Gönderen Konu: lpg mi hibrit mi?  (Okunma sayısı 9407 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #20 : Temmuz 24, 2018, 16:00:59 »
Baran bey yazdıklarınızda haklılık payınız var ama son kısım da biraz eksiklik var rafineri de ilk önce dizel çıkmaz ikincisi en değerli dizel değildir ki öyle olsa çok bulunmazdı sonra likit petrol gazı ayrı olarak çıkar ham petrol içinde bulunmaz hatta kendiliğinden çıktığı yerler bile vardır her zaman için en kıymetli olan en az bulunan dır mesela altın gümüş ten azdır ama kıymetli dir

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 24, 2018, 15:35:54
Dizel yakıtı kişi kendisi evde bile yapar atık yağ içine yanıcı sıvılar eklenerek yanma derecesi 850 kcal yi geçtikten sonra her türlü yanar ve eski ağır ve hafif vasıtalar bu yakıtı yakar daha açık olarak anlatmak gerekirse mazot pompası boş pompa olanlar işte eskiden denetimin az olduğu dönemlerde bu şekilde mazot üretimi çoktu ve yeni nesil araçların çabuk arıza vermelerine sebeb oluyordu bizim vatandaşta ucuz diye 10 km öteden hususi yakıt almaya giderdi neyse ki günümüzde yok denecek kadar azaldı

Biyodizelin hala sıkıntıları mevcut bu nedenle fosil kaynaklı dizel ile karışım olarak kullanılır.

---------------------------------

Elektrik üretiminde de hala tamamen çevreci bir çözüm bulunmamakta. Rüzgar türbinleri ve günel panellerinin bile çevreye zararları bulunmakta. Kuşların türbinlerin pallerine çarpması, güneş panellerini su olarak zannedip üstüne inip kızarmaları sadece bir kısmı. Ayrıca hepsinin de ömrü kısıtlı ve ilk yatırım maliyetleri çok fazla. Sadece fosil kaynaklı yakıtlar gibi çok görmüyoruz.

Yakıt hücreleri görünüşte sıfır emisyon gibi gözükse de, hidrojenin üretilmesi çok yüksek enerji gerektiren bir işlem. Bu enerji de illaki bir miktar fosil kaynaklı yakıtlardan gelecek.

----------------------------------

Tüm bu nedenlerden ötürü hibrit+lpg en çevreci ve en uygun maliyetli çözümdür bence de.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #20 : Temmuz 24, 2018, 16:00:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #21 : Temmuz 24, 2018, 18:08:45 »
Evet mutlu bey bahsettiğiniz gibi rüzgar veya güneş enerjisi ni ilk başlarda çevreci diye düşünürken onunda çevreye bir miktar zararı olduğunu yaşayarak gördük malesef bulundukları yerde bir miktar iklim değişikliği ne sebeb oluyorlar bizim burda rüzgar santrali kuruldu ve ormanın kesilmesine sebep oldu akabinde rüzgarların fazlalaşması ve yağmur azalmasına sebep oldu
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg mi hibrit mi?
« Yanıtla #22 : Temmuz 24, 2018, 19:18:39 »
Bahsi geçen bütün motorları tarihe gömdü TESLA. Bu yüzden bütün otomobil markalarının düşmanı haline geldi.
Hepsinin elinde tam elektrikli motor üretecek teknoloji var ancak üretmiyorlar NEDEN?

Hepsinin belli bir yedek parça tesisleri var hepsinin milyarlarca dolar yatırımı var.

Tesla diye bir marka girdi bu tesislerin yedek parçanın hepsini çöp edecek teknolojiyi koydu ortaya.

1500 km yi 150 ₺ ile gidiyorsunuz.
Aracınızı evde şarj edip 500 km menzile sahipsiniz.
Spor mod kullanacaksanı 0-100 km 3,1 saniye.
8 yıl garantili araç.
En ufak sorunlu yeri yenisiyle değiştiriyorlar.
sayılamayan bir sürü şey.
2019 da Türkiye de.

Bence asıl olay bu.  Yeni çıkardığı modeli 35 bin dolar ABD de.
Türkiye’de olsun 50 bin dolar.
Golf olmuş 190 bin ₺.

Bakın görün herkes bunlara yönelecek.
Burası basra değil izmit körfezi :)