0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
mutlu, ayarım çok şükür çok iyi +obd var+open loop /afr ayarı da yaptım ama ona rağmen uzun soluklu rampa vs çıkarken ya da 2 saat ve fazlası uzun yollarda ara ara Benzine alıyorum. maksat motor iç ısısını düşürmek LPG nin verdiği zararı en aza indirmek.bilmiyorum ne kadar doğru yaptığım.Sen ayar işini nasıl yaptın bilmiyorum ama senin motor çok hassas.Sen obd li bir kit ve iyi ayarla 60 70 bin olan dayanım süresini en az yüzde 30 artırsın gibime geliyor. Bir de ara ara benzinde kullanmak bence iyi olur.ayrıca çok gazlıyorum dedin benzin takviyesi de açman iyi olur gibime geliyor LPG ye mükemmel uyum galiba yok. aracı LPG de iken çok zorlamamak en doğrusu sanki.
Çelik subap yok, piyasa ağzı o. Isıya dayanıklı stelitli subap taktırdım. Orjinaller olsa yine 50-60bin gidecek.
Tahminimce A marka/model araçta motorun ısıya dayanım toleransı ile B marka/model aynı olmayabiliyor (Euro 4/5/6 dan bağımsız olarak).
Ayar düzgün yapılan LPG uyumlu (LPG uyumlu değil de ısıl toleransı yüksek motor diyelim daha doğrusu) araçta subap arızası hadisesini takıntı yapmamak lazım. Kendi aracımdan bahsetmek gerekirse 1,33 motorlarda çok sık bir subap şikayeti yok. Şayet LPG taktırırsam gaza köklerim acımam
O "Çelik Supap" uydurmasını kim çıkardıysa babasına rahmet...mıknatısla kontrol edenler mi dersin....neyse...Kısmen doğru, burada faktör sadece motorun kendisi değil, örnek olarak 4A-FE motora AE101 kaputu altında, doğru soğutma sistemi ve sirkülasyon ile xxxkm. kullanılıyor ise başka bir araçta daha kötü şartlar altında bu süre çok çok daha azalıyor, bu sadece bir örnek bunu gibi onlarca faktör var.Yukarıda belirttiğim gibi, motorun 1.33 olmasından yada NR serisi olmasından ziyade Corolla soğutma sisteminin (radyatör, hava giriş boyutları vs.) aslında daha yüksek ısıl hacime sahip araç için dizayn edilmesi ile elde edilen bir sonuç, bunun haricinde bir kaç faktör daha var.
Aynen. Motordan kastım sadece blok değildi zaten, bana tercüman olmuşsunuz uzman olarak teşekkür ederim.
Estağfurullah, ek olarak yakın zamanda içerisinden çıktığım bir konu olarak, genelde motor soğutma sıvısının donma noktası reklam edilir vs. ama şahsi fikrim soğutma sıvısında "boiling point" değerine ihtimam gösterilmesi gerektiği.
Ufuk kardeşim bu bahsettiğiniz kaynama noktası ile alakalı antifriz karışım oranlarına daha fazla dikkat etmek gerekir diye bir fikir oluştu haksız mıyım? Bir ölçüm cihazı almak gerekli...
Mutlu her ne kadar toplum olarak ihmal ettiğimiz bir sistem olsa da soğutma sistemi şu forumda sayfalarca tartışılan motor yağı kadar önemli bir konu aslında, motor sağlığının en temel bileşeni soğutma sistemi. Kendi çapımda bir kaç test yaptım, SLLC Concantrate ürünü çeşme suyu ile 1/1 seyreltme ve 1/1 saf su ile seyreltme sonucunda, benim için nispeten önemli olan boiling temperature değerinde 9 santigrat gibi bir fark (140c - 131c) oluştu.Bunun üzerine 20 litre saf su aldım (litresi 2 lira civarı), şimdi cam suyuna bile saf su ile seyreltme yapıyorum
ufuk bey malesef toplumun büyük bir kısmı daha saf suyu sadece o eski bakım yapılan akülerde kullanılacağını zannediyor mutlu bey 150 bin km nedir ki adam ısı iletimi daha yüksek olan orjinal aleminyum radyatörü söküp yerine daha geç soğuyacak hatta iç yapısı araca uygun olmayan bakır radyatör takıyor neymiş tamiri varmış bilmiyorki gizli hareret diye birşey var ondan sonra şu oldu da fan açmadıda conta yandı sibob eridi ama sanayideki her araçtan anlayan ustaya müşteri lazımEğitim şart şart şart
Bir de devirdaim ve fan müşirini küçük takma işi var doksanlık gerekyok 70 lik taksak iyi olur gibi....
Bahsettiğiniz termostat olsa gerek
Yukarıda belirttiğim gibi, motorun 1.33 olmasından yada NR serisi olmasından ziyade Corolla soğutma sisteminin (radyatör, hava giriş boyutları vs.) aslında daha yüksek ısıl hacime sahip araç için dizayn edilmesi ile elde edilen bir sonuç, bunun haricinde bir kaç faktör daha var.
Galiba bu dediğiniz büyük bir etken. Aracımı en zorladığım yer agustos ayında sıcaklık 40 derece civarı araçta 4 kişi manisa sipil dağına tırmanırken soğutma sistemi farkını yaşadım 2 vites lpg ile 3000+ devir civarı çıkarken dayımın opel yolun yarısında hararet yükseldi diye durmuştu. meğer bana yetişeceğim diye gaza o da abanmış 2 kişilerdi ama kısa sürede hararet kontrolden çıkmış.(atmosferik corsa+lpg)ben o kadar devirli giderken gözüm hep hararette idi orta çizgiden hiç yukarı çıkmadı Maşallah.demekki motor soğutma sistemi lpg nin ısıl yükünü bir miktar alabiliyor bu da subapların ömrünü artırabiliyor.Bu şekilde hiç düşünmemiştim.
Lpg'nin oluşturacağı ısıl yükü alabiliyorsa alsın da bunun subaplara çok fayda olmaz ki. Motor soğutma kanalları gömlek çevresinde, subapların etrafında suyun dolandığı bir yer yok ki.
Lpg'nin oluşturacağı ısıl yükü alabiliyorsa alsın da bunun subaplara çok fayda olmaz ki. Motor soğutma kanalları gömlek çevresinde, subapların etrafında suyun dolandığı bir yer yok ki. Bu subaplar ek olarak soğutma sistemi yapılmadıkça değişmeye mahkum.Aslında sıkıntının kaynağı subap da değil. Üreticilerin maliyetten kısacağız diye hidrolik iticili subaplar yerine fincanlara geçmesi. Toyotada bu fincanlar taşlanabiliyor diye biliyorum. O nedenle subap ayarı yapılabiliyor. Mazdada o kadar ince ki, ne taşlanır ne pul konulur. Çok nalet birşey. D segment araçlarda genelde hidrolik iticiler kullanıldığından sorun çıkmıyor. Ufuk abi, fincanlıyı hidrolik iticiliye dönüştürme yolu var mıdır?
Burada "çok" göreceli bir kavram, motor blok ve kapak üretim malzemesi, kalınlığı, hava akışı dizaynı vs. gibi etkiler de var,Tapper sistemi Lifter'a dönüştürülebilir ama motor swap bile daha uyguna mal olur sanırım