Baran bey yazdıklarınızda haklılık payınız var ama son kısım da biraz eksiklik var rafineri de ilk önce dizel çıkmaz ikincisi en değerli dizel değildir ki öyle olsa çok bulunmazdı sonra likit petrol gazı ayrı olarak çıkar ham petrol içinde bulunmaz hatta kendiliğinden çıktığı yerler bile vardır her zaman için en kıymetli olan en az bulunan dır mesela altın gümüş ten azdır ama kıymetli dir
Mesaj Birleştirildi: Temmuz 24, 2018, 15:35:54
Dizel yakıtı kişi kendisi evde bile yapar atık yağ içine yanıcı sıvılar eklenerek yanma derecesi 850 kcal yi geçtikten sonra her türlü yanar ve eski ağır ve hafif vasıtalar bu yakıtı yakar daha açık olarak anlatmak gerekirse mazot pompası boş pompa olanlar işte eskiden denetimin az olduğu dönemlerde bu şekilde mazot üretimi çoktu ve yeni nesil araçların çabuk arıza vermelerine sebeb oluyordu bizim vatandaşta ucuz diye 10 km öteden hususi yakıt almaya giderdi neyse ki günümüzde yok denecek kadar azaldı
Biyodizelin hala sıkıntıları mevcut bu nedenle fosil kaynaklı dizel ile karışım olarak kullanılır.
---------------------------------
Elektrik üretiminde de hala tamamen çevreci bir çözüm bulunmamakta. Rüzgar türbinleri ve günel panellerinin bile çevreye zararları bulunmakta. Kuşların türbinlerin pallerine çarpması, güneş panellerini su olarak zannedip üstüne inip kızarmaları sadece bir kısmı. Ayrıca hepsinin de ömrü kısıtlı ve ilk yatırım maliyetleri çok fazla. Sadece fosil kaynaklı yakıtlar gibi çok görmüyoruz.
Yakıt hücreleri görünüşte sıfır emisyon gibi gözükse de, hidrojenin üretilmesi çok yüksek enerji gerektiren bir işlem. Bu enerji de illaki bir miktar fosil kaynaklı yakıtlardan gelecek.
----------------------------------
Tüm bu nedenlerden ötürü hibrit+lpg en çevreci ve en uygun maliyetli çözümdür bence de.