Gönderen Konu: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu  (Okunma sayısı 6517 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« : Ekim 09, 2018, 20:40:56 »
Arkadaşlar selamlar;

Ae101 95 1,3 corolla aracım son zamanlarda anlamsız şekilde stop etmeye başladı.

araç yaklaşık 10 aydır bende. aldığımdan beri;
Akü,buji+kabloları+tüp beyni,tankın içindeki şamandıra,ve baskı balata, sını yeniledim. ve son olarakta, silindir contasını yenilettim.

stop etmesinden dolayı dün ustaya gittim ve distürübütör kapağını temizlettim avans ayarı yaptırdım.

genelde, şu durumlarda stop ediyor. şunu belirteyim  ayrıca, 2 gün ful benzinde kullandım stop etmedi.

4. viteste uzarken, 4 le bayır tırmanıp, bayırı tamamladığımda,
geçen izmite gittim. 5. vites le yaklaşık 10 dk kadar hiç gaz kesmedim yol müsaitti, sürat ise 90-100 arası hiç zorlamadım sonra ışıklara yaklaşınca yavaşladım, vites düşürdüm frene bastım durdum araba rolantiye düştü yaklaşık 10-15 sn sonra stop etti.

üstadlar çıldıracam sorunu bulamıyoruz arabam 1,3 fakat, arabaya binen şaşırıyor abi bu nasıl gidiyo ya diye.
tecrubelerinize ihtiyacım var. Şimdiden çok sağolun.

Toyota Club Türkiye

Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« : Ekim 09, 2018, 20:40:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #1 : Ekim 09, 2018, 22:52:15 »
Benzinde stop etmediğini yazmışsınız Ozaman motorla ilgili problemi eleyerek direk lpg ye yönelmelisiniz diceksinşzki bütün LPG bakımlarını yapmışsınız ama enjektörleri es geçmişsiniz enjektörler rolantide düzgün çalışmıyor olabilir veya lpg ayarı düzgün olmayabilir gerekirse ustayı değiştirin
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #2 : Ekim 10, 2018, 08:10:47 »
Arkadaşlar selamlar;

Ae101 95 1,3 corolla aracım son zamanlarda anlamsız şekilde stop etmeye başladı.

araç yaklaşık 10 aydır bende. aldığımdan beri;
Akü,buji+kabloları+tüp beyni,tankın içindeki şamandıra,ve baskı balata, sını yeniledim. ve son olarakta, silindir contasını yenilettim.

stop etmesinden dolayı dün ustaya gittim ve distürübütör kapağını temizlettim avans ayarı yaptırdım.

genelde, şu durumlarda stop ediyor. şunu belirteyim  ayrıca, 2 gün ful benzinde kullandım stop etmedi.

4. viteste uzarken, 4 le bayır tırmanıp, bayırı tamamladığımda,
geçen izmite gittim. 5. vites le yaklaşık 10 dk kadar hiç gaz kesmedim yol müsaitti, sürat ise 90-100 arası hiç zorlamadım sonra ışıklara yaklaşınca yavaşladım, vites düşürdüm frene bastım durdum araba rolantiye düştü yaklaşık 10-15 sn sonra stop etti.

üstadlar çıldıracam sorunu bulamıyoruz arabam 1,3 fakat, arabaya binen şaşırıyor abi bu nasıl gidiyo ya diye.
tecrubelerinize ihtiyacım var. Şimdiden çok sağolun.
Merhaba, arabanın lpg gaz ayarı çok açık. Gaz fazla geliyor çekişi iyi olur fakat boğulur ve rölantiyi bozar. Lpg beyni(regülatör) ile karbüratörün altındaki miksere giden hortumda plastik vana takılı ordan kısılır. Yakınlarda lpg ayarı tapan bi yer varsa ayarlarına bi baktırın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #3 : Ekim 10, 2018, 09:42:08 »
Merhaba, arabanın lpg gaz ayarı çok açık. Gaz fazla geliyor çekişi iyi olur fakat boğulur ve rölantiyi bozar. Lpg beyni(regülatör) ile karbüratörün altındaki miksere giden hortumda plastik vana takılı ordan kısılır. Yakınlarda lpg ayarı tapan bi yer varsa ayarlarına bi baktırın.

Distirübütör kapağı bakımı ve avans ayarı yaptırmamın sebebi şu ; LPG ci arkadaş abi makinaya bagladığımda ayarlar gayet güzel, örneğin ; gazverirken değerler 1,5- 1,70 arası geziyor fakat, araba rolantiye düştüğünde ise , 2,50-3,00 arası değişiyor. rolantide arabanın gaz ayarları acaip bozuluyor abi, sen bunun  bi distürübütör kapağına baktır falan demişti.
motorcu baktı, abi baya oksitlenme olmuş temizledim falan dedi.

Mesela bu sabah hiç stop etmedi. dün gece ise, eder gibi yaptı sonra toparladı. LPG beyni atiker takıldı önceki neydi bilmiyorum dandirik bişeydi ve su kaçırıyor diye değiştirmiştik. Atiker den hiç memnun değilim bu rolanti dengesizlikleri falan hep ondan sonra başladı.

Aklıma gelenler, LPG beyni, rolanti müşürü, Bobin .

başka bir LPG ciye daha gidip deniyecem. Aklına gelen, kontrol ettirmem gereken başka bileşenler varsa lütfen paylaşırmısınız arkadaşlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2018, 12:32:55 »
Selam arkadaşlar.

Stop etme sorunu halen devam ediyor. Bu gün 3. gün Benzinde kullanıyorum aracı. Şuana kadar, stop etmedi. bir hafta kadarda kullanıp, denemeyi düşünüyorum.

distürübütör kapağıydı sanıyorum adı. Onuda temizlettim. Yıllardır gittiğim LPG ci arkadaşın dışında başka bir LPG ci arkadaşa da gittim. 20 Dk arabayı dinledi yaptı etti bişeyler. Abi gazı kısıkmış biraz onu açtım falan dedi, 2 gün iyiydi sonra yine stop etti.

yukarıda da yazdığım gibi, stop etme sıklıkları şu şekilde oluyor. Aracı sıkıştırdığımda, Örneğin 4. vitesle tırmanıyorsunuz, tırmanma bittikten sonra arabayı 3. vitese alıyorsunuz sonra yavaş,yavaş, durmaya çalışırken, birden motor susuyor. Stop ettikten sonra, Yağ ve, Akü ışığı yanıyor.

ustaların, abi yapar bunlar ya arası, bişey olmaz on dan ya demelerinden nefret ediyorum. arkadaşımda UNO var, adamın arabası rolantide zangır,zangır sallanıyor, yinede 1 kere bile stop etmiyor. Benim efsane niye etsin ki demeden edemiyor insan.

özetlersek, Bir parçacıyı aradım. Ateşleme bobin fiyatı sordum. 100 ile 500 arası değişir. 100-150 tl lik işini rahatlıkla görür dedi. sorun ne dedi, stop ediyor dedim. Evet, Ae101 lerin hastalığı bu büyük ihtimalle ondandır dedi.

Şimdi sormak istediğim, 2-3 gündür benzinle kullanıyorum arabayı şimdi. bi, 2-3 gün daha kullansam, ve araba toplamda 1 hafta boyunca stop etmemiş olacak. Bu bize yardımcı olurmu. Yani , he demek ki şundanmış ya diyebilirmiyiz.

üstadlar bir tek stop eden, benim ae101 im degildir herhalde. yaşadığınız tecrübelere ihtiyacım var.

95 1,3 ae101 karbüratörlü...

şimdiden sağolun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #5 : Ekim 19, 2018, 15:18:44 »
Ergün bey öncelikle form kuralları gereği profil bilgileriniz tam olarak doldururmanız gerekmektedir ikamet yerinizi göremediğimiz için usta tavsiyesi yapılamıyor araç benzinde stop etmiyorsa demekki LPG sisteminde bir sıkıntı var araç karbüratörlü olduğu için hava giriş ayarını çok iyi yapmaları lazım aksi halde hava az veya çok girerse araç stop eder sıralı sistemde etmez sistem o açığı az veya çok gaz göndererek kapatır öncelikle şunu sorayım sabah ilk marşta araç rahat çalılıyormu ve devir otomatik olarak 1500 civarına yükseliyor mu eğer bu dediğim sağlıklı şekilde çalışıyorsa karbüratör girişindeki havayı bir miktar kapatın ve öyle deneyin ve bakın başka yerlerde veya lpg mikserinin etrafında hava girecek yerler varsa oralarıda kapatın eğer karbüratörlü araçta hava ayarı iyi olmazsa stop eder lpgnin yanma gücü benzin kadar etkili değil eğer yukarıda belirttiğim ilk marşta devir yükselmiyorsa ilk önce jikle diyaframı na baktırın
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #6 : Ekim 19, 2018, 18:01:39 »
Ergün bey öncelikle form kuralları gereği profil bilgileriniz tam olarak doldururmanız gerekmektedir ikamet yerinizi göremediğimiz için usta tavsiyesi yapılamıyor araç benzinde stop etmiyorsa demekki LPG sisteminde bir sıkıntı var araç karbüratörlü olduğu için hava giriş ayarını çok iyi yapmaları lazım aksi halde hava az veya çok girerse araç stop eder sıralı sistemde etmez sistem o açığı az veya çok gaz göndererek kapatır öncelikle şunu sorayım sabah ilk marşta araç rahat çalılıyormu ve devir otomatik olarak 1500 civarına yükseliyor mu eğer bu dediğim sağlıklı şekilde çalışıyorsa karbüratör girişindeki havayı bir miktar kapatın ve öyle deneyin ve bakın başka yerlerde veya lpg mikserinin etrafında hava girecek yerler varsa oralarıda kapatın eğer karbüratörlü araçta hava ayarı iyi olmazsa stop eder lpgnin yanma gücü benzin kadar etkili değil eğer yukarıda belirttiğim ilk marşta devir yükselmiyorsa ilk önce jikle diyaframı na baktırın

Öncelikle, acemilik ten ötürü , profil bilgilerini eksik doldurmuş olabilirim. Düzelteceğim. kusura bakmayın. Sakarya/Adapazarı 'ında ikamet ediyorum...

hava girişi tavsiyenizi, LPg ustasına söyleyeceğim.
İlave olarak, araç sabahları LPG de 2 marşta alıyor ve, jikle hemen devreye girerek, 1,5- 2 bin civarı devirde seyrediyor. 1-2 dakika yol gittikten sonra, jikle kendini kapatıyor.

Benzinde ise, sabahları, tek marşta çalışmakta araç. aynı şekilde jikle hemen devreye giriyor.

jikle çalışmıyordu, karbüratör cü ye gittim ve tamir ettirdim. İlave olarak, karbüratör bakımı ve ıvır zıvır, takımları, parçaları değişti.

az önce saniyeden geldim. Bir toyota cı usta buldum. araç yanımda degildi lakin, tarif ettim. yarın sabah aracı görmek istedi. çalışma şekline ve sesine bakacağım benzinde kullan aracı ve sabah yanıma gel dedi. ALLAH nasip ederse sabah gidip baktıracağım. baktıktan sonraki gelişmeleri de sizlerle paylaşırım.

İnşaallah sorunu çözerim, çözeriz , ve benden sonraki sorun yaşan arkadaşlarıma da, bu konu  belki yardımcı olur.
şimdilik yardımlarınız için teşekkür ederim. Yarın usta baktıktan sonra tekrar paylaşırım.

ALLAH 'a emanet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #7 : Ekim 19, 2018, 18:44:14 »
Ergün bey zannedersem LPG düz sistem direk LPG'de çalışıyor olması lazım eğer öyleyse ve ikinci marşta çalışıyorsa iyi bir lpg ustası bulup sistemi komple kontrol ettirin eğer sistem eskiye sıkıntı yapar regülatör üstünde bir tane valf var onu kontrol ettirin onların içinde yaylı piston var eskidiği zaman düzgün çalışmaz değişmesi gerekir ısındığını zaman tam görev yapmıyor olabilir aynı şekilde regülatör eskimişse yine yüksek hızda giderken aracı boşa alınca rolanti yi dengeleyemez araç stop eder ve yine aracın devirdaim düzgün değilse regülatör ısınmazsa yine dengesiz çalışır
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #8 : Ekim 20, 2018, 11:38:45 »
Ergün bey zannedersem LPG düz sistem direk LPG'de çalışıyor olması lazım eğer öyleyse ve ikinci marşta çalışıyorsa iyi bir lpg ustası bulup sistemi komple kontrol ettirin eğer sistem eskiye sıkıntı yapar regülatör üstünde bir tane valf var onu kontrol ettirin onların içinde yaylı piston var eskidiği zaman düzgün çalışmaz değişmesi gerekir ısındığını zaman tam görev yapmıyor olabilir aynı şekilde regülatör eskimişse yine yüksek hızda giderken aracı boşa alınca rolanti yi dengeleyemez araç stop eder ve yine aracın devirdaim düzgün değilse regülatör ısınmazsa yine dengesiz çalışır

Ümit bey, evet düz sistem lpg araç karbürötörlü diye sanıyorum. regülatör dediğiz şey, bu tüpün beyni dedikleri kafa ise, Atiker marka olarak, yaklaşık 3-4 ay önce değişti. o kafanın üstünde bir ayar vidası gibi bişey var. tüp çü arkadaş oradan da ayar yapıyor gittiğim zamanlarda. devir dalgalanması veya düşüklüğü falan olursa oradan ayarlıyor. ayrıca onuda tekrar kontrol ettiririm.

bu sabah bahsettiğim toyotacı ustaya gittim. önce yan kapağı açıp, triger kayışına baktı. galiba kayışda diş gidik yada kayışta bir sorun var dedi. sonra açtı baktı inceledi tamam bir sorun gözükmüyor dedi.

araç benzinde idi. egzoz a gitti baktı pat pat şeklinde çalışıyor dedi. distirübütör kapağını gevşetip baktı. görüyormusun bak avans ayarı gelmiyor arabanın dedi. biraz sarsıntılı çalışıyor motor dedi.

Ustanın en son kararı, bu arabada hiç subap sesi gelmiyor. şıkırtı, tıkırtı şeklinde ses gelmeli diyor. aşırı derecede subap lar sıkık durumda şuan falan dedi.

işleri yoğunmuş. Önümüzdeki hafta falan getir, subap ayarı yapıcaz dedi. tamam benzinde stop etmiyor olabilir ama , LPG de sağlıklı çalışması için, önce benzinde iyi çalışması gerekli dedi.

Ayar yapılsın inşallah, tekrar bilgi vereceğim. Çok sağolun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #9 : Ocak 14, 2019, 20:39:00 »
Arkadaşlar çok masraf ettim. sorunu halen bulamıyoruz. En son, Subap ve avans ayarı yapıldı. motordaki sarsıntılı çalışma ve tekleme ortadan kalktı.

yukarıda bir çok şeyi anlattım fakat kısaca yazayım.

değişenler.
Akü
buji bu ji kabloları.
reglatör 8 - aylık falandır.
alakasız ama zamanı gelmişti baskı balata
karbüratör bakım ayar vs vs

stop etmesi şu şekilde oluyor. bazen 1 hafta 10 gün hiç olmuyor bazende günde 5-6 kere oluyor.

En belirgin stop etme şekli şu şekilde, 4. vitesle bayır tırmanıyorsunuz, çıktınız , çıktınız bayırı bitirmek üzeresiniz artık araç boğuluyor vites küçültmeniz gerekiyor. 3. vitese atarken, debriyaj basılı, pat araba susuyor. tabi artık alıştım tamm stop edecek ken hızlıca 3 e atıyorum ve stop ettirmiyorum.

gitmedigim tüplü motorcu kalmadı, daha aklıma gelmeyen bir çok şeyi değiştirdim. Çok masraf ettim. En son bi kaç kez frene basılı iken stop edince, ana fren merkezi kaçırıyo bunun dediler, 550 tl daha para ödedim. Su gibi para gibiyor. ALLAH rızası için bilen duyan varsa yazsın.

Benzinde saat gibi çalışıyor. çekiş süper, Benzinde sabahları, resmen yarım marşta  çalışıyor araba, oto jikle de hemen devreye giriyor onuda yaptırdım.

Aklımıza en son gelen, 8-9 ay once yeni sıfır  takılan Atiler marka tüp reglatör ünü yeniden değiştirmek.

5 gün benzinden kullandım. hiç sorun olmadı.

Üstadlar, ALLAH kimseyi ustaların eline düşürmesin su gibi param gidiyor ziyan oluyor. Bilen varsa lütfen yardım etsin.

ALLAH'a emanet

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #10 : Ocak 14, 2019, 22:41:36 »
söylendiği gibi benzinde hiç sorun olmadığına göre,lpg sisteminde sorun var ve hangi parça sıkıntılı sistematik olarak kontrol edilmeli.bu kadar boşuna masraf olunca keşke lpg sistemini sıfırdan yeni taksanız daha kazançlı olacaktınız,hatta sadece benzinli kullansanız bile daha avantajlısınız.yarım ustalar teşhis koyamıyorlar ve sonuç ortada.son olarak şu regülatör dediğinizi de değiştirdiğinizde olmuyorsa artık uğraşmayın.ya benzinli kullanın ya da yeni lpg sistemi taktırmanın yoluna bakın derim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #11 : Ocak 15, 2019, 01:16:38 »
 @Ergün Gülüm (45423) bey aracın LPG sistemi tek nokta enjeksiyonlu mu yoksa tam sıralı sistemmi,yakıt sarfiyatı ne durumda,çekişi iyimi,su eksiltme varmı benim aklıma lpg enjektör seçimi yanlış veya tesisatında bir sıkıntı var gibi geliyor sibob ayarı nasıl yapıldı,öncesinde kompresör testi yapıldı mı,ve araç kaç bin km'de sizin sorununuz uzman bir lpg ustası tarafından incelenmeli ya ayarı iyi yapamıyorlar yada regülatör basıncı düşük geliyor bunların hepsi yerinde görülmeli eğer siboblarda sıkıntı varsa stop etme yapar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #12 : Ocak 15, 2019, 11:14:22 »
@Ergün Gülüm (45423) bey aracın LPG sistemi tek nokta enjeksiyonlu mu yoksa tam sıralı sistemmi,yakıt sarfiyatı ne durumda,çekişi iyimi,su eksiltme varmı benim aklıma lpg enjektör seçimi yanlış veya tesisatında bir sıkıntı var gibi geliyor sibob ayarı nasıl yapıldı,öncesinde kompresör testi yapıldı mı,ve araç kaç bin km'de sizin sorununuz uzman bir lpg ustası tarafından incelenmeli ya ayarı iyi yapamıyorlar yada regülatör basıncı düşük geliyor bunların hepsi yerinde görülmeli eğer siboblarda sıkıntı varsa stop etme yapar.

Üstadım. Araç karbüratör lü. 1,3 Xe çekiş benzindede LPG de de baya iyi. araç 4. viteste öyle çok zorlanmadan, 120-130 yapabiliyor. yakıt 20-25 KRŞ arası değişiyor. kompresor testi yapılmadı. Subap ayarı yeni yapıldı. toyotacı usta yaptı. ayar sonrası sarsıntı titreme vs vs hepsi gitti. araç 263 Bin de. su eksiltme yok. sadece her 1,3 te oldugu gibi yag yakıyor. 5 Bin KM de 2 LT kadar.



Mesaj Birleştirildi: Ocak 15, 2019, 11:23:32
söylendiği gibi benzinde hiç sorun olmadığına göre,lpg sisteminde sorun var ve hangi parça sıkıntılı sistematik olarak kontrol edilmeli.bu kadar boşuna masraf olunca keşke lpg sistemini sıfırdan yeni taksanız daha kazançlı olacaktınız,hatta sadece benzinli kullansanız bile daha avantajlısınız.yarım ustalar teşhis koyamıyorlar ve sonuç ortada.son olarak şu regülatör dediğinizi de değiştirdiğinizde olmuyorsa artık uğraşmayın.ya benzinli kullanın ya da yeni lpg sistemi taktırmanın yoluna bakın derim.

Üstadım. LPG reglatör yeni takıldığında 8-9 ay once, tümn hortumlar vs vs degişti. LPG ci arkadaş , Atiker ve Zavoli nin bayii liğini yapıyor.
benzinde bende kullanmayı düşündüm fakat araç karbüratör lü oldugu icin KM de en az 40 KRŞ yakıyor. Son olarak Tüo beyni ni tekrar değiştirecegiz.

Yukarıdada yazmıştım fakat tekrar izah edeyim. en büyük sıkıntı, örnegin 4. vitesle bayır çıkıyorsunuz ve artık arabayı 3. vitese düşürmeniz gerekiyor işte bu vites düşürme esnasında pat stop ediyor. Sürekli olmuyor fakat oluyor işte. Bazen 1 hafta hiç olmuyor bazen aynı günde 3-5 kere oluyor.

Arabayı çok isteyen oluyor fakat, bu şekilde satmak benim Ahlak değerlerime aykırı. Bu sorunu çözmem lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #13 : Ocak 15, 2019, 14:33:09 »
Lpg beyni değiştiği zaman el ilemi yoksa bilgisayarlamı ayar yapıldı?Hava alan bi yer varmı detaylıca baktırın. Lpg kesicileri kontrol ettirin bozulduğu zaman gazı keser araç stop eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #14 : Ocak 15, 2019, 16:32:30 »
Lpg beyni değiştiği zaman el ilemi yoksa bilgisayarlamı ayar yapıldı?Hava alan bi yer varmı detaylıca baktırın. Lpg kesicileri kontrol ettirin bozulduğu zaman gazı keser araç stop eder.

Araç karbüratörlü, el ile işlem yapılıyor. sadece egsoz a bir bağlantı takılarak, ayarları iyi mi degilmi diye degerlere bakılıyor  ve ona göre el ile müdahale ediliyor. Enjeksiyon lu olmadıgı icin oto işlem olmuyor.




LPG kesiciler nedir bilmiyorum. Yani, tam olarak parça nerdedir ne işe yarar söylerseniz, ona göre bende size o parçanın değişip değişmedigini söylerim. Çoğu parçayı görsel olarak tanıyorum fakat, isimlerini bilmiyorum. LPG kesici eğer, LPG beyni nin üzerinde olan parçalarsa, beyin zaten değişti. Hava filtesi kapağının etrafı tamamen özel bir içşilik ile, kapandı lastik ile döşendi.

önceden, karbüratöre giden o hava hortumunun ucunu elinizle kapatınca, hiç birşey fark etmiyordu cunkü dedigim gibi hava filtresinin oradan fazladan hava alıyordu. Ama artık elinizde hortumun ucunu kapattıgınızda, arac stop edekmiş gibi oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #15 : Ocak 15, 2019, 16:53:20 »
Merhaba evet eksoza takılan cihaz yardımı ile el ile ayarlanır regülatörde sorun varsa yeşil olan değer kırmızıya döner. Gaz kesici dediğim görseldeki ürün su musluğunun elektrikli hali diyelim çalışma prensibine.
Yakıt tankı çıkışında, motor kısmında ve lpg beyni olmak üzere toplam 3 adet bulunur. Kontağı açınca çıt diye ses gelir bozulduğu zaman gaz akışını keser ve araç çalışmaz. Peki lpg elektrik tesisatını kontrol ettirdinizmi? Regülatör fotoğrafını çekip atabilir misiniz konumuna bakalım bir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #16 : Ocak 15, 2019, 22:03:33 »
LPG regülatörü nü tekrar kontrol ettirmenizde fayda vardır eğer çok soğuk bölgede yaşıyorsanız ve araçta antifriz yoksa donma yapıp tekrar çözüldüğünde regülatör diyaframına zarar verir basınc bozulabilir,gaz düzensiz gelirse sıkıntı olur,son olarak yaşar beyin bahsettiği gaz kesicilerle hata olabilir içinde yy var onlar bazen zayıflama yapıyor ve düzgün iletmiyor,ayriyeten o gaz kesicilerin birinde filtre olması gerekiyor onuda bir kontrol edin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #17 : Ocak 15, 2019, 22:49:21 »
Geçen motor yapım videosu izlerken ustaya bu motor hangi şikayetle geldi dediklerinde stop etme şikayeti vardı dedi.
sübap desek yaptırmışsınız..
Anladığım kadarıyla sorun motor devrinin düştüğü rölanti durumu ve alt vites istediği durum aynı bu anda mekaniksel olarak düşünürsek piston emişi azalıyor içeri çekilen yakıt-hava azalıyor buji ateşledi diyelim, yanmanın gücü pistonu itemiyorsa stop.Yani ya yakıt  hava karışımında sıkıntı var yada piston normalin üzerinde bir direnç gösteriyor yatak kırank meselesi.
Basit olan yakıt hava sistemini denme yanılma yapmak lazım, mesela tüp ayarını iyice açıp hava hortumunu yarısını tıkayıp deneme, tüpü kısıp hava hortumunu iyice açıp deneme.Tabi denenmediyse ilk önce benzini kesen valfi değiştirmek, valf benzin kaçırıyorsa hem gaz hem benzin motoru boğuyor olabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #18 : Ocak 16, 2019, 11:17:38 »
Geçen motor yapım videosu izlerken ustaya bu motor hangi şikayetle geldi dediklerinde stop etme şikayeti vardı dedi.
sübap desek yaptırmışsınız..
Anladığım kadarıyla sorun motor devrinin düştüğü rölanti durumu ve alt vites istediği durum aynı bu anda mekaniksel olarak düşünürsek piston emişi azalıyor içeri çekilen yakıt-hava azalıyor buji ateşledi diyelim, yanmanın gücü pistonu itemiyorsa stop.Yani ya yakıt  hava karışımında sıkıntı var yada piston normalin üzerinde bir direnç gösteriyor yatak kırank meselesi.
Basit olan yakıt hava sistemini denme yanılma yapmak lazım, mesela tüp ayarını iyice açıp hava hortumunu yarısını tıkayıp deneme, tüpü kısıp hava hortumunu iyice açıp deneme.Tabi denenmediyse ilk önce benzini kesen valfi değiştirmek, valf benzin kaçırıyorsa hem gaz hem benzin motoru boğuyor olabilir.


Üstadım. Doğrudur tabiğkide, Araç benzinde resmen şaha kalkıyor. Bütün sorunlar ortadan kalkıyor. Stop etme sorunu sıfır a iniyor. Subap ayarı yapan ustam, aracın genel motor durumu iyi gözüküyor. Sadece yağ yakıyor fakat Corolla 1.3 lerin malesef ki bu hastalığı diyor.
Bujilerine baktım. Yağlanma yada kirlenme yok diyor. Bu da daha henüz rektefiye vaktinin gelmedigini gösterir diyor.

Arkadaşlar yorumlarınızı tek tek okudum. Araç bu sabah tüp te hiç çalışmadı. Bende benzinde çalıştırıp, arabayı zavoli ye servise bıraktım. abi tekrar tüp ün beynini değiştirecegiz herhalde sen bi bırak akşama iş çıkışı gelirsin dediler. Ne yapacaklar, neyi değiştirecekler bilmiyorum. Akşama bi alayım arabayı inş. Sonra deneyip görecegiz.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 16, 2019, 13:38:28
Geçen motor yapım videosu izlerken ustaya bu motor hangi şikayetle geldi dediklerinde stop etme şikayeti vardı dedi.
sübap desek yaptırmışsınız..
Anladığım kadarıyla sorun motor devrinin düştüğü rölanti durumu ve alt vites istediği durum aynı bu anda mekaniksel olarak düşünürsek piston emişi azalıyor içeri çekilen yakıt-hava azalıyor buji ateşledi diyelim, yanmanın gücü pistonu itemiyorsa stop.Yani ya yakıt  hava karışımında sıkıntı var yada piston normalin üzerinde bir direnç gösteriyor yatak kırank meselesi.
Basit olan yakıt hava sistemini denme yanılma yapmak lazım, mesela tüp ayarını iyice açıp hava hortumunu yarısını tıkayıp deneme, tüpü kısıp hava hortumunu iyice açıp deneme.Tabi denenmediyse ilk önce benzini kesen valfi değiştirmek, valf benzin kaçırıyorsa hem gaz hem benzin motoru boğuyor olabilir.


Kafama takıldı, motorcuyu aradım dediginizi anlattım. Yani, bir arkadaşım bu şekilde olabilir mi acaba diye soruyor dedim.
Alakası olacagini sanmıyorum dedi. cünkü benzinde hic bir sorun yok arabada senin bütün sorunların LPG de başlıyor dedi. Benzinde, Stop boğulma dalgalanma vs vs çekip düşüklüğü vs gibi hiç bir sorun yok hocam.

Dedigim gibi LPG ci şuan bakıyor. Akşam ola hayır ola. inşallah çözülürse sizlerle paylaşacagim. Belki başka arkadaşlarımada faydam olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 262552
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
Ynt: Üstadlar yardım. Ae101 1.3 Stop etme sorunu
« Yanıtla #19 : Ocak 17, 2019, 17:11:20 »
Arkadaşlar;
LPG beyni, yine Atiker'în, başka bir seri si ile değiştirilmiş. Birde böyle deneyeceğiz. Bekleyip göreceğiz inşallah düzelir. Şuanlık, bayırda vites küçültürken, stop etmiyor. İnşallah ta artık bitmiştir bu sorun.

Bişey daha sormak istiyorum. LPG beyni yeni diyemidir bilmiyorum ama, arabada isteksizlik başladı. Çekiş düştü, Yani araba uzuyor ama sonradan uzuyor. Yavaş yavaş uzamaya başlıyor. Eskisi gibi gaz pedalına bastığım gibi fırlamıyor. Birde rolanti düştü. Benzinde ki rolantisine baktım oldukça iyi ama gazdaki rolanti si düşük.

Bilmem kaç km yapıldıktan sonra diyafram mı ne varmış o açılıp genişleyecekmiş vs vs sorna bir daha ayar yapılacakmış vs. Varmıdır böyle bişey arkadaşlar.