0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Açıkcası LPG'de hangi firma ve hangi usta iyidir hangisi değildir pek bilmiyorum. Mesajınızda haklılık payınız var. Güven sorunu yaşamamak için Toyota bayiinin daha düne kadar yetkili servis çıkışlı LPG araçlar için anlaştığı ve Toyota bayiinde montaj işlemini gerçekleştiren firmaya taktırdım. Geçtiğimiz aylarda arkadaşımla birlikte 2 tane 2018 Toyota Corolla araç satın aldık ve ikisine de bayiiden yetkili servis çıkışlı LPG dönüşüm işlemini bu firma gerçekleştirdi.Benim aklıma takılan konu aracın benzinde neden marş almadığı ve niye stop ettiği. Herşey LPG'ye geçiş yaptığımız gün başladı ama LPG aktif değilken de sorun yaşıyorum.Konu ile ilgili gelişmeleri buradan aktaracağım.
Fatih Bey mesajınız için teşekkür ederim. Candan mühendisliği duydum ama İstanbulda olmadığımdan dolayı oraya gitme şansım olmadı. Her ne kadar motor ve CVT şanzıman yeni kasada değişmese de ECU yazılımı ve kalibrasyonu değişti. Bundan dolayı LPG'de de kalibrasyonun yenilenmesi gerektiğini düşünerek biraz daha sabırlı olmaya çalıştım. İlk 2 servise arıza kaydıyla aracı teslim ettiğimde yaptıkları yol ayarları işe yaramadı, hala stop ediyordu araç. Aracı son olarak Toyota EFE altında hizmet veren Landirenzo LPG servisine götürdüm. Benimle birlikte aynı sorundan muzdarip bir de yeni kasa ticari taksi vardı. Yanlış hatırlamıyorsam Kayseriden gelen Landirenzo teknik ekibi ilgilendi bu sefer. LPG nozzle'larını değiştirmişler ve kalibrasyonunu yenilemişler. Önceki ayarda aracın hep zengin karışımda kaldığını ve yeniden kalibre ederek düzelttiklerini söylediler. Servisten sonra sadece 3 gün aracı kullanma şansı bulduk ve araç stop etmedi ama tamamen düzeldi demek için biraz daha zaman geçmesi lazım.Birkaç hafta aracı kullandıktan sonra sorunun çözülüp çözülmediğini yazacağım. Bu arada Landirenzo teknik ekibi hibrit modellerinde LPG çalışması yapmak için gelmişler. LPG ve hibrit aynı cümlede hem tuhaf hem de tehlikeli duruyor Kim niye talep eder böyle bir çılgınlığı bilmiyorum ama yüksek voltaj ile LPG'yi bir araya getirmenin çok tehlikeli olacağı kesin.
Geçmiş olsun. Teknik ekip sorununuzu çözmüştür. Hibrit ve lpg hakkındaki düşüncelerinize ise hiç katılmıyorum. İkisi farklı paralel motorlar. Lpg klasik atmosferik 1.8 motor için kullanılıyor. Uzun yolda hibritin bir avantajı yok, uzun yol yapanlar için avantaj sağlayacaktır.
elektrik+benzin+LPG üç yakıt bir arada ne güzel biri biterdi diğeri yola devam.
Kazım bey aynı sıkıntı bende de var. Denizli yarımca toyota bayine aracı bıraktım. 2 gün sonra bana dönüş yaptılar. Bujilerden olduğunu düşünmüşler fakat bujilerden değilmiş, tak kontrol et çıkar yöntemiyle. Bana dedikleri arıcın motorunun açılması gerektiği. Ben de kendilerine ortalama masrafımın ne olacağını sordum. Onlarda bana 5bin de olabailir 10 binde olabilir 15 binde olabilir dediler. Motoru açmadan fiyat veremeyiz dediler. Eğer açarsak ta ve siz yaptırmaz vazgeçerseniz 2000 civarı bir para ödemem gerektiğini söylediler. Bi gelişme olursa burdan yazarsan sevinirim. Bende sana yazacam gelişmeleri