Gönderen Konu: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?  (Okunma sayısı 6877 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Aracımız için alıp bir süredir kullandığım K&N kutu içi performans filtresini temizledim

Keyifli seyirler dilerim.

intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #1 : Ekim 01, 2018, 14:31:48 »
Benim de bir ara yapmam lazım ama filtre çok dandik yerde ve liftsiz çıkarmaya uğraşmaya üşeniyorum :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #2 : Ekim 01, 2018, 16:38:31 »
Eline,emeğine sağlık paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler Kaan.
Ama bana göre değil ben bu kadar kimyasalla evde oynasam beni bir daha eve almazlar,paspasta yatarım artık :)))
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #3 : Ekim 01, 2018, 19:32:24 »
Geçenlerde benim açık tipi elime geldi. Kaç senedir kenarda duruyor temizleyici ve yağlayıcısı ile.

Benim de bir ara yapmam lazım ama filtre çok dandik yerde ve liftsiz çıkarmaya uğraşmaya üşeniyorum :)
Kimi araçlarınki gerçekten çok ilginç yerlerde.

Eline,emeğine sağlık paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler Kaan.
Ama bana göre değil ben bu kadar kimyasalla evde oynasam beni bir daha eve almazlar,paspasta yatarım artık :)))
Normal filtreye göre daha uzun süre dayanabiliyor.

Kaan, çok faydalı bir video olmuş. İzninle bir noktayı belirteyim. Suyu sadece filtreye havanın geliş yönünün tersinden uygulamak daha sağlıklı olur. Ayrıca kesinlikle çok iyi kurutulmalı (güneş görmeden, mümkünse bir gün bırakılarak). Yağlama sonrası da fazla yağın süzülmesi beklenmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #4 : Ekim 01, 2018, 21:38:44 »
Benim de bir ara yapmam lazım ama filtre çok dandik yerde ve liftsiz çıkarmaya uğraşmaya üşeniyorum :)

Abi bizimki 2 klipsle tık tık açılıp değiştiriliyor. Kolay yapmış japonlar :D

Eline,emeğine sağlık paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler Kaan.
Ama bana göre değil ben bu kadar kimyasalla evde oynasam beni bir daha eve almazlar,paspasta yatarım artık :)))

Ümit abi sürüşteki farkı yaşayınca bu tarz şeyler keyifli oluyor. Yaz boyu kullandık, temizlik esnasında önceki filtreyi taktım. Araç yürümüyor sanki, isteksiz. Ben tavsiye ederim abi :)



Kaan, çok faydalı bir video olmuş. İzninle bir noktayı belirteyim. Suyu sadece filtreye havanın geliş yönünün tersinden uygulamak daha sağlıklı olur. Ayrıca kesinlikle çok iyi kurutulmalı (güneş görmeden, mümkünse bir gün bırakılarak). Yağlama sonrası da fazla yağın süzülmesi beklenmeli.

Abi işlemler bende 3 gün sürdü. Yıkadım, kuruması için 1 günden fazla bekledim. Güneşte bir saat civarı bıraktım abi, nemi kalmasın üstünde dedim.

Yağladıktan 2 gün sonra taktım abi filtreyi, işten elim değmedi ama kuruması emmesi için beklemiş oldum daha iyi oldu :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #5 : Ekim 01, 2018, 22:26:37 »
Bu filtre bana hiç güvenilir gelmedi hele ki bizim gibi tozu toprağı bol olan yerde.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #6 : Ekim 01, 2018, 23:02:11 »
Bu filtre bana hiç güvenilir gelmedi hele ki bizim gibi tozu toprağı bol olan yerde.

@Ufuk Sönmez (16363) abi de hava filtresi çabuk kirlendiği için buna geçiş yaptı Murat abi :) kirlendi mi? Hiç stres yok, hemen çıkartıp yıkıyoruz tertemiz :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #7 : Ekim 01, 2018, 23:15:45 »
@Ufuk Sönmez (16363) abi de hava filtresi çabuk kirlendiği için buna geçiş yaptı Murat abi :) kirlendi mi? Hiç stres yok, hemen çıkartıp yıkıyoruz tertemiz :)
Tamam yıkamak falan güzel tekrar kullanılabilir olması iyi ama o son yağlama dediğin şeyin homojen olarak yapıldığının olması gerektiği gibi olduğunun bir delili yok. Baktım sitesinden kırmızılık her yerde düzgün olacak diyor ama işte aralara falan gittimi düzgün oldumu belli değil. Çok yağlarsan da bu sefer sensörlere zarar veriyormuş. Tuhaf geldi bana, şimdi oradan kaçan toz falan direk motor içinde çizme aşınma falan oluşturacak yani. Bana ters geldi aklıma yatmadı hiç :asikadam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #8 : Ekim 01, 2018, 23:42:15 »
Ben sırf 1000km.'de bir milli servet çöpe gidiyor diye K&N'e geçiş yaptım, yoksa hava filtresi temin etmek gibi bir derdim yok biliyorsunuz :)

Ben ilk 1000km. sonunda balata spreyi ile yıkadım filtreyi, yağlama olayınıda çok düşük miktar ile yapıyorum, bu arada her filtreyi söküşümde hava akış metreyi de balata spreyi ile temizliyorum, 4000km. oldu hava çekiş sesi dışında (özellikle dizel araçta bazı kullanıcıları rahatsız edebilir) hiç olumsuz bir yanını fark etmedim, hatta %3 civarı ekonomi sağladığını bile söyleyebilirim.

Toz tutuculuğundan pek emin değilim zira yağlayıcı madde üzeri tamamen kirlendiğinde bariz performans düşüşü yaşanıyor, he benim gibi her 5000km. periyodunda yağ ve filtre değişimi yapıyorsanız o da pek problem edilecek bir konu olmaktan çıkıyor.

Lakin benim gibi evinin güzergahında dünyanın en büyük ikinci havalimanı şantiyesi olan bir kullanıcı değilseniz, şu an ki fiyatı ile akıl kârı bir ürün değil :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #9 : Ekim 01, 2018, 23:48:32 »
Akşam,akşam araba gidiyor dedin bir kaşıntı tuttumu şimdi beni Kaan:)
Neyse sanırım haftaya bir akşam Bursa'ya geleceğim sizi görmeye detayları konuşuruz.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #10 : Ekim 02, 2018, 09:53:25 »
Ben sırf 1000km.'de bir milli servet çöpe gidiyor diye K&N'e geçiş yaptım, yoksa hava filtresi temin etmek gibi bir derdim yok biliyorsunuz :)

Ben ilk 1000km. sonunda balata spreyi ile yıkadım filtreyi, yağlama olayınıda çok düşük miktar ile yapıyorum, bu arada her filtreyi söküşümde hava akış metreyi de balata spreyi ile temizliyorum, 4000km. oldu hava çekiş sesi dışında (özellikle dizel araçta bazı kullanıcıları rahatsız edebilir) hiç olumsuz bir yanını fark etmedim, hatta %3 civarı ekonomi sağladığını bile söyleyebilirim.

Toz tutuculuğundan pek emin değilim zira yağlayıcı madde üzeri tamamen kirlendiğinde bariz performans düşüşü yaşanıyor, he benim gibi her 5000km. periyodunda yağ ve filtre değişimi yapıyorsanız o da pek problem edilecek bir konu olmaktan çıkıyor.

Lakin benim gibi evinin güzergahında dünyanın en büyük ikinci havalimanı şantiyesi olan bir kullanıcı değilseniz, şu an ki fiyatı ile akıl kârı bir ürün değil :)

Ufuk bu ekonomiyi nasıl sağlıyor? Normal hava filtresinin yapamadığı neyi yapıyor?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #11 : Ekim 02, 2018, 10:52:09 »
Gidiyor deyince benide kaşıntı tuttu fakat fiyatlar bayağı yüksek en uygun gittigidiyorda bulabildim bizim araç için kodu KN-33-2360  :)
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #12 : Ekim 02, 2018, 11:26:11 »
Ufuk bu ekonomiyi nasıl sağlıyor? Normal hava filtresinin yapamadığı neyi yapıyor?

Murat abi senin anlayacağın dilde anlatayım, konvansiyonel filtreler tuğla ise K&N ve türevi ürünler gaz beton  :D

Daha fazla hava akımına müsaade ederken aynı oranda tozu tutabildiğini iddia eden ürünler, daha fazla hava akımı olduğu kesin, muallak olan kısmı gerçekten aynı oranda tozu tutabiliyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #13 : Ekim 02, 2018, 11:35:18 »
Murat abi senin anlayacağın dilde anlatayım, konvansiyonel filtreler tuğla ise K&N ve türevi ürünler gaz beton  :D

Daha fazla hava akımına müsaade ederken aynı oranda tozu tutabildiğini iddia eden ürünler, daha fazla hava akımı olduğu kesin, muallak olan kısmı gerçekten aynı oranda tozu tutabiliyor mu?
Anladım Ufuk, ama anlayamadığım turbo gibi değil sonuçta ek hava basmıyor. Normal araç ne emiyorsa o geçecek, şöyle dersek atıyorum 10 hava girecek yere bizim eski tip kullandığımız hava filtresi 6 hava mı veriyor? 6 hava veriyor ise ona göre de yakıt azalıyordur hava yakıt oranı idealliği için. Peki 10 hava girecek yerde bu kn tipi filtre 10 geçiriyor ise yakıtın da diğerine göre artması gerekmez mi?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #14 : Ekim 02, 2018, 11:46:52 »
Anladım Ufuk, ama anlayamadığım turbo gibi değil sonuçta ek hava basmıyor. Normal araç ne emiyorsa o geçecek, şöyle dersek atıyorum 10 hava girecek yere bizim eski tip kullandığımız hava filtresi 6 hava mı veriyor? 6 hava veriyor ise ona göre de yakıt azalıyordur hava yakıt oranı idealliği için. Peki 10 hava girecek yerde bu kn tipi filtre 10 geçiriyor ise yakıtın da diğerine göre artması gerekmez mi?

Hava akış metre o işe yarıyor abi zaten :) yakıtı (afr) ayarlayabileceği düzeyde olduğu sürece aracın hava çekebilmesinin bir zararı yok, çekebildiği kadar çeksin, aracın çekebileceği hava miktarı aşağı yukarı belli lakin bir hava filtresinin önünde birikip daha fazla vakum (dolayısı ile daha fazla efor>yakıt) ile çekilmesi var, bir de hava filtresinin engellemediği ve senin pedal hareketine göre geçebilen hava var, yani geçen hava aynı geçebilmesi için gereken efor farklı.

Filtre Kahveyi bilirsin, filtre temiz ve kaliteli ise 1 birim su 1 birim kahvenin içerisinden 1 birim zamanda geçiyor ve ortaya 1 birim kahve çıkıyor diyelim, filtreyi tıkalı yada kalitesiz bir ürün kullanırsan, 1 birim su ve 1 birim kahveden (misalen) 2 birim zamanda 0.8 birim kahve çıkar gibi düşünebilirsin ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #15 : Ekim 02, 2018, 13:08:11 »
Hava akış metre o işe yarıyor abi zaten :) yakıtı (afr) ayarlayabileceği düzeyde olduğu sürece aracın hava çekebilmesinin bir zararı yok, çekebildiği kadar çeksin, aracın çekebileceği hava miktarı aşağı yukarı belli lakin bir hava filtresinin önünde birikip daha fazla vakum (dolayısı ile daha fazla efor>yakıt) ile çekilmesi var, bir de hava filtresinin engellemediği ve senin pedal hareketine göre geçebilen hava var, yani geçen hava aynı geçebilmesi için gereken efor farklı.

Filtre Kahveyi bilirsin, filtre temiz ve kaliteli ise 1 birim su 1 birim kahvenin içerisinden 1 birim zamanda geçiyor ve ortaya 1 birim kahve çıkıyor diyelim, filtreyi tıkalı yada kalitesiz bir ürün kullanırsan, 1 birim su ve 1 birim kahveden (misalen) 2 birim zamanda 0.8 birim kahve çıkar gibi düşünebilirsin ;)

Performansa katkısını anladık :) peki ya tasarrufa katkısı nasıl? o kısmı anlayamadım hala daha :wacko:

Dediğin gibi MAF sensörü ile hava debisini ölçüyor zaten yeterli gereken hava geçiyor ki haaa eksik hava geldi deyip uyarı hata falan vermiyor araba. Değişik geldi bana, performansa ve yakıt ekonomisine katkısı olamaz gibi yani... neyse sonuçta bu işin profu sensin sana hayır mı diyeceğiz....
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #16 : Ekim 02, 2018, 13:26:28 »
Performansa katkısını anladık :) peki ya tasarrufa katkısı nasıl? o kısmı anlayamadım hala daha :wacko:

Dediğin gibi MAF sensörü ile hava debisini ölçüyor zaten yeterli gereken hava geçiyor ki haaa eksik hava geldi deyip uyarı hata falan vermiyor araba. Değişik geldi bana, performansa ve yakıt ekonomisine katkısı olamaz gibi yani... neyse sonuçta bu işin profu sensin sana hayır mı diyeceğiz....

Estağfurullah abi :) tasarruf sağ ayağının altında abi :) motor tepkisi hızlandığı için kalkışta (ki aracın en çok efor sarf ettiği, diğer tabiri ile yüke bindiği zaman) gaz pedalına daha az basarak, yada ara hızlanmalarda gaz pedalına daha az basarak dip gaz sonrası pedaldan ayağı geri çekme zorunda kalmadan tasarruf sağlanabiliyor, tabi kullanabilene...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #17 : Ekim 02, 2018, 20:00:38 »
Kapalı tipin etkileri açık tipe göre tabi ki de daha azdır ancak hem yakıt tüketimi, hem motor gücü (belli devirlerde) faydası oluyor. Seneler önce yabancı bir araştırmada, farklı filtrelerin (açık tip) dinamometre ölçümleri vardı. Tork ve güçte, özellikle üst devirlerde fayda sağlıyordu. Ben kullandığımda da bu fark çok az da olsa hissediliyordu. Yalnız alt devirler için olumlu etki söylemek zor açık tip için.
Belli kalitede yapılmış performans filtrelerinde hava geçirgenliği yüksek (kağıt tipe göre), partikül geçirgenliği düşüktür (doğru yağlama ile). Bu dokuma yönü, teknolojisi ile ilgili. Yeni temizlenenin partükül filtre performansı elbetki de daha iyi olacaktır.
Diğer yandan bu tarz uygulamalrda esas olan sistemin soğuk hava ile beslenmesidir. Kapalı tipte ise kağıt filtreden bu yönden bir fark olmayacaktır.
Çalışma mantıkları; atmosferik motorun normalde 1atm ye göre hava çektiği düşünülür (deniz seviyesinde). Oysa hava emiş botusu tasarımı, filtrenin özelliklerine göre bu daha düşük değerde olur. Gelen hava ne kadar az engellenirse, motor tork ve güç değeri (kapasitesi ölçüsünde) o kadar artar. Yani motor sağlığı önemli değilse filtresiz daha kullanılabilir (bu hiçbir şekilde önerilmez, ayrıca geri tepmede tehlikeli dahi olabilir).
Motor güç ve torku arttığından, daha düşük gaz pedalı hareketi uygulanıp, yakıt tüketiminde de fayda sağlanabilir. Yalnız filtre var, araç daha iyi gidiyor ya da daha tok ses veriyor diye sürekli gaz verildiğinde, tüketim tam tersine artacaktır.

Ufuk, o yoldan geçende bisikletliler geçmiş, burun filtresi de gerek sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #18 : Ekim 02, 2018, 20:10:27 »
Ufuk, o yoldan geçende bisikletliler geçmiş, burun filtresi de gerek sanırım.

Orası "Taşoluk" mevkii Hakan abi, Dünyanın en büyük ikinci çöp öğütme tesisi orada :)

Ben ilk geçtiğimde, böyle bir koku için nükleer sızıntı falan olması lazım demiştim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: K&N Kutu içi performans hava filtresi nasıl temizlenir?
« Yanıtla #19 : Ekim 05, 2018, 16:00:25 »
Akşam,akşam araba gidiyor dedin bir kaşıntı tuttumu şimdi beni Kaan:)
Neyse sanırım haftaya bir akşam Bursa'ya geleceğim sizi görmeye detayları konuşuruz.
Selamlar

Tabiki abi daha detaylı görüşürüz ama tavsiye ederim hani, Bursaya gelene kadar denemiş bile olursun :D

Kapalı tipin etkileri açık tipe göre tabi ki de daha azdır ancak hem yakıt tüketimi, hem motor gücü (belli devirlerde) faydası oluyor. Seneler önce yabancı bir araştırmada, farklı filtrelerin (açık tip) dinamometre ölçümleri vardı. Tork ve güçte, özellikle üst devirlerde fayda sağlıyordu. Ben kullandığımda da bu fark çok az da olsa hissediliyordu. Yalnız alt devirler için olumlu etki söylemek zor açık tip için.
Belli kalitede yapılmış performans filtrelerinde hava geçirgenliği yüksek (kağıt tipe göre), partikül geçirgenliği düşüktür (doğru yağlama ile). Bu dokuma yönü, teknolojisi ile ilgili. Yeni temizlenenin partükül filtre performansı elbetki de daha iyi olacaktır.
Diğer yandan bu tarz uygulamalrda esas olan sistemin soğuk hava ile beslenmesidir. Kapalı tipte ise kağıt filtreden bu yönden bir fark olmayacaktır.
Çalışma mantıkları; atmosferik motorun normalde 1atm ye göre hava çektiği düşünülür (deniz seviyesinde). Oysa hava emiş botusu tasarımı, filtrenin özelliklerine göre bu daha düşük değerde olur. Gelen hava ne kadar az engellenirse, motor tork ve güç değeri (kapasitesi ölçüsünde) o kadar artar. Yani motor sağlığı önemli değilse filtresiz daha kullanılabilir (bu hiçbir şekilde önerilmez, ayrıca geri tepmede tehlikeli dahi olabilir).
Motor güç ve torku arttığından, daha düşük gaz pedalı hareketi uygulanıp, yakıt tüketiminde de fayda sağlanabilir. Yalnız filtre var, araç daha iyi gidiyor ya da daha tok ses veriyor diye sürekli gaz verildiğinde, tüketim tam tersine artacaktır.

Ufuk, o yoldan geçende bisikletliler geçmiş, burun filtresi de gerek sanırım.


Abi aslında kutu içi tercih etme sebebim bir kaç araştırmam sonucu oldu. Açık tipler faydalı ama havayı doğru yerden çekmesi gerekiyor. Ön tampona hava portu yapılsa dahi dyno testinde aracın gücünde düşüş oluyor açık tiplerde. ki bu testte kullanılan araç rb26 GTR 34.

Ben zaten emiş sesi illa olsun diye düşünmüyordum, faydası olsun mantığındaydım
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara