Gönderen Konu: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?  (Okunma sayısı 1507 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« : Ocak 06, 2019, 22:32:37 »
Toyotacı dostlar selamlar , aracım 123.000km de , daha önceden baskı balata değişmemiş , pedal baya bir yukarda kavrıyor , ( ilk defa benzinli manuel araç kullanıyorum,bilmiyorum normal mi )ve ilk kalkışta hafif bir titreme var. Vites attığım zaman devir saati düşüyor , yüksek devirlerde biraz daha fazla bu sıkıntı sanki geç kavrıyormuş hissi var. Genellikle kırmızı ışıkta,trafikte hep boşa atıp ayağım frende beklerim. Bunun dışında ayağımı oldukça az devriyajda tutmaya çalışırım. Sadece ilk kalkışlarda biraz basılı tutuyorum.  Yokuşta kaçırma yapmıyor ama fiyatlar da yükselecek diye içim içimi yiyor. Sizce daha kaç km götürür , değiştirmeli miyim? Daha 2-3 sene binmeyi düşünüyorum kısmetse... Bunun kolay bir testi yok mudur? Vitesi 5e takmadan... :)
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Toyota Club Türkiye

Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« : Ocak 06, 2019, 22:32:37 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 153 kere teşekkür etti
  • 197 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2019, 22:53:24 »
Takipteyim bende kolay bir baskı balata testi arıyorum :)
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2019, 23:03:22 »
Takipteyim bende kolay bir baskı balata testi arıyorum :)
Valla yani yok 5e tak yok 6ya tak ben acikcasi zarar veririm diye korkuyorum biliyorum belki bir sey olmayacak ama zaten acemilik dönemimim kahrini cok cekti bu araba :D canini acitcakmisim gibi geliyor icim yaniyor... :D Şimdi aslında asıl sorum şu, bu meret tam olarak ne zaman değiştirilmeli? Yani koku yaptığında mı? Geriye kaçırdığında mı? Yoksa devir saati göbek attığında mı? İdeal zaman ne zamandır?
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2519 kere teşekkür etti
  • 2861 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2019, 23:13:58 »
Sistemi açmadan, yolda en sağlıklı test şu şekildedir;
Hafif rampa çıkışı olan ve güvenli bir yolda, araç en yüksek viteste ve araç hızı 50km/s civarlarında iken gsaz pedalına yüklendiğinizde eğer motor devri hızla artıyor ancak araç aynı oranda hızlanmıyor ise balata artık sağlıklı kullanım ömrünün sonlarında  demektir. Bu şekilde, balata bitmemiş dahi olsa, balata özelliğini (hamur) yitirip, tutunma kayığları yaşıyor demektir. Yani sadece pedal seviyesinden tespit doğru olmaz. Et kalınlığı olduğu halde aşırı yanan balata da kaçırma yapabilir.
Ayrıca sistem sadece balata ömrü ile incelenmez. Rulman, baskı gibi donanımların da yıpranması vardır. Yalnız balata ömrünü tamamladı ise bunlar henüz iyi olsa dahi bu yüzden tekrar işleme gerek olmaması için değiştirilirler. Bunlardaki sorunları da, debriyaj ayırma, vites geçişleri, uygun olmayan ses gibi belirtiler ile anlayabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2019, 23:20:56 »
Sistemi açmadan, yolda en sağlıklı test şu şekildedir;
Hafif rampa çıkışı olan ve güvenli bir yolda, araç en yüksek viteste ve araç hızı 50km/s civarlarında iken gsaz pedalına yüklendiğinizde eğer motor devri hızla artıyor ancak araç aynı oranda hızlanmıyor ise balata artık sağlıklı kullanım ömrünün sonlarında  demektir. Bu şekilde, balata bitmemiş dahi olsa, balata özelliğini (hamur) yitirip, tutunma kayığları yaşıyor demektir. Yani sadece pedal seviyesinden tespit doğru olmaz. Et kalınlığı olduğu halde aşırı yanan balata da kaçırma yapabilir.
Ayrıca sistem sadece balata ömrü ile incelenmez. Rulman, baskı gibi donanımların da yıpranması vardır. Yalnız balata ömrünü tamamladı ise bunlar henüz iyi olsa dahi bu yüzden tekrar işleme gerek olmaması için değiştirilirler. Bunlardaki sorunları da, debriyaj ayırma, vites geçişleri, uygun olmayan ses gibi belirtiler ile anlayabilirsiniz.
@Hakan Öztürk (3676)  hocam detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Dediğiniz şeyi otoyolda en sağ şeritte yaptım,araba vuruntuya düştü,devir saati yukarı yönlenmedi yani ne kadar gaz da yapsam,kısa süre sonra 5e aldım (bir kaç saniye sonra) zarar vermeme adına... ama dediğiniz gibi araç istediğim oranda hızlanmadı,ama dörde atsam hızlanırdı yani öyle diyeyim :) Şimdi aslında asıl sorum da şu, bu meret tam olarak ne zaman değiştirilmeli? Tamam kullanıma bağlı (elimden geldiğince temiz ve insancıl kullanan bir sürücüyüm hocam,emekçiyiz neticede) ama hangi belirtide servise gitmek gerek? Yani koku yaptığında mı? Geriye kaçırdığında mı? Yoksa devir saati göbek attığında mı? İdeal zaman ne zamandır? Neticede tam değişmesi gereken optimal zamanda değiştirmek gerekli diye düşünüyorum başka aksamlara zarar vermemesi için... Bu belirtilerden hangisini yaşadığımda direkt değiştirmeliyim ? Yolda kalakalmamak adına... :)
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17100
  • Kan Grubu: 0+
  • 37 kere teşekkür etti
  • 591 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2019, 23:34:50 »
anladığıma göre eli kulağında gibi,bu saydıklarınızdan biri hemen olabilir,veya beklenmedik zaman da patinaja düşüldüğünde veya düşmek zorunda kalındığında başa gelebilir,bu durumda bütçeniz uygun hale gelir gelmez harekete geçin,büyük şehirde yolda kalıp çekici vs ek masraflarda çıkmasın.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2019, 23:38:02 »
anladığıma göre eli kulağında gibi,bu saydıklarınızdan biri hemen olabilir,veya beklenmedik zaman da patinaja düşüldüğünde veya düşmek zorunda kalındığında başa gelebilir,bu durumda bütçeniz uygun hale gelir gelmez harekete geçin,büyük şehirde yolda kalıp çekici vs ek masraflarda çıkmasın.
@Tokay  Ceritoğlu (40552) hocam teşekkür ederim bilgilendirmeniz için,hangi dediğimden bu sonucu çıkarttınız? Teşekkürler.
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17100
  • Kan Grubu: 0+
  • 37 kere teşekkür etti
  • 591 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2019, 23:54:01 »
'fiyatlarda yükselecek',hepimizin ortak tedirginliği.diğer taraftan eldeki ürünü sonuna kadar kullanmak ve istifade etmek,hem israfı önlemek hemde ödemesini yaptığımız üründen azami süre kadar fayda sağlamak görevimiz,ancak uygulamada kış ve çamur şartlarında hiç bir şeyi olmayan bir arabanın zorlandığında aniden koku gelip debriyaj baskı balatası sıyırdığını gördüğüm için belki 3-5 bin km daha yapacak olsa bile fırsat bulunca yenileyip  bir 125.000 km daha sorunsuz kullanımını düşünürüm.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2019, 23:56:49 »
'fiyatlarda yükselecek',hepimizin ortak tedirginliği.diğer taraftan eldeki ürünü sonuna kadar kullanmak ve istifade etmek,hem israfı önlemek hemde ödemesini yaptığımız üründen azami süre kadar fayda sağlamak görevimiz,ancak uygulamada kış ve çamur şartlarında hiç bir şeyi olmayan bir arabanın zorlandığında aniden koku gelip debriyaj baskı balatası sıyırdığını gördüğüm için belki 3-5 bin km daha yapacak olsa bile fırsat bulunca yenileyip  bir 125.000 km daha sorunsuz kullanımını düşünürüm.
Koku,kaçırma vs yok ama fiyatlar çok yükselmeden aradan çıkart dersiniz yani değil mi? @Tokay  Ceritoğlu (40552) hocam.
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17100
  • Kan Grubu: 0+
  • 37 kere teşekkür etti
  • 591 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #9 : Ocak 07, 2019, 00:12:50 »
hem fiyatlar artabiliyor hem de beklenmedik zamanda yolda kalmak,bu nedenle uygun zamanda değişim olmalı derim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 822 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #10 : Ocak 07, 2019, 00:15:54 »
Sefa bey sizi tenzih ederim ama böyle her okuduğumuzu kendi aracımızda düşünürsek boşu boşuna masraf açmış oluruz ve eldeki sağlam parçayı boşa değişmiş oluruz,bir Toyota motoru için 125 bin km daha başlangıçtır ( LPG mereti bulaşmamışsa) seni çok iyi anlıyorum aracına gözün gibi bakmak istiyorsun ama fazla kurcalatma sakınan göze çöp batar. Hele bir 200 bini görsün ondan sonra düşünürsün kaçırma koku olursa ufuk Bey'in yanına gidersin en iyi işçiliği yaparlar,öyle korma yağlama vs durumlar olmadıktan sonra yolda bırakmaz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 47000
  • Kan Grubu: ---
  • 89 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #11 : Ocak 07, 2019, 00:31:10 »
Biz fabrikasyon balatayı 380 bin kilometrede değiştirdik(Mitsubishi L300 Exedy Daikin marka set). Ne kalkışta ne de vites geçişlerinde bir problem yoktu. Sadece üst devirlerde çok sıkıştırınca ufak ufak kesiklik yapıyordu. Yolda kalmadan değiştirelim dedik. Balatanın hali aşağıdaki gibi. Daha tam bitmemiş.20-30 bin kilometre daha götürürdü belki de :) Devirlenirken kaçırma yapmıyorsa daha gideri vardır, kurcalatmayın bence. Bu arada Corolla aracımızın debriyajı 0 kilometreden beri yukarıda kavrıyor. Toyota'ların debriyaj yapısı böyle sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #12 : Ocak 07, 2019, 00:44:06 »
Sefa bey sizi tenzih ederim ama böyle her okuduğumuzu kendi aracımızda düşünürsek boşu boşuna masraf açmış oluruz ve eldeki sağlam parçayı boşa değişmiş oluruz,bir Toyota motoru için 125 bin km daha başlangıçtır ( LPG mereti bulaşmamışsa) seni çok iyi anlıyorum aracına gözün gibi bakmak istiyorsun ama fazla kurcalatma sakınan göze çöp batar. Hele bir 200 bini görsün ondan sonra düşünürsün kaçırma koku olursa ufuk Bey'in yanına gidersin en iyi işçiliği yaparlar,öyle korma yağlama vs durumlar olmadıktan sonra yolda bırakmaz.
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) hocam yine yetiştiniz vallahi :) LPG yok hocam hatırlarsınız belki. Galiba bu Toyota’ların doğası biraz da öyle yukarda kavrıyor? Geçen mesela avm den çıkarken rampada kalkış yapmak zorunda kaldım , geri kaçırma yapmadı sadece afedersiniz benim kazmalığımdan dolayı kendim 1-2 karış geriye kaçırıyorum malesef :D 10.000km olacak hala stop ettiririm diye korkuyorum,meret çok yukarda kavrıyor :) Yazın ufak bir Ege-Akdeniz turu yapmak var aklımda ama o zamana kadar eksiklerimi tamamlamak istiyorum. Genelde hani hep 130.000 gibi biter falan diyorlar ama neticede kullanıma bağlı bu. Bu meret anladığım kadarıyla hemen yolda bırakan bir şey değil. Bunun için ilk belirtiler nedir acaba? Geçen bir arkadaşımla test videosu çektik, 3.viteste 90km/h hız yaptı (yapacağını bilsem vermezdim de işte iş işten geçti ) dedi balataların geliyor hafiften... O zamandan beri aslında kafamda soru işareti. Keşke şöyle yağ cubuğu gibi bir şey olsa da anlayabilsek... :D Bu meretin ilk sinyalleri nedir ? Bir de ilk değişim sinyallerinden sonra daha ne kadar kullanabilirim? Mesela bizim evden Tem Toyota bi 45 km mesafe ve yer yer yoğun trafik.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 07, 2019, 00:49:35
Biz fabrikasyon balatayı 380 bin kilometrede değiştirdik(Mitsubishi L300 Exedy Daikin marka set). Ne kalkışta ne de vites geçişlerinde bir problem yoktu. Sadece üst devirlerde çok sıkıştırınca ufak ufak kesiklik yapıyordu. Yolda kalmadan değiştirelim dedik. Balatanın hali aşağıdaki gibi. Daha tam bitmemiş.20-30 bin kilometre daha götürürdü belki de :) Devirlenirken kaçırma yapmıyorsa daha gideri vardır, kurcalatmayın bence. Bu arada Corolla aracımızın debriyajı 0 kilometreden beri yukarıda kavrıyor. Toyota'ların debriyaj yapısı böyle sanırım.

@Emre Mert Güler (36563) hocam Maşallah gerçekten, ben malesef daha yeni otomatikten manuele geçtim. Bana böyle uzun ömürlü kullanım için tiyolar verebilir misiniz? Benim emektarım 123.000de ve tüpsüz , galiba sizinle karşılaştırırsam çok daha ömrü var gibi... Yalnız hocam ben biraz kazmayım galiba :) yani dikkat etmeye çalışıyorum tabi , kırmızı ışıkta hep boşta beklerim,yokuşta boşta beklerim,yoğun trafikte hep boşta beklerim. Bunları yapıyorum ama malum bu meret de çok pahalı bir parça,gerçekten mutlu olurum bana kullanım tiyosu verirseniz... Şimdiden teşekkür ederim :)
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 47000
  • Kan Grubu: ---
  • 89 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #13 : Ocak 07, 2019, 01:05:51 »
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) hocam yine yetiştiniz vallahi :) LPG yok hocam hatırlarsınız belki. Galiba bu Toyota’ların doğası biraz da öyle yukarda kavrıyor? Geçen mesela avm den çıkarken rampada kalkış yapmak zorunda kaldım , geri kaçırma yapmadı sadece afedersiniz benim kazmalığımdan dolayı kendim 1-2 karış geriye kaçırıyorum malesef :D 10.000km olacak hala stop ettiririm diye korkuyorum,meret çok yukarda kavrıyor :) Yazın ufak bir Ege-Akdeniz turu yapmak var aklımda ama o zamana kadar eksiklerimi tamamlamak istiyorum. Genelde hani hep 130.000 gibi biter falan diyorlar ama neticede kullanıma bağlı bu. Bu meret anladığım kadarıyla hemen yolda bırakan bir şey değil. Bunun için ilk belirtiler nedir acaba? Geçen bir arkadaşımla test videosu çektik, 3.viteste 90km/h hız yaptı (yapacağını bilsem vermezdim de işte iş işten geçti ) dedi balataların geliyor hafiften... O zamandan beri aslında kafamda soru işareti. Keşke şöyle yağ cubuğu gibi bir şey olsa da anlayabilsek... :D Bu meretin ilk sinyalleri nedir ? Bir de ilk değişim sinyallerinden sonra daha ne kadar kullanabilirim? Mesela bizim evden Tem Toyota bi 45 km mesafe ve yer yer yoğun trafik.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 07, 2019, 00:49:35
@Emre Mert Güler (36563) hocam Maşallah gerçekten, ben malesef daha yeni otomatikten manuele geçtim. Bana böyle uzun ömürlü kullanım için tiyolar verebilir misiniz? Benim emektarım 123.000de ve tüpsüz , galiba sizinle karşılaştırırsam çok daha ömrü var gibi... Yalnız hocam ben biraz kazmayım galiba :) yani dikkat etmeye çalışıyorum tabi , kırmızı ışıkta hep boşta beklerim,yokuşta boşta beklerim,yoğun trafikte hep boşta beklerim. Bunları yapıyorum ama malum bu meret de çok pahalı bir parça,gerçekten mutlu olurum bana kullanım tiyosu verirseniz... Şimdiden teşekkür ederim :)
Estağfurullah abi ben de daha 2 yıldır araç kullanıyorum :) Tüyo verebilecek kadar usta şoför değilim daha. Babamdan öğrendiklerimi uyguluyorum. Debriyajı sadece vitese takarken ve boşa alırken kullanıyorum. Hareket halindeyken ayağımı kesinlikle pedalın üstünde tutmuyorum. Işıklarda beklerken vitesi boşa alıp ayağımı kenarda bekletiyorum. Basarken hızlı, bırakırken ise ne çok hızlı ne de çok yavaş bırakıyorum. Dik rampalarda ihtiyaç olmasa bile balataya yük binmesin diye el freninden destek alıyorum. Genel olarak 2000-2500 devir civarı vites değiştiriyorum.Yanlış bilmiyorsam çok yüksek devir çevirmekte baskı balataya zarar veriyor. Babamdan bu şekilde gördüm ve bu kullanım tarzımda şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım.

Corolla'nın üstte kavrayan debriyajına ve hissiyatsız, geç tepki veren gaz pedalına ise 3 yıldır alışabilmiş değilim. Arada bir kalkışlarda belli belirsiz titremeler oluyor. Telli gazı daha çok seviyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 822 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #14 : Ocak 07, 2019, 01:11:02 »
Sefa bey Emre Mert bey orjinal balatayı 380 binde değiştirmiş ve daha gideride var,tabiki Daikin aısın'a göre daha kaliteli bir ürün ama aısında kalitelidir dikkatli kullanıldıktan sonra sizin balata daha çok gider.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #15 : Ocak 07, 2019, 09:36:56 »
Sefa bey Emre Mert bey orjinal balatayı 380 binde değiştirmiş ve daha gideride var,tabiki Daikin aısın'a göre daha kaliteli bir ürün ama aısında kalitelidir dikkatli kullanıldıktan sonra sizin balata daha çok gider.
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) hocam bilgiler için çok teşekkür ederim. Siz benden çok daha tecrübeli bir sürücüsünüz. Varsa tavsiyeleriniz mutlaka dinlemek isterim... :) (Aracı insan gibi kullanırım, genelde 1900-2000-2300 devirde vites değiştiririm,yavaşlayacağım zaman genelde motor freni kullanmaya çalışırım ayağımı debriyajdan yavaş çekerim,kırmızı ışıkta,yokuşta,trafikte ayağım debriyajda asla beklemem,frende ya da el freninde beklerim,akan yolda da ayağımı soldaki ayaklığa koyuyorum genelde.Yanlış yaptığım ya da ek olarak faydası olabilecek bir şey var mı aklınıza gelen)

Mesaj Birleştirildi: Ocak 07, 2019, 09:40:03
@Emre Mert Güler (36563) bu yukarda kavrama olayı bir klasik o zaman bu benzinli Toyotalarda hocam :) ben de genelde sizin gibi kullanıyorum karşılaştırdığımda , galiba daha bekleyeceğim anladığım kadarıyla 123.000 deki bir araba için debriyaj değişimi için oldukça erkenmiş. Valla sormasam para biriktirip gidecektim servise :D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • altımızda auris...
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 76500
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2019, 01:15:35 »
toyota auris 2018 1.4. d4d dizel otomatik aracım gaz almıyor devir yükselse de vites artmıyor. ve bugün oldu 80 i geçmedi araç bassam da devir arttı ama araç gaz almıyor. ve pis bir koku geliyor. yanık yağ mı desem öyle bir koku. baskı balata mıdır bu da sizce?

aracın bir iki durumu:
117350 de değişmesi gereken yağı şu an 121500 km de yarın değiştireceğim.
son bir kaç gündür araç hız yapsa da yine yerli yersiz yükse devire 4000 devire çıkıyor.
bugün manuele alıp vitesi kendim arttırsamda yine vites düşüp devir arttı.
akşam eve gelirken de eve yaklaştığımda artık çok yavaş gitmeye başladı hızlanmadı.
parkedince aracın kaputu açtım yağa baktım çok ekstrem bir yanık kokusu yok ama motor mahalline eğilince kokunun ve sıcaklığın ön ızgaraya doğru fanlı olan yerden geldiğini gördüm. ordan olmayabilir ama sıcaklık ve yanık yağ kokusu vardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 190 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2019, 11:15:39 »
toyota auris 2018 1.4. d4d dizel otomatik aracım gaz almıyor devir yükselse de vites artmıyor. ve bugün oldu 80 i geçmedi araç bassam da devir arttı ama araç gaz almıyor. ve pis bir koku geliyor. yanık yağ mı desem öyle bir koku. baskı balata mıdır bu da sizce?

aracın bir iki durumu:
117350 de değişmesi gereken yağı şu an 121500 km de yarın değiştireceğim.
son bir kaç gündür araç hız yapsa da yine yerli yersiz yükse devire 4000 devire çıkıyor.
bugün manuele alıp vitesi kendim arttırsamda yine vites düşüp devir arttı.
akşam eve gelirken de eve yaklaştığımda artık çok yavaş gitmeye başladı hızlanmadı.
parkedince aracın kaputu açtım yağa baktım çok ekstrem bir yanık kokusu yok ama motor mahalline eğilince kokunun ve sıcaklığın ön ızgaraya doğru fanlı olan yerden geldiğini gördüm. ordan olmayabilir ama sıcaklık ve yanık yağ kokusu vardı.
@Hakan Şentürk (36462) hocam söylediğiniz şeyler tam olarak baskı balata bittiğinde ortaya çıkan belirtiler. MMT şanzımanlar da zaten genelde 100.000 ile 130.000 arası baskı balata ister genelde,tabi kullanıma bağlı olarak. Eğer İstanbuldaysanız , @Ufuk Sönmez (16363) abimiz size severek yardımcı olacaktır. Yalnız bu iş biraz tuzludur ama işlem sonrası bir 100.000 daha sorunsuz götürecektir sizi. İçiniz rahat olabilir bu konuda :)  (yetkili serviste bir abimiz yaptırmıştı 4000 TL civarı masrafı çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam...)
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 822 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2019, 12:59:39 »
toyota auris 2018 1.4. d4d dizel otomatik aracım gaz almıyor devir yükselse de vites artmıyor. ve bugün oldu 80 i geçmedi araç bassam da devir arttı ama araç gaz almıyor. ve pis bir koku geliyor. yanık yağ mı desem öyle bir koku. baskı balata mıdır bu da sizce?

aracın bir iki durumu:
117350 de değişmesi gereken yağı şu an 121500 km de yarın değiştireceğim.
son bir kaç gündür araç hız yapsa da yine yerli yersiz yükse devire 4000 devire çıkıyor.
bugün manuele alıp vitesi kendim arttırsamda yine vites düşüp devir arttı.
akşam eve gelirken de eve yaklaştığımda artık çok yavaş gitmeye başladı hızlanmadı.
parkedince aracın kaputu açtım yağa baktım çok ekstrem bir yanık kokusu yok ama motor mahalline eğilince kokunun ve sıcaklığın ön ızgaraya doğru fanlı olan yerden geldiğini gördüm. ordan olmayabilir ama sıcaklık ve yanık yağ kokusu vardı.
hakan bey debriyaj balatası bitmiş araç gitmiyor ve bağırıyor,daha fazla zorlamadan değişimini yaptırmanız gerekmektedir aksi halde diğer aktarma organları na zarar verirsiniz dahada önemlisi aktüatör zarar görebilir

Mesaj Birleştirildi: Ocak 12, 2019, 13:02:25
İstanbul'da form üyesi @Ufuk Sönmez (16363) bey var randevu alıp gitmeniz gerekmektedir parça ve servis hizmetleri bulunmaktadır orjinal veya japon menşeli ürünler var gerekenin en iyisini yaparlar,geçmiş olsun.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 180000
  • Kan Grubu: 0+
  • 18 kere teşekkür etti
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Baskı Balata Değişmeli mi?
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2019, 17:15:03 »
toyota auris 2018 1.4. d4d dizel otomatik aracım gaz almıyor devir yükselse de vites artmıyor. ve bugün oldu 80 i geçmedi araç bassam da devir arttı ama araç gaz almıyor. ve pis bir koku geliyor. yanık yağ mı desem öyle bir koku. baskı balata mıdır bu da sizce?

dediğiniz koku muhtemelen debriyaj baskısından geliyor. birkaç gün daha sürmeye devam ederseniz yolda kalırsınız.
Bu arada 1 yılda 120bin km yapmak da baya emek istiyor. saygı duyuyoruz  :alkis:
2009 Corolla d4d Elegant mmt
2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Etiketler: acil olursa lütfen...