0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Konu güzel, aslında sitemizde şanzıman şekillerini de paylaşmıştık zamanında. Hatta linkini verip, tekrar hatırlatmakta fayda var.http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=64201.0Şanzımanda dayanıklılık demek, bazı sayısal verilerin de ortaya konması demektir, örneğin tork dayanım değerleri gibi.Şanzımanlar dayanıklılık önemli olduğu gibi, dediğiniz gibi sorunsuzluk, verim, konfor gibi etkileri ile de ortaya konmalı.Ayrıca sadece şanzıman değil, kavrama sistemleri de öenm arzetmektedir.
hakan bey, detaylı bilginiz için çok teşekkürler. bir de otomatik şanzıman kullananlar için uyulması gereken pratik ve zorunlu kurallar konusunda da bizi aydınlatırsınız seviniriz.
çok teşekkürler hakan bey, park esnasında vitese yük binmemesi için önce el freni çekilip sonra vites p'ye alınmalı diye biliyorum doğru mudur? lütfen yanlışsa düzeltin. bir de cvt hariç tam otomatiklerde araç hızını aldıktan sonra ayağı gazdan çekmek vites atmak anlamına geliyor herhalde. yanılıyorsam lütfen düzeltin. son olarak cvt, tam otomatik, mmt-i, dsg m drivers viteslerin ayrı kullanım incelik ve kuralları var herhalde.Mesaj Birleştirildi: Aralık 07, 2018, 18:50:16hakan bey, aslında otomatik şanzıman kullanmanın incelikleri diye bir başlık açılırsa hem sizden hem de tecrübeli arkadaşların tecrübelerinden istifade ederiz diye düşünüyorum.
Otomatik şanzımanlar ikiye ayrılır:Zf8 ve diğerleri.