0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar, 2005 Corolla 1.6 Benzin HB aracıma baskı balata değişimi yapacağım. AISIN veya EXEDY DAIKIN düşünüyorum sizce hangisi??
Bende değiştireceğim biraz araştırdım ayısın aldım.Sanayide usta 800 dedi işçilikte 300 alırım dedi, komşu ilçedeki bir parçacı 600 e bırakırım dedi, sahibinden de 500 tl ye buldum aldım.15 tl de kargo.Mecburen şanzıman yağı da ısmarladım o da önemliymiş bu forumdan duyduklarımla 75/90 tam sentetik mobil aldım..Yalnız beni düşündüren şu, benim araba 326000 de hiç balata değişmedi,160000 de almıştım.Balataya bakıyorum incecik bişey nasıl dayanıyor yıllarca.Şu an da şikayetim yok aslında ama 1. videste gazı köklüyorum patinajsız yavaş hızlanıyor ama devir hızlıca yükseliyor.
baki bey ince dediğiniz parça ilk kavramada sürtünme yapar ve volant üzerine bindikten kavramayı tamamladıktan sonra sürtünme yapmaz,fren balatası gibi devamlı sürtünmez.diğer konu 326 bin km dayanması düzenli ve özenli kullanılmasından kaynaklı ve normal çünkü japon üretimi ve debriyaj balataları dayanıklı olmak zorunda dır,eğer araçta ilk kalkışta silkeleme,kaçırma yoksa ve hız ile devir orantılı gidiyorsa boşa masraf etmeyin,ama şanzıman yağını gereken periyotlarda mutlaka değiştirin.
2007 64000 de yaris aldim. Debriyaj en dibin yaklasik 1 parmak ustunde kavriyor. Bazen kalkista hafif silkeleme yapiyor. Balatadan supheleniyorum. Bitik olabilir mi?1. 110 la giderken bile ayagimi gazdan cekiyorum daha sonra ani bastigimda hafif kafayi kaldiriyor ve devir artmaya baslamadan hiz ibresi yukseliyor.2. Silkeleme her zaman yapmiyor.3.geri vitese taktigimda hic gaza basmadan kendi kalkiyor.Balata bitik olabilir mi?(en dipte old. Dolayi dusunuyorum.)(servis bitik dedi ama guvenip degistirtmedim)
Balata konusuna bayağı kafa yordum,çoğu ustaya balata nasıl dediğimde değiştirsen iyi olur ama şimdilik idare eder..Tam siyaset cümlesi:) Frendeyken gaz verip kaldırmaya çalışmakta kişiden kişiye,araçtan araca değişir bence..Kafama en yatan cevap şu..Eğer yokuşta devir yükseliyor araba bağırıyor tam hızlanamıyor ve burnunuza balata yanık kokusu geliyorsa balatanız bitik arkadaş..Şahsen benimkinde böyle bir durum yok lakin bir sefer kurt düştü içime değiştirmeden rahat yok.
Durup dururken yolda birakmaz degil mi? İlk belirtileri ne olur?
aisin taktırın. aisin.com.tr de kargo dahil 525 liraya bırakıyorlar. kt-100ve olan model uyum sağlıyor sıkıntı yok
KT-100VE kodlu ürün AE101/AE111'e ait, ZZE121'de sıyırma, kaçırma, koku vs. bir çok probleme neden oluyor, insanları yanlış yönlendirmeyin.
bitik balata en dipte değil üstte kavrar silkelemesi zorlanmıştır ve balata düzensiz basmıştır ve yanma olmuştur ama bir defadan birşey olmaz ,aracı 5.vitese takıp el freni çekili vaziyette sağ ayağınızla frene tam basın yine sağ ayağınızın topuğuyla gaza basarak kalkış yapmaya çalışın eğer debriyajı bırakınca araç stop ediyorsa balata sağlamdır,ama stop etmiyorsa balata bitiktir,en basit kontrol yöntemi budur .ama fazla bir şikayetiniz yoksa fazla kurcalatmayın yağ bakımını km ve süre periyotlarında düzenli olarak yaptırın kolay kolay sıkıntı olmaz. Çok hor kullanılmazsa 64 binde heleki Toyota'nın debriyaj balatası bitmez (tabiki özel durumlar hariç üzerine yağ ,mazot akması veya dirift yapılmazsa)
umit bey dediginizi yaptim. Vites 5 te el freni cekik ayak frende gaz basarak debriyaji tamamen biraktim ve arac stop etti. Hic koku falan yok. Balata saglam demek oluyor degil mi simdi?(Ama şöyle bir sey var en altta kavrayan debriyaj uste kadar devir dusuruyor debrlyaji birakinca stop ediyor) yani kavramayi geciyor öyle stop ediyor.
normal bir durum balata ve debriyaj karşılıklı güç halinde ikiside üstün gelmeye çalışıyor ve birinden biri pes ediyor,aracınızla fazla oynatmayın,daha öncede yazdığım gibi 64000 deki Toyota'nın baskı balata sına kolay kolay birşey olmaz en fazla kalkışta çok dik yerlerde bir iki silkeleme yapar hepsi o kadar oda dengesiz zorlamadan kaynaklanır,kalkışlarda az bir tatlı ara gazı verin veya devirli kaldırın silkelemez,ben toyotayı geçtim 98 model şahinde motor rektefiye için 4 yıl önce söktüğümüzde cam gibi orjinal balatası çıktı üzerinde ve tekrar toplayıp yola devam ettik 50 binde ben kullandım sattığım arkadaşta hâlâ kullanıyor.