim lütfen bana yağ ismi kaç litre ve fiyatı yazarmısınız acaba