Gönderen Konu: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem  (Okunma sayısı 13748 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #20 : Ekim 07, 2018, 21:00:53 »
mutlu, ayarım çok şükür çok iyi +obd var+open loop /afr ayarı da yaptım ama ona rağmen uzun soluklu rampa vs çıkarken ya da 2 saat ve fazlası uzun yollarda ara ara Benzine alıyorum. maksat motor iç ısısını düşürmek LPG nin verdiği zararı en aza indirmek.bilmiyorum ne kadar doğru yaptığım.
Sen ayar işini nasıl yaptın bilmiyorum ama senin motor çok hassas.
Sen obd li bir kit ve iyi ayarla 60 70 bin olan dayanım süresini en az yüzde 30 artırsın gibime geliyor. Bir de ara ara benzinde kullanmak bence iyi olur.
ayrıca çok gazlıyorum dedin benzin takviyesi de açman iyi olur gibime geliyor
LPG ye mükemmel uyum galiba yok. aracı LPG de iken çok zorlamamak en doğrusu sanki.

Benim araçta lpg takviyesi açık olmadığını kim söyledi. :) 4500 devir sonrası da ful benzinli. Bu şartlara rağmen böyle. O nedenle istediğin kadar arada benzinde kullan birşey değişmiyor. Kaçınılmaz son bana göre en fazla %10 değişirdi. Çok dip gaz yaparım, motor sıcaksa redline çevirim çünkü. Uzun yolda yokuşlarda benzine geçerim falan.
Ayarı prins olduğu için yapamadığımdan quattro garage Bekir bey yaptı. Güzel yaptı. Bu da rektefiyeye kadar götürse yeter bence. 300bin km. gibi rektefiye olsa...
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #20 : Ekim 07, 2018, 21:00:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #21 : Ekim 08, 2018, 09:49:45 »
Mutlu öncelikle geçmiş olsun .Yurt dışında  yolda kalmaman çok güzel  japon araçlar için hep derler . Yolda bırakmaz diye gerçekten bunu senin hikayende de bir kez daha görmüş olduk . Aracın iyi bir usta tarafından yapılması gerçekten çok sevindirici bir durum . Lpg yapısı gereği kuru bir yakıt .İstemesek te ülkemiz şartlarında biraz mecbur kalıyoruz kullanmaya . Eski araç motorları mevcut duruma biraz daha fazla dayanırken . Yeni nesil motorlar daha nazik yapılıyor . Arkadaşların da dediği gibi lpg ile hepimizin  başına gelecek bir durum. Ama yüksek devir çevirmemek bu durumu uzatıyor . Ben prensip olarak elimden geldiği kadar 3000-3500 bandını geçmem. Ne kadar ayar iyi olursa olsun lpg sistemi ne kadar kaliteli olursa olsun . Lpg de yüksek devir çevirme işi her daim sıkıntı çıkartıyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #22 : Ekim 08, 2018, 15:45:51 »
Tahminimce A marka/model araçta motorun ısıya dayanım toleransı ile B marka/model aynı olmayabiliyor (Euro 4/5/6 dan bağımsız olarak).

Subap erimesi/uzaması/şekil değiştirmesi konusuna bu yönden bakarsak -ayardan bağımsız olarak- kronik lpg nedenli subap arızası veren araçlar var. (Bazı opel ve mazda modelleri benim bildiklerim)

Ayarsız 100.000 km giden araçlar da var, ayarlı 50.000 kmyi zor görenler de. Her ne kadar yüksek devirden kaçılsa veya benzin takviyesi alınsa da, LPG düşük devirde yine aynı ısıl enerjiyi vereceğinden uyumsuz araçta düzgün ayar yapılsa bile her zaman sıkıntı yaratacaktır bence.

Ayar düzgün yapılan LPG uyumlu (LPG uyumlu değil de ısıl toleransı yüksek motor diyelim daha doğrusu) araçta subap arızası hadisesini takıntı yapmamak lazım. Kendi aracımdan bahsetmek gerekirse 1,33 motorlarda çok sık bir subap şikayeti yok. Şayet LPG taktırırsam gaza köklerim acımam :) 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #23 : Ekim 08, 2018, 16:15:56 »
Çelik subap yok, piyasa ağzı o. Isıya dayanıklı stelitli subap taktırdım. Orjinaller olsa yine 50-60bin gidecek.

O "Çelik Supap" uydurmasını kim çıkardıysa babasına rahmet...mıknatısla kontrol edenler mi dersin....neyse...

Tahminimce A marka/model araçta motorun ısıya dayanım toleransı ile B marka/model aynı olmayabiliyor (Euro 4/5/6 dan bağımsız olarak).

Kısmen doğru, burada faktör sadece motorun kendisi değil, örnek olarak 4A-FE motora AE101 kaputu altında, doğru soğutma sistemi ve sirkülasyon ile xxxkm. kullanılıyor ise başka bir araçta daha kötü şartlar altında bu süre çok çok daha azalıyor, bu sadece bir örnek bunu gibi onlarca faktör var.

Ayar düzgün yapılan LPG uyumlu (LPG uyumlu değil de ısıl toleransı yüksek motor diyelim daha doğrusu) araçta subap arızası hadisesini takıntı yapmamak lazım. Kendi aracımdan bahsetmek gerekirse 1,33 motorlarda çok sık bir subap şikayeti yok. Şayet LPG taktırırsam gaza köklerim acımam :) 

Yukarıda belirttiğim gibi, motorun 1.33 olmasından yada NR serisi olmasından ziyade Corolla soğutma sisteminin (radyatör, hava giriş boyutları vs.) aslında daha yüksek ısıl hacime sahip araç için dizayn edilmesi ile elde edilen bir sonuç, bunun haricinde bir kaç faktör daha var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #24 : Ekim 08, 2018, 16:38:20 »
O "Çelik Supap" uydurmasını kim çıkardıysa babasına rahmet...mıknatısla kontrol edenler mi dersin....neyse...

Kısmen doğru, burada faktör sadece motorun kendisi değil, örnek olarak 4A-FE motora AE101 kaputu altında, doğru soğutma sistemi ve sirkülasyon ile xxxkm. kullanılıyor ise başka bir araçta daha kötü şartlar altında bu süre çok çok daha azalıyor, bu sadece bir örnek bunu gibi onlarca faktör var.

Yukarıda belirttiğim gibi, motorun 1.33 olmasından yada NR serisi olmasından ziyade Corolla soğutma sisteminin (radyatör, hava giriş boyutları vs.) aslında daha yüksek ısıl hacime sahip araç için dizayn edilmesi ile elde edilen bir sonuç, bunun haricinde bir kaç faktör daha var.

Aynen. Motordan kastım sadece blok değildi zaten, bana tercüman olmuşsunuz uzman olarak teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #25 : Ekim 08, 2018, 17:03:27 »
Aynen. Motordan kastım sadece blok değildi zaten, bana tercüman olmuşsunuz uzman olarak teşekkür ederim.

Estağfurullah, ek olarak yakın zamanda içerisinden çıktığım bir konu olarak, genelde motor soğutma sıvısının donma noktası reklam edilir vs. ama şahsi fikrim soğutma sıvısında "boiling point" değerine ihtimam gösterilmesi gerektiği.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #26 : Ekim 08, 2018, 18:13:31 »
Estağfurullah, ek olarak yakın zamanda içerisinden çıktığım bir konu olarak, genelde motor soğutma sıvısının donma noktası reklam edilir vs. ama şahsi fikrim soğutma sıvısında "boiling point" değerine ihtimam gösterilmesi gerektiği.

Ufuk kardeşim bu bahsettiğiniz kaynama noktası ile alakalı antifriz karışım oranlarına daha fazla dikkat etmek gerekir diye bir fikir oluştu haksız mıyım? Bir ölçüm cihazı almak gerekli...
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #27 : Ekim 08, 2018, 20:06:16 »
Ufuk kardeşim bu bahsettiğiniz kaynama noktası ile alakalı antifriz karışım oranlarına daha fazla dikkat etmek gerekir diye bir fikir oluştu haksız mıyım? Bir ölçüm cihazı almak gerekli...

İmkan varsa bome alınabilir tabi ama talimatlara uygun bir şekilde karışım olduğu takdirde elde edilecek değerlerin, kaliteli markalarda ürün veri belgesi dışına çıkacağını sanmıyorum, bana göre en önemli husus karışımın (şayet ürün konsantre ise) SAF SU ile yapılması.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #28 : Ekim 08, 2018, 20:28:59 »
O nedenle en iyisi karıştırılmış hazır ürün almak bilindik bir firmadan.
Bu soğutma sistemine atıfta bulunman dikkatimi çekti Ufuk abi. Aynısını Adem ustada da konuşmuştuk. Adamlar 150bin km ye gelince Abdde tüm su hortumlarını radyatörü devirdaimi sensörleri değişiyor. Biz ise maliyetten ötürü gittiği yere kadar gidiyoruz. Kim bilir radyatörünün durumu nedir. Gizli ısı da zararlı demişti. Katılıyorum bu noktada. Bir de benim otomatik mazdanın şanzıman yağı soğutması motor suyu soğutması ile aynı radyatörde. Bunun da etkisi olabilir.

Bu arada 70bin km. De subap yakan corolla da çok gördük bu forumda.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #29 : Ekim 08, 2018, 20:53:21 »
Mutlu her ne kadar toplum olarak ihmal ettiğimiz bir sistem olsa da soğutma sistemi şu forumda sayfalarca tartışılan motor yağı kadar önemli bir konu aslında, motor sağlığının en temel bileşeni soğutma sistemi. Kendi çapımda bir kaç test yaptım, SLLC Concantrate ürünü çeşme suyu ile 1/1 seyreltme ve 1/1 saf su ile seyreltme sonucunda, benim için nispeten önemli olan boiling temperature değerinde 9 santigrat gibi bir fark (140c - 131c) oluştu.Bunun üzerine 20 litre saf su aldım (litresi 2 lira civarı), şimdi cam suyuna bile saf su ile seyreltme yapıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #30 : Ekim 08, 2018, 23:52:32 »
Mutlu her ne kadar toplum olarak ihmal ettiğimiz bir sistem olsa da soğutma sistemi şu forumda sayfalarca tartışılan motor yağı kadar önemli bir konu aslında, motor sağlığının en temel bileşeni soğutma sistemi. Kendi çapımda bir kaç test yaptım, SLLC Concantrate ürünü çeşme suyu ile 1/1 seyreltme ve 1/1 saf su ile seyreltme sonucunda, benim için nispeten önemli olan boiling temperature değerinde 9 santigrat gibi bir fark (140c - 131c) oluştu.Bunun üzerine 20 litre saf su aldım (litresi 2 lira civarı), şimdi cam suyuna bile saf su ile seyreltme yapıyorum :)
ufuk bey malesef toplumun büyük bir kısmı daha saf suyu sadece o eski bakım yapılan akülerde kullanılacağını zannediyor
 mutlu bey 150 bin km nedir ki adam ısı iletimi daha yüksek olan orjinal aleminyum radyatörü söküp yerine daha geç soğuyacak hatta iç yapısı araca uygun olmayan bakır radyatör takıyor neymiş tamiri varmış bilmiyorki gizli hareret diye birşey var ondan sonra şu oldu da fan açmadıda conta yandı sibob eridi ama sanayideki her araçtan anlayan ustaya müşteri lazım
Eğitim şart şart şart
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #31 : Ekim 08, 2018, 23:57:04 »
ufuk bey malesef toplumun büyük bir kısmı daha saf suyu sadece o eski bakım yapılan akülerde kullanılacağını zannediyor
 mutlu bey 150 bin km nedir ki adam ısı iletimi daha yüksek olan orjinal aleminyum radyatörü söküp yerine daha geç soğuyacak hatta iç yapısı araca uygun olmayan bakır radyatör takıyor neymiş tamiri varmış bilmiyorki gizli hareret diye birşey var ondan sonra şu oldu da fan açmadıda conta yandı sibob eridi ama sanayideki her araçtan anlayan ustaya müşteri lazım
Eğitim şart şart şart
Bir de devirdaim ve fan müşirini küçük takma işi var doksanlık gerekyok 70 lik taksak iyi olur gibi....
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #32 : Ekim 08, 2018, 23:59:30 »
Bir de devirdaim ve fan müşirini küçük takma işi var doksanlık gerekyok 70 lik taksak iyi olur gibi....

Bahsettiğiniz termostat olsa gerek :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #33 : Ekim 09, 2018, 00:05:01 »
Bahsettiğiniz termostat olsa gerek :)
Bizim ustalardan iyimi bilecen ufuk bey :) (bizim ustaların işine karıştın mı bu tepkiyi alıyoruz ) hocam şaka bir yana terimlerden bihaberiz araçlarımızı tam tanımıyoruz kulaktan dolma bilgiler daha kolayımıza geliyor. Eksiğimiz çok gerçekten..
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #34 : Ekim 09, 2018, 01:26:42 »
Bir de devirdaim ve fan müşirini küçük takma işi var doksanlık gerekyok 70 lik taksak iyi olur gibi....
Osman bey fan müşürünü 70 lik taksa iyi gene adam boş termostat takıyor neymiş daha iyi soğuturmuş termostat açmama durumu olmazmış adama bir türlü anlatamadım abi olmaz bu motor sıcaklığı devamlı bir kademede kalması lazım aksi halde araç düzensiz çalışır yakıtı çiğ yakar ama anlamadı tek bildiği usta böyle yaptı sen dahamı iyi bilecen demek
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #35 : Ekim 09, 2018, 12:25:44 »


Yukarıda belirttiğim gibi, motorun 1.33 olmasından yada NR serisi olmasından ziyade Corolla soğutma sisteminin (radyatör, hava giriş boyutları vs.) aslında daha yüksek ısıl hacime sahip araç için dizayn edilmesi ile elde edilen bir sonuç, bunun haricinde bir kaç faktör daha var.

Galiba bu dediğiniz büyük bir etken. Aracımı en zorladığım yer agustos ayında sıcaklık 40 derece civarı araçta 4 kişi  manisa sipil dağına tırmanırken soğutma sistemi farkını yaşadım ::)
2 vites lpg ile 3000+ devir civarı çıkarken dayımın opel yolun yarısında hararet yükseldi diye durmuştu. meğer bana yetişeceğim diye gaza o da abanmış 2 kişilerdi ama kısa sürede hararet kontrolden çıkmış.(atmosferik corsa+lpg)
ben o kadar devirli giderken gözüm hep hararette idi orta çizgiden hiç yukarı çıkmadı Maşallah.
demekki motor soğutma sistemi lpg nin ısıl yükünü bir miktar alabiliyor bu da  subapların ömrünü artırabiliyor.Bu şekilde hiç düşünmemiştim.

bu arada soğutma suyum castrol radicool sf+saf su şeklinde.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #36 : Ekim 09, 2018, 12:28:13 »
Galiba bu dediğiniz büyük bir etken. Aracımı en zorladığım yer agustos ayında sıcaklık 40 derece civarı araçta 4 kişi  manisa sipil dağına tırmanırken soğutma sistemi farkını yaşadım ::)
2 vites lpg ile 3000+ devir civarı çıkarken dayımın opel yolun yarısında hararet yükseldi diye durmuştu. meğer bana yetişeceğim diye gaza o da abanmış 2 kişilerdi ama kısa sürede hararet kontrolden çıkmış.(atmosferik corsa+lpg)
ben o kadar devirli giderken gözüm hep hararette idi orta çizgiden hiç yukarı çıkmadı Maşallah.
demekki motor soğutma sistemi lpg nin ısıl yükünü bir miktar alabiliyor bu da  subapların ömrünü artırabiliyor.Bu şekilde hiç düşünmemiştim.

Lpg'nin oluşturacağı ısıl yükü alabiliyorsa alsın da bunun subaplara çok fayda olmaz ki. Motor soğutma kanalları gömlek çevresinde, subapların etrafında suyun dolandığı bir yer yok ki. Bu subaplar ek olarak soğutma sistemi yapılmadıkça değişmeye mahkum.

Aslında sıkıntının kaynağı subap  da değil. Üreticilerin maliyetten kısacağız diye hidrolik iticili subaplar yerine fincanlara geçmesi. Toyotada bu fincanlar taşlanabiliyor diye biliyorum. O nedenle subap ayarı yapılabiliyor. Mazdada o kadar ince ki, ne taşlanır ne pul konulur. Çok nalet birşey. D segment araçlarda genelde hidrolik iticiler kullanıldığından sorun çıkmıyor.

Ufuk abi, fincanlıyı hidrolik iticiliye dönüştürme yolu var mıdır?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #37 : Ekim 09, 2018, 14:31:00 »
Lpg'nin oluşturacağı ısıl yükü alabiliyorsa alsın da bunun subaplara çok fayda olmaz ki. Motor soğutma kanalları gömlek çevresinde, subapların etrafında suyun dolandığı bir yer yok ki.

Tersten düşünelim. Motor bloğuna eklenen her 1 derece sıcaklık subapların sıcaklık hanesine de yazılacak. Birbirleriyle temas halinde olan her parça etkilenir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #38 : Ekim 09, 2018, 14:43:43 »
Lpg'nin oluşturacağı ısıl yükü alabiliyorsa alsın da bunun subaplara çok fayda olmaz ki. Motor soğutma kanalları gömlek çevresinde, subapların etrafında suyun dolandığı bir yer yok ki. Bu subaplar ek olarak soğutma sistemi yapılmadıkça değişmeye mahkum.

Aslında sıkıntının kaynağı subap  da değil. Üreticilerin maliyetten kısacağız diye hidrolik iticili subaplar yerine fincanlara geçmesi. Toyotada bu fincanlar taşlanabiliyor diye biliyorum. O nedenle subap ayarı yapılabiliyor. Mazdada o kadar ince ki, ne taşlanır ne pul konulur. Çok nalet birşey. D segment araçlarda genelde hidrolik iticiler kullanıldığından sorun çıkmıyor.

Ufuk abi, fincanlıyı hidrolik iticiliye dönüştürme yolu var mıdır?

Burada "çok" göreceli bir kavram, motor blok ve kapak üretim malzemesi, kalınlığı, hava akışı dizaynı vs. gibi etkiler de var,

Tapper sistemi Lifter'a dönüştürülebilir ama motor swap bile daha uyguna mal olur sanırım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda 3 BL (2009-13) Subap Değişimi Hikayem
« Yanıtla #39 : Ekim 09, 2018, 15:24:07 »
Burada "çok" göreceli bir kavram, motor blok ve kapak üretim malzemesi, kalınlığı, hava akışı dizaynı vs. gibi etkiler de var,

Tapper sistemi Lifter'a dönüştürülebilir ama motor swap bile daha uyguna mal olur sanırım :)

Benim 1.6 kağnıya 2.0 taktın da hayır mı dedim?  :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.