Abi aslında kutu içi tercih etme sebebim bir kaç araştırmam sonucu oldu. Açık tipler faydalı ama havayı doğru yerden çekmesi gerekiyor. Ön tampona hava portu yapılsa dahi dyno testinde aracın gücünde düşüş oluyor açık tiplerde. ki bu testte kullanılan araç rb26 GTR 34.
Ben zaten emiş sesi illa olsun diye düşünmüyordum, faydası olsun mantığındaydım
Doğru bir yaklaşım göstermişsin bence Kaan.
Yeni tip motorlarda dıştan hava sağlamak için uygulama yapılabilecek pek yer yok. Olası borulardaki her kıvrım da havanın basıncını düşürecektir. İşte bu yüzden aşırı besleme sistemleri ve hava soğutma sistemleri (intercooler ya da aftercooler) verimi bu kadar arttırır.
Oradaki püf noktası durağan ve hareketli ölçüm. Dyno'da en fazla fan ile yönlendirme yapılıyor. Oysa yol koşullarında, uygun hava yönlendirme ile soğuk hava sağlanabilir. Aslında karşıdan gelen hava soğuk değildir. Ortam sıcaklığındadır. Motor kaputu altında ısınan havanın o bölgeden çabuk bertaraf edilmesini sağlar ve bu şekilde fayda açığa çıkar.