Gönderen Konu: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??  (Okunma sayısı 7602 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« : Aralık 27, 2018, 16:10:00 »
Arkadaşlar, 2005 Corolla 1.6 Benzin HB aracıma baskı balata değişimi yapacağım. AISIN veya EXEDY DAIKIN düşünüyorum sizce hangisi??

Toyota Club Türkiye

AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« : Aralık 27, 2018, 16:10:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #1 : Aralık 27, 2018, 16:22:20 »
Arkadaşlar, 2005 Corolla 1.6 Benzin HB aracıma baskı balata değişimi yapacağım. AISIN veya EXEDY DAIKIN düşünüyorum sizce hangisi??
orijinal tedarikçi aısın dır,tercih konusunda @Ufuk Sönmez (16363) beyden şasi numarası ile fiyat ve ürün önerisi alabilirsiniz,özelden msj.atsrsanız yardımcı olurlar,ufuk Bey'in tecrübesi ile hareket etmenizde fayda vardır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #2 : Aralık 27, 2018, 20:05:14 »
Bende değiştireceğim biraz araştırdım ayısın aldım.Sanayide usta 800 dedi işçilikte 300 alırım dedi, komşu ilçedeki bir parçacı 600 e bırakırım dedi, sahibinden de 500 tl ye buldum aldım.15 tl de kargo.Mecburen şanzıman yağı da  ısmarladım o da önemliymiş bu forumdan duyduklarımla 75/90 tam sentetik mobil aldım..Yalnız beni düşündüren şu, benim araba 326000 de hiç balata değişmedi,160000 de almıştım.Balataya bakıyorum incecik bişey nasıl dayanıyor yıllarca.Şu an da şikayetim yok aslında ama 1. videste gazı köklüyorum patinajsız yavaş hızlanıyor ama devir hızlıca yükseliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #3 : Aralık 27, 2018, 20:52:01 »
Bende değiştireceğim biraz araştırdım ayısın aldım.Sanayide usta 800 dedi işçilikte 300 alırım dedi, komşu ilçedeki bir parçacı 600 e bırakırım dedi, sahibinden de 500 tl ye buldum aldım.15 tl de kargo.Mecburen şanzıman yağı da  ısmarladım o da önemliymiş bu forumdan duyduklarımla 75/90 tam sentetik mobil aldım..Yalnız beni düşündüren şu, benim araba 326000 de hiç balata değişmedi,160000 de almıştım.Balataya bakıyorum incecik bişey nasıl dayanıyor yıllarca.Şu an da şikayetim yok aslında ama 1. videste gazı köklüyorum patinajsız yavaş hızlanıyor ama devir hızlıca yükseliyor.
baki bey ince dediğiniz parça ilk kavramada sürtünme yapar ve volant üzerine bindikten kavramayı tamamladıktan sonra sürtünme yapmaz,fren balatası gibi devamlı sürtünmez.diğer konu 326 bin km dayanması düzenli ve özenli kullanılmasından kaynaklı ve normal çünkü japon üretimi ve debriyaj balataları dayanıklı olmak zorunda dır,eğer araçta ilk kalkışta silkeleme,kaçırma yoksa ve hız ile devir orantılı gidiyorsa boşa masraf etmeyin,ama şanzıman yağını gereken periyotlarda mutlaka değiştirin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #4 : Aralık 27, 2018, 21:05:37 »
baki bey ince dediğiniz parça ilk kavramada sürtünme yapar ve volant üzerine bindikten kavramayı tamamladıktan sonra sürtünme yapmaz,fren balatası gibi devamlı sürtünmez.diğer konu 326 bin km dayanması düzenli ve özenli kullanılmasından kaynaklı ve normal çünkü japon üretimi ve debriyaj balataları dayanıklı olmak zorunda dır,eğer araçta ilk kalkışta silkeleme,kaçırma yoksa ve hız ile devir orantılı gidiyorsa boşa masraf etmeyin,ama şanzıman yağını gereken periyotlarda mutlaka değiştirin.

2007 64000 de yaris aldim. Debriyaj en dibin yaklasik 1 parmak ustunde kavriyor. Bazen kalkista hafif silkeleme yapiyor. Balatadan supheleniyorum. Bitik olabilir mi?
1. 110 la giderken bile ayagimi gazdan cekiyorum daha sonra ani bastigimda hafif kafayi kaldiriyor ve devir artmaya baslamadan hiz ibresi yukseliyor.
2. Silkeleme her zaman yapmiyor.
3.geri vitese taktigimda hic gaza basmadan kendi kalkiyor.

Balata bitik olabilir mi?(en dipte old. Dolayi dusunuyorum.)(servis bitik dedi ama guvenip degistirtmedim)
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #5 : Aralık 27, 2018, 21:20:29 »
2007 64000 de yaris aldim. Debriyaj en dibin yaklasik 1 parmak ustunde kavriyor. Bazen kalkista hafif silkeleme yapiyor. Balatadan supheleniyorum. Bitik olabilir mi?
1. 110 la giderken bile ayagimi gazdan cekiyorum daha sonra ani bastigimda hafif kafayi kaldiriyor ve devir artmaya baslamadan hiz ibresi yukseliyor.
2. Silkeleme her zaman yapmiyor.
3.geri vitese taktigimda hic gaza basmadan kendi kalkiyor.

Balata bitik olabilir mi?(en dipte old. Dolayi dusunuyorum.)(servis bitik dedi ama guvenip degistirtmedim)
bitik balata en dipte değil üstte kavrar silkelemesi zorlanmıştır ve balata düzensiz basmıştır ve yanma olmuştur ama bir defadan birşey olmaz ,aracı 5.vitese takıp el freni çekili vaziyette sağ ayağınızla frene tam basın yine sağ ayağınızın topuğuyla gaza basarak kalkış yapmaya çalışın eğer debriyajı bırakınca araç stop ediyorsa balata sağlamdır,ama stop etmiyorsa balata bitiktir,en basit kontrol yöntemi budur .ama fazla bir şikayetiniz yoksa fazla kurcalatmayın yağ bakımını km ve süre periyotlarında düzenli olarak yaptırın kolay kolay sıkıntı olmaz. Çok hor kullanılmazsa 64 binde heleki Toyota'nın debriyaj balatası bitmez (tabiki özel durumlar hariç üzerine yağ ,mazot akması veya dirift yapılmazsa)
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #6 : Aralık 27, 2018, 21:28:58 »
Balata konusuna bayağı kafa yordum,çoğu ustaya balata nasıl dediğimde değiştirsen iyi olur ama şimdilik idare eder..Tam siyaset cümlesi:) Frendeyken gaz verip kaldırmaya çalışmakta kişiden kişiye,araçtan araca değişir bence..Kafama en yatan cevap şu..Eğer yokuşta devir yükseliyor araba bağırıyor tam hızlanamıyor ve burnunuza balata yanık kokusu geliyorsa balatanız bitik arkadaş..Şahsen benimkinde böyle bir durum yok lakin bir sefer kurt düştü içime değiştirmeden rahat yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #7 : Aralık 27, 2018, 21:37:55 »
Durup dururken yolda birakmaz degil mi? İlk belirtileri ne olur?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #8 : Aralık 27, 2018, 23:55:30 »
En fazla araç bağırmaya başlar kalmaz gitmez bu durumlarda son raddeye gelmedik ten sonra olmaz içinize kuşku düşmesin.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2018, 00:06:58
Balata konusuna bayağı kafa yordum,çoğu ustaya balata nasıl dediğimde değiştirsen iyi olur ama şimdilik idare eder..Tam siyaset cümlesi:) Frendeyken gaz verip kaldırmaya çalışmakta kişiden kişiye,araçtan araca değişir bence..Kafama en yatan cevap şu..Eğer yokuşta devir yükseliyor araba bağırıyor tam hızlanamıyor ve burnunuza balata yanık kokusu geliyorsa balatanız bitik arkadaş..Şahsen benimkinde böyle bir durum yok lakin bir sefer kurt düştü içime değiştirmeden rahat yok.
baki bey anlattığım test araçtan araca kişiden kişiye değişmez iki sonuç var araç ya kalkmak için zorlayacak ayağınızı frende olduğu için stop edecek yada balata bitikse zorlama olmayacak ve stop etmeyecek veya devri hafif düşecek çalışmaya devam edecek ,burada önemli olan tecrübeniz eğer bu konuda belirli bir tecrübe sahibi değilseniz bu testi yapmayın zira biraz ince bir debriyaj ayarlaması yapmak gerekli aksi halde fazla zorlamadan sağlam balatayıda yakma ihtimali var ilk yazdığınız rampada balata kokusu geliyorsa zaten o balata son demine ulaşmıştır geçmiş ola onun nerede bırakacağı belli olmaz ayriyeten o durumdaki araç kullanılmaz çünkü volant dişlisinede zarar verebilir ve daha büyük masraflar açar. Ayriyeten debriyaj seti değiştirmek isteyen arkadaşlar usta her nekadar volant kontrolü ne gerek yok desede mutlaka kontrol edilmesi gereklidir , sökülüp torna tezgahında kontrol edilmeli aşırı derece bitik balata volantta sargı yapar veya volant yıllar içerisinde gördüğü ısıdan dolayı eğilmiş olabilir birleşen iki yüzeyde pürüzsüz olmak zorundadır yani balata değişecekse volantta bir paso yüzeyi alınacak.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #9 : Aralık 28, 2018, 07:40:54 »
Durup dururken yolda birakmaz degil mi? İlk belirtileri ne olur?
Hocam merak etmeyin balata birden bire biten bir şey değil. Anlarsınız zaten zamanla gerçekten değişmesi gerektiği zaman. 122.000km de kendi aracım hala aynı balatayı kullanıyorum öyle diyeyim :)
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '05
  • 17 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #10 : Aralık 28, 2018, 12:16:49 »
aisin taktırın. aisin.com.tr de kargo dahil 525 liraya bırakıyorlar. kt-100ve olan model uyum sağlıyor sıkıntı yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #11 : Aralık 28, 2018, 12:19:34 »
aisin taktırın. aisin.com.tr de kargo dahil 525 liraya bırakıyorlar. kt-100ve olan model uyum sağlıyor sıkıntı yok

KT-100VE kodlu ürün AE101/AE111'e ait, ZZE121'de sıyırma, kaçırma, koku vs. bir çok probleme neden oluyor, insanları yanlış yönlendirmeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #12 : Aralık 28, 2018, 12:40:32 »
KT-100VE kodlu ürün AE101/AE111'e ait, ZZE121'de sıyırma, kaçırma, koku vs. bir çok probleme neden oluyor, insanları yanlış yönlendirmeyin.
malesef insanlar her ürün internetten alınır zannediyor sadece internet değil normal parçacılardan alınan parçalarda dahi sıkıntı çıkabiliyor çoğu satıcı vicdanı cüzdana koymuş durumda ea101 balatasını e120 ye uyduranlarla dolu piyasa
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #13 : Aralık 28, 2018, 18:14:15 »
bitik balata en dipte değil üstte kavrar silkelemesi zorlanmıştır ve balata düzensiz basmıştır ve yanma olmuştur ama bir defadan birşey olmaz ,aracı 5.vitese takıp el freni çekili vaziyette sağ ayağınızla frene tam basın yine sağ ayağınızın topuğuyla gaza basarak kalkış yapmaya çalışın eğer debriyajı bırakınca araç stop ediyorsa balata sağlamdır,ama stop etmiyorsa balata bitiktir,en basit kontrol yöntemi budur .ama fazla bir şikayetiniz yoksa fazla kurcalatmayın yağ bakımını km ve süre periyotlarında düzenli olarak yaptırın kolay kolay sıkıntı olmaz. Çok hor kullanılmazsa 64 binde heleki Toyota'nın debriyaj balatası bitmez (tabiki özel durumlar hariç üzerine yağ ,mazot akması veya dirift yapılmazsa)

umit bey dediginizi yaptim. Vites 5 te el freni cekik ayak frende gaz basarak debriyaji tamamen  biraktim ve arac stop etti. Hic koku falan yok. Balata saglam demek oluyor degil mi simdi?
(Ama şöyle bir sey var en altta kavrayan debriyaj uste kadar devir dusuruyor debrlyaji birakinca stop ediyor) yani kavramayi geciyor öyle stop ediyor.
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #14 : Aralık 28, 2018, 18:50:08 »
umit bey dediginizi yaptim. Vites 5 te el freni cekik ayak frende gaz basarak debriyaji tamamen  biraktim ve arac stop etti. Hic koku falan yok. Balata saglam demek oluyor degil mi simdi?
(Ama şöyle bir sey var en altta kavrayan debriyaj uste kadar devir dusuruyor debrlyaji birakinca stop ediyor) yani kavramayi geciyor öyle stop ediyor.
normal bir durum balata debriyaj ve motor karşılıklı güç halinde ikiside üstün gelmeye çalışıyor ve birinden biri pes ediyor,aracınızla fazla oynatmayın,daha öncede yazdığım gibi 64000 deki Toyota'nın baskı balata sına kolay kolay birşey olmaz en fazla kalkışta çok dik yerlerde bir iki silkeleme yapar hepsi o kadar oda dengesiz zorlamadan kaynaklanır,kalkışlarda az bir tatlı ara gazı verin veya devirli kaldırın silkelemez,ben toyotayı geçtim 98 model şahinde motor rektefiye için 4 yıl önce söktüğümüzde cam gibi orjinal balatası çıktı üzerinde ve tekrar toplayıp yola devam ettik 50 binde ben kullandım sattığım arkadaşta hâlâ kullanıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #15 : Aralık 28, 2018, 18:55:09 »
normal bir durum balata ve debriyaj karşılıklı güç halinde ikiside üstün gelmeye çalışıyor ve birinden biri pes ediyor,aracınızla fazla oynatmayın,daha öncede yazdığım gibi 64000 deki Toyota'nın baskı balata sına kolay kolay birşey olmaz en fazla kalkışta çok dik yerlerde bir iki silkeleme yapar hepsi o kadar oda dengesiz zorlamadan kaynaklanır,kalkışlarda az bir tatlı ara gazı verin veya devirli kaldırın silkelemez,ben toyotayı geçtim 98 model şahinde motor rektefiye için 4 yıl önce söktüğümüzde cam gibi orjinal balatası çıktı üzerinde ve tekrar toplayıp yola devam ettik 50 binde ben kullandım sattığım arkadaşta hâlâ kullanıyor.

tesekkurler....
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #16 : Ocak 04, 2019, 12:01:44 »
Arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum, tavsiyeniz üzerine Ufuk Bey le görüştüm yardımcı oldu sağolsun. Selamlar Saygılar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #17 : Ocak 06, 2019, 12:17:16 »
Dün aisin marka depriyaj baskı balata taktırdım,volan tornadan geçti,şanzıman yağı değişti,sağa dönüşte küt ses geliyordu sağ aks başı değiişti,lıkır lıkır ses vardı arka ön hem z rotlar hem viraj demir lastikleri değişti.Bir kaç şey kafama takıldı. Kendimce birkaç fikir edindim.
1-Vites geçişleri şiir gibi oldu, arabanın çekişi arttı sanki, altta hiç lıkırtı sesi kalmadı,dönüşlerde ses yok.(Yağ mobil 75w90,lastik z rot yan sanayi toplam 125 TL)
2-İlk kalkışta araba patos eleği gibi titriyor,usta parçalar alıştıkça geçer dedi,internette araştırdım çok yaygın bişey. Bana göre sürtünme arttığı için balatadaki yay kuvetiyle sürtünme kuvetinin birbirini yenme anı oluşan bir döngü gibi,  normal gibi. Lakin kafama takılan şu sökülen balatada yaylar açık görünüyordu, takılan üzerinde plastik kılıf gibi bişey vardı, o kılıf sökülecekmiydi ben ustanın söktüğünü görmedim, sökülmediyse yayın esnemesini engellemezmi, titreme ondanmı acaba.usta veya usta tanıdığı olan varsa öğrenip yazarsa çok sevinirim
3-Söküleni balatayı inceledim, balata mekaniğine göre perçinlere inene kadar görevini tam yapar,perçinlere inince çekiş düşer o zamanda volanı çizer iş işten geçer yolda kalırız, bu nedenle bir balatanın bittiğini pedaldaki birkaç mm farkla veya gaz vermeyle anlıyamayız,bunun için gözle kontrol gerekir,bu düşünceme uygun bişey gördüm,her şey monte edildikten sonra volan dişlisinin bir kısmı alttan görünüyordu,oranın kapağı sonradan kapatıldı, acaba o kapak balatayı gözle veya teleskobik kamerayla kontrol için konmuş bir kapak mı,balatadaki perçin hizasındaki oluklar bu kontrol için mi.Çünkü başka hiçbir mantığı yok. Son olarak benim kafamı kurcalayan soruyu bir daha tekrarlayayım resimde sarıya boyadığım plastikler çıkacakmı.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #18 : Ocak 06, 2019, 12:38:15 »
baki bey bende debriyaj balatasını değiştirdim aynı sorun benim de başıma ilk kalkışta titreme vardı.biraz azaldı 5000 km falan oldu 1. viteste yapmaz oldu 2.vites de kalkerken titriyor oda durmaya yakın tekrar 2 ile kalkarsan oluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: AISIN mı EXEDY DAIKIN mı??
« Yanıtla #19 : Ocak 06, 2019, 13:00:43 »
 @Baki Sarıboğa (45601) balatayı nereden aldınız ve işlemi yapan usta işinin ehlimiydi ? Normalde yapılan işlem yani volant taşlanması doğru yapıldığı zaman en ufak bir titreme olmaması lazım öyle biraz kullan alışır diye bir durum olamaz. Eğer balata orjinal bire bir aracınızın parçasıysa ve takan usta işinin ehliyse sistemin sorunsuz çalışması lazım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.