Gönderen Konu: Daha az sorun, eski teknoloji mi, nispeten daha çok sorun, yeni teknoloji mi?  (Okunma sayısı 7657 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Selam;
Aslında bazı detaylara hakim olanlar soruda ne demek istediğimi anlamıştır. Genel olarak soruyu açmak gerekir ise; yıllar içinde gelişmiş, sorunlu noktaları keşfedilip, önlemler alınmış, "sorun yoksa dokunma" mantığı hakim olarak üretilen ürünlere karşı, çeşitli simülasyon ve benzeri progamlar ve mühendislik yaklaşımlar ile riskleri önceden ortaya konan, eski teknolojinin üzerine geliştirilen ve daha ileriyi vadeden, farklı özellik ve detaylar barındıran ürünleri mi tercih edersiniz?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
gittim skoda aldım. araba 13 bin km de ama deri direksiyon soyuldu. koltuk leş gibi oldu. trim sesleri başladı. en kötüsü arabaya 2 yıl garanti verdiklerini hatırladıkça yepyeni arabadan korkuyorum.

ben araba ile artık aşırı uğraşmak ve üstüne düşünmek istemiyorum ve eski teknoloji sağlam teknoloji bana mantıklı geliyor.
toyota alamadığım için pişmanım.

eminim azcık yaş almış , hayatın akışına kapılmış , ev iş çocuk derken arabayla ilgilenmek istemeyen ama araba alabilecek parası olan herkes bana katılacaktır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
her şeyin eskisi güzel bence. 2005 corolla ve avensis'teki malzeme kalitesi ve sürüş zevki yenilerde yok maalesef. üstelik kaya gibi sağlam tork konvetörlü otomatik vitesi bile ömürlüktü. şimdiki araçlar özellikle vw grubu 2 yıl garanti yıl veriyor, garantisi süresi dolmadan sıkıntılar başlıyor. bence bu kasıtlı yapılıyor. milleti tıpkı akıllı telefonlardaki gibi sürekli bir üst model almaya zorluyorlar ama maalesef üst modellerde de durum aynı kısır döngü. japonlar bu konularda almanlara göre biraz daha insaflı diyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
gittim skoda aldım. araba 13 bin km de ama deri direksiyon soyuldu. koltuk leş gibi oldu. trim sesleri başladı. en kötüsü arabaya 2 yıl garanti verdiklerini hatırladıkça yepyeni arabadan korkuyorum.

ben araba ile artık aşırı uğraşmak ve üstüne düşünmek istemiyorum ve eski teknoloji sağlam teknoloji bana mantıklı geliyor.
toyota alamadığım için pişmanım.

eminim azcık yaş almış , hayatın akışına kapılmış , ev iş çocuk derken arabayla ilgilenmek istemeyen ama araba alabilecek parası olan herkes bana katılacaktır...

Şirketin kiraladığı Corolla dizel otomatik makam aracı vardı.Şöför,araçın otomatik vitesinden(titreme) ve çekişinden illahlah demiş.Onu geri verip Skoda dizel otomatik aldılar.Skodayı çok övüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Maalesef yeni üretimler kullan at olacak gibi, cep telefonları kullanımı gibi olacak. Çünkü o derece kalitesiz yapıyorlar.
Neredeyse direksiyon derisi soyulması, vites topuzu soyulması olmayan araç duymadım görmedim. Üstüne mazda güzel araç yapsa da trim parçaları konusunda hala geride. Yeni 2014 model mazda 3 de bile direksiyon göbeğindeki kromaj logo soyulabiliyor. Ayıp yani böyle şeyler. El değmeyen yer daha orası.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Artık üretilen ürünlerin bir çoğunun üretim esnasında "belirli ömür" ile üretildiği düşüncesindeyim, ancak insanlar eski araçlara yada eşyalara yenileme masrafı ödemektense "yenisini alırım" mantığı ile hareket ettiği sürece üreticiler de bu mantığı manipüle etmeye devam edecektir...

Hazır, kampanyalar, indirimler havada uçuşurken, sıfır araç almaktansa gidip 2001 model araç aldım, aracı aldığım rakamın tam yarısı kadar masraf ettim, "manyak mısın?" diyen de oldu ama ben sonuçtan çok mutluyum, buyrun 2001 model araç...














Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Artık üretilen ürünlerin bir çoğunun üretim esnasında "belirli ömür" ile üretildiği düşüncesindeyim, ancak insanlar eski araçlara yada eşyalara yenileme masrafı ödemektense "yenisini alırım" mantığı ile hareket ettiği sürece üreticiler de bu mantığı manipüle etmeye devam edecektir...

Hazır, kampanyalar, indirimler havada uçuşurken, sıfır araç almaktansa gidip 2001 model araç aldım, aracı aldığım rakamın tam yarısı kadar masraf ettim, "manyak mısın?" diyen de oldu ama ben sonuçtan çok mutluyum, buyrun 2001 model araç...












abi satlıkmı
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Yeni yi sadece teknolojik oyuncaklar veya daha az arıza için secmeyenlerde var. Bana göre yeni araçlar güvenlik açısından çok daha iyiler. Daha önce forumda paylaşıldı 2000 öncesi hb corolla ile yeni kasa auris çarpışma testinde eski kasa corolla kola kutusu gibi oldu. Bence özellikle yeni araçlardaki abs, esp, ekstra hava yastıkları gibi özellikler için bile belli bir yaşta araç kullanılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
abi satlıkmı

hayır ama zaten sadece bana maliyetini istesem "o araba o parayı etmez" nidaları yükselir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Mühendisler arge çalışması yaparken veya bir ürün tasarlarken kullanılan parçaları ömürlük olsun diye tasarlamıyorlar. Tüm parçaların belirli bir maliyeti var ve garanti süresi boyunca sorun çıkarmaması için tasarlıyorlar. Üretim aşamasında tasarruf edilen 1tl tekilde önemli değildir belki ama binlerce üretilen araçlarda  maliyet yekünü oluşturuyor.

Bununla birlikte bir otomobilde ne kadar az teknoloji varsa ve ne kadar az elektronik malzeme kullanılıyorsa sorun daha az oluyor. Ancak günümüz teknoloji çağı ve teknolojiyi araçlarımızda görmeyeceksek, o teknolojiyi kullanamayacaksak o zaman kimse araç değişmez eskiyene kadar elinde ki aracı kullanır. Millet istemiyor diye otomobil fabrikaları arge yapmaz ve bugün standart olmuş ve sorunsuzca kullandığınız abs,  airbag,  emniyet kemeri, esp gibi teknolojiler geliştirilmemiş yada sadece lüks araçlarda kullanılıyor olurdu.

Bir teknolojinin standart donanımda olması ve mümkün olduğu kadar sorunsuz olabilmesi için yaygın olarak kullanılması lazım. Kullanıldığı süreç içinde iyileştirmeler yapılır. Fakat yukarıda yazdığım gibi kullanılan tüm parçalar artık evladiyelik değil belirli bir ömre sahip. Bu ömürlerde genelde garanti süresi dolduktan belirli bir süre sonra doluyor. Kimisinde hemen sıkıntı çıkarıyor kimisinde bir müddet daha kullanılıyor.

 Bu parçalar arızalanacak ki üretici de para kazansın çark dönsün. Sadece yağ filtre değiştirle servisler,  parça üreticileri nasıl para kazanacak.

Ben şahsen aldığım araçta bütçem elverdiğince teknolojik donanım olsun isterim. Arıza konusu biraz şansa, biraz da kullanıma ve bakımına bağlı olarak eninde sonunda karşımıza çıkacak. Sorun çıkacak diye teknolojiyi es mi geçelim.

Ha burada önemli olan kullanılan teknolojik ürün sorun çıkardığında üretici çözüm üretebiliyor mu ve çözümü ucuz bir şekilde kullanıcoya sunabiliyor mu? Benim için önemli nokta bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Üretim mantığı gerçekten 80 ve 90'lardan sonra çok değişti. Bir çok sektörde artık şarj edilemeyen pil gibi oldu. Bunun için geliştirlen bilimler! de mevcut. Yani mühendislik bazı iktisadi sınırlamalara bağlanmış durumda. Bu tamamen yanlış bir yaklaşım değil ancak tüketici odaklılıktan çıkıp tüketim odaklılığa dönüşmüş durumda. Sanırım bu sosyal ilişkilere de yansıyor, çünkü bu noktada da durum endüstriden daha farklı değil.
Endüstri 4.0 derken 1-2-3.0'ı da unutmamak lazım.
Özellikle Endüstri 4.0'a geçilirken yazılımsal olası hataların sonuçlarını düşünmek istemiyorum, gerçi bunu zamanında düşünmüş Hollywood örnekleri mevcut. Sistem pekala "Failsafe" farklı yaklaşım ile düşünebilir. Bu da ayrı bir konu.
Gelişme olması şart, bu güzel bir şey de, tabi ki de bunun getirdiği riskler de olacaktır. Ancak altını çizerek belirtiyorum, regulasyonları hep minimum yeterlilik ile karşılama mantığı, yaklaşımı beni tatmin etmiyor.
Örneğin uluslararası güvenlik teleri bir çok noktada örnek gösteriliyor, ancak bunların tutarsızlığı, programlanma şekli biraz geniş açıdan bakınca ortaya çıkıyor. Buün 200 km/s'den aşağı araç kadran göstergesi herhalde hemen hemen yok. Otoyollarda hız limitleri 120 km/s ve üzeri (Türkiye'de yeni otoyolları soranlara söylediğim gibi hız limitleri daha da arttırılacak). Ancak bu hızlarda teste tabi tutulan araç gören var mı!?
Bu örnekleri arttırmak mümkün.

Ufuk, araç gerçekten çok güzel olmuş, yaptığın harcama da bence çok anlamlı. Bu zevkli, bazı detaylara değer veren insanların anlayacağı bir şey. Hayırlı olsun, güzel günlerde, keyifle kullan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
hayır ama zaten sadece bana maliyetini istesem "o araba o parayı etmez" nidaları yükselir :)
temiz mal temiz paradır ALLAH kaza arıza vermesin güle güle kullannın  İNŞAALLAH
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
10 yıl dayanan parçayı nasıl olur da 5 yılda kullanılmaz hale getiririm diye AR-GE yapılıyor günümüzde. Bunun da bilimsel bir adı vardı ama unuttum şimdi.
Yeni araç konusuna gelince, güvenilir markanın en az dolu olanını tercih ederim her zaman. Akıllıca-basit mühendislik ve sorunsuzluk ararım. Belli konfor hepsinde var artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ufuk bey emeğinize sağlık gerçekten. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Temiz ve bakımlı araç gördüm mü dönüp bir daha bakıyorum. Hele yaşı olanlar daha da cezbediyor beni. Maşallah diyorum ve düşüncelerinizi uygulamaya dönüştürmüş olmanızdan dolayı da sizi tebrik ediyorum. Allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin.
2015 Avensis 1.6 D4-D Advance - 2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
10 yıl dayanan parçayı nasıl olur da 5 yılda kullanılmaz hale getiririm diye AR-GE yapılıyor günümüzde. Bunun da bilimsel bir adı vardı ama unuttum şimdi.

bilinçli eskitme.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
bilinçli eskitme.
Bazı elektronik markaları aletin içine zaman bombası gibi bir şey koyuyor, garanti bitince kendini imha ediyor alet. Fişten çekili bekletmek gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
bence en ideali hem sorunsuzluk, sağlamlık ve parça ömrünün uzun olması nedeniyle ufuk bey'in yaptığı gibi eski temiz bir japon aracı alıp onu revize edip eklenebilecek donanımları ekleyip uzun yıllar sorunsuz binmek mesela eski 2003-2007 arası corolla, civic, mazda 3, avensis, accord, mazda 6, camry, hilux, rav 4, hrv gibi temiz bir araç bulup sonradan eklenebilecek donanımları ekleyip yıllarca sorunsuz binmek. çünkü o dönemki japon araçları gerçekten sağlamlık, sorunsuzluk ve dayanıklılık anlamında döneminin en iyileri. yeni araçlar, alman mantığıyla akıllı telefonlar gibi yapılıyor, 3 sene kullan, sonra at.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
10 yaşından büyük arabalarda metal yorgunluğu vs. olur, çok da güvenmek doğru olmaz kanımca.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ufuk bey emeğinize sağlık gerçekten. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Temiz ve bakımlı araç gördüm mü dönüp bir daha bakıyorum. Hele yaşı olanlar daha da cezbediyor beni. Maşallah diyorum ve düşüncelerinizi uygulamaya dönüştürmüş olmanızdan dolayı da sizi tebrik ediyorum. Allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin.

Teşekkür ederim Bora bey, daha iyileri sizin olsun.

10 yaşından büyük arabalarda metal yorgunluğu vs. olur, çok da güvenmek doğru olmaz kanımca.

Özellikle 2000 öncesi araçlarda kullanılan sac kalınlığı, kullanılan metal aksamın alaşım kalitesi çok ama çok farklı, mesela Toyota'dan örnek vermek gerekirse 1995 öncesi Corolla sac kalınlığı 1.1mm, 1995 sonrası Corolla sac kalınlığı 0.9mm, 2012 sonrası Corolla sac kalınlığı 0.7mm.

Bu sac kalınlığını sadece kaza anında koruma anlamında düşünmeyiniz, tabi ki asıl koruyan aksamlar farklı ama araçların "işlem yapılabilirliği" düşüyor, hatırlarsanız eskiden çamurluk düzeltme vardı, kaportacı yağlı çekiç sallardı, şimdi sözüm ona "boyasız göçük düzletme" denilen sıcak suyla vantuzla çekince düzeldi düzeldi, düzelmedi peynir tenekesinden eritme saca iyi bir meblağ verip almak zorunda kalıyorsunuz....


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
15 yaşında aracım var, dışarıdan baksan pırıl pırıl, yeni gibi, ama ben güvenemiyorum, gaza falan basmam hiç, durur mu durmaz mı? Kaza olsa hava yastığı açılır mı, araba altımda dağılır mı ? Bilemiyorum. O yüzden korka korka giderim hep.