0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar Aracım 2016 1.33 Auris 65.000 KM de Yaklaşık 30.000 km dir LPG li kullanıyoruz. Araç son zamanlarda stop ettikten bir kaç saat geçtikten sonra ilk marşta çalışmamaya başladı iki ya da üçüncü marşta çalışıyor. Benzinde binildiği zaman böyle bir problem olmuyor. LPG servisinde aracı geceden bırakın sabah ilk biz çalıştırıp bakmamız lazım denildi. Çok makul gelmediği için bırakmadım. Motor ustası ise aracın benzin pompası LPG de iken bile benzin pompalamaya çalışıyodur o yüzden olabilir, benzin pompasına röle taktır dedi. Fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Regülatörlük problem yok araçta. Yolda lpg ayarı istiyor. Maraşta nerede bulursunuz onu bilemem ama, AFR ayarcılar da işinizi çözer.
Mutlu hocam ayarın ilk çalışmayla alakası ne onu anlamadım araç zaten ilk marşı benzinde alıyor,şunu derseniz bozuk LPG ayarı benzin ayarınıda bozuyor o bu araç için geçerli değil çünkü araç 1.33 bunlarda ilk çalışma için ayarın çok düzgün veya bozuk olması birşey değiştirmiyor.
Lpg ayarsızlığı motorun yakıt ayarını bozuyor, sonucunda ilk marşta benzinde çalışacak motorun enjektörlerine yakıtı çok artır (lpg ayarı fakirse) veya çok azalt (lpg ayarı çok zenginse) diye emir geliyor. Haliyle motor ya boğuluyor ya da ateşleme olamayacak kadar az yakıt püskürtülüyor.En büyük hatadır benzndeki sorunun lpgden olabileceğini düşünmemek. Yakıt trimleri STFT ve LTFT detaylı öğrenilmeli bu yüzden. Lpg nin bozduğu yakıt trimleri hemen sıfırlanmaz. Soğuk motorda da sadece LTFT değerinin kullanılarak yakıtın ayarlanması lpg ayarı kaynaklı problemlerin daha öne çıkmasına neden olur. Dikkat ederseniz havalar soğumaya başladığı gibi yol ayarı yapılmamış lpg li araçlarda ilk marş problemleri başlar.Bakınız https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70489.msg958322#msg958322
iyi bir lpg ustası bulup regülatörü değiştirin düzelir lpg regülatörü içindeki diyafram yırtılmış yanma odasına gaz kaçırıyor ilk marşta araç benzinde çalıştığı için iki yakıt birleşince boğulma oluyor kısa süreli beklemelerde sıkıntı olmaz veya gazı tam bştin yada kazandan vanasını kapatın zaten araç sorunsuz çalışır.Mesaj Birleştirildi: Temmuz 08, 2019, 14:41:39Benzin pompasına role falan taktırmayın olumsuz sonuçlar doğurabilir,LPG regülatörü değiştiği zaman herşey düzelir.
Aynı sorunu bir önceki aracımda yaşadım. Bana da benzin pompası aldırdılar, akü değiştirttiler olmadı.en son regülatörü değiştirince sorun çözüldü. Yalnız 30 bin km'de regülatör bozukluğu biraz zor gibi ama. Ümit beyin dediği gibi arkadan lpg vanası kapatılıp hortumlar daki lpg bitene kadar araç çalıştırılıp daha sonra denenebilir.
Regülatör olsa stop ettikten birkaç saat sonra değil sabah ve uzun süre sonra tekrar marş yapıldığında karşılaşılır. Bununla ilgili forumda onlarca konu var. Yapmayın arkadaşlar. 1 2 saatte sızan gaz marşı uzatıyor da, sabah ilk çalıştırmada niye uzatmıyor? Ayar yapmayı bilmeyenler size ayarın mükemmel olduğunu söyleyebilir.
Mutlu hocam sabah ilk çalıştırmada marşın uzamadığı bilgisini nereden aldınız? Arkadaş yazmış mı ben mi göremedim acaba?Mesaj Birleştirildi: Temmuz 09, 2019, 09:45:25Ayrıca bir soru daha, araç ilk çalıştırıldığında açık döngüde çalışır map haritasına, kısa ve uzun dönemli yakıt değerlerine bakmaz diye hatırlıyorum. Hatta araç bir müddet yüksek devirde çalıştıktan sonra normal rölanti devrine düşüyor..Yanlış mı hatırlıyorum?
Arkadaş yazmamış, böyle bir sorunu olsa yazardı. Yazdığı şey çalıştırdıktan sonraki tekrar çalıştırmalarda marş uzuyor.Soğuk motorda, dip gazda açık döngüye girip uzun dönem yakıt trimine bakar sadece.
Anladım, yazmadığına göre böyle bir problemi yok diye çıkarım yaptınız. Arkadaş sabahları da aynı problemi yaşayıp yaşamadığını yazarsa netleşecek. Teşekkürler..Mesaj Birleştirildi: Temmuz 09, 2019, 11:52:29Bu arada Mehmet beye bahsettiğim sitede yazan bilgiyi paylaşıyorum : "2: LPG Regülatör gaz haznesi diyaframı patlak ise araç sabahları veya bir kaç saat park edildikten sonra marşa basıldığında çok geç çalışır. Bunun sebebi ise regülatör içerisinde kalan gazın regülatör vakum girişinden manifolda yavaş yavaş sızarak aracın boğulmasına neden olmasıdır. Bu gibi sorunların giderilmesi için diyafram takımı veya regülatörün yenilenmesi gerekir."
Bence de sorun Ümit Beyin bahsettiği sebepten kaynaklanıyor. Regülatör diyaframı değiştirilebiliyor. Google brc regülatör diyaframı yazıp gelen ilk siteyi açıp okumanızı öneririm. Foruma linki ekliyorum ancak reklama giriyor sanırım, adres engelleniyor...
Ek olarak 30bin km.dir kullanılan lpg kitinin regülatörünün diyaframının eskimiş olabileceğine de ihtimal vermiyorum. Ayrıca sorun gerçekten regülatör olsa araç benzinde kullanıldığında düzelme olmaz. Çünkü borularda kalan lpg de sızmaya devam edip ilk marşta motoru boğar. Aslında bu sorun geçici olarak akü resetleme yapılarak ortadan kaldırılabilir.
@Mutlu Tekir (30216) @Hüseyin Bayram (25139) @Ümit ŞAHANTİMOR (39478) Araç sabahları da 2 ya da 3. marşta çalışıyor. Stop ettikten 15-20 dk sonra çalıştırılırsa problem olmuyor ancak 1 saati geçtiği zaman her halükarda yapıyor. LPG kiti Lovato marka bu arada. LPG ustası regülatördeki hortumlardan gösterdiği birini akşam eve çıkarken sökmemi sabah öyle denememi söyledi dediği gibi yaptığımda sabah ilk marşta çalıştı.