Gönderen Konu: lpg mi hibrit mi?  (Okunma sayısı 9406 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
lpg mi hibrit mi?
« : Temmuz 19, 2018, 17:27:41 »
uzun vadeli kullanımda ekonomi, sorunsuzluk, sürüş konforu ve hızı ve aklımıza gelebilecek her türlü kıyasta hangisini tavsiye edersiniz?  hibrit  toyota chr

ve fabrikasyon lpg'li civic arasında kaldım. tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

lpg mi hibrit mi?
« : Temmuz 19, 2018, 17:27:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 402 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2018, 17:44:28 »
uzun vadeli kullanımda ekonomi, sorunsuzluk, sürüş konforu ve hızı ve aklımıza gelebilecek her türlü kıyasta hangisini tavsiye edersiniz?  hibrit  toyota chr

ve fabrikasyon lpg'li civic arasında kaldım. tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

Sorunsuzluk : Toyota hybrid konusunda prius ile sınavını başarı ile atlattı bence.. Uzun yıllardır kullandığı bu teknolojide sorun çıkacağını düşünmüyorum. LPG bu sistemin yanında daha sorunlu kalıyor
Sürüş konforu: Yakıt türü konforu çok birebir etkilememekle birlikte elektrikli motor sessizlik ile konforu arttırıyor. Diğer taraftan lpg'de çıkan gaz yememe, stop etme, silkeleme vs gibi sebeplerden ötürü eğer illa biri seçilecekse yine hybrid.
Hız : Burada da yakıt türünden ziyade araç modeli ön plana çıkar. Ancak elektirk motoru her daim max torku üretebildiğinden max hız değil ama sıfırdan hızlanmada yine hybrid öne çıkar.
Çevre kirlililiği : Burda da hybrid.
Ekonomi : kendim test etmediğim için yorum yapamıyorum ancak geçen sene forumdan bir abimiz yurtdışında deneyimlediği auris hybrid izlenimlerini yazmıştı. Merak ettiğim bir konu olduğu için ilgimi çekmişti. Yakıtın hiç ekonomik olmadığını hatırlıyorum ( hatta yakıt ekranı görüntüleri de vardı) Normal benzinle arasında çok aman aman bir fark yoktu.. Bu hali ile ekonomi kategorisinde lpg önde.. ( tabiki amorti süresi hesabı yapmadan)

2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2018, 17:45:55 »
Bence;
Hibrit+lpg
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2018, 18:03:15 »
Bence;
Hibrit+lpg
o da güzelmiş :alkis: ama bana kalırsa toyota'nın hibritinin yanına mazda'nın seneye piyasaya süreceği sıkıştırma oranı dizel gibi yüksek sky active

 x motoru eşlik ederse ve toyota 1.8 inadından vazgeçip 1.6'ya dönerse işte o araç yok satar :alkis: benden söylemesi. toyota duyar mı bilmem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2018, 19:21:06 »

merhaba
sorunsuzluk:bu konuda bence lpg kesinlikle 2.sırada,özellikle de yüksek km de takıldıktan sonra aracın vay haline.
hız:maksimum hızda hibridler hacimlerine göre düşük,tabi maksimum hızdan bahsediyorum.
ekonomi:kesinlikle hibrid,tekin abinin de yazdıklarına dikkat edin,birde pulse and glide tekniği ile 3 litrenin altına inenlerin videoları dolu internette:) genel olarak da şehir içinde çok çok iyi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #5 : Temmuz 19, 2018, 19:32:05 »
o da güzelmiş :alkis: ama bana kalırsa toyota'nın hibritinin yanına mazda'nın seneye piyasaya süreceği sıkıştırma oranı dizel gibi yüksek sky active

 x motoru eşlik ederse ve toyota 1.8 inadından vazgeçip 1.6'ya dönerse işte o araç yok satar :alkis: benden söylemesi. toyota duyar mı bilmem.

Mazda'nın umrunda değiliz. 1.5 motorda sky-g getirecek. Ancak Mazda 6 ile 2.0 sky-x gelecek.

Bu arada yazım kurallarına uyarsak sevinirim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #6 : Temmuz 20, 2018, 04:51:15 »
Daha hybrid teknolojisini binek araçlarına uyarlayamamış bir marka ile hybrid ile çığır açmış 10 yılı devirmiş markayı kıyas yapabilen insan gidip LPG almalı  :tamam:

Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #7 : Temmuz 20, 2018, 07:39:41 »
Daha hybrid teknolojisini binek araçlarına uyarlayamamış bir marka ile hybrid ile çığır açmış 10 yılı devirmiş markayı kıyas yapabilen insan gidip LPG almalı  :tamam:
hibrit teknolojisini binek araçlarına uyarlayamamıştan kastınız honda ise 2007-2011 yılları arasında üretilen  1.4 hibrit civicleri hatırlatmakta fayda

 var. bu arada toyota'nın hibrit teknolojisinde 10. değil 21. yılı onu da hatırlatayım.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 20, 2018, 07:47:59
2008 model honda civic hibrit: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-kamu-personelinden-tertemiz-honda-civic-hybrid-arac-587373685/detay

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #8 : Temmuz 21, 2018, 10:34:22 »
Konuşmak için konuşuyorsun hocam. Üretmiş denmez ona denemiş.
Evet var hepsi eski model araçlar devamı nerede yok ?
Demekki becerememiş ya da yapmak istememiş.
Bütün firmalar dizel üretimini durdurup hybrid elektrikli sistem üzerine yatırım yaparken Honda maalesef dizel araç üretmeye yeniden başladı  :)

Kıyaslamayı doğru yapın sadece bunu diyorum.honda da benim şirketim değil diğerleride.

Mesela Tesla markası ve diğerleri var Şuanda.

Kalkıp teslanın elektrikli aracıyla toyotanın hybrid teknolojisini birbirine denk görmek ahmakça olur. 
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #9 : Temmuz 21, 2018, 13:18:43 »
Konuşmak için konuşuyorsun hocam. Üretmiş denmez ona denemiş.
Evet var hepsi eski model araçlar devamı nerede yok ?
Demekki becerememiş ya da yapmak istememiş.
Bütün firmalar dizel üretimini durdurup hybrid elektrikli sistem üzerine yatırım yaparken Honda maalesef dizel araç üretmeye yeniden başladı  :)

Kıyaslamayı doğru yapın sadece bunu diyorum.honda da benim şirketim değil diğerleride.

Mesela Tesla markası ve diğerleri var Şuanda.

Kalkıp teslanın elektrikli aracıyla toyotanın hybrid teknolojisini birbirine denk görmek ahmakça olur.
eksik ve yanlış bilgi veriyorsunuz. toyota 10 yıldır hibrit üretiyor diyorsunuz oysa toyota 21 yıldır hibrit motor üretiyor. honda binek araçlara

hibriti uyarlayamamış dediniz aksini ispat ettim. geçenlerde de corolla'nın civic'ten çok sattığını iddia ettiniz ben haziran satış rakamlarının aksini

söylediğini kanıtladım. yanlış anlaşılmasın hondacı değilim.  (hatta toyota almayı düşünüyorum.)  göçük probleminden dolayı honda'yı en çok

 eleştirenlerden biriyim. ama bu bazı gerçekleri saptırmam anlamına gelmiyor. toyota'nın da çoğu tarafını eleştiriyorum. ( honda'ya göre donanımı az,

 fiyatı fazla, avensisteki  2.0 ve hibritteki anlamsız 1.8 motordaki ısrarı satışlarını düşürüyor. passat'ın avensis'ten çok satmasının nedeni 1.4 ve 1.6

 otomatik seçeneğinin olması. toyota hibritte anlamsız 1.8 ısrarına devam ederse önümüzdeki yıllarda bu pazarı rakiplerine kaybedecektir. ( türkiye için

söylüyorum.)

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #10 : Temmuz 21, 2018, 16:24:01 »
Arkadaşlar şöyle bir bilgi verim;
Honda halen hybrid üretiyor ama Türkiye`ye getirilmiyor.Civic de ise bataryalardan dolayı kronik bir sorun vardı,yazılım ile düzeltilmeye çalışıldı ancak belli süre sonra tekrar aynı sorunlar ortaya çıkınca bıraktılar o zaman içerisinde.Ancak şu anda Accord ve Clarity modellerinde hybrid var.Sadece Türkiye`ye şu anda ithal edilmiyor.
Bilginize

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #11 : Temmuz 22, 2018, 21:54:36 »
Arkadaşlar şöyle bir bilgi verim;
Honda halen hybrid üretiyor ama Türkiye`ye getirilmiyor.Civic de ise bataryalardan dolayı kronik bir sorun vardı,yazılım ile düzeltilmeye çalışıldı ancak belli süre sonra tekrar aynı sorunlar ortaya çıkınca bıraktılar o zaman içerisinde.Ancak şu anda Accord ve Clarity modellerinde hybrid var.Sadece Türkiye`ye şu anda ithal edilmiyor.
Bilginize

Honda Clarity hibrit degil ki, fuelcell.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #12 : Temmuz 22, 2018, 22:21:48 »
Honda Clarity hibrit degil ki, fuelcell.
Ahmet bey bu fuelcell Dediğiniz hidrojen sistemi değilmi öncüsü Honda oldu ama pek tutmadı herhalde
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #13 : Temmuz 22, 2018, 22:28:40 »
Ahmet bey bu fuelcell Dediğiniz hidrojen sistemi değilmi öncüsü Honda oldu ama pek tutmadı herhalde

Toyotanin 1996 dan beri prototip fuelcell araclari var.
Ancak dunyada ilk ticarilestiren (leasing ile kiralayan) firma Honda oldu.
Peşinden Hyundai İX35 fuelcell
Simdide Toyota Mirai.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #14 : Temmuz 23, 2018, 18:49:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #15 : Temmuz 23, 2018, 20:29:26 »
uzun vadeli kullanımda ekonomi, sorunsuzluk, sürüş konforu ve hızı ve aklımıza gelebilecek her türlü kıyasta hangisini tavsiye edersiniz?  hibrit  toyota chr

ve fabrikasyon lpg'li civic arasında kaldım. tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

Ekonomi olarak Benzinli bir araç ortalama 7lt yakıyorsa benzinde tüpte 10lt yakar 3 liradan 30krş yakar km de hybrid araç 3.5lt diyorlarda kim sürekli 80 le 90 la gidiyor uzun yolda ki o yakıtı yakacak 4.5-5 lt den aşağı yakmayacak 5lt yaksa 6lira benzinden o da 30krş yapacak. Bence ekonomik olarak hybrid daha karlı aynı yaksa bile en azından bagajda bir şey taşımıyorsun otoparkta problem yaşamıyorsun tamirci ile lpgci arasında mekik dokumuyorsun

sorunsuzluk olarak marka olarak değil hibrid lpg olarak tabi ki hibrid
Sürüş konforu olarak sessizlik silkeleme gaz yememe gibi problemler olmadığı için gene hybrid

Hız olarak bir şey diyemem kullanmadığım için

Benim tercihim hem yakıt tasarrufu hem rampada vesayre çekişinden dolayı turbo dizel motorlar yok çırçır ediyormuş diyenler için gidebilmek için atmosferik motorda 5-6 bin devire kitliyorsun arabayı yaktığın yakıtın haddi hesabı olmuyor turbo benzinli de tercih edebilirsiniz ama fiyatları yüksek ve dizele yakın en azından dizel az litre harcadığından tasarruflu olur

Sıralarsak Turbo dizel>Turbo benzinli>Hybrid>Lpg li atmosferik

Olur tabi bunlar günlük kullanım araçlar için gider tesla supra gibi araba demiyoruz sonuçta benim tercihim ve düşüncem bu yönde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #16 : Temmuz 24, 2018, 09:05:13 »
Ekonomi olarak Benzinli bir araç ortalama 7lt yakıyorsa benzinde tüpte 10lt yakar 3 liradan 30krş yakar km de hybrid araç 3.5lt diyorlarda kim sürekli 80 le 90 la gidiyor uzun yolda ki o yakıtı yakacak 4.5-5 lt den aşağı yakmayacak 5lt yaksa 6lira benzinden o da 30krş yapacak. Bence ekonomik olarak hybrid daha karlı aynı yaksa bile en azından bagajda bir şey taşımıyorsun otoparkta problem yaşamıyorsun tamirci ile lpgci arasında mekik dokumuyorsun

sorunsuzluk olarak marka olarak değil hibrid lpg olarak tabi ki hibrid
Sürüş konforu olarak sessizlik silkeleme gaz yememe gibi problemler olmadığı için gene hybrid

Hız olarak bir şey diyemem kullanmadığım için

Benim tercihim hem yakıt tasarrufu hem rampada vesayre çekişinden dolayı turbo dizel motorlar yok çırçır ediyormuş diyenler için gidebilmek için atmosferik motorda 5-6 bin devire kitliyorsun arabayı yaktığın yakıtın haddi hesabı olmuyor turbo benzinli de tercih edebilirsiniz ama fiyatları yüksek ve dizele yakın en azından dizel az litre harcadığından tasarruflu olur

Sıralarsak Turbo dizel>Turbo benzinli>Hybrid>Lpg li atmosferik

Olur tabi bunlar günlük kullanım araçlar için gider tesla supra gibi araba demiyoruz sonuçta benim tercihim ve düşüncem bu yönde

turbo dizel kısmına kadar söylediklerinize katılıyorum. turboya arıza riskinden dolayı hep uzak durdum. yakın bir gelecekte dizel motorların da

miadının dolacağı aşikar. dünyada gidişat hızla çevre dostu elektirikli ve hibrit araçlara doğru. kaldı ki dizel araçların partikül filtre, belli bir km'den sonra

 bakım ve maliyetlerinin ciddi sorunlar oluşturması ve her şeyden öte dünyayı fazlasıyla kirletmesi gibi nedenlerden dolayı bence sıralama şöyle olmalıydı:

elektirik hibrit>benzin>lpg>dizel


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #17 : Temmuz 24, 2018, 11:24:26 »
turbo dizel kısmına kadar söylediklerinize katılıyorum. turboya arıza riskinden dolayı hep uzak durdum. yakın bir gelecekte dizel motorların da

miadının dolacağı aşikar. dünyada gidişat hızla çevre dostu elektirikli ve hibrit araçlara doğru. kaldı ki dizel araçların partikül filtre, belli bir km'den sonra

 bakım ve maliyetlerinin ciddi sorunlar oluşturması ve her şeyden öte dünyayı fazlasıyla kirletmesi gibi nedenlerden dolayı bence sıralama şöyle olmalıydı:

elektirik hibrit>benzin>lpg>dizel

Konu çevre ise bu sıralamada LPG ile benzin yer degistirilmeli.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #18 : Temmuz 24, 2018, 15:01:54 »
@Kutay Asilbey (43052) Eğer Turbolu araçta sürekli 4000 devir civarı kullanmıyorsan veya turbo değişmiş ise düzgün değişmiş ise hiç bir problemi yok Renault 1.2tce kullandık 1.5 dci kullandık vw de biturbo ve normal turbolu transporterda kullandık arıza çıkartmıyor çıkartsa bile sen zaten 3 milyar lpg ye veriyorsun seni kaç yıl sonra amorti edecek belli değil bunda en azından turbo çekişi hissediyor düşük yakıt alçak devirde yüksek torkla rahat gidiyorsunuz

Dünyada evet dizel devri euro normlarından kaynaklı olarak bitiyor çünkü üretimi maliyetli ve belli bir yerde tutturmak gerekiyor bu arada çevre kirliliği ile alakalı olarak dünyada şuan bulunan en büyük yük petrol tanker gemilerin vesayre çevreye 1000-1500 tane geminin zararı dünyada ki tüm 1-1.5 milyar cıvarı otomobilden fazla çevreyi kirletiyor tabi ki yaptıkları işler vesayre farklı ama benim demek istediğim şuan euro 4 ten sonraki otomobillerde ciddi anlamda çevreye zararlılığı azaldı
Çevreye zararı düşünen herkes olsa sadece otomobil değil çevreye çöp atmamak ağaç kesmemek yol köprü yaparken doğayla bir bütün olmak gerekir 1 kişi tüm dünyayı değiştirebileceği gibi hiç bir şey yapamayadabilir biz sadece çevremizi bilinçlendirmeliyiz

Çevre olarak sıralama
Elektrik (ama elektrik üretebilmek için kömür yakan tesisler değilde güneş panelleri rüzgar gülleri kullanıldığında)
Hybrid
Lpg
Benzin
Dizel

Rafineden ilk dizel çıkar sonra benzin en son fuel-oil felan geçtikten sonra likit petrol gazı olarak lpg bu yüzden en değerlisi dizel en değersizi lpgdir yoğunluk azaldığından yanma oranları sıkıştırma oranları değişir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #19 : Temmuz 24, 2018, 15:29:22 »
@Kutay Asilbey (43052) Eğer Turbolu araçta sürekli 4000 devir civarı kullanmıyorsan veya turbo değişmiş ise düzgün değişmiş ise hiç bir problemi yok Renault 1.2tce kullandık 1.5 dci kullandık vw de biturbo ve normal turbolu transporterda kullandık arıza çıkartmıyor çıkartsa bile sen zaten 3 milyar lpg ye veriyorsun seni kaç yıl sonra amorti edecek belli değil bunda en azından turbo çekişi hissediyor düşük yakıt alçak devirde yüksek torkla rahat gidiyorsunuz

Dünyada evet dizel devri euro normlarından kaynaklı olarak bitiyor çünkü üretimi maliyetli ve belli bir yerde tutturmak gerekiyor bu arada çevre kirliliği ile alakalı olarak dünyada şuan bulunan en büyük yük petrol tanker gemilerin vesayre çevreye 1000-1500 tane geminin zararı dünyada ki tüm 1-1.5 milyar cıvarı otomobilden fazla çevreyi kirletiyor tabi ki yaptıkları işler vesayre farklı ama benim demek istediğim şuan euro 4 ten sonraki otomobillerde ciddi anlamda çevreye zararlılığı azaldı
Çevreye zararı düşünen herkes olsa sadece otomobil değil çevreye çöp atmamak ağaç kesmemek yol köprü yaparken doğayla bir bütün olmak gerekir 1 kişi tüm dünyayı değiştirebileceği gibi hiç bir şey yapamayadabilir biz sadece çevremizi bilinçlendirmeliyiz

Çevre olarak sıralama
Elektrik (ama elektrik üretebilmek için kömür yakan tesisler değilde güneş panelleri rüzgar gülleri kullanıldığında)
Hybrid
Lpg
Benzin
Dizel

Rafineden ilk dizel çıkar sonra benzin en son fuel-oil felan geçtikten sonra likit petrol gazı olarak lpg bu yüzden en değerlisi dizel en değersizi lpgdir yoğunluk azaldığından yanma oranları sıkıştırma oranları değişir.
Baran bey yazdıklarınızda haklılık payınız var ama son kısım da biraz eksiklik var rafineri de ilk önce dizel çıkmaz ikincisi en değerli dizel değildir ki öyle olsa çok bulunmazdı sonra likit petrol gazı ayrı olarak çıkar ham petrol içinde bulunmaz hatta kendiliğinden çıktığı yerler bile vardır her zaman için en kıymetli olan en az bulunan dır mesela altın gümüş ten azdır ama kıymetli dir

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 24, 2018, 15:35:54
Dizel yakıtı kişi kendisi evde bile yapar atık yağ içine yanıcı sıvılar eklenerek yanma derecesi 850 kcal yi geçtikten sonra her türlü yanar ve eski ağır ve hafif vasıtalar bu yakıtı yakar daha açık olarak anlatmak gerekirse mazot pompası boş pompa olanlar işte eskiden denetimin az olduğu dönemlerde bu şekilde mazot üretimi çoktu ve yeni nesil araçların çabuk arıza vermelerine sebeb oluyordu bizim vatandaşta ucuz diye 10 km öteden hususi yakıt almaya giderdi neyse ki günümüzde yok denecek kadar azaldı
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.