Gönderen Konu: Daha az sorun, eski teknoloji mi, nispeten daha çok sorun, yeni teknoloji mi?  (Okunma sayısı 7659 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
15 yaşında aracım var, dışarıdan baksan pırıl pırıl, yeni gibi, ama ben güvenemiyorum, gaza falan basmam hiç, durur mu durmaz mı? Kaza olsa hava yastığı açılır mı, araba altımda dağılır mı ? Bilemiyorum. O yüzden korka korka giderim hep.
Tayfun bey korkmanıza gerek yok inanın aracınız yenilerden  b c segment araçlardan daha sağlamdır ben 93 model corona da iki defa test etme şansızlığım oldu eski araçların özellikle Japonların şasesi çok sağlam kabin içine kesinlikle darbe ulaşmıyor Şasiye bile bişey olmuyor yeniler hava yastığı darbe emici çelik barlar vs işi kurtarmaya çalışıyorlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Eski araçlarda sac kalınlığı fazlaydı ama kullanılan sac boya ve yalıtımı yeterli olmadığından korozyon ihtimali daha fazlaydı.

 Ayrıca şasi sağlam doğru ancak darbeyi ön kısımda veya darbeyi aldığı yerde emip absorbe etmediği için tüm darbe basıncı aracın her yerine dağılıyor.

 Ayrıca günümüzde araç sağlamlığından ziyade yaya ve kabin içinde ki yolcu güvenliği ön planda tutulduğu için aracın önünün dağılması önemsenmiyor. Yolcu kabininin sağlam kalmasına bakıyorlar.

Eski bakımlı araç nostalji bakımından iyidir. Eski bakımlı temiz araca sorun çıkarmadığı müddetçe binilir. Ancak günümüz tüketim çağı ve bizler tüketmeliyiz ki otomobil firmaları üretim yapsın, ayakta dursun, para kazansın, çalışanına para versin. Teknoloji, donanım seçenekleri ile göz boyanmalı ki araçlar satılsın. Biraz binip parası olan eskiyi satıp yenisini alsın. Aynı telefonda olduğu gibi. Sadece konuşma ve mesaj atma ile olsaydı. Hala takoz telefonları kullanıyor olurduk. Ancak günümüzde bir şahin parasına telefon satılıyor ve millet almak için sıra bekliyor.

Bugün toyota da alsak başka markada alsak cebimizde yeterli para varsa en yeni olanını ararız ve onu almaya bakarız. Alacağımız aracın sadece bizi taşıma görevinin olduğuna bakmadan en donanımlısına bakarız. Bu genel insan fıtratıdır ve pazarlamacılar bu zaafımızı iyi kullanır. İhtiyaç olan donanımın yanında ihtiyaç olmayan donanımı da satar.

Ya değilse sıfır corolla parasına 10 15 yaşında bmw mercedes audi piyasada bolca var. Eski araç sağlam olur deyip zamanının lüks araçlarını alıp riske girmek ve ne zaman bir yerinde sorun çıkacak diye beklemek yerine daha teknolojik ve lüks olmayan yeni araçlar peynir ekmek gibi satılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Erhan bey eski araçlar risk diyorsunuz da risk her zaman var mesela Toyota'nın en son valfmatik motoru mmt şanzımanı vw nin DSG şanzımanı bu örnekler çoğalır gider liste uzar tüketim çılgınlığı çağında yaşıyoruz insanlar ihtiyaç fazlasını alıyor sıfır aldığı bakımlarını gözü gibi yaptığı aracını km si 100 binlere geldi ve yeni kasası çıktı diye borç harç Edip satıyor yenisini alma peşinde ilerliyor evde telefonda herşeyde geleceğimizden habersiz yiyip içip yaşıyoruz
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Bugünün araçlarının da, bir kaç yıl sonra ne kadar güvenlikli! olduğunu gösteren testler olacaktır muhtemelen. Oysa insanın anatomisi dün de aynıydı, yarın da aynı olacak (özel durumlar hariç).
Sağlamlık, Güvenlik, Dayanıklılık da farklı tanımlamalar içerir. Yoksa zırhlı araçlar trafik kazalarına karşı en güvenli araçlar olurdu. Arıza oranı düşük bir Corolla Ae92 çok sağlam ya da güvenli olurdu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Oysa insanın anatomisi dün de aynıydı, yarın da aynı olacak (özel durumlar hariç).
Öyle bir şey yok, canlılar sürekli evrim geçiriyor, ne kadar küçük ise o kadar hızlı değişiyor, ömrümüz kısa olduğundan gözümüzle görmememiz yok anlamına gelmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
ae92 taş mübarek , kör şeytan diyor ki yeniden al bir tane topla bin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Öyle bir şey yok, canlılar sürekli evrim geçiriyor, ne kadar küçük ise o kadar hızlı değişiyor, ömrümüz kısa olduğundan gözümüzle görmememiz yok anlamına gelmiyor.

ne evrimi kardeşim, bu çağda hala evrim safsatalarına inanıyor musunuz? ben de her şeyin eskisi iyi tarafındayım. hatta o kadar iyi ki günümüz insanı bu çağdan kaçıp eski dizi, müzüik, film, araba ve evlere yöneliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
ne evrimi kardeşim, bu çağda hala evrim safsatalarına inanıyor musunuz?
Safsata derken ? Bu çağda buna safsata demek esas enteresan olan. Modern tıp bilimi tamamen bunun üzerine kuruludur. Bakın, daha 2 gün önce ne yapmış Çinli Doktorlar ? Tamamen evrim çalışmaları sonucudur bunlar, pek çok durumda hayatta kalmanızı da bu teorilere borçlusunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Safsata derken ? Bu çağda buna safsata demek esas enteresan olan. Modern tıp bilimi tamamen bunun üzerine kuruludur. Bakın, daha 2 gün önce ne yapmış Çinli Doktorlar ? Tamamen evrim çalışmaları sonucudur bunlar, pek çok durumda hayatta kalmanızı da bu teorilere borçlusunuz.
he dogru ya benim kolumdaki saatte evrimleşerek kendine oldu 😃😃 ozmn yeni araba almAya ne gerek var, kendi kendine evrimleşir günümüze uyar mis gibi 2019 olur hatta benimki galiba crv olcak😀 tabiki de bu devirde buna inanmak komik sadece bilimseltwk bir açıklaması yok...
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Selam;
Aslında bazı detaylara hakim olanlar soruda ne demek istediğimi anlamıştır. Genel olarak soruyu açmak gerekir ise; yıllar içinde gelişmiş, sorunlu noktaları keşfedilip, önlemler alınmış, "sorun yoksa dokunma" mantığı hakim olarak üretilen ürünlere karşı, çeşitli simülasyon ve benzeri progamlar ve mühendislik yaklaşımlar ile riskleri önceden ortaya konan, eski teknolojinin üzerine geliştirilen ve daha ileriyi vadeden, farklı özellik ve detaylar barındıran ürünleri mi tercih edersiniz?

Bu tamamen bütçe meselesi :)

Şahsım adına aracımda çift bölgeli dijital klima var ama bu yazı klimasız geçirmeyi tercih ettim, çünkü bozuldu yaptıramıyorum  :rofl: Ne kadar az teknoloji o kadar rahat kafa :)
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Bu tamamen bütçe meselesi :)

Şahsım adına aracımda çift bölgeli dijital klima var ama bu yazı klimasız geçirmeyi tercih ettim, çünkü bozuldu yaptıramıyorum  :rofl: Ne kadar az teknoloji o kadar rahat kafa :)

Bence bu tamamen seçim meselesi :)

Aracınızdaki klima çift bölgeli otomatik değil de manuel kumandalı bir klima olsaydı muhtemelen hala çalışıyor olacaktı, velev ki bozuldu tamir masrafı çok daha düşük olacaktı, yazı klimasız geçirmeyecektiniz :)

Not: Çift Bölge Elektronik Klimalı Verso kullanıcısı :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Erhan bey eski araçlar risk diyorsunuz da risk her zaman var mesela Toyota'nın en son valfmatik motoru mmt şanzımanı vw nin DSG şanzımanı bu örnekler çoğalır gider liste uzar tüketim çılgınlığı çağında yaşıyoruz insanlar ihtiyaç fazlasını alıyor sıfır aldığı bakımlarını gözü gibi yaptığı aracını km si 100 binlere geldi ve yeni kasası çıktı diye borç harç Edip satıyor yenisini alma peşinde ilerliyor evde telefonda herşeyde geleceğimizden habersiz yiyip içip yaşıyoruz
Yeni teknolojiler ilk çıktıklarında sorunsuz olmayacak tabi ki. Bazı sorunlar olacak, üretici tarafından bu sorunlara çözüm bulunduğunda makyajlı kasa adı altında daha az sorunlu araçlar yapılacak.

Sizin de belirttiğiniz gibi tüketim çağındayız ve insanlar deli gibi tüketme peşinde. Firmalar tüketimi körüklüyor. İnsanlar da buna uyuyor.

Eski bakımlı araç sorun çıkarmadığı müddetçe haklısınız binilir. Hele birde zamanında çok satılmış ve parçasını hala bulabiliyorsanız. Ancak çok satılmayan, üreticilerin artık parçasını üretmediği araçlar sorun çıkardığında ya uydurma parçalarla bu araçlara bineceğiz, yada kazalı araçlardan çıkma parça bulacağız.

Hele birde zamanında ilk sahibi aracı hor kullandıysa kaymağını ilk sahibi yemiş ve sorun çıkarmaya yakın elden çıkardığı için saatli bomba gibi alanın elinde patlaması an meselesi olacak.

Ha bir aracın vardır,  bir tane de nostalji olsun diye elde para varsa alınır. Bakımları yapılır,  yormadan arada binilir veya araçla uğraşmayı seven eli yatkın araçtan anlayan bir kişi yeni araç almak yerine eski araç alıp sorun çıktıkça uğraşıp düzeltir biner aracına.

Yukarıda yazdıklarım elde ki paraya ve araca bağlanacak paraya göre değişir. Elde para yoksa borca girip illa son model alacağım mantığı yanlıştır. Sonuçta bindiğimiz araçların görevi bizi bir yerden bir yere taşımaktır.

 İmkan varsa en teknolojik olan alınıp uzun dönem binilir. İmkan yoksa boş teknoloji barındırmayan en yeni model yerine aynı paraya 3 4 yaş küçük daha fazla teknoloji barındıran bakımlı aracı tercih ederim.

Sonuçta forumda açılan bazı başlıklara bakarsak, alındığında olmayan özelliklerin nasıl ekleneceği ile ilgili konular vardır. Yağmur, far sensörü, kumandadan cam açma kapama, cc, katlanan ayna vb.

Milletimiz çoğu her zaman teknolojiyi sever ve elinde imkan olduğunda elde etmek için çabalar. Bu durum böyle olmasa son model cep telefonları, televizyonlar, bilgisayarlar ülkemizde peynir ekmek gibi satılmazdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Safsata derken ? Bu çağda buna safsata demek esas enteresan olan. Modern tıp bilimi tamamen bunun üzerine kuruludur. Bakın, daha 2 gün önce ne yapmış Çinli Doktorlar ? Tamamen evrim çalışmaları sonucudur bunlar, pek çok durumda hayatta kalmanızı da bu teorilere borçlusunuz.
Tayfun bey konu amacının dışına çıkıyor ama modern tıp para kazanma amaçlı kurulan bir yöntem öyle hastalık falan tedavi ettikleri falan yok bu video daki yöntemde tamamen para kazanmaya yönelik ALLAH CC yarattığı geni kim oluyorlarda değiştirmeye çalışıyorlar en üstün sorunsuz kusursuz olan ALLAH CC dur ikinciside onun yarattığı insandır yani bizleriz vücudumuza aldığımız gıdalara ve yaşam tarzımıza dikkat ettiğimiz zaman asla bu çağın hastalıklarına yakalanma toz ama dur durak bilmeyen bu sanayi gelişmeleri olduğu sürece yakalanmamak imkansız gibi duruyor ama o hastalıklar öyle modern tıp ile tedavi falan edildiği yok sadece hasta konforunu artırarak daha yumuşak bir ölüme olanak sağlıyorlar modern tıp pın yaptığı hastaya göre ilaç değil ürettikleri ilca göre hasta oluşturmaktan öteye gitmiyorlar çok şükür alternatif tıpta çaresi var ve Türk doktorlar ve profesör ile birlikte geliştirilmektedir.
Not: kullanıcısıyım ve o modern tıp doktorlarının bile hayret  ettiği müthiş sonuçlar ortaya çıkıyor
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Konuyu Evrim teorisine evirmeyelim, bu konuda Dünya'da fikir ayrılıkları olduğu gibi ülkemizin yüksek oranlı inanç kökeni ile de bağdaşmayan konular infial yaratmaktadır, güzel bir konuyu kilitlenmeye mahkum etmeyelim lütfen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
15 yaşında aracım var, dışarıdan baksan pırıl pırıl, yeni gibi, ama ben güvenemiyorum, gaza falan basmam hiç, durur mu durmaz mı? Kaza olsa hava yastığı açılır mı, araba altımda dağılır mı ? Bilemiyorum. O yüzden korka korka giderim hep.
Tayfun kardeş otomobil dünyası senin söylediğin gibi 15 yaşındaki arabayı yaşlı kabul etmiyor, e tipi 60-61 model restore dilmiş jaguarlar 3-5 milyon dolar. benim 1975 model bmw2002 yi 2012 de 23,500 e sattım bugün 40-50 bin eurolarda geziniyor, Ufuk kardeşimin pajerosunu sıfırına tercih ederim hiç olmazsa her tarafı kaya gibi metal yenilerde ise çamurlukların bile çoğu plastik.bu arada Ufuk kardeşin arabasının uğurlu kademli olmasını temenni ederim.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 27, 2018, 19:06:54
Öyle bir şey yok, canlılar sürekli evrim geçiriyor, ne kadar küçük ise o kadar hızlı değişiyor, ömrümüz kısa olduğundan gözümüzle görmememiz yok anlamına gelmiyor.
kıymetli dostum, tıp ilmi bugün hala insan vücudunun %10 gibi çalışma sırlarını çözebilmiş durumda, big bang teorisin ispatlanması ve dna nın milyonlarca bilgiyi barındırması evrim teorisini saf dışı etti , bu konu ya girmeyelim birbirimize muhabbetimiz azalmasın, eskiden amerikada entelektüel kesim  inanç sahiplerini hakir görüyorlardı şimdi ise big bangin kainatın yaratıldığını ispatlaması, dna nın yaratılanların yaratıldığını ispatlaması sonunda durum tamamen tersine döndü, artık ateistim demek zor olduğundan yaradanı kabul edip deist lik kavramını kabul ettiler.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Safsata derken ? Bu çağda buna safsata demek esas enteresan olan. Modern tıp bilimi tamamen bunun üzerine kuruludur. Bakın, daha 2 gün önce ne yapmış Çinli Doktorlar ? Tamamen evrim çalışmaları sonucudur bunlar, pek çok durumda hayatta kalmanızı da bu teorilere borçlusunuz.

sen modern tıp bilimine takılma kardeş. modern tıp bilimi bugün doğru dediğine yarın yanlış diyebiliyor, daha düne kadar bize yalan yanlış anlatılan şeyleri hatırlayın: yumurta yemeyin, kırmızı et yemeyin, tereyağı yemeyin diyen modern tıp değil miydi? milleti suni yiyeceklere yönlendirip sonra da kanser etmediler mi? şimdi çoğu profesör bunu itiraf ediyor. senin modern tıp dediğin yaratılış mucizesini çözemedi daha dna'yı, rna'yı, hücre'yi çözemedi, her insanın parmak ve dil izinin farklı oluşunu çözemedi. arının kusmuğu balın şifa olduğunu, tavuğun kıçından çıkan yumurtanın nasıl vitamin olduğunu çözemedi. iki damla sudan insanın nasıl oluştuğunu, doğum yapan annenin doğurduğu gün çocuğunun rızkını annesinin memesine lütfeden ilahi mucizeyi çözemedi.  dünyaya gelişimizde dünyadan gidişimizde elimizde değil. gece ve gündüzün, mevsimlerin düzenli bir şekilde peş peşe gelmesi kör tesadüf değildir. ne diyor kur'an-ı kerim'de: düşünenler için ibret vardır. hayat öyle kör tesadüflerle oluşmuyor. alemlerin rabbi ALLAH (CC) var, çok şükür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Öyle bir şey yok, canlılar sürekli evrim geçiriyor, ne kadar küçük ise o kadar hızlı değişiyor, ömrümüz kısa olduğundan gözümüzle görmememiz yok anlamına gelmiyor.
Tayfun Bey, cevaplar verilmiş ancak konuyu evrim olgusundan çıkaralım. Ana konumuz ile insan anatomisini düşündüğümüzde, bir kaç bin yaşındaki homo sapien ile bugünün homo sapieni arasında anlamlı bir pozitif ve negatif G dayanımı farkı olduğunu gösteren bir çalışma ortaya koyarsanız bahsettiğiniz durumu kanıtlayabilirsiniz. Aksi takdirde benim söylediğim geçer durumdur.
Önceki yazıda bahsettiğim "özel durum" ise, belli sporlar ile uğraşan, bazı kuvvetlere, belli dozlar halinde ve zamanla belli sınırlar dahilinde arttırarak insanın o etkilere karşı dayanımı nispeten yükseltilebiliyor. Örneğin otomobil çarpışma testlerinin ilk zamanlarında dummy olarak kullanılan bir insan vardı. Normal bir insanın dayanamayacağı G kuvvetlerine alışmıştı. Otomotiv dnyasında son yıllarda ortaya konan şasi ve karoser katlanma (şok emme) üzerine yoğunlaşan mühendislik faaliyetleri hep ortaya çıkan G kuvvetini sönümlendirme amacı gütmektedir.
Yine bazı jet pilotları da vücut antrenmanı ve nefes eğitimi ile G dayanımları arttırılabilmektedir.
Sadede dönersek, hızın karesi ve kütlenin ortaya çıkardığı kuvvetler matematiksel olarak hesaplanmaktadır. 50 km/s ile 75 km/s hız arasında, insan vücuduna etkiyecek kuvvetler 100 yıl öncesi ile bugün aynıdır, insanın anatomisi de aynı olduğuna göre henüz gidilecek çok yol vardır.
Otomobillerde aktif güvenlik sistemlerinin yanında pasif güvenlik sistemleri son yıllarda önemli derecede gelişmiştir.

Bu tamamen bütçe meselesi :)

Şahsım adına aracımda çift bölgeli dijital klima var ama bu yazı klimasız geçirmeyi tercih ettim, çünkü bozuldu yaptıramıyorum  :rofl: Ne kadar az teknoloji o kadar rahat kafa :)
Ufuk çok güzel açıklamış. Aslında elektronik sistemler her zaman daha çok arıza demek değildir de. Örneğin bazı elektronik sistemler sayesinde olası bir arızanın daha büyük sorunlar yaratmasını engellemek için araç sistemine müdahale etmektedir. Günümüzde komplike hale gelmiş, ister benzinli, ister dizel motorlar için bu kontrol sistemleri bence önemlidir. Ayrıca bazı tasarım çalışamlarında, olası arızalar ve bunlara müdahale edebilme süreleri de hesaplanmaktadır.
Mean Time To Failure : Onarılmayacak, değişecek parçalar için (ampul vb.),
Mean Time Between Failure : Onarılabilen parçalar için hesaplanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Hakan kardeşimin engin kültür ve mühendislik birikimiyle açtığı konular gibi bu konu aslında süper olmuş fenomen olan motor yağı konusunu (eğer sulandırılmaz ise) yakalar, otomobil teknolojisi çok çok gelişti, yükselme devrini tamamlayıp duraklama devrine erişti onuda tamlayıp şimdilerde gerileme devrinde. biz eskiden motor yağını 1000 km de değiştirirdik sonra 1500 km oldu, derken mineral yağların gelişimiyle 5000 km yarı sentetiklerle 10000 km tam sentetiklerle 30000 km yi gördük. çoğunuz bilmez arabalarda mekanik konjektörler vardı 2-3 senede su koyverir şarj dinamosunu yakardı, sonra elektronik konjektörler icat edildi arıza oranı sıfıra yakın oldu.mafsal istavrozları, ön takım burçları ,bilyalar devamlı olarak yağlanmak zorundaydı hatta kuru yağlama diye benzincilerde servis verilirdi. biz 200-300 km yola giderken bile tamirciye gidip bakım yaptırırdık hele ki 1000 km filan yola gitmek esaslı bir bakım gerektirirdi. şimdilerde 1000 km git 1000 gel motor yağına bile bakmak gerektirmiyor, ancak arkadaşlarımızında belirttiği gibi üretici kaynaklı suni arıza kaynakları ortaya çıktı, triger kayışını değiştiriyorsun gergi bilyaları devirdaim pompası değişimine fabrika mecbur bırakıyor, amaç parça satmak. eniştem on sene önce sıfır mersedes s320 almıştı, bir gün cep telefonuyla fazla konuşmuş arabanın bütün bilgisayarı kilitlenmiş ,yolda kalmıştı.hangi araç veya alet ne zamanki ful elektronik olduysa her an arıza çlkarabilir, internet modemleri uydu alicıları nasıl kilitlenipte fişlerini çekmek zorunda kalıyoruz .
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Atilla abi, nostalji de katarak çok güzel açıklamışsın.
Uzun yola çıkmadan kesinlikle bakım yapılırdı ve hatta gidilen yerde bir daha bakım yapılırdı.
Araçlara yola müdahale çok zor değildi. Parizyen çorap bile iş görebilirdi araçlarda.
Yakıt kalitesi oldukça düşük idi. Şu anki araçları o yakıtlar ile düşünemiyorum.
Araç sigorta kutusunda sadece bir kaç sigorta vardı.
Bir bakıma araçlar daha az güvenli değildi. Çünkü uzun yol nispeten yorucu olurdu ve ayrıca temkinli gitmek gerekirdi. Ayrıca daha çok mola vermek gerekirdi. Şimdi insanlar kendilerini daha güvende hissettiklerinden daha kontrolsüz kullanıyorlar ve bu istatistikler ile de ortaya konmuştu.

Kuzenin Honda motoru vardı, yakıt alındığında deposuna biraz da yağ eklenirdi (aynı hazneye).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • metinnitem1
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 31000
  • Model Yılı: '15
  • 51 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Konuyu evrim teorisine sokan Kutay Bey, evrim olgusundan çıkaralım denilen de Tayfun Bey.Enteresan   :islik: :islik: :islik: