0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Benim de bir ara yapmam lazım ama filtre çok dandik yerde ve liftsiz çıkarmaya uğraşmaya üşeniyorum
Eline,emeğine sağlık paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler Kaan.Ama bana göre değil ben bu kadar kimyasalla evde oynasam beni bir daha eve almazlar,paspasta yatarım artık ))
Kaan, çok faydalı bir video olmuş. İzninle bir noktayı belirteyim. Suyu sadece filtreye havanın geliş yönünün tersinden uygulamak daha sağlıklı olur. Ayrıca kesinlikle çok iyi kurutulmalı (güneş görmeden, mümkünse bir gün bırakılarak). Yağlama sonrası da fazla yağın süzülmesi beklenmeli.
Bu filtre bana hiç güvenilir gelmedi hele ki bizim gibi tozu toprağı bol olan yerde.
@Ufuk Sönmez (16363) abi de hava filtresi çabuk kirlendiği için buna geçiş yaptı Murat abi kirlendi mi? Hiç stres yok, hemen çıkartıp yıkıyoruz tertemiz
Ben sırf 1000km.'de bir milli servet çöpe gidiyor diye K&N'e geçiş yaptım, yoksa hava filtresi temin etmek gibi bir derdim yok biliyorsunuz Ben ilk 1000km. sonunda balata spreyi ile yıkadım filtreyi, yağlama olayınıda çok düşük miktar ile yapıyorum, bu arada her filtreyi söküşümde hava akış metreyi de balata spreyi ile temizliyorum, 4000km. oldu hava çekiş sesi dışında (özellikle dizel araçta bazı kullanıcıları rahatsız edebilir) hiç olumsuz bir yanını fark etmedim, hatta %3 civarı ekonomi sağladığını bile söyleyebilirim.Toz tutuculuğundan pek emin değilim zira yağlayıcı madde üzeri tamamen kirlendiğinde bariz performans düşüşü yaşanıyor, he benim gibi her 5000km. periyodunda yağ ve filtre değişimi yapıyorsanız o da pek problem edilecek bir konu olmaktan çıkıyor.Lakin benim gibi evinin güzergahında dünyanın en büyük ikinci havalimanı şantiyesi olan bir kullanıcı değilseniz, şu an ki fiyatı ile akıl kârı bir ürün değil
Ufuk bu ekonomiyi nasıl sağlıyor? Normal hava filtresinin yapamadığı neyi yapıyor?
Murat abi senin anlayacağın dilde anlatayım, konvansiyonel filtreler tuğla ise K&N ve türevi ürünler gaz beton Daha fazla hava akımına müsaade ederken aynı oranda tozu tutabildiğini iddia eden ürünler, daha fazla hava akımı olduğu kesin, muallak olan kısmı gerçekten aynı oranda tozu tutabiliyor mu?
Anladım Ufuk, ama anlayamadığım turbo gibi değil sonuçta ek hava basmıyor. Normal araç ne emiyorsa o geçecek, şöyle dersek atıyorum 10 hava girecek yere bizim eski tip kullandığımız hava filtresi 6 hava mı veriyor? 6 hava veriyor ise ona göre de yakıt azalıyordur hava yakıt oranı idealliği için. Peki 10 hava girecek yerde bu kn tipi filtre 10 geçiriyor ise yakıtın da diğerine göre artması gerekmez mi?
Hava akış metre o işe yarıyor abi zaten yakıtı (afr) ayarlayabileceği düzeyde olduğu sürece aracın hava çekebilmesinin bir zararı yok, çekebildiği kadar çeksin, aracın çekebileceği hava miktarı aşağı yukarı belli lakin bir hava filtresinin önünde birikip daha fazla vakum (dolayısı ile daha fazla efor>yakıt) ile çekilmesi var, bir de hava filtresinin engellemediği ve senin pedal hareketine göre geçebilen hava var, yani geçen hava aynı geçebilmesi için gereken efor farklı.Filtre Kahveyi bilirsin, filtre temiz ve kaliteli ise 1 birim su 1 birim kahvenin içerisinden 1 birim zamanda geçiyor ve ortaya 1 birim kahve çıkıyor diyelim, filtreyi tıkalı yada kalitesiz bir ürün kullanırsan, 1 birim su ve 1 birim kahveden (misalen) 2 birim zamanda 0.8 birim kahve çıkar gibi düşünebilirsin
Performansa katkısını anladık peki ya tasarrufa katkısı nasıl? o kısmı anlayamadım hala daha Dediğin gibi MAF sensörü ile hava debisini ölçüyor zaten yeterli gereken hava geçiyor ki haaa eksik hava geldi deyip uyarı hata falan vermiyor araba. Değişik geldi bana, performansa ve yakıt ekonomisine katkısı olamaz gibi yani... neyse sonuçta bu işin profu sensin sana hayır mı diyeceğiz....
Ufuk, o yoldan geçende bisikletliler geçmiş, burun filtresi de gerek sanırım.
Akşam,akşam araba gidiyor dedin bir kaşıntı tuttumu şimdi beni Kaan:)Neyse sanırım haftaya bir akşam Bursa'ya geleceğim sizi görmeye detayları konuşuruz.Selamlar
Kapalı tipin etkileri açık tipe göre tabi ki de daha azdır ancak hem yakıt tüketimi, hem motor gücü (belli devirlerde) faydası oluyor. Seneler önce yabancı bir araştırmada, farklı filtrelerin (açık tip) dinamometre ölçümleri vardı. Tork ve güçte, özellikle üst devirlerde fayda sağlıyordu. Ben kullandığımda da bu fark çok az da olsa hissediliyordu. Yalnız alt devirler için olumlu etki söylemek zor açık tip için.Belli kalitede yapılmış performans filtrelerinde hava geçirgenliği yüksek (kağıt tipe göre), partikül geçirgenliği düşüktür (doğru yağlama ile). Bu dokuma yönü, teknolojisi ile ilgili. Yeni temizlenenin partükül filtre performansı elbetki de daha iyi olacaktır.Diğer yandan bu tarz uygulamalrda esas olan sistemin soğuk hava ile beslenmesidir. Kapalı tipte ise kağıt filtreden bu yönden bir fark olmayacaktır. Çalışma mantıkları; atmosferik motorun normalde 1atm ye göre hava çektiği düşünülür (deniz seviyesinde). Oysa hava emiş botusu tasarımı, filtrenin özelliklerine göre bu daha düşük değerde olur. Gelen hava ne kadar az engellenirse, motor tork ve güç değeri (kapasitesi ölçüsünde) o kadar artar. Yani motor sağlığı önemli değilse filtresiz daha kullanılabilir (bu hiçbir şekilde önerilmez, ayrıca geri tepmede tehlikeli dahi olabilir).Motor güç ve torku arttığından, daha düşük gaz pedalı hareketi uygulanıp, yakıt tüketiminde de fayda sağlanabilir. Yalnız filtre var, araç daha iyi gidiyor ya da daha tok ses veriyor diye sürekli gaz verildiğinde, tüketim tam tersine artacaktır.Ufuk, o yoldan geçende bisikletliler geçmiş, burun filtresi de gerek sanırım.