0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar selamlar;Ae101 95 1,3 corolla aracım son zamanlarda anlamsız şekilde stop etmeye başladı.araç yaklaşık 10 aydır bende. aldığımdan beri;Akü,buji+kabloları+tüp beyni,tankın içindeki şamandıra,ve baskı balata, sını yeniledim. ve son olarakta, silindir contasını yenilettim. stop etmesinden dolayı dün ustaya gittim ve distürübütör kapağını temizlettim avans ayarı yaptırdım. genelde, şu durumlarda stop ediyor. şunu belirteyim ayrıca, 2 gün ful benzinde kullandım stop etmedi.4. viteste uzarken, 4 le bayır tırmanıp, bayırı tamamladığımda, geçen izmite gittim. 5. vites le yaklaşık 10 dk kadar hiç gaz kesmedim yol müsaitti, sürat ise 90-100 arası hiç zorlamadım sonra ışıklara yaklaşınca yavaşladım, vites düşürdüm frene bastım durdum araba rolantiye düştü yaklaşık 10-15 sn sonra stop etti.üstadlar çıldıracam sorunu bulamıyoruz arabam 1,3 fakat, arabaya binen şaşırıyor abi bu nasıl gidiyo ya diye. tecrubelerinize ihtiyacım var. Şimdiden çok sağolun.
Merhaba, arabanın lpg gaz ayarı çok açık. Gaz fazla geliyor çekişi iyi olur fakat boğulur ve rölantiyi bozar. Lpg beyni(regülatör) ile karbüratörün altındaki miksere giden hortumda plastik vana takılı ordan kısılır. Yakınlarda lpg ayarı tapan bi yer varsa ayarlarına bi baktırın.
Ergün bey öncelikle form kuralları gereği profil bilgileriniz tam olarak doldururmanız gerekmektedir ikamet yerinizi göremediğimiz için usta tavsiyesi yapılamıyor araç benzinde stop etmiyorsa demekki LPG sisteminde bir sıkıntı var araç karbüratörlü olduğu için hava giriş ayarını çok iyi yapmaları lazım aksi halde hava az veya çok girerse araç stop eder sıralı sistemde etmez sistem o açığı az veya çok gaz göndererek kapatır öncelikle şunu sorayım sabah ilk marşta araç rahat çalılıyormu ve devir otomatik olarak 1500 civarına yükseliyor mu eğer bu dediğim sağlıklı şekilde çalışıyorsa karbüratör girişindeki havayı bir miktar kapatın ve öyle deneyin ve bakın başka yerlerde veya lpg mikserinin etrafında hava girecek yerler varsa oralarıda kapatın eğer karbüratörlü araçta hava ayarı iyi olmazsa stop eder lpgnin yanma gücü benzin kadar etkili değil eğer yukarıda belirttiğim ilk marşta devir yükselmiyorsa ilk önce jikle diyaframı na baktırın
Ergün bey zannedersem LPG düz sistem direk LPG'de çalışıyor olması lazım eğer öyleyse ve ikinci marşta çalışıyorsa iyi bir lpg ustası bulup sistemi komple kontrol ettirin eğer sistem eskiye sıkıntı yapar regülatör üstünde bir tane valf var onu kontrol ettirin onların içinde yaylı piston var eskidiği zaman düzgün çalışmaz değişmesi gerekir ısındığını zaman tam görev yapmıyor olabilir aynı şekilde regülatör eskimişse yine yüksek hızda giderken aracı boşa alınca rolanti yi dengeleyemez araç stop eder ve yine aracın devirdaim düzgün değilse regülatör ısınmazsa yine dengesiz çalışır
@Ergün Gülüm (45423) bey aracın LPG sistemi tek nokta enjeksiyonlu mu yoksa tam sıralı sistemmi,yakıt sarfiyatı ne durumda,çekişi iyimi,su eksiltme varmı benim aklıma lpg enjektör seçimi yanlış veya tesisatında bir sıkıntı var gibi geliyor sibob ayarı nasıl yapıldı,öncesinde kompresör testi yapıldı mı,ve araç kaç bin km'de sizin sorununuz uzman bir lpg ustası tarafından incelenmeli ya ayarı iyi yapamıyorlar yada regülatör basıncı düşük geliyor bunların hepsi yerinde görülmeli eğer siboblarda sıkıntı varsa stop etme yapar.
söylendiği gibi benzinde hiç sorun olmadığına göre,lpg sisteminde sorun var ve hangi parça sıkıntılı sistematik olarak kontrol edilmeli.bu kadar boşuna masraf olunca keşke lpg sistemini sıfırdan yeni taksanız daha kazançlı olacaktınız,hatta sadece benzinli kullansanız bile daha avantajlısınız.yarım ustalar teşhis koyamıyorlar ve sonuç ortada.son olarak şu regülatör dediğinizi de değiştirdiğinizde olmuyorsa artık uğraşmayın.ya benzinli kullanın ya da yeni lpg sistemi taktırmanın yoluna bakın derim.
Lpg beyni değiştiği zaman el ilemi yoksa bilgisayarlamı ayar yapıldı?Hava alan bi yer varmı detaylıca baktırın. Lpg kesicileri kontrol ettirin bozulduğu zaman gazı keser araç stop eder.
Geçen motor yapım videosu izlerken ustaya bu motor hangi şikayetle geldi dediklerinde stop etme şikayeti vardı dedi.sübap desek yaptırmışsınız..Anladığım kadarıyla sorun motor devrinin düştüğü rölanti durumu ve alt vites istediği durum aynı bu anda mekaniksel olarak düşünürsek piston emişi azalıyor içeri çekilen yakıt-hava azalıyor buji ateşledi diyelim, yanmanın gücü pistonu itemiyorsa stop.Yani ya yakıt hava karışımında sıkıntı var yada piston normalin üzerinde bir direnç gösteriyor yatak kırank meselesi.Basit olan yakıt hava sistemini denme yanılma yapmak lazım, mesela tüp ayarını iyice açıp hava hortumunu yarısını tıkayıp deneme, tüpü kısıp hava hortumunu iyice açıp deneme.Tabi denenmediyse ilk önce benzini kesen valfi değiştirmek, valf benzin kaçırıyorsa hem gaz hem benzin motoru boğuyor olabilir.